Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 10 ... 127 128
Sunrider

'@Hans, Bedankt, erg leuk, wel even mijn Italiaans ophalen. :D

Poeksel

"Of zal hij zich toch enigzins sparen om Quintana van dienst te zijn in de Tour?"

Het zou me niet verbazen als Valverde niet voluit gaat in de Giro, maar wel als dat de (echte) reden is!

Starlynk

Ik verwacht wel dat Valverde voluit zal gaan. Het is zijn absolute persoonlijke doel om ook in de Giro een keer podium te halen en nu is zijn kans, dus dat zal hij niet laten lopen (zie Tour vorig jaar). De vraag is echter of het ook zal lukken als het weer tegen zit..... En het parcours is misschien ook niet helemaal op zijn lijf geschreven..

pirazzi

Bedankt voor de link naar het rondeboek, HansFuentes!
Op pagina 9/210 staat een lijst met de etappes waarbij per etappe ook een moeilijkheidsgraad is aangegeven van 1 tot 5 stippen. Opvallend vind ik dat etappe 3, Nijmegen - Arnhem, een stip minder krijgt dan etappe 2, Arnhem - Nijmegen, terwijl dezelfde etappe nog een keer gedaan wordt alleen in omgekeerde richting. Misschien omdat alle begin moeilijk is en de renners weten wat ze kunnen verwachten als de derde etappe begint.

ConINGtador

Uit jullie reacties begrijp ik dat wanneer ik 2 kopmannen zou kiezen uit het rijtje: Nibali - Valverde - Landa, ik het beste voor Nibali en Landa kan gaan?

Sunrider

'@ConINGtador, niemand die het zeker weet. Persoonlijk denk ik 1. Nibali, 2 Landa, 3 Valverde - Majka. Maar het kan net zo goed andersom. Je kunt het nog zo goed uitdokteren, 1 lekke band, 1 verkoudheidje of valpartij en alle theorieën en berekeningen kunnen de prullenbak in. Daarmee wil ik niet zeggen dat die geen zin hebben maar steeds adviezen inwinnen lijdt ook tot een doolhof, ga ook op je eigen ideeën af.

Laatst gewijzigd
nasibal

Contingtador,

Wat betreft klassementskopmannen:

Stel je hebt 5 bergetappes en renners A en B. In de eerste etappe rijd renner A renner B 2 minuten los en in de overige etappes komen ze steeds in hetzelfde groepje aan. In dit groepje eindigt renner B 1 of 2 plekken voor renner A.

Renner A kan dan zomaar 2 of 3 plekken voor renner B in het klassement eindigen. Renner B pakt echter meer punten in de etappes en staat daarbij mogelijk hoger dan renner A in het bergklassement. Hierbij is er nog geen rekening gehouden met het feit dat renner B misschien ook wel een teamgenoot heeft die die gedurende de betreffende etappes aan de leiding gaat van een (neven)klassement.

Misschien ten overvloedde, maar houd bij het kiezen van een kopman dus meer in de gaten dan alleen wie er het hoogst in het klassement eindigt.

@Sunrider
Valide punt wat betreft de onvoorziene omstandigheden waardoor je pouletje de prullenbak in kan. Kijkend naar de kans dat dat gebeurd is het natuurlijk niet relevant of je op je eigen keuze of op de adviezen van een ander afgaat. Daarbij moet ik je wel gelijk geven dat je met alleen adviezen geen pouletje kan vullen. Uiteindelijk zul je inderdaad zelf moeten inschatten en knopen door moeten hakken.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@Sunrider

Uiteraard spelen onvoorziene omstandigheden een rol. Daarnaast besef ik maar al te goed dat ik uiteindelijk zelf de knopen moet doorhakken; dat gaat ook echt wel gebeuren! Het is echt niet zo dat ik ieders advies klakkeloos overneem, maar ik wil graag goed voorbereid zijn (neem het spelletje nogal serieus) en dit hoop ik mede door jullie advies te bereiken. Wanneer jij of iemand anders het te ver vindt gaan, staat het je geheel vrij om niet te reageren. In feite doet nasibal dat ook, door enerzijds interessante overwegingen te delen, maar anderzijds qua specifieke renners niet het achterste van z'n tong te laten zien. En dat is prima: je kiest zelf welke informatie je deelt en welke niet.

Sunrider

Mijn opmerking is ook slechts bedoeld als advies, een ander geluid weliswaar maar enigszins onderbelicht tot nu toe.

EPOmeister

Bedankt nasi, na 2 keer een gevoelsbenadering tijdens de tourpoule schaal ik mijn effort op naar een serieuzere cijfermatige benadering. (Dit is weer typisch iets waar 110% van mijn overige tijd in gaat zitten haha)

ConINGtador

'@Sunrider

In dat geval mijn welgemeende excuses :)
Ik dacht uit je bericht op te maken dat je het vragen om advies een slechte zaak vindt.
Maar blijkbaar is jouw advies: 'vergeet vooral niet je eigen ideeën te volgen'.
Ik zal dat advies zeker opvolgen (of toch niet, want dan laat ik me leiden door jouw advies :))

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ConINGtador, Haha, ga vooral zo door zou ik zeggen, er zijn er genoeg die meelezen en er ook wat van opsteken.

Chris85

Pirazzi, die 2 etappes zijn totaal verschillend hoor! De ene dag rijden ze Arnhem uit en gaan ze via Ede, Rhenen, Tiel en Wijchen naar Nijmegen. De dag daarna gaan ze vanuit Nijmegen via Huissen en Westervoort de Achterhoek in en via Borculo, Lochem en Zutphen komen ze dan weer in Arnhem.

pirazzi

Aha vandaar, djw Chris. Ik had gekeken naar de profielen op cyclingfever, daar is dit plaatje
http://img.server86.nl/sport/wielrennen/editie/profiel/12_2016_2.jpg het profiel van etappe 2 en dit plaatje
http://img.server86.nl/sport/wielrennen/editie/profiel/12_2016_3.jpg het profiel van etappe 3, dat vind ik erg op elkaar lijken. De routekaarten zijn wel verschillend inderdaad.
Na betere bestudering zie ik dat er ook in het profiel verschillen zitten, zet volgende keer wel mijn leesbril op. B)

Laatst gewijzigd
jort101

Mijn team:
Klassement
Valverde
Landa
Zakarin
Dumoulin
Uran
Kangert
Geniez
(Jungels misschien)

Sprinters:
Demare
Kittel
Greipel
Hausller
Viviani
Hofland
Ewan
Roelandts

Tijdrijders:
Dumoulin
Jungles
Kung

Aanvallers/klimmers/klassement
Dumoulin
Formolo
Wellens
Pirrazi

Ik ben er nog niet helemaal uit maar dit is de eerste serieuze selectie, op of aanmerkingen?
(Ben er vooral nog niet helemaal uit over het klassement)

Jelle van der Linden

'@jort101,
Ik vind het een opvallend team met Greipel en Kittel en dat je het aandurft zonder Nibali. Maar het zou misschien goed kunnen uitpakken die keuze.

jort101

'@jelle van der linden
Zit ook te twijfelen of ik greipel vervang door nibali en dan kangert vervang door mezgec, zou dat een betere keuze zijn?

ditisdavid

Nizzolo lijkt mij een beter idee dan Mezgec, Colbrelli en Mareczko (indien kopman)ook, want Mezgec zal leadout zijn.

heuvelcolombia

'@jort, Ik zie Hausler niet meesprinten. Pelucchi zolang hij erin zit en als hij opgeeft of als de rit te lastig is zal IAM wel voor Howard gaan.

Wie zouden jullie kiezen: Greipel of Kittel?

Jelle van der Linden

'@heuvelcolombia,
Er zit heel weinig verschil tussen deze twee sprinters, ik durf het niet te zeggen. Mijn voorkeur gaat qua snelheid uit naar Kittel. Maar Greipel stelt niet vaak teleur en presteert altijd goed en bij kittel weet je maar nooit hoe hij het gaat doen.

jort101

En Sbaragli, zou hi het goed gaan doen?

pirazzi

Sbaragli zou best wel eens een paar etappes in de top 20 kunnen rijden, werd vorig jaar elfde in het puntenklassement van de Vuelta.

jort101

Wat is jullie budget nadat je je 20 renners hebt geselecteerd.

Jelle van der Linden

'@jort101,
Mijn budget na 20 renners is natuurlijk €0 euro!

jort101

Bij mij ook, kan ook zijn dat iemand nog wat over heeft hé.

1 2 ... 10 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.