Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 6 ... 127 128
pirazzi

Knees, Petrov en Malacarne danken hun status van 750.000 vooral aan de nieuwe regel: "De knechten van de vier topteams (Astana, Movistar, Tinkoff en Team Sky) zijn duurder geworden en hebben nu een prijskaartje van € 750.000. De knechten van de overige teams blijven € 500.000."

Om op de vraag van ricks_2000 terug te komen, ik zou Arndt, Oss en Roelandts kiezen.

ricks_2000

'@Nylz

waar heb jij het over? Ik bedoel sprinters he?

ricks_2000

Dit is voorlopig mijn team:

Klassement:
Valverde
Landa
Pozzovivo
Zakarin
Fuglsang
Kangert
Jungels
Geniez
Majka

Sprinters:
Kittel
Viviani
Nizzolo
Demare
Modolo
Ewan
Oss
Roelandts( Teampunten Greipel)

Tijdrijders:
Cancellara
Dowsett

Overig:
Formolo

Iemand op of aanmerkingen?

Il Mostro

Oss en Roelandts zijn uitstekende renners, maar het is maar de vraag of die veel punten gaan pakken. In de sprints zullen ze zich niet of nauwelijks mengen, zeker Roelandts niet, met Greipel in z'n team. Roelandts is dus enkel zinvol voor de teampunten. De beste sprinter voor €750.000 is in mijn ogen Pelucchi. Hij is razendsnel, alleen is de vraag hoe lang die het volhoudt. Mareczko is ook een hele snelle jongen, die heeft alleen nog nooit grote rondes gereden en is pas 21.

ricks_2000

'@Il mostro Bedankt voor je reactie

En wie als kopman? Valverde of Landa?

Laatst gewijzigd
Il Mostro

Met jouw selectie zou het het meeste logisch zijn om Kittel, Valverde en Landa als kopmannen in te stellen. Ik zou niet weten van wie je anders kan verwachten dat ze heel veel punten pakken.

Laatst gewijzigd
Nylz

Kan iemand mijn team samenstellen? Dan hoef ik het zelf niet te doen.

ConINGtador

'@Nylz

Neem aan dat je dat sarcastisch bedoelt? Naar mijn mening is het echter prima om op dit forum advies te vragen, uiteindelijk moet je toch zelf de knopen doorhakken.

En wanneer je wel serieus bent: dan is de lol er toch van af? Juist de voorpret (het samenstellen van je team) is het leukste aan Scorito.

ConINGtador

Wat vinden jullie van de combo: Cancellara, Brandle, Kung?

Deze drie heren kunnen toch allemaal zowel in de proloog als in de tijdrit (niet de klimtijdrit) hoog eindigen? Daarnaast kost dit 'setje' slechts 2.750.000 en hebben ze in de eerste week veel kans om hoog in de verschillende klassementen te staan, zodat ze ook truipunten pakken.

Nadeel is wel dat ze 3 van je 20 plekken innemen, en je ze vanaf de 2e week niet meer veel in kunt zetten.

Laatst gewijzigd
Chris85

Slokkie azijn op Nylz? Je hoeft het forum niet te lezen heh? Mooie uitleg nasibal, is in grote lijnen ook wel de manier waarop ik selecteer! Beste resultaat is nu 14e bij de Vuelta. Het is weer een heerlijke puzzel, de grote lijnene staan maar ik ben bang dat ik tot 6 mei nog wel aan het schuiven ben..

Jori

'@ConINGtador, die combo hangt natuurlijk af van je team :p
Kung lijkt me ideaal voor een team met te weinig tijdritcapaciteiten, je voegt snel veel toe voor weinig geld en zoals eerder gezegd makkelijke witte trui punten.
Cancellara vind ik zelf heel interessant, toch de topfavoriet (met daarna direct Dumoulin en Kiriyenka) voor de proloog en ritwinst + sowieso 2 dagen de roze trui. Wel vind ik het lastig want Cancellara won in geen enkele tijdrit vorig jaar van Dumoulin en Kiriyenka is ook gewoon goed.
Brändle lijkt me vlees noch vis. Hij zal aardig (maar niet meer dan dat) presteren bij de eerste 2 tijdritten, heeft geen kans op trui punten en IAM cycling is geen erg interessant team. Het feit ook nog dat je met een 750.000 zit, maakt een extra renner weer lastiger kiezen.

Ik kijk nu vooral uit naar de Ronde van Romandië om over Dumoulin (en veel anderen) te besluiten. Dumoulin die voor het klassement gaat en met zijn tijdrijden, dan is 3 miljoen een koopje. Maar met de huidige uitspraak van puur focussen op de tijdrit lijkt me de 3 miljoen toch veels te veel geld.

Daarnaast vond ik Nibali en Wellens erg tegenvallen vandaag. Begin daar steeds sceptischer te worden, lijken beiden gewoon inhoud te missen, een dikke 20% in mijn ogen en weet niet of dat nog goed komt voor de Giro

pirazzi

Het is het debuut van Roelandts in de Giro maar in etappes waar Greipel er niet meer bij is kan hij wel voor een goede uitslag zorgen.

Nylz

Ik vind discussieren over welke renner wel/niet te nemen echt heel erg leuk, het is ook fantastisch om te zien hoeveel tijd sommigen er in steken inclusief rekenmodellen. Maar over vragen als 'welke sprinter moet ik nemen' en 'wie moet ik kopman maken' verbaas ik me altijd enorm.

nasibal

'@coningtador

Welke 750k'er zou je meenemen bovenop je "setje" om het weer compleet te maken? De gedachtegang om voor de tijdrit en proloog mensen mee te nemen is zo gek nog niet, zeker gezien de etappes in de eerste week en de tijdritcapaciteiten van de klassements-toppers. Al helemaal als je ook nog eens besluit om Dumoulin thuis te laten, waarvan je vrij zeker kan zijn dat velen hem wel meenemen (en je dus moet compenseren slash overtreffen hiervoor).

Stel:

Je neemt Cancellara + Kung + Brandle om in twee tijdritten punten te pakken. Hier moet vervolgens, om budgettaire redenenen verplicht nog een 750k renner bij. In praktijk heb je dus een setje van 3.5 miljoen en 4 plekken. Met dit setje haal je X punten in de tijdritten + Y punten voor je 750k'er.

Een alternatief is bijvoorbeeld om Cancellara + Kyrienka mee te nemen voor 3 miljoen. Dat scheelt je 2 plekken en het is niet ondenkbaar dat Kyrienka, zekerinclusief mogelijke teampunten voor zowel Landa als Viviani, zowel tijdens als ná de giro, meer punten haalt dan Brandle + Kung. Sterker nog, Kyrienka kan de tijdrit winnen terwijl je maar moet hopen dat Brandle en Kung uberhaupt top 10 rijden. Je hebt dan nog 500k over om de punten van je 750k renner in het eerste geval te overtreffen. Je zou kunnen kiezen om bijvoorbeeld alsnog Kung mee te nemen of misschien Wisniowski (ook jongerenklassement, ook goede tijdritkwaliteiten én reeele kans op teampunten in de eerste week). Die 500k is echter óók het verschil tussen bijvoorbeeld een Sbragli en een Modolo, of een Kruijswijk en een Chaves, of een Chavez en een Pozzovivo, etc. etc.

Daarmee wil ik overigens niet je eigen idee afkraken, het zou zomaar kunnen dat het een goed idee is mocht je een goede 750k'er kiezen. Nadenken over die 750k'er is dus echter wel zeer van belang in deze!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Dat komt ook omdat er bij deze spellen deelnemers zijn die wel enthousiast mee willen doen als het om de grote rondes van 3 weken gaat maar verder door het jaar heen het wielrennen nauwelijks volgen. Een beetje zoals de kerken die met Kerstmis wel vol zitten maar de rest van het jaar niet.

ConINGtador

'@nasibal

De 750.000 die overblijft zou ik dan graag in een sprinter steken. O.a. afhankelijk van wie er goed presteert in de Ronde van Turkije zat ik te denken aan mannen als Mareczko, Pelucchi, Porsev, Ruffoni. Geen idee of zij daadwerkelijk punten op gaan leveren.

Pelucchi kan zomaar een keer 2e worden, maar het gevaar bestaat dat hij na 4 ritten al opstapt. Mareczko lijkt in goede vorm, maar heeft het nog nooit laten zien in de grote wedstrijden. Echter had Ewan tot vorig jaar ook geen ervaring met grote rondes, en hij bewees zich ook meteen in zijn eerste Vuelta. Ruffoni zie ik hoogstens een paar keer 8e, 9e worden. Porsev misschien sporadisch 4e of iets dergelijks, als is het ook nog maar de vraag wie Katusha uitspeelt in de sprints. Dus de ideale 750k renner is er niet. Wellicht dat Kiryienka i.p.v. Brandle dan toch een optie is. Echter betwijfel ik of Kiryienka goed zal presteren in de proloog (toch wat aan de korte kant voor hem). Ik denk dat de proloog Brandle dan weer beter ligt.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Coningtador

750k sprinters zijn er genoeg. De vraag is inderdaad alleen hoeveel punten ze op gaan leveren. Je moet denk ik niet specifiek een sprinter willen, maar kijken hoe je het meeste geld uit het budget kan halen + hoeveel plekken je al dan niet bezet hebt. Denk je dat dat kan met een 750k sprinter moet je daar voor gaan. Anders moet je kijken naar andere mogelijkheden. Denk hierbij ook aan het 'upgraden' van je huidige renners en niet alleen aan nieuwe renners.

Ik ben het eens met je redenatie wat de proloog betreft, ook al is het bij Brandle ook nog maar de vraag. Ik kan zo uit het blote hoofd wel 10 renners opnoemen die ik om het even inschat als Brandle. Daarbij gaat die giro over 21 etappes en geef je zelf al aan dat je iemand die alleen kan tijdrijden ook alleen maar in de tijdritten in kan zetten.

In alle eerlijkheid, ik heb Kyrienka ook niet en heb Brandle ook overwogen. Mijn alarmbellen gingen alleen een beetje rinkelen bij je gedachtegang. Niet omdat hij niet goed was, maar meer omdat ik binnen 2 seconden een alternatief kon bedenken. Wanneer ik dat zelf heb betekent dat vaak dat ik dingen over het hoofd zie.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Wat denken jullie van Navardauskas? Eerst was ik wat sceptisch wat hem betreft. Echter heb ik de grootste moeite om een clubje van +- 8 sprinters bij elkaar te krijgen. Daarnaast kan hij ook ingezet worden tijdens de proloog. Al vraag ik me af of hij daar voluit gaat, of dat hij zich spaart om Uran te ondersteunen in de vlakke ritten die volgen. En in mijn Tour ploegje van afgelopen jaar had ik hem ook opgenomen, maar toen viel hij vies tegen.

@nasibal

In de prijscategorie 500k - 1 miljoen kan ik niet binnen 2 seconden een volwaardig alternatief voor Brandle opnoemen. Wellicht Dowsett?

Laatst gewijzigd
Chris85

Beter kan je het niet verwoorden Pirazzi! Ik keek tot 3 jaar geleden ook alleen maar TdF en sporadisch Vuelta en Giro. Toen ik bovenin mee ging doen bij Scorito (vooral door de tips op dit forum) begon ik het steeds leuker te vinden en ging ik automatisch ook veel meer volgen. Tegenwoordig komt het kladblok al bij de Tour Down Under en de Tour de San Luis tevoorschijn en is Scorito niet meer het enige Wielerspel dat ik speel. Is toch alleen maar leuk om de mensen die alleen de grote rondes volgen een beetje op weg te helpen. En met een team van een ander kopiëren ga je echt niet winnen hoor..

Jori

'@ConINGtador: Over Navardauskas ben ik wel enthousiast, hij heeft toch stappen gemaakt met onder andere die 3e plek in Richmond.
Daarnaast kan hij inderdaad aardig tijdrijden, komt hij gemakkelijk de heuvels door en voor een sprinter in dit veld zou hij nog best wat punten moeten kunnen verzamelen.

Voor tijdrijders leken mij Ludvigsson, Van Emden voor 500.000 nog aardige namen. Hier en daar lees ik ook Keizer, maar daar weet ik persoonlijk niks vanaf.
Tuft kan nog aardig zijn en dowsett is goed, maar dan is iets extra's voor kiryenka en Cancellara weer het overwegen waard.

En bij mij is het precies hetzelfde, ik volg wielrennen pas sinds de tour vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Verwachten jullie veel van Battaglin in de heuveletappes (heeft de afgelopen jaren veel laten zien in de Giro)
En hij rijdt zijn eigen ronde, alleen hij heeft dit jaar nog niet bijster veel laten zien.

Ik heb op dit moment 8 sprinters, ik vind dat persoonlijk denk net iets teveel.
Wat vinden jullie daarvan? Of kan ik dan beter voor 7 sprinters gaan en dan een renner die hoog in het klassement staat en bijv. Jungels (misschien teampunten Kittel) erbij zetten.

nasibal

'@Coningtador

Dowsett inderdaad. Wisniowski, Dillier, Keizer en Campenaerts schieten me ook meteen te binnen. Jungels uiteraard ook, maar niet relevant in dit voorbeeld. Geniez rijd ook goede tijdritten en prologen wanneer hij voor een klassement gaat.

Scorito er bij pakkend kom ik vervolgens nog op Hebburn, Boaro, Haas, Ludvigsson, Belkov, Kochetkov, van Emden(!), Bobridge en Coledan. Ik kan er vast nog meer vinden als ik ook procyclingstats er naast pak.

Allemaal renners die net zoveel kans hebben om zowel voor of achter Brandle te eindigen. Daarbij kunnen ze allemaal, net zo als Brandle, ook zomaar geheel buiten de top 15-20 vallen. Tenslotte zitten hier een flink aantal namen tussen die via teampunten of nevenklassementen (bij een goede prestatie) nog extra punten kunnen pakken. Brandle kan dat niet.

Jori

'@Jelle van der Linden:
Hangt van je sprinters af. Op dit moment heb ik officieel 9 sprinters, maar daar zitten ook mannen als Rojas en Navardauskas bij, die ook kunnen presteren in de heuvels. Daarnaast hangt het ook van je team af. Ik heb (momenteel) geen Kittel en Greipel en logischerwijs kon ik redelijk investeren in goede klassementsmannen, waardoor ik in de bergen al een redelijk solide team heb.

ConINGtador

'@Jori @nasibal

Van Emden is zeker gezien de proloog interessant. De individuele tijdrit (etappe 9) is niet geheel vlak, en dat is denk ik in het nadeel voor Van Emden t.o.v. jongens als Dumoulin en Kiryienka. Maar voor 500k op z'n minst interessant, had hem zelf nog niet op de startlijst zien staan. Nadeel is wel dat je met hem waarschijnlijk geen team- en truipunten gaat pakken (tenzij Kruiswijk vol voor het bergklassement gaat).

De namen die @nasibal verder noemt, zijn bij mij (nog) vrij onbekend. Daarvoor volg ik het wielrennen nog niet goed genoeg. Dat is dan ook een van de redenen dat ik veel op dit forum te vinden ben.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Coningtador

Even een extra 'disclaimer': 99% van de namen die ik opnoemde zou ik niet eens overwegen in mijn team. Het enige wat ik aan wilde tonen is dat er inderdaad een goede kans is dat Brandle top 10 rijdt in de proloog (langere tijdritten is hij minder sterk in en de klassementsrenners zullen daar toch ook wel vol gas gaan) maar dat het ook zo maar kan dat hij achter enkele van de genoemde jongens rijdt.

Ik zou alleen iemand 'alleen voor de proloog' meenemen als hij én goedkoop is én je zeker weet dat hij top 5 rijdt. En zelfs dan zou ik toch 3 keer nadenken of ik dat geld niet beter kan besteden.

Jongens als Cancellara, Dumoulin en in mindere mate Kyrienka hebben allemaal de potentie om én in de tijdrit én in de proloog én via teampunten nog redelijk wat binnen te harken. Veel verder dan die namen kom ik eerlijk gezegd niet, behalve Kung. Die laatste is dan voornamelijk interessant omdat hij maar 500k. Met 20 renners is er in praktijk altijd een renner die je alleen bij veel uitval gebruikt. Dat kan dan maar beter een renner zijn die zeer goedkoop is en daarbij nog kans maakt op punten in die etappes dat je moeilijk aan 9 renners komt (zoals de proloog)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.