Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 8 ... 127 128
BertieC

'@Jori

Misschien hebben ze bij FDJ hard getraind op tijdrijden. Pinot was tot dit seizoen ook drama in tijdritten maar die is ook significant verbeterd.

HansFuentes

'@ nasibal

Heb je discussie met coningtador met veel interesse gevolgd de afgelopen pagina's..
Echter begin je nou toch echt een klein beetje te jokken ouwe boef! Je had wel degelijk Degenkolb in je scorito gelederen tijdens de Vuelta vorig jaar.. Sterker nog.. Hij was 1 van je kopmannen..

Naast Degenkolb had je oa:
- Rojas
- Drucker
- Bouhanni
- Ewan
- van Poppel
- Barbero

Ik tel dus zeker 7 Sprinters ipv 3
Naast het feit dat ik een groot deel van je tactiek deel, heb ik ook altijd de gewoonte even een screenshot te maken van de samenstelling van de teams in het eindklassement van de top 5 van de algemene Scorito poule na iedere grote ronde, puur om er later nog eens op terug te kunnen blikken, en er van te kunnen leren!

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Omdat verschillende forumbezoekers hier Firsanov aandragen, toch zijn resultaten via procyclingstats er nog maar weer eens bijgepakt. Echt ongelofelijk wat hij in de Giro del Trentino, vanuit het 'niets', gepresteerd heeft. Doet me denken aan Zakarins prestaties van vorig jaar in de Ronde van Romandie. Vervolgens leek het wel alsof Zakarin in de Giro gas terug nam (ik wil niemand zwart maken en weet dat dit soort uitspraken hier over het algemeen niet zo gewaardeerd worden). Ik voorspel deze Giro eenzelfde soort scenario met Firsanov, om vervolgens volgend jaar ijzersterk terug te keren en dan wel serieus mee te doen in een grote ronde. Als jullie begrijpen waar ik op doel ...

Nogmaals, ik wil hiermee niemand zwart maken of beschuldigingen. Ik trek enkel een vergelijking tussen twee renners op basis van wat mij betreft opvallende resultaten. Maar iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen!

Laatst gewijzigd
Jori

'@ConINGtador: Haha, het is inderdaad een mogelijkheid, Rusland is wel het land wat het meest in het nieuws komt met dit soort dubieuze praktijken.

Firsanov leek mij een hele goede verassing en heb hem overwogen (en zal hem altijd blijven overwegen tot ik een echt definitief team heb), maar hij rijdt een slechte tijdrit en krijgt geen teampunten. Voor slechts 250.000 extra kan je een Geniez neerzetten, die een goede tijdrit heeft (erg welkom voor mijn team), teampunten scoort met Demare en hopelijk ook nog een aardig klassement rijdt.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Hans

Kak, daar heb je me! Ik begon zelf ook al te twijfelen en nog even opgezocht. Ik was in de war met de Giro datzelfde jaar, waar ik overigens een stukje minder goed gescoord had. Excuses voor de foute info

Neemt niet weg dat ik met Ewan, Bouhanni en Degenkolb slechts drie zekere sprinters mee had. Drucker en Van Poppel waren respectabele gokjes. Kom je op 5. Barbero had ik mee als aanvaller en heuvelrenner en Rojas slechts voor de teampunten en een eventuele uitschieter. Inhoudelijk klopt mijn punt dus not steeds denk ik. 9 sprinters is nergens voor nodig.

Terecht overigens dat je me er op wijst

Laatst gewijzigd
JimKro

Ik ben in het buitenland dus heb LBL niet kunnen zien. Maar op basis van de uitslag kan wellicht geconcludeerd worden dat Valverde last heeft gehad van de weersomstandigheden. Dit heeft hij in het verleden ook al een aantal keer gehad. Aangezien de giro bar en boos kan zijn qua weer is Valverde misschien een interessante optie om thuis te laten (op basis van de weersvoorspellingen).

Edit:
Ik lees in een interview op cyclingnews dat het ging om een miscalculatie en dat het met de vorm wel goed zit. Dus dan gaat bovenstaande niet op.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Verwachten jullie veel van Rojas (1,5m), het is renner die vaak meesprint en redelijk resultaten haalt in de grote rondes. Maar of ie in de sprints een rol van betekenis kan spelen dat weet ik ook zo niet. In de heuvels denk ik wel dat hij er goed bij zit (maar dat zijn ook maar ong. 3 etappes voor hem). En het prijskaartje is ook redelijk duur

pirazzi

Rojas is ploeggenoot van Valverde dus dan krijg je wel wat teampunten als Valverde een etappe wint maar hij is naast sprinter ook knecht dus kan niet altijd voor eigen kans gaan. Dan kun je misschien beter Colbrelli voor maar 500.000 nemen.

Jelle van der Linden

'@pirazzi,
Ik heb Colbrelli ook al in mijn voorlopige team.

ConINGtador

Colbrelli vs Tsatevich ?

pirazzi

Bardiani heeft niemand voor het algemeen klassement dus dan heeft Colbrelli waarschijnlijk meer vrijheid dan Tsatevich met Zakarin in het team.

Mendy98

Commentaar toegetaan!

V. Nibali KLA AST Kopman
M. Landa KLA TEA Kopman
R. Hesjedal KLA TRE Kopman
A. Valverde KLA MOV
R. Majka KLA TIN
B. Jungels KLA ETI
S. Kruijswijk KLI LOT
T. Wellens KLI LOT
T. Dumoulin TIJ GIA
F. Cancellara TIJ TRE
A. Greipel SPR LOT
E. Viviani SPR TEA
C. Ewan SPR ORI
M. Hofland SPR LOT
M. Trentin AAN ETI
D. Formolo AAN CAN
A. Txurruka AAN ORI
O. Fraile AAN DIM
F. Ventoso KNE MOV

Jelle van der Linden

Wie vinden jullie beter als kopman voor de sprints:
Ewan, Viviani, Modolo, Nizzolo, Demare?
Ik neig zelf het meeste naar Nizzolo of Demare.

Mendy98

Ik neig naar Viviani, met Ewan als geduchte concurrent en goede tweede.

Il Mostro

De verschillen tussen die renners onderling zijn vrij klein.
- Ewan heeft nog niet bewezen een grote ronde uit te kunnen rijden.
- Viviani is misschien wel de snelste, maar heeft de baan in Rio als prioriteit.
- Modolo is dit seizoen nog niet zo op dreef en is ook wisselvallig.
- Nizzolo is in ieder geval goed in vorm en presteert over het algemeen vrij constant.
- Démare is een iets grotere gok, die is wat wisselvalliger. Presteert wel goed dit jaar.

Jelle van der Linden

'@Il Mostro en Mendy98,
En hoe is de verhouding tot heuvels over komen tussen elkaar.
Ik denk van minder naar beter:
Viviani - Demare - Modolo - Nizzolo - Ewan.
Hoe denken jullie daarover?

Laatst gewijzigd
nasibal

Stelling als toevoeging bij de overwegingen:

Nizzolo, Arndt en Kittel zijn de enige sprinters die een reele kan op teampunten hebben bovenop hun daguitslag.

Laatst gewijzigd
Il Mostro

Viviani heeft met Landa in z'n team ook een goede kans op teampunten.

MME

Mijn team:

KLASSEMENT
Nibali (Kopman)
Valverde (Kopman)
Landa (Kopman)
Maijka
Zakarin
Kruiswijk
Chaves

TIJDRIT
Dumoulin
Van Emden
Kung

SPRINT
Demare
Ewan
Viviani
Modolo
Rojas
Nizzolo

OVERIGE
Formolo
Dillier
Wellens
Kadri

Over Nibali, voor de tour van 2014 stond hij er ook niet zo goed voor. Kan me nog uitspraken herinneren dat hij het podium niet zal halen en daarbij erg slecht reed in de Dauphine. Uiteindelijk 4 etappes en de eindzege

Kadri, afgelopen jaar bijna niet gezien. Maar jaar daarvoor wel lekker in de tour geweest.

Dillier, Wellens en Kadri ben ik nog niet zeker van

Laatst gewijzigd
nasibal

Il mostro.

Landa gaat echt nog niet in het roze rijden de eerste 4 sprintetappes ;)

ConINGtador

'@Jelle van der Linden

Persoonlijk denk ik dat Nizzolo en Modolo het juist vooral van het vlakke moeten hebben. Viviani kan volgens mij nog wel een heuveltje verteren, evenals Demare die dat onder meer bewezen heeft in de klassiekers. Ewan zit er dan net weer een beetje tussen in, al heeft hij denk ik de meeste moeite om de 'echte' bergen over te komen, gezien zijn onervarenheid en het feit dat hij nog nooit een grote ronde uitgereden heeft.

ConINGtador

'@MME

Een tip: neem niet drie klassementsrenners als kopman!

Il Mostro

'@Nasibal:

Maar na etappe 5 komen nog er ook nog zeker 5-6 sprintetappes en ik zie Landa als één van de grootste kanshebbers op roze. Tevens heeft Kyrienka ook een serieuze kans op het winnen van de proloog, dus zit ook daar nog een kans op teampunten met Viviani.

Edit: Het is niet zeker of Kyrienka meedoet, ben benieuwd.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Mendy98: Waarom Hesjedal en Kruiswijk en bijv geen Zakarin en Chaves? Zeker interessante keuze!
Greipel ipv Kittel suggereert dat je van Greipel verwacht dat hij de giro uitrijdt?
Hofland rijdt helaas ws niet de giro.
Wat verwacht je precies van Wellens, Txurruka en Formolo?
En trentin heeft ws Kittel als hoofd sprinter dus wanneer of waarom verwacht je hem?
Fraile verwacht je voor de bergtrui?
En waarom Ventoso?

@Jelle: Ik neig naar Ewan. Het is avontuurlijk, hij is nog maar 21 en heeft geen grote ronde uitgereden. Aan de andere kant zie ik in hem met Kittel en Greipel wel de topkandidaten voor zeges en Kittel en Greipel zie ik zeker vertrekken na etappe 12. Demare sla ik wel hoger aan dan Viviani en Nizzolo, al kunnen die andere 2 makkelijker teampunten scoren.
Ewan is normaal wel goed met een heuvel, Demare en Viviani ben je ook niet zomaar kwijt en van Nizzolo weet ik het eigenlijk niet.

@MME
Wat verwacht je precies van Formolo, Wellens en Kruiswijk?
Heb je Dillier voor de tijdrit of andere plannen?

Even voor de duidelijkheid:
Kiryienka en Hofland staan wel bij scorito, maar nog niet op de voorlopige startlijst! De lijst kan nog gewijzigd worden, maar in principe rijden ze dus niet mee. En zoals Coningtador zegt, neem geen 3 klassementsmannen als kopman.

Normaal is om 2 klassementsmannen en 1 sprinter te nemen, risicovoller is om 2 verschillende sprinter (heuvels en plat) te nemen en een Klassementsman. Zelf zit ik voorlopig nog te denken aan een Dumoulin in combinatie met Nibali en een sprinter zoals Ewan, Viviani of Demare

Jelle van der Linden

Wie weet meer over hoe Nizzolo een heuvel kan overkomen? (vergeleken ook met de andere sprinters)

1 2 ... 8 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.