Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 9 ... 127 128
MME

'@ Jori

Kruiswijk is altijd de laatste week heel sterk, dus hopelijk kan hij dan nog wat pakken. Daarnaast is hij ook de renner die vorig jaar na Landa de meeste punten heeft gepakt.

Formolo en Wellens weet ik nog niet zeker. Formolo kan eventueel voor het jongerenklassement gaan. Misschien dat ik Wellens nog inruil voor Navardauskas.

Dillier, inderdaad deels voor de tijdrit. Maar verwacht op een of andere manier meer van hem. Begon in Dubai heel goed dit jaar en daarnaast ook vrij goedkoop.

Kadri, misschien ruil ik die nog in voor M.Woods reed begin dit jaar ook sterk

nasibal

Il mostro,

Check het parcours maar eens. Landa gaat op zn vroegst in de eerste bergetappe NA de tijdrit roze pakken. Daarna komen er nog maar 2 sprint etappes. Uit mn hoofd gezegd.

Als ik er naast zit hoor ik het natuurlijk graag van je :)

Il Mostro

http://www.giroditalia.it/eng/stage/tappa-6/

Hier zou Landa al in de roze trui kunnen komen, toch een vrij pittige etappe met een zware slotklim. Het blijft puur theoretisch natuurlijk, maar er bestaat zeker een mogelijkheid. Ik verwacht erg veel van onze Baskische vriend.

allesoptom

Ik ben er redelijk aan uit, bedankt voor de tips heren. Twijfel nog over 1 keuze.
Wat denken jullie?
Niballi en fuglsang VS Maijka en Uran

ivo001

'@allesoptom

Ik heb twijfels over zowel Nibali als Uran.

nasibal

Il mostro,

Het zou kunnen. Dan zou hij de klassementsjongens die op dat moment vanwege de proloog nog voor hem staan (en dat zullen er wel een aantal zijn) er strak af moeten rijden. Het zou kunnen, maar ik acht de kans niet groot. Mocht het gebeuren dan verwacht ik dat jongens als Nibali, Majka, Valverde of zelfs Dumoulin (als hij aangeklampt heeft) hem in de tijdrit (etappe 9) weer uit dat roze rijden.

Dan blijven etappe 7 en 8 dus over om teampunten te pakken met Viviani. Of ik in etappe 8 viviani op zou stellen weet ik niet, etappe 7 misschien zou kunnen.

Dus ja het zou kunnen. Ik verwacht echter dat de bonificaties in etappe in etappe 6 niet naar een klassementsrenner gaan en dat de klassementsrenners en groupe over de finish komen. Wordt er wél een bommetje gegooid zullen de verschillen niet meer dan 10-20 seconden zijn. Of dat genoeg is om alle opgelopen achterstand in de proloog goed te maken weet ik niet.

Landa pakt het roze echt wel, maar ik denk dat hij daar etappe 13, 14 en misschien zelfs nog wel 15 voor nodig zal hebben om de in de tijdrit opgelopen achterstand goed te maken.

nasibal

Wat betreft de twijfels over Nibali:

Een goede Nibali gaat absoluut een kanshebber zijn voor het roze. Waar denken jullie echter dat Nibali met zijn huidige vorm uit zou komen in dit deelnemersveld?

ivo001

'@Nasibal

Ik denk dat hij ergens in de eerste 2 weken een keer flink tijdverliest, en dan in week 3 een of 2 etappes uitzoekt.
En dan mogen ze wat mij betreft Kangert Fuglsang voor een klassement laten rijden.

Il Mostro

'@Nasibal over Viviani en Landa:

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik had er niet meteen over nagedacht dat er na etappe geen andere bergetappes zijn tot de tijdrit. Overigens is het voorspellen van prestaties verder in de ronde natuurlijk steeds moeilijker, er kan zoveel gebeuren.

Over Nibali:

Ik denk dat Nibali gewoon in de top 3 gaat eindigen. Een Nibali op 80% is alsnog beter dan een renner als pakweg Geniez in topvorm. Van de laatste 9 grote rondes die hij finishte, eindigde hij er 8 in de top 4. Hij heeft nog ruim 2 weken om zijn vorm te verbeteren, ik geloof dat hem dat gewoon gaat lukken.

Laatst gewijzigd
MME

Nibali staat er straks wel, Dauphine van 2014 was hij slecht en echt niet best. Maar tijdens de tour stond hij er, 4 etappes en klassement op meer dan 7 min van de nummer 2.

Jelle van der Linden

Wie weet meer over de klimcapaciteiten van Nizzolo? (vergeleken met de andere sprinters, Modolo/Viviani/Ewan/Demare)

elstupidoloco

ik heb vanaf de zijlijn de discussie gevolgd met betrekking tot de zekere, potentiële en onzekere punten gevolgd en de rekenmodellen die hiermee verband houden. Prachtig werk! In essentie zit het verschil tussen falen en succes in de poule toch in de inschatting van deze zekere punten. Hoe bepaal je of Uran zekere of onzekere punten oplevert? En Nibali bijvoorbeeld? Bezig aan een vrij kleurloos voorseizoen en dan wordt direct de vergelijking gemaakt met zijn voorbereiding op de Tour 2014. Is dit een gebruikelijke trend voor hem of slechts een toevalstreffer? Gebruik je hier ook een model voor? Selecteer je slechts renners die in de voorbereiding goede uitslagen rijden? Hoe denken jullie hierover?

nasibal

Elstupido,

Wat voor mij een belangrijk punt is is het volgende:

Je hebt renners waarbij goed of niet goed zijn het verschil maakt tussen plek 1 en plek 7. Bij anderen maakt het het verschil tussen plek 3 of plek 50.

Je snapt dat het bij die laatste groep dus veel belangrijker is om te weten hoe een renner er voor staat dan bij de eerste groep. Een renner uit de eerste groep brengt sowieso de punten van plek 7 mee (in je inschatting, de praktijk moet natuurlijk blijken).

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

met andere woorden, Nibali in matige vorm wordt 4e en Uran in matige vorm wordt 14e in het AK? (dat is natuurlijk ook maar een inschatting).
De onzekerheidsfactor bij Uran is in dit geval dus groter dan bij Nibali.

elstupidoloco

een ander interessant punt vind ik de discussie over 750k en 500k sprinters. In verschillende ploegen zijn er meerdere renners die in een sprint uitgespeeld kunnen worden. In een paar gevallen is de rolverdeling helder: bijvoorbeeld Colbrelli vs. Ruffoni. Maar hoe zit dit met Mareczko vs. Belletti, Porsev vs. Tsatevich, Ershov vs. Savitsky, Arndt vs. Waeytens, Pelucchi vs. Howard?

nasibal

Nee. Dan zou Uran zekere punteb behorend bij plek 14 hebben en potentieel de extra punten vab je inschatting bij goede vorm. De inschatting van de vorm bepaald de kans op die potentiele punten.

Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat onzekere renners, ook al weet je wel het vormpijl, zijn positie in het deelnemersveld (zonder positieve of negatieve uitschieters) erg lastig te bepalen is. Daarbovenop kan ook de vorm nog eens erg lastig te bepalen zijn. Wat het dubbel onzeker maakt.

Landa en Nibali in vorm rijden hier iedereen aan gort. Net als Kittel. Majka in vorm rijd hier top 5. Maar Uran? Geniez? Demare? Pozzovivo. Zou je daar je hand voor in het vuur willen steken, ook al weet je de vorm? En zou je uberhaupt uitspraken over de vorm kunnen doen?

Renners hebben een totaal aantal punten bestaand uit basisniveau + potentiele punten. Dat basisniveau is zeker of onzeker.

Wie er gaat sprinten doe ik geen uitspraken over, als ik het zelf al denk te weten. ;)

Laatst gewijzigd
Jori

Volg de nieuwsberichten, Bardiani kwam ook pas echt met de verduidelijking vandaag ;)

Porsev vs Tsatevich ben ik zelf ook erg benieuwd naar en qua koersen/rondes ervoor wordt je ook niet wijzer.
Alleen in de ronde van Frankfurt rijden Porsev en Tsatevich, maar racet dus ook Kristoff mee
Mareczko vs Belletti kan misschien duidelijk worden uit de ronde van Turkije, al hoor ik velen al Mareczko voorspellen
Pelucchi is de man bij IAM zolang hij nog op de fiets zit (meestal duurt dit niet zolang bij Pelucchi, vandaar dat hij zo goedkoop is)
Waeytens staat niet op de definitieve lijst + in eerdere rondes was Waeytens de beoogde lead out voor Arndt.
Van Ershov en Savitsky was ik niet erg onder de indruk, dus beschouwde ze allebei niet echt als (praktische) sprinter.

Nibali verwacht ik dat goed komt, hij moet wel. Astana met Aru ligt toch te gevoelig om niet 100% aan de start te verschijnen.
Uran en Dumoulin ga ik besluiten bij Romandië, al moet Uran wel heel erg goed presteren voor ik de gok neem.

Wel vooral interessant om te zien hoe Nasibal veel uitlegt, maar nooit het achterste van zijn tong laat zien. Doet me denken dat er nog een boel verassinkjes verborgen zitten in de rennerslijst die we missen. Pozzovivo ben ik trouwens niet erg onder de indruk van, vind hem niet erg scherp rijden, heeft geen goede ploeggenoten op Peraud na en zo op het oog ook geen kans op teamputen

Jori

Namen die ik trouwens nog erg weinig tegen kom zijn Brambilla en Ulissi.
Brambilla lijkt met name in de heuvels erg praktisch met kans op ritzege en waarschijnlijk ook punten met Kittel en Jungels. Heeft daarnaast waarschijnlijk geen kopman (tenzij Jungels wel dusdanig boven zichzelf uitstijgt) dus mag gewoon vol voor zichzelf gaan en voor slechts 750.000 lijkt mij dit een koopje.

Ulissi zie ik veel genoemd worden bij de heuvel etappes en een klein onderzoek leert dat hij niet wint (vaak in de slag met groten) maar toch veel punten haalt, maar van hem weet ik dus zeer weinig af

Poeksel

Niet wint? Hij is viervoudig etappewinnaar...

Jori

'@Poeksel: dat is waar, maar ik bedoelde dat hij nog niks had gewonnen in 2016

Laatst gewijzigd
nasibal

Jori,

Als ik kijk naar echte verrassingen als in: relatief onbekende renners die veel te laag geprijst zijn, dan vind ik dat wel meevallen dit jaar. Goede voorbeelden uit het verleden zijn Kwiatkowski en Quintana. Kostten allebei volgens mij 750k toen ze voor het eerst furore maakten in de tour. Coquard kostte hetzelfde toen hij voor het eerst steady top 10 sprintte in een grote ronde. Er zitten absoluut een paar juweeltjes tussen dit jaar, maar die liggen ook voor de casual kenner redelijk voor de hand.

Wat me wel opvalt dit jaar is dat er veel alternatieven voor het bekende pad zijn. Random voorbeeldje (hoeft dus niet goed te zijn): Nizzolo lijkt een voor de hand liggende keuze. Stel je laat hem thuis en besteedt de 1 miljoen aan hofland en gebruikt de overige 1 miljoen om Chavez up te graden naar Majka. Ik zeg naar wat. Dat zal niet 1,2,3 bij iedereen opkomen. Hofland gaat echt niet beter scoren dan Nizzolo, maar wie weet wordt dat verlies wel meer dan gecompenseerd door je "upgrade" in de bergen. Ik zie dit jaar veel mogelijkheden om daar mee te spelen.

pirazzi

Op de voorlopige startlijst staat nog geen Moreno Hofland, welke van deze 9 zal dan plaats maken voor Hofland als hij toch start in de Giro?

TEAM LOTTO NL - JUMBO

171 KRUIJSWIJK Steven Netherlands
172 BATTAGLIN Enrico Italy
173 CAMPENAERTS Victor Belgium
174 CASTELIJNS Twan Netherlands
175 KEIZER Martijn Netherlands
176 ROGLIC Primoz Slovenia
177 TANKINK Bram Netherlands
178 TJALLINGII Maarten Netherlands
179 VAN EMDEN Jos Netherlands

HansFuentes

Voor de liefhebbers:

Het officiele 210 pagina's tellende rondeboek van de Giro, met echt heel veel (interessante) statistieken, gedetailleerde etappebeschrijvingen, en alle laatste kilometers onder een vergrootglas!

http://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2016/04/Garibaldi-affiancate.pdf

ConINGtador

'@nasibal

Quintana kostte in zijn eerste Tour zelfs maar 500k. Net als Aru in zijn eerste Giro overigens. Koopjes van die categorie lijker er deze Giro inderdaad niet in te zitten.
---
Tot nu toe lees ik op forums e.d. vrijwel overal dat de eindwinst zal gaan tussen Nibali en Landa. Ik vraag me zelf af of Valverde hier een stokje voor kan steken, zeker met het oog op de keuze voor kopmannen. Zal Valverde echt, net als Contador vorig jaar, alles geven tijdens de Giro? Of zal hij zich toch enigzins sparen om Quintana van dienst te zijn in de Tour?

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Hans

Leuk, dankje!

1 2 ... 9 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.