Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 63 ... 127 128
kaivandewiel

Spannend spannend spannend! Goede wedstrijd gewenst mannen. En mogen de poules tussen nu en de start van de etappe nog vaak worden aangepast 😜

Gids05

valverde cap
nibali
brambilla
formolo
jungels
nizollo
dumo
arndt
cobrelli

op de bank zitten geniez uran kangert viviani kittel zakarin mareschko landa cancelarra ?????

Cormet de Roselend

'@gids05, bijna dezelfde opstelling in gedachte en ook op mijn bank zitten dezelfde namen:

Valverde (C): Gaat misschien zelf een bommetje gooien, anders een Visconti of Betancur. En dan mogelijk nog Rojas voor de sprint, mocht "alles" bij elkaar komen.
Nizzolo: Kan het misschien overleven indien er niet al te hard gekoerst wordt, anders punten via een mogelijke ontsnapping van Cancellara wat ik hier veel lees. Misschien dat de Italiaanse pasta hem goed doet.
Jungels: Witte trui punten, mogelijke ontsnapping of teampunten indien Trentin wint of toch een Kittel, als alles rustig blijft.
Brambilla: Eindigde bijvoorbeeld in Baskenland kort in identieke etappes. Daarnaast hetzelfde als Jungels (behalve witte trui).
Dumoulin: Mogelijk roze trui en mogelijke teampunten Arndt.
Arndt: Zou heuveltjes over moeten kunnen en teampunten Dumoulin.
Kittel: Mocht hij er aan blijven hangen, (uiteraard) grootste kanshebber. Zekere punten rode trui. Mogelijke teampunten Trentin, Jungels en/of Brambilla.
Formolo: Als het echt een vergelijkbare etappe is zoals vorig jaar naar La Spezia, dan zeker een kanshebber. Zou ook wel eens een bommetje kunnen gooien op die laatste klim.
Colbrelli: Etappe die hijzelf waarschijnlijk met rood heeft omcirkeld.

Kan eigenlijk iedereen inzetten van mijn team :-s

Jammer dat Procyclingstats niet een soort "head-to-head" heeft van etappes, zodat je kunt zien wat vergelijkbare etappes waren uit het verleden ;)

Crashtester

Er is denk ik 1% kans dat Kittel het overleeft en mee kan sprinten voor de zege. En toch blijft een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat ik hem om die reden captain moet maken. Zou een enorme gok zijn, die geweldig uit kan pakken natuurlijk.
Toch ga ik denk ik voor Dumoulin als captain, die normaal gesproken de roze trui terug zal pakken en redelijk kort kan finishen in een groep van een man of 30.

jort101

Wat denken jullie van nibali?

vasnd

Valverde
Nibali
Uran
Dumoulin (C)
Colbrelli
Arndt
Kittel
Kudus
Jungels

Dit gaan ze worden. Mix van zekere en onzekere punten. Valverde en Nibali obvious met de sterke blokken maar Uran + team afgelopen dagen attent vooraan, die gaan niets mislopen. Dumoulin Arndt Jungels Kittel zeker punten en Kudus (bergpunten, vroege vlucht), colbrelli (winst, laatste pukkel) (+evt Jungels) in de aanval.

Een sprint kan het amper worden, zo goed als elke ploeg heeft wel een alternatieve kaart die ze kunnen uitspelen (met of zonder vroege vlucht er voor) en Etixx gaat het niet doen.

Laatst gewijzigd
David B

Ben er klaar voor maar tot nu toe ieder half uur een wissel:

Nizzolo (c)
Battaglin
Valverde
Dumoulin
Wellens
Jungels
Sbaragli
Ewan
Formolo

Tijfel steeds om niet toch Demare op te stellen. Andere overweging is om Valverde captain te maken..

Johnny7

Dumoulin pakt normaal gesproken zeker het roze terug.
Ik ga Kittel uit mijn team halen, hij kan dit echt niet overleven. Die laatste klim is eigenlijk veel te stijl voor hem en nog een paar sprinters.

Wat ik wel raar vind ik dat ontzettend veel mensen over Visconti en Betancur spreken. Valverde denkt echt dat hij deze Giro kan winnen, dan laat je je twee meesterknechten toch geen rare dingen doen in etappes als deze. Lijkt me vrij sterk dat ze voor hun eigen kansen mogen gaan.

Koentador

Is dit iets voor De Marchi? Of gaan we die later in de ronde pas zien?

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Fantastisch dit. Zweten jongens :-)

ConINGtador

Volgens mij is er vandaag maar één topfavoriet: Ulissi. Laat ik die nou net niet in mijn team hebben :(

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

'@Koentador voor de etappe bedoel je? Nee.

Koentador

Waarom wordt Modolo zo weinig genoemd? Won in Turkije twee maal de sprint na een heuvelachtige etappe. Misschien niet in het sterkste deelnemersveld, maar in ieder geval voor Belletti.

rik1998

Nog hele grote twijfel of ik demare en hofland zou omruilen voor kittel en roche. Iemand die hier een mening over heeft?

Gelegevaar

Heb je Nizzolo niet Rik?

Jelle van der Linden

Ik twijfel nog tussen Demare en Nizzolo?
Iemand hier een goede advies over

rik1998

'@gelegevaar nizzolo heb ik ook, maar is demare geen grotere kanshebber?

Patrijs

Net nog even de laatste 20km gekeken van die tweede etappe in de Tour van 2014. Het profiel is zeker te vergelijken met dat van de etappe van vandaag, al waren er destijds nog net wat meer heuveltjes. Thomas neemt namens SKY het eerste deel van de laatste heuvel voor zijn rekening, maar daarna is het al gauw ieder voor zich (a la heuvelklassieker). Er blijft een gemêleerd gezelschap van ongeveer 20 man over. Klassementsrenners als Nibali, Froome, Valverde en Mollema zitten erbij, maar ook Van Avermaet, Sagan en Albasini. De echte sprinters spelen geen enkele rol van betekenis en komen op meer dan 10 minuten binnen. Dumoulin eindigt overigens in het tweede groepje, als 24e.

Het hoeft natuurlijk niet precies zo te gaan vandaag, maar het profiel leent zich wel voor een soortgelijk verloop. Het lijkt me sterk dat alle klassementsrenners netjes in het gareel over de heuveltjes hobbelen. Ik verwacht (en hoop natuurlijk) vuurwerk! Mijn sprintteam mag het morgen weer bewijzen.

Laatst gewijzigd
Goozbabs

Ik ga wel voor een Mareczko. Natuurlijk is dit een gok, maar in bijvoorbeeld Le Tour de Langkawi heeft hij al resultaten gereden in heuvel/kleine bergetappes. Zoals met dit parcours: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=164126&c=6&stat_id=217

martbiemans

Waarom denkt iedereen hier dat Jungels punten gaat pakken in een ontsnapping?

http://www.wielerflits.nl/nieuws/163535/jungels-hoofddoel-is-om-zo-hoog-mogelijk-te-eindigen-in-het-klassement.html/comment-page-1

Bi-winning

Ben weer zwaar aan het twijfelen haha, dus nog een laatste vraag;

Valverde (c)
Jungels
Kittel
Ewan
Colbrelli
Nibali
Dumoulin
Demare
Nizzolo

Nizzolo vs Zakarin vs Modolo is mijn laatste twijfel. Elk commentaar is welkom

rosencrantz

'@mart: omdat zeggen dat je een klassement gaat rijden en effectief een klassement rijden 2 verschillende dingen zijn. Het vertrouwen in Jungels voor een klassement is (begrijpelijk) niet super hoog.

@heel wat mensen hier op wielerflits : "steil" en niet "stijl", aub, tenzij je het over Pozzato wil hebben :)

Laatst gewijzigd
Uwi

'@Bi-winning als je een harde koers verwacht (niemand weet het), zou ik voor Zakarin gaan. Anders Nizzolo.

Nizzolo of Valverde kopman, ik weet het echt niet...

nasibal

'@Mart

Ik hoor bijna niemand over het feit dat jungels punten gaat pakken in een ontsnapping, wel dat hij punten gaat pakken. Als hij geen pech tegenkomt:

-staat hij minimaal 2e in het jongerenklassement
-heeft Kittel de rode trui nog, ook als hij er afgefietst wordt
- hangt hij, juist vanwege zijn ambities, nog in de favorietengroep. Dan kan hij in deze etappe zomaar top 20 rijden.

Daarbovenop komt nog:

- een mogelijke overwinning van Trentin of misschien wel de enorm gehypete Brambilla?
- de mogelijkheid om de top 5 binnen te komen.

En wie zegt tenslotte dat Jungels, met zijn ambities, niet weg kan gaan rijden uit de elitegroep? Hij is toch juist een van die renners die het zou moeten kunnen en mogelijk ook wat ruimte krijgt.

Laatst gewijzigd
martbiemans

'@rosencrantz dat klopt maar het lijkt mij toch wel dat hij de eerste anderhalve week gaat kijken waar hij staat, hoe lang hij mee kan komen en pas gaan aanvallen als hij in een van de zware bergetappes tijdsverlies oploopt...

1 2 ... 63 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.