Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 73 ... 127 128
jort101

'@rik
Waarom Valverde?

Gelegevaar

'@Jort101 hoe bedoel je normaal gesproken? Pelucchi heeft toch zeker wel top3 gereden in grote sprints, hij is alleen nogal wisselvallig. Volgens mij heeft hij wel een soort treintje.

Laatst gewijzigd
rik1998

'@jort101 ja zat al te twijfelen hem om te ruilen voor kruiswijk, voor die 4 punten. Maar twijfel omdat hij in oplopende sprint best top 20 kan rijden als die zou willen. Als het peloton kleiner is dan gedacht doet hij dat wellicht wel

ventertje

Mareczko in zijn huidige vorm lijkt me kansloos voor morgen, over Pelucchi heb ik iets meer twijfels maar verwacht hem ook niet in top 15.

jort101

'@Gelegevaar
Omdat morgen de aankomst omhoog gaat en pelucchi is volgens mij niet zo sterk in een heuvelsprint.

Twaburov

Ik ook veel gemiste punten.. maar in mijn subpoule nog relatief goed dankzij Dumoulin.. morgen gelukkig weer een Kitteletappe!

LutsenkoFan

Pelucchi was vandaag al op 87 km gelost, op de eerste gecatoriseerde klim... Nog voordat ze doortrokken.

Geurtje

Als je nu toch leest dat er een haakse bocht voor de laatste km zit en vervolgens loopt het 800 meter vals plat omhoog en op de laatste 500m 4% omhoog loopt. Dat mag je toch geen sprinters verwachten morgen? Ze hebben geen snelheid door die bocht, dus de treinen van sprinters ploegen ontsporen. En dan klimmen. Vergis je niet. Minimaal 500m 4% klimmen is pittig hoor. Ik denk meer aan een Valverde,Trentin,Pirazzi.

Ik hoor graag wat mensen van deze mening vinden.

WCEendT

'@Geurtje
Deze aankomst is perfect voor mannen als Demare, Ewan, Nizzolo & Hofland... hierbij ook mijn top 4 voor morgen.

Denk wel dat het te zwaar is voor Kittel/Modolo als er inderdaad een bocht zit en Kittel komt niet als eerst door die bocht is het gedaan.

rik1998

Kan iemand mij vertellen of cunego morgen aan de leiding blijft in bergklassement ook al hebben er bijvoorbeeld 3 mensen 7 punten? Want als cunego de trui niet houdt ga ik morgen voor pirazzi ipv cunego

Mooie_Mario

'@Geurtje Het is te lang om vanaf die bocht al te gaan sprinten, dus ik verwacht dat de treintjes nog wel gedeeltelijk intact zijn om nog paar honderd meter de sprinters op gang te trekken.

Geurtje

'@WCEendT

Als die renners zo goed heuvel op kunnen sprinten, waarom zie je die mannen dan nooit in de Waalse klassiekers? Is dat to heavy voor hun?

ivo001

Oef, ik heb gewoon ~160 punten laten liggen vandaag door een verkeerde opstelling...

http://i.imgur.com/O35RZMx.png

Laatst gewijzigd
nasibal

Geurtje, even ter vergelijking. Het is de helft zo kort, en minder steil dan, de cauberg. Dat is dus vele male minder heftig dan de Waalse klassiekers

Het is ook een stuk minder steil (maar wel iets langer) dan de heuvel waarop de tweede puntensprint in de eerste etappe lag (als je je dat nog voor de geest kan halen)

LutsenkoFan

'@Geurtje

1. Ze staan er niet eens aan de start.
2. Het is inderdaad te 'heavy'.
3. Dit is een giro rit en geen klassieker.
4. 4% is wat anders dan 10-15% op de Cauberg of Muur van Hoei.

Kittel verwacht ik niet maar om nou namen als Valverde te noemen snap ik ook niet.

WCEendT

'@Geurtje ben je serieus?

Okee... in het geval dat je serieus was:

Morgen is het 900Meter aan 3,4% en daarvoor gaande geen zwaar parcours.

Mur de Huy is 1300Meter aan 9,6% wat dus gemaakt is voor mannen als Valverde.

Etappe 5 in de Vuelta vorig jaar: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=149986&c=6&stat_id=217
Etappe die gewonnen werd door Caleb Ewan, 750Meter aan 4%, dit is een etappe gemaakt voor sprinters.

Conclusie:
Sprinters kunnen beter berg op sprinten als punchers als het een "vlakke" etappe was met op het einde niet meer als een kilometer bergop tot ongeveer 4-5% stijgingspercentage.

Overigens hoop ik serieus dat je een grap maakte door de etappe van morgen te vergelijken met de Mur van Huy (Waalse klassiekers)...

Uitslag Waalse Pijl: http://www.procyclingstats.com/race/La_Fleche_Wallonne_2016
Uitslag etappe 5 Vuelta: http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2015_Stage5

Laatst gewijzigd
WCEendT

Leuk weetje:
Dit word de langste etappe die Jakub Mareczko tot nu toe heeft gereden in zijn carriere.

JimKro

Het wordt gewoon Kittel morgen als alles 'normaal' verloopt.

vasnd

'@WCeend Vind ik leuk.

Laatst gewijzigd
kaivandewiel

De bocht is zeer interessant, maar lijkt me ietwat gehyped. Als de treintjes hier gewoon op de rails zijn is dit voor sprinters als Kittel geen probleem.
De etappe lijkt me te vergelijken met de eerste etappe van de Tour 2014 (Kittel voor coquard), de 5e van de Vuelta (Ewan voor Degenkolb) en de 2e etappe van Parijs Nice 2013 (Kittel voor Viviani en Howard).

Een "normale" sprint dus. Wat roet in het eten kan gooien is de heuvelzone, maar de vraag is wie hier gaat rijden (Lampre? Giant? Trek?). En komt Kittel daarna niet gewoon terug. Daarbij spreekt het routeboek van een makkelijkere etappe. Vandaag spraken ze van een zware dag en dat hebben we gezien. De klimmen morgen zijn minder fel en over bredere wegen.

De echte spelbreker zou het heuveltje op 4 a 5 km kunnen zijn. Misschien wat ver maar zeker interessant als er chaos is. Echter, wie gaat het hier doen. Veel mannen zullen na vandaag enkel willen herstellen. En daarnaast denk ik dat veel renners die het zouden kunnen doen, het gevoel hebben dat ze donerdag ook een kans hebben.

Nee, als alles goed gaat komen er wel een paar uitvallen, maar wordt de laatste renner net voor of na de bocht ingerekend. Kittel is sterk en wil alles wat hij kan pakken, getuige zijn uitspraak van vandaag dat hij niet bang was voor aanvallen in de uiteindelijk te moeilijk gebleken etappe. De vraag is echter wie zijn wiel heeft. Is dit een man als Viviani, Ewan of mijn dark horse Arndt dan zie ik die door de steigende weg er op het laatst nog wel uitjumpen. Mijn nationalistische hart hoopt daarnaast op Hofland, maar of dat voor de winst zal zijn?

Ik heb er weer zin in! En trouwens, over onze babyface demare. Die heeft altijd een etappe waar hij pech heeft of van te ver moet komen. Ik kan er lelijk naast zitten en dan mogen jullie deze quote met veel gelach citeren morgen, maar ik heb het gevoel alsof die dag morgen gaat zijn.

Laatst gewijzigd
Dekenner01

Ik schaam me voor mijn naam. Wel een goede selectie, geen goede opstelling. Ik ben de Frank de Boer onder de ploegleiders. Mijn wissels zijn nog dramatischer dan de Robben - Bosvelt wissel van Advocaat. Dat zijn aardig wat puntjes die ik vandaag heb laten liggen.

Aan de andere kant: heel de selectie heeft een prima dag gehad, dat belooft wat voor de toekomst. De slag verloren, maar niet de oorlog!

Gelegevaar

Misschien verdeelt hij het over twee etappes @wceendt?

Nylz

De Robben - Bosvelt wissel.....

:-(

WCEendT

'@gelegevaar
Help me ff opweg, wat verdeelt wie over twee etappes?

Edit:
Mareczko de etappe? Zou zomaar kunnen dat hij er een dag langer over doet, zeker met zijn optreden tot nu toe ;)!

Laatst gewijzigd
Jori

'@Kaivandewiel: Mee eens over Demare, maar dat zijn volledige team viel en dat hij van te ver moest komen in etappe 3 vind ik persoonlijk wel weer genoeg (ook omdat hij natuurlijk opgesteld staat in mijn team)

EDIT: Lol, WCEendT, die is wel erg bruut.
Als hij echter naar je advies had geluisterd, was hij op de rustdag al begonnen en had hij in de finale van vandaag een interessante rol kunnen spelen :p

Laatst gewijzigd
1 2 ... 73 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.