Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 71 ... 127 128
nasibal

'@Klootje als ik vandaag mijn klassmentsmannen had opgesteld had ik in de top 2000 gestaan. Dan had alles nog gekund, los van de uitval van Peraud én Geniez natuurlijk.

Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt. Er moest iets gebeuren, vandaar ook mijn keuze. Helaas heeft het anders uitgepakt.

Laatst gewijzigd
TiesW

Ploeg voor morgen:
Dumoulin - Punten voor het algemeen klassement
Kittel - Etappewinst en puntenklassement
Jungels - Jongerenklassement en teampunten
Brambilla - Teampunten
Amador - Toch weer een gokje voor de sprint
Viviani - Etappewinst en puntenklassement
Modolo - Etappewinst
Nizzolo - Etappewinst
Formolo - Jongerenklassement en als 'ie gek doet de etappe.

Als het uitkeert op een massasprint, wat ik verwacht, kan ik toch zomaar 240 tot 300 punten pakken, maar dat zal wel weer bij dromen blijven ;)

gavirialaphilippe

Morgen lijkt me niks voor Mareczko, of vinden jullie het een te groot risico om hem niet op te stellen? Anders stel ik Dumoulin op die zeker (een klein beetje) punten scoort.

WCEendT

'@Gaviria
Ik verkies bijvoorbeeld Mareczko boven Pelucchii maar wat jij doet moet je zelf weten :D!

martbiemans

'@nasibal Kun je niet officiele nabeschouwingen van elke etappe gaan schrijven? :P

kaivandewiel

'@nasibal en @WCEendT Dank voor de complimenten. Of er nu direct altijd geluisterd moet worden, weet ik niet per se. Maar het scenario van vandaag was voor mij inderdaad wel redelijk snel duidelijk. Zelf de joker Dumoulin met een late uitval in de laatste kilometer klopte. Al had ik deze voor mezelf gehouden, je moet natuurlijk niet alles prijsgeven.

Wat betreft het jongeren klassement: Ik zie misschien nog wel een derde deelnemer in Kudus (of Henao). Jungels is tot nu toe bere sterk, maar die hoge bergen... En Formolo mankeert een goede tijdrit en heeft in een drie weekse ronde nog nooit geschitterd in de bergen. Ook in Romandië was het de ene dag hosanna en de andere dag huilen met de pet op. Kudus is daarentegen in zijn uitslagen niet per se uitmuntend, maar is wel al toe aan zijn derde grote ronde en rijdt in de sprintetappes toch constant mee om geen tijd te verliezen. Vandaag verloor hij bij een gebrek aan punch wel, maar een goede laatste week en een ontsnapping die het redt (omdat hij toch al iets verder achter staat) kunnen hem dicht bij de witte trui brengen (enkel als Jungels niet plotseling de klimmersbenen van zijn landgenoot Andy in goede tijden heeft gekregen).

Voor wat betreft morgen. Die sprint komt er denk ik wel. Al kan het best zijn dat mannen als Kittel en Ewan het contact met het peloton in de heuvelzone even verliezen. Toch heb ik ook voor morgen een jokertje. Maar daar ga ik nog een nachtje over slapen.

@nasibal Wat een heerlijk stukje weer, ga zeker zo door! En ook ik ga genieten van een goede McCarthy en Kruijswijk.

P.s. (half off-topic) Ik schrijf ook nog een blog voor de concurrent van Scorito Sportpools. Ik laat daar zo nu en dan tussen de regels door ook mijn licht schijnen over de Giro die is geweest en nog gaat komen. Als je het leuk lijkt, vind je hier de laatste column o.a. over het afstappen van Kittel en waarom dit een slechte zaak is voor de sport (interessante discussie lijkt me): http://www.sportpools.net/nl/nieuws/207/column-de-klimmersbenen-van-maarten

Laatst gewijzigd
kaivandewiel

'@nasibal Toen ik de uitslag vluchtig zag leek Ewan zich te hebben gespaard. Hij is echter alleen (ook zonder teamgenoten) binnengekomen. Ik hoop dat hij fluitend de etappe heeft gedaan vandaag om morgen in een etappe vergelijkbaar met de Vuelta rit die hij won, zijn slag te slaan. Anders zijn het 12 dagen waar hij veel van kan leren, maar weinig won.

nasibal

'@Kai

Leuke column! Wat Ewan betreft, dat leek inderdaad erger dan gedacht. Toen ik de uitslag bekeek was deze waarschijnlijk nog niet compleet (ergo, had ik de pagina nog niet ververst). Het koppie is er niet zo bij vanavond ;)

dnizzz

'@nasibal, ik vind je met het mes op de pols, teleurgesteld, wel je beste stukjes schrijven!

Ikzelf had ook 5 puntenpakkers niet opgesteld, door toch te spreiden, enige pluspunt voor mij is dat ik juist Nizzolo heb ingewisseld voor Valverde.
Op naar morgen, ook best lastig in te schatten. En dan eindelijk overmorgen de kans om de Kittelaars voorbij te streven...(of om iets meer in de buurt te komen ;-)

Succes allemaal, met wederom vele wissels en hoofdbrekers..

Mooie_Mario

Enige twijfel in mijn team voor morgen: J. Mareczko of Colbrelli. Colbrelli zat er vandaag goed bij en ik begin nu te twijfelen waarvoor ik Mareczko erbij gehaald heb. Waarschijnlijk voor de vlakke etappes als er een paar sprinters afgestapt zijn..

Gelegevaar

Zeg @nasibal, leuk stuk maar toon je eens een goed verliezer. Gewoon verkeerd gegokt, basta ;-)

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Gelegevaar

Waar beweer ik anders dan? ;)

snellerfietsen

Op Mareczko zou ik niet meer vertrouwen. Ik ga em voorlopig in ieder geval niet meer opstellen. Colbrelli zal morgen wel voor zn team sprinten omdat Ruffoni volgens mij ook geen drempel overkan.

Vandaag heb ik redelijk gescoord, mocht ook wel zonder kittel in mijn team. Had een volledig klassementsteam opgesteld aangevuld met Dumoulin en Sbragli. Iets van 240 punten, en met de bergen in het vooruitzicht hoop ik over een paar dagen in de top1000 te staan.

snellerfietsen

Nasibal, wat een kun jij mooi vertellen man! Driewerf hulde voor je stukje proza. Ben je (amateur)schrijver ofzo? Je zou zo columns kunnen schrijven voor een krant/website.

Ook een mooi verhaal van Kai trouwens!

Gelegevaar

De definitieve teller voor vandaag is blijven steken op 309 ptn en 1131 totaal.
Morgen mag Kittel nog even voor me vlammen en daarna zal het wel hard minder worden.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Snellerfietsen (en anderen!)
Bedankt voor de complimenten!

Ik ben geen amateurschrijver en doe dit eigenlijk voor het eerst. Het idee kwam op toen ik na de proloog hier mijn ervaring wilde delen. Zoals ik toen al schreef dacht ik opeens: "He dat kan ik eigenlijk elke dag wel doen" en stiekem vind ik het nog best leuk ook. Het was in eerste instantie ook helemaal niet e bedoeling om er echt een column van te maken, meer een uiteenzetting van de dingen die mij opvallen en mijn eigen score. Ik kan echter niet ontkennen dat ik persoonlijk niet zo goed ben in "het is maar een spelletje" en toch goed teleurgesteld was vanmiddag. Omdat ik me kon voorstellen dat ook anderen hier zo over dachten wilde ik dat verwerken in mijn stukje.

Dat ik kan lullen als brugman was mij, en vooral mijn omgeving wel bekend. Zij hopen zelfs regelmatig op 'een beetje minder' ;) Ik ben blij dat het bij toch redelijk wat mensen in de smaak valt. Ondanks mijn eigen tegenvallende scorito zal ik er lekker mee doorgaan :)

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Ik zie trouwens dat ik op 200 sta bij Wielerflits en op 500 bij Scorito en heb mijn team vooral gemaakt voor de bergetappes, dus hoop nu toch op een top 100 plaats in beide!

JimKro

Poe zo'n beetje al mijn klimmers in de top 20 vandaag en allemaal niet opgesteld. Ik zal niet de enige zijn.

WCEendT

'@Jimkro
I know your feeling :S

droomteam

Voor morgen Dumoulin Jungels - Kittel - Arnds- Ewan - Nizzolo - Viviani - Demara - Modolo nu maar hopen op een sprintetappe !

JapieJapo

zozo 3de overal :D:D
Vandaag met Valverde als kopman en verder Ulissi, Dumoulin, Kittel, Arndt, Jungels, Brambilla, Zakarin en Formolo bijna het optimale team opgesteld. Modolo ipv Formolo was optimaal geweest..Geen Colbrelli in mijn team dus ik profiteer van zijn materiaalpech.

Dus tot nu toe optimaal gepresteerd met zeker niet het beste team:
Sprinters: Kittel(c), Nizzolo, Modolo, Viviani, Demare, Arndt
Klassement: Valverde (c), Landa(c), Zakarin, Uran, Fuglsang, Hesjedal, Dumoulin, Jungels
Rest: Ulissi, Formolo, Cancellara, Brambilla, Kangert, Wisniowski

Ik mis dus o.a Nibali(!), Majka, Kruijswijk, Chaves, Pozzo
Volgens mij is de keus voor niet Nibali en juist wel zijn helpers Fuglsang en Kangert nooit optimaal behalve als Nibali wegvalt...

jort101

We moeten procycling en het AD ff informeren over Nasibal (; echt grappig/leuk hoe je schrijft!!

ventertje

Ai wat een pijnlijke dag: ik had 121 punten meer kunnen hebben...

Nou een interessante keuze:
Ik kan 2 van de 3 kiezen: Brambilla, Jungels & Arndt.
Als ik puur naar trui- en teampunten kijk haalt Brambilla 9 (19 als Kittel wint), Jungels 12 (22 als Kittel wint) en Arndt 8 punten.
Nou denk ik zelf wel dat Arndt morgen meer kans heeft om in de top 20 te rijden dan Brambilla of Jungels. Of heeft Arndt nog last
van zijn val? Heeft iemand tips voor deze moeilijke kwestie?

ventertje

'@Nasibal

Ja inderdaad complimenten voor je stuk! :D

gesink-menchov

Morgen denk ik zelf dat de laatste km te zwaar is voor Ruffoni . Maar om Colbrelli er daarom in te zetten levert mij denk ik ook weinig op. Lastig Lastig heb verder alleen Kruiswijk die verzekert is van "zekere" punten.

1 2 ... 71 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.