Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 70 ... 127 128
Jelle van der Linden

Zullen ze morgen weer voor Porsev (Katusha) en Ruffoni (Bardiani) gaan, of omdat het iets omhoog gaat de kans geven aan Tsatevich (Katusha) en Colbrelli (Bardiani).
Ik verwacht toch dan die eerste twee omdat ze al degelijke resultaten deze ronde hebben laten zien. Ligt er ook aan hoe zwaar het parcours/ rit is, gaat worden

Jelle van der Linden

'@WCEendT,
Omdat hij in de sprintrit (2de etappe) toch knap 9de werd, zou hij eerder mee sprinten dan Valverde.
Vandaag op 43 seconden binnengekomen is ook weer niet heel slecht, ze gaan voor het klassement toch voor Valverde.

Laatst gewijzigd
droomteam

103 in het ak bij een aantal poules tot nu toe 2-7-7-8 wel balen had Nibali niet meegenomen en Zalakarin anders was het rond de eerste 50 geweest .

Laatst gewijzigd
TiesW

Alleen met De Marchi, Wellens, Formolo en Amador geen punten gepakt. Vooral van die laatste verbaast. Toch nog 224 punten dus erg tevreden! Hadden er overigens 366 kunnen zijn maar al met al niet een slechte dag. Kruijswijk toch een beetje onderschat ;)

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@TiesW,
Als het goed is heb je met Formolo wel punten behaald (4 punten jongerentrui)

kokkie1975

In ieder geval met Dumoulin, Valverde en Modolo wat punten gepakt. Daarnaast gegokt op aanvallers/sprinters en niet mijn klassement's renners opgesteld.
Voor morgen wordt het weer gokken ;) Blijft er een groep weg of houden de sprintersploegen alles in het gareel en zien we Kittel en co als eerste over de meet bollen

nasibal

De (dis)balans van dag 4:

Vandaag is het Jantje Huilt, Jantje lacht. Alle mogelijke reacties heb ik al voorbij zien komen. Vandaag zou die ene etappe komen waarvan we eigenlijk allemaal wel wisten hoe hij er uit ging zien, maar waarvoor onszelf toch zover kregen om eindeloos te blijven twijfelen. Teams werden op de rustdag eindeloos heen en weer gewisseld. Hoeveel sprinters? Uberhaupt sprinters? Welke sprinters? Waarom sprinters als we weten dat de klassementsmannen dit gaan uitmaken? Tot de laatste minuut voor de deadline ging het wisselen door.

Iedereen, ja echt iedereen, wist wat er vandaag zou gaan gebeuren. Ulissi zou winnen en daarachter zou een elitegroepje finishen. Zelfs Stevie Wonder had dat al gezien. Britt Dekker had het voorspeld en het gemiddelde tienermeisje, dat altijd overal over twijfelt, wist het zeker. Toch overheerste het ‘wat als?’. Het opstellen van sprinters was vandaag het equivalent van op een donkere winterdag je moeder om een ijsje vragen. Je weet wel beter, maar wat als? Dan sta je toch te juichen!

Inmiddels hebben we het antwoord op ‘wat als’. Je tante heeft nog steeds geen piemel.

Sommigen hebben de afgelopen uren ongetwijfeld snel een buurtBBQ op poten gezet en het buurmeisje een pakkert gegeven. Afgaand op de reacties staan er ook minstens net zo veel al een tijdje sip uit het raam te staren. Zo gek was de gedachte misschien niet, als je ziet dat enkele sprinters op slechts 1 minuut van het elitegroepje eindigen. “Het had zo mooi kunnen zijn”, denken zij die vielen. Degenen die zo slim waren om gewoon aan de logica vast te houden en geen rare dingen te doen, zij vieren feest. En volledig terecht. Wat was de rest denkende…

Behalve de “Wat-als” vraag lijkt er vandaag ook op enkele vragen antwoord te zijn gekomen:
- De Fuglsang/Kangert kwestie lijkt beslist
- Nieve is niet de “Fuglsang/Kangert” in het zwart
- Nibali is goed
- Majka en Firsnanov ook
- Kruijswijk al helemaal
- Amador is ook maar gewoon een sterveling
- Kittel heeft nog steeds zijn wonder-klim-benen niet gevonden.
- Sbaragli is de best klimmende sprinter.

Wat we nog niet weten is:
- Wat is er met Geniez aan de hand (of pols)?
- Heeft Cancellara het 'droog' tot de finish gered?

Voor mij zelf was het vandaag geen “Jantje huilt”. Nee, Jantje zit inmiddels al eventjes doodstil met een scheermes in het hoekje van de kamer, terwijl het bad langzaam volloopt met warm water. De Nasitrein is niet alleen vertraagd, het is alsof een slecht opgestelde hoogwerker bij een spoorwegovergang in één onoplettend moment een einde maakt aan de mooie plannen van vele dagjesmensen. De trein is ontspoort. Als je het doet moet je het ook goed doen, dacht ik toen ik 1 minuut voor de deadline het kopmanschap van Valverde doorgaf aan Nizzolo. Alles of niets, olé olé. Maar juist dat ‘goed doen’ ging mis, het werd niets.

Tot vlak voor de finish leek het nog wat te worden. Wellens en Mccarthy in een omvangrijke kopgroep die met een dikke halve minuut voorsprong begon aan de klim. “Mijn” sprinters nog netjes in de buik van het resterende peloton. Aan de streep was hier niets meer van over. Sprinters weg, Wellens en Mccarthy buiten de top-20 en die dekselse Valverde op plek 4. Uiteindelijk 4 man uit de top 10 niet opgesteld. In totaal 6 man uit de top 20 die ontbraken. Na het uitvallen van Peraud voelde ik mij genoodzaakt om vandaag risico te nemen. Alles in te zetten op rood. Het werd zwart, met het uitvallen van Geniez als extra bonus.

Slechts 128 puntjes. In de ranking sta ik weer waar ik stond na de proloog. Met dit verschil dat de achterstand in punten flink is opgelopen.

Afin, niet alles is donker en vals. Ondanks dat miijn scorito zeer waarschijnlijk de prullenbak in kan heb ik een goede Mccarthy gezien. Daar ga ik deze giro nog wel van genieten. Evenals van de Nederlanders, die tot op heden hele mooie dingen laten zien. Kruissie en Tommetje, die komen er wel!

Iedereen die vandaag wél de juiste keuze heeft gemaakt, van harte gefeliciteerd! Het zij jullie uiteraard gegund. Zelf zal ik nog wel even bezig zijn de nasitrein weer op de rails te krijgen. Wie weet wat de reis ons verder nog brengt. Wie weet komt hij nog op stoom. Berg je dan maar!

Tuuuut Tuuuuuut!

Laatst gewijzigd
WCEendT

Team voor morgen:
Dumoulin
Arndt
Jungels
Modolo
Nizzolo
Hofland
Mareczko
Ewan
Demare

Enige twijfel die ik nog heb is de kopman, Dumoulin of Modolo... Ook laat ik Pelucchii thuis, vorig jaar toen hij geen indruk maakte en besloot om hem niet op te stellen eindigde hij 2e.

http://www.procyclingstats.com/race/Giro_Italia_2015_Stage_6_Castiglione_della_Pe

Edit:
Oh leuk Nasibal heeft een nieuw hoofdstuk van zijn boek vrij gegeven.

Laatst gewijzigd
ConINGtador

'@nasibal

Prachtig stukje :) Je verwoord het mooi!
Voor mij wordt Scorito inmiddels ook een moeilijk verhaal, al heb ik wel een ijzersterk team voor in de bergen.

Hoeveelste sta jij nu overall in Scorito? Ik bungel grofweg gezegd ergens tussen de 4000-5000e plek.

WCEendT

'@Nasibal
Je bent iemand vergeten, had verwacht dat hij jou ook wel op was gevallen...

Tip: Oud etappe winnaar en al een keer top 10 geëindigd in de giro, kwam vandaag heel sluw binnen bij de eerste 20 en is ook de top 20 van het AK ingeslopen. Wie o wie?

Overigens heb ik weer genoten van je post, keep it up!!!

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Coningtador

Met 724 punten totaal val ik net buiten de top 9000, na gisteren de top 7000 te zijn binnengekomen. Vandaag had volgens de planning toch tegen de 300 punten op moeten leveren, het werden er een flink pak minder.

Uwi

Mijn team voor morgen:
Nizzolo (c)
Modolo
Viviani
Demare
Arndt
Ruffoni
Trentin
Pelucchi
Jungels

Deze keer geen Roelandts, verwacht dat Greipel zelf mee gaat sprinten, maar niet gaat winnen.

nasibal

'@WCEendt

Je doelt op Pozzo denk ik? Die was me vandaag niet speciaal opgevallen. Dit had ik wel van hem verwacht, hij gaat er ook nog wel weer uitkegelen. Wat ik leuker vind om te zien is dat Busato weer goed lijkt :)

WCEendT

'@Nasibal
Ik doel op Sivtsov, kon goed mee op de beklimming en heeft toch redelijk indruk gemaakt op mij. Geen topper natuurlijk maar zomaar een outsider voor top 10.

En Preidler doet het ook goed tot nu toe, al denk ik dat die het heel moeilijk gaat krijgen in het hooggebergte, en zal veel moeten werken voor Dumoulin.

Laatst gewijzigd
Uwi

Leuk stuk inderdaad nasibal! Nu ik die uitslagen zo even door scroll, vind ik Taaramae ook wel een opvallende naam

nasibal

'@WCeendt

Dat klopt. Met hem hou ik eigenlijk geen rekening, maar misschien moet ik dat inderdaad na vandaag zeker gaan doen. Goed gespot!

@Uwi
Het zou leuk zijn als taaramae weer wat laat zien. Ik denk echter dat het toch luxeknechten voor Zakarin gaat worden.

Trouwens ook even een speciale shout-out naar Kai. Die had het koersverloop van vandaag toch in de puntjes perfect voorspeld. Volgende keer luister ik weer naar hem.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Uwi
Nu je het zegt denk ik dat Katusha er wel gaat staan en een goede Taaramae heel goed nieuws is voor Zakarin.

Inderdaad nu je het zegt, goed gedaan kai!!! Waarom ben ik toch altijd zo eigenwijs >.<

Nog iets opvallends, het jongerklassement lijkt toch minder spannend te worden als op voorhand gedacht met nog maar 2 man echt in de "race". Afwachten wie van de twee de betere klimmer is, maar Jungels maakt zeker indruk en met nog 2 tijdritten te gaan zou hij zomaar zijn nationale trui een paar weken mogen inruilen voor een volledig witte.

Laatst gewijzigd
TiesW

Heerlijke column weer Nasibal, het mooiste aan de scorito poule tot dusver!

nasibal

'@WCeendt

Ik had inderdaad meer verwacht van de andere klimmende jongeren. Formolo vind ik echter een hele aardige 1-dagsrenner dus die verrast mij vandaag nog niet direct. Ik vermoed dat hij er nog wel doorheen gaat zakken in de loop van de Giro. Als de overige jongeren echter zo guitig met het tijdverlies blijven zal het voor zijn jongerenklassement echter niets uitmaken. Hooguit dat Henao hem dan nog van de 2e plek stoot.

Laatst gewijzigd
kaivandewiel

Hoppa 295 punten en gestegen van 539 naar 49. Mijn gok om enkel de sprinters erin te zetten die vaste punten hadden (Kittel en Arndt) en Dumoulin kopman te maken (had gedacht dat hij bij weinig organisatie in de laatste kilometer kon wegrijden en winnen... bijna goed geraden). Had Ulissi ook juist voor dit soort etappes.

Enkel nog overwogen Nibali erin te zetten. Was ervan overtuigd dat hij goed ging rijden vandaag, maar kon geen plek maken. Enkel Arndt zou ik hebben geslachtofferd maar dat zou uiteindelijk 22 punten hebben gescheeld. Kruijswijk geen moment overwogen, dus daar kan ik niet moeilijk over doen.

En Colbrelli brak helaas zijn pedaal af in de sprint anders had ik die punten ook nog gehad. Ik leef weer!

WCEendT

'@Nasi
De laatste jaren is het jongerklassment in de giro toch wel gewonnen door een grote naam, we zullen zien of Jungles de verwachtingen waar maakt.

Aru, Betancur, Uran, Porte, Quintana.

Daarvoor waren het wel een paar teleurstellende jaren in het jongerklassement met Sealdreayers en Rico, maar over het algemeen wint een toekomstige topper het jongeren klassement in de giro.

Laatst gewijzigd
nasibal

'-edit: verkeerd gekeken-

Laatst gewijzigd
IL DON

Helaas weer een pechdag voor mij. Ik leek een zeer goede selectie voor deze heuveletappe te hebben, te weten:

Nizzolo (C), Colbrelli, Ewan, Demare, Sbaragli, Arndt, Nibali, Cancellara en Jungels.

Maar helaas gingen de AK-renners oorlog maken. Al mijn heuvelsprinters eraf. En tot overmaat van ramp eindigen 6 van mijn AK-renners in de top 20, waarvan ik dus alleen maar Nibali had. En die had ik helaas geen captain gemaakt, waarover ik wel twijfelde. En dan overleeft colbrelli wel en dan wordt hij laatste van de groep (hij sprint niet mee of technisch mankement). En dan scoor je maar 58 punten. En dit in combinatie met de slechte score in de individuele tijdrit en het uitvallen van Peraud, dan weet je dat een topklassering er niet meer inzit. Echt balen dit!!

Maar gelukkig is Turijn nog ver, zullen we maar zeggen..

Klootje Kriekeljon

Nasibal, je moet maar zo denken was je vandaag voor de klassementsmannen gegaan had je ook niet gewonnen. Er moest iets gebeuren om een inhaalslagje te maken, gegokt en verloren. Elk jaar denk ik weer volgend jaar echt geen scorito meer. En dan toch....

kokkie1975

'@Nasi: zou die zich vandaag gespaard hebben om morgen te kunnen knallen ?

1 2 ... 70 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.