Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 7 ... 127 128
Jelle van der Linden

'@Jori
Klopt, Ik heb momenteel ook geen Greipel en Kittel.
Maar tussen mijn sprinters zitten vooral renners die alleen in een vlakke etappe mee kunnen doen.

ConINGtador

'@nasibal

Wat betreft je laatste post moet ik je zeker gelijk geven. Zag net toevallig op procyclingstats dat Brandle vorig jaar in een individuele tijdrit ruim 2 minuten achter de ritwinnaar eindigde. 'De kans op potentiële punten' met Brandle is dus niet heel hoog. Er zijn inderdaag genoeg namen die op een goede dag sneller zouden kunnen zijn. Misschien moet ik hem inderdaad niet meer als 'interessant' beschouwen.

Bij Kiryienka is de kans op potentiële punten een stuk hoger. Al is hij met 1,5 miljoen ook wel weer aardig geprijst als je hem maar 2 keer inzet. Dat zou betekenen dat er aan 'startgeld' een waarde van 750.000 hangt. Denk dat dit wat aan de lage kant is :)

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Zal Modolo de Giro uitrijden indien hij ook al op de startlijst staat van de Tour De France?

nasibal

'@Coningtador

Vergeet niet dat er een aantal onvoorspelbare aanvallers-etappes komen in de giro waarin je je 9-man selectie zoveel mogelijk wil vullen met renners die punten pakken buiten de etappeuitslag om. Denk hierbij aan renners uit de top 4 van het AK en top 3 van nevenklassementen en ploegmaten van truidragers. Daar Landa een hele reele kans op roze heeft, viviani een kans op rood en zowel Boswell als Henao een kans(je) hebben op wit, zou Kyrienka ook in deze én in sprintetappes (kans op teampunten met viviani) als 'aanvulling' ingezet kunnen worden. Het startgeld wordt dan al lager.

Dan nog is Kyrienka aan de dure kant. Jij gaf echter aan extra te willen investeren in tijdrijders. Als je dat sowieso wilt doen, is Kyrienka een van de betere opties denk ik.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Kiryienka is op 21 april van de startlijst gehaald dus of hij komt er alsnog op of iemand anders van team Sky rijdt de Giro.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Pirazzi

Nuttige info, was mij nog niet opgevallen. Thnx!

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Verwachten jullie veel van Battaglin in de heuveletappes (heeft de afgelopen jaren veel laten zien in de Giro)
En hij rijdt zijn eigen ronde, alleen hij heeft dit jaar nog niet bijster veel laten zien.

Zal Modolo de Giro uitrijden indien hij ook al op de startlijst staat van de Tour De France?

nasibal

'@Jelle

2 vragen aan jou:

*Stel, het antwoord op je Battaglin-vraag is "ja". In hoeveel etappes verwacht je dan dat hij zou kunnen scoren?

*Stel Modolo stapt uit en laat de laatste 2 sprintetappes lopen. Zou je hem dan geen 2 miljoen waard vinden en anders wel?

Jori

'@Jelle van der Linden: Gezien zijn geschiedenis zeker, maar vind hem toch erg lastig te voorspellen
Modolo is Italiaan en geen echte kanshebber op groene trui in de tour, dus verwacht dat hij gewoon vol voor de giro gaat en ook uitrijdt.
Al vind ik Modolo echt tegenvallen en moet ik nog echt zien of hij nog wat vorm voor de giro krijgt.

Iemand enig idee over Tsatevich vs Porsev? Ik heb even gekeken en ze rijden beiden voor de Giro alleen nog in Frankfurt, maar helaas rijdt er ook ene Kristoff mee die sowieso dus de hoofdtroef is. Enig idee hoe ik dan kan herleiden wie ze willen uitspelen in de giro?

Jelle van der Linden

'@Nasibal

Battaglin: In hoop dat hij in de etappes 4, 7 (etappes met een heuvel, eindigend in een sprint redelijk mee kan doen rond plaats 14)
en in de etappes 8,11,18 goed mee kan doen (dus rond plaats 5) Maar ik twijfel of hij zich überhaupt wel in de etappes mengt.

Modolo: Als hij eerder uitstapt vind ik hem denk niet het geld waard, want dan loopt hij 2 etappes en de punten van de puntentrui mis.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Want ik twijfel tussen Modolo en Viviani.
Maar Viviani is 500k duurder, maar heeft denk meer kans dat hij de ronde uitrijdt.
Dus dan vindt ik het gelijk qua afwegingen. Want qua sprinten vindt ik ze even goed.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@nasibal

Schaar jou langzamerhand toch wel onder de echte wielerkenners dus zou graag willen weten wat je van mijn voorlopige selectie vindt, al zijn suggesties van anderen natuurlijk ook altijd welkom :)

Klassementrenners:
1. Nibali (C)
2. Valverde (C)
3. Landa
4. Majka
5. Zakarin

Klimmers:
6. Chaves
7. Kruiswijk
8. Fuglsang
9. Kangert
10. Geniez (ook tijdrijden)

Tijdrijders:
11. Cancellara
12. Kiryienka
13. Jungels (ook jongerenklassement)
14. Kung (ook jongerenklassent)

Sprinters:
15. Viviani
16. Nizzolo (C)
17. Modolo
18. Ewan
19. Sbaragli
20. Hofland

Het voornaamste zwaktepunt aan dit team vind ik toch vooral dat ik slechts de beschikking heb over 6 sprinters. Had mijn sprintersgilde graag aangevuld zien worden met bijv. Demare of 1 of 2 750k sprinters. Al kun je de eerste week het sprintersteam waarschijnlijk wel aanvullen met Cancellara (roze trui), Jungels (witte trui + teampunten Kittel) en Kung (witte trui).

--- edit ---

Een ander nadeel is dat je met dit team niet echt puncheurs voor de heuveletappes hebt, a la Ulissi, Gilbert, Wellens en Colbrelli.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jelle

Wat battaglin betreft: Het zou zomaar kunnen, ik durf er geen pijl op te trekken. Ik vraag me wel af of 'plek 14' het waard is. Dan hou je 3 etappes over die alle kanten op kunnen. Met welke andere 750k renner zou jij battaglin aanvullen om weer tot een rond bedrag te komen?

Over modolo. Stel dat hij in die 4 etappes dat hij dan wel meesprint 100 punten haalt. Dat is op zich geen gekke gedachte, hij zou dan 2x 8e en 2x 9e moeten worden. (Daar zou hij aan het einde overigens ook geen groene trui punten mee scoren, maar dat terzijde). Hoe zou jij dan die 2 miljoen investeren om die 100 punten te compenseren, zónder dat dat ten koste gaat van een een andere renner?

edit:

Ik lees nu je post over viviani vs modolo. Houd er rekening mee dat viviani bij Landa in het team zit. Dit betekent dat je je sprintteam aan kan vullen met Landa (als je hem in je team hebt) en kan gokken op teampunten en andersom teampunten kan pakken met Viviani. Houd daar rekening mee bij je overweging.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Ik twijfel tussen Battaglin en Marezcko (de andere 750k renners die ik heb zijn de sprinters Pelucchi en Ruffoni en de heuvelrijder Bole)

Maar ik bedenk me nu zelf dat ik bole eigenlijk ook niet zo'n goede keuze vindt, omdat ik hem in te weinig etappes in kan zetten (want in de sprints verwacht ik niks van hem). Maar ik zit nu met het probleem dat ik 4 rijders van 750k moet nemen, en daarvan zie ik zelf weinig goede opties. Dus ik wacht denk de komende races nog af (Romandie, Turkije). Of ik mijn team misschien dan toch een groot deel weer om ga gooien zodat ik anders uitkom, met bv. maar 2 750k renners.

@ Nasibal, Ik heb ook landa (maar ik verwacht ook weer niet dat Viviani een etappe wint, met dit sterke deelnemersveld qua sprinters)
Maar dit komt allemaal doordat ik graag Rojas (1,5 miljoen) in mijn team wil toevoegen omdat hij in veel etappes inzetbaar is (en omdat ik voor de heuveletappes niet veel renners heb). En daardoor moet ik veel omzetten.
Dus dat wordt nog een hoop denk/puzzelplezier.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Jelle van der Linden: Waarschijnlijk moet je je team wat meer omgooien, paar renners uitkiezen die net een tikkeltje goedkoper zijn, zodat je je beter kan neerzetten voor de sprinters.

Doet Hofland nog wel mee eigenlijk? Op de 2 startlijsten die ik tegenkwam stond hij niet meer op!

BertieC

'@conINGtador @nasibal

Aangezien ik jullie als mannen met kennis zie, zou ik graag willen weten wat jullie van mijn team tot nu toe vinden.

Klassement:
Landa (C)
Nibali
Valverde
Majka
Pozzo
Zakarin

Klimmers/aanvallers:
Jungels
Wellens
Kruiswijk
Firsanov
Kangert

Tijdrijders:
Dumoulin (C) (mits hij goed is in Romandie)
Kung

Sprinters:
Nizzolo (C)
Demare
Viviani
Ewan
Mareczko
Hofland
Tsatevich

Als iemand anders iets op of aan te merken heb hoor ik het uiteraard ook graag!

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Jori, klopt daarom wacht ik nu ook effe de komende koersen af of bv. Dumoulin goed mee kan in de klimetappes in Romandie/ hoe Modolo en Marezcko presenteren in Turkije etc.)

Ik verwacht eigenlijk ook niet dat Hofland mee doet, omdat hij niet op de voorlopige startlijst staat (Procylingstats).

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Coningtador

Ik vind het heerlijk om te sparren over denkwijzes in dit topic. Ik ga echter geen oordeel vellen over teams van anderen, omdat ik vind dat iedereen dit uiteindelijk toch zelf uit moet zoeken. Ik zie wel wat dingen die ik interessant vind.

Zo vind ik het persoonlijk een hele interessante keuze om Dumoulin thuis te laten. Ook ik vind hem aan de prijzige kant en ben heel erg in dubio wat ik moet doen. Ik zie in jouw team in ieder geval bevestigt dat het mogelijk is zijn 3 miljoen goed te herinvesteren. Of het echt meer punten op gaat leveren dan wanneer je Dumoulin mee zou nemen hangt helemaal van de vorm en keuzes van Dumoulin af. Hier is helaas vooraf geen pijl op te trekken.

Daarbij vind ik het leuk dat je het aandurft om Kangert mee te nemen. Ik denk dat ik al wel 3 of 4 verschillende rondes hem op mijn shortlist had staan maar hem steeds op het laatste moment thuisgelaten heb. Niet altijd een goede keuze geweest van me!

Wat het aantal sprinters betreft:

Het is in praktijk onmogelijk om op verantwoorde wijze 9 klimmers en 9 sprinters mee te nemen. Dat betekent dat je in één van de twee groepen zal moeten snijden. Wat vaak vaak blijkt dat bergop dezelfde renners, in wisselende volgorde, in de top 10 eindigen geldt dat voor sprinters vaak alleen voor de top 5. Plek 6 tot pakweg 12-13 is een grote loterij. Dat betekent dat in praktijk vaak maar een stuk of 5/6 sprinters zijn die steady top 10 rijden. Van die 6 zijn vaak 1 of 2 het budget eigenlijk niet waard. Persoonlijk kies ik er altijd voor om de overgebleven 4 mee te nemen + 1 of 2 sprinters die significant grotere kans hebben op plek 6 t/m 10 dan 10 t/m 15, MITS deze renners ook nog eens goedkoop zijn. Wat dat betreft zijn er deze giro trouwens legio aan opties.

Afgelopen vuelta, toen ik 2e werd, had ik 3 sprinters mee en degenkolb zelfs thuisgelaten. Daarentegen is ook wel eens gebleken dat ik 1 of 2 klimmers teveel mee had (omdat er geen uitval was en al mijn klimmers goed presteerden) en ik dat geld dus beter in sprinters had kunnen steken.

Laatst gewijzigd
Johnny7

Mensen ik begin nu echt te twijfelen over Nibali hoor, volgens mij heeft hij het gewoon nog niet?!

@BertieC Leuk team, lijkt veel op die van mij. Komt dat wel uit met zoveel dure renners trouwens?

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@BertieC

Denk dat je met dat team een heel eind kan komen. Maar om mij als kenner te zien?! Dan moet je denk ik toch eerder bij @nasibal wezen :)

Aantal leuke, en gewaagde namen, ertussen, die zomaar eens flink kunnen verrassen. Denk hierbij aan Mareczko, Tsatevich, Kung en Firsanov. Met deze renners kun je echt het verschil maken, maar het kan je ook breken. Zoals @nasibal in feite al zei, moet je je afvragen hoeveel darkhorses je in je team opneemt. Want de kans dat al je darkhorses uitsluitend uitschieters naar boven maken, is niet zo groot. Maar je team heeft de potentie om het winnende team te zijn, dus verder niets op aan te merken.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@nasibal

Ik vind het volkomen begrijpelijk dat je niet mijn complete team wil analyseren. Maar die reactie van zojuist bevat ook al waardevolle info, dus wederom bedankt.

Vind het trouwens hoogst opmerkelijk dat je met slechts 3 sprinters 2e hebt kunnen eindigen in de Vuelta (helemaal als je Degenkolb ook nog eens thuisgelaten hebt). Maar dit gegeven geeft me wel goede hoop dat het met 6 sprinters in principe te doen moet zijn.

Laatst gewijzigd
Jori

Ok, geen Hofland schut de boel wel flink door elkaar. Iemand enig idee wanneer er een definitieve lijst komt met deelnemers?
Op veel sites staat ook nog oa Sergio Henao, die Sky juist eruit heeft genomen wegens dubieuze bloedwaardes

nasibal

'@Coningtador

Ik zal je nog sterker vertellen: Ik had óók geen Sagan mee ;)

Alles draait om compenseren. Stel in een ronde van 21 etappes zijn er 7 sprintetappes en 14 andere etappes. Als ik met minder sprinters 100 punten per etappe misloop betekent dat dat ik in die 14 andere etappes 50 punten per etappe extra moet pakken om quitte te spelen. Dat is soms heel goed mogelijk.

@Jori

Weet je zeker dat het om Sergio gaat op die lijsten? S.Henao kan namelijk ook heel goed zijn neefje Sebastien zijn ;)

Laatst gewijzigd
BertieC

Op PCS staat inderdaad dat Sergio Henao meedoet, evenals zijn neefje natuurlijk. Zou een hele interessante optie kunnen zijn, afhankelijk van de prijs. Kiriyenka is van de startlijst af gehaald

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal: Haha, nee, ik ben misschien beginnend met dit spel, maar zo erg nou ook weer niet (hoop ik :p) http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Italia_2016_Startlist vertelt toch dat Sergio Henao meedoet, terwijl hij dus op nonactief staat

EDIT: Kan iemand trouwens Geniez zijn tijdrijden verklaren? 2015 was hij gewoon slecht maar 2016 rijd hij juist ijzersterk

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.