Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 80 ... 127 128
rubenvvs1999

ik heb het idee dat ik deze ronde veel te weinig op het forum kijk.... De geweldige column van @Nasibal zonet nog maar teruggelezen en dan realiseer je je wat je allemaal mist zeg...

jort101

Ik zit ook te twijfelen over hesjedal, gister niet bij het eerste groepje dus niet de beste benen tot nu toe. Maar bij Hesjedal weet je het nooit zeker.

gesink-menchov

Exact als hij maar een beetje benen heeft valt hij aan. En staat wat achter dus zal ruimte krijgen. Wat het extra moelijk maakt is dat ik Jungels of Dumoulin zou moeten opofferen voor hem..

jort101

Je hebt inderdaad een heel sterk team en dus niet echt iemand anders die je kan opofferen.. maar over majka, mij is die nog niet echt opgevallen dus ik weet niet of die goed staat of niet?

Kpenty

Gelukkig heeft vandaag mijn kopman Greipel gewonnen. Heb Kittel ook in mijn team maar gokte op een betere Greipel in deze Giro. Demare en Colbrelli ook blij mee. Ook leuk dat Zabel al redelijk wat punten voor me gespaard heeft.

Gister Kruijswijk vergeten op te stellen. Vandaag Jungels, zit me goed mee op dat gebied.

Mijn team toch meer een klassementsteam dus ben benieuwd wat mijn 9 renners voor morgen gaan doen: Valverde (kopman voor deze etappe), Nibali (1/3 kopmannen), Landa, Pozzovivo, Zakarin, Jungels, Kruijswijk, Dumoulin, Ulissi.

WCEendT

Wat denken jullie? Nibali of Dumoulin kopman? Denk zelf dat ik het op safe ga spelen en Nibali kopman maak.

ventertje

'@WCEendT

Zou ik ook doen! Nibali lijkt mij ook safer, dit is toch een wat zwaardere etappe dan die van gisteren.

snoek1974

'@ wc eendt

Verwacht nu nog Dumoulin of Jungels , maar straks in de Lange cols voor Nibali en ga ik ook voor Hesjedahl en Kangert in de Lange cols , maar morgen stel ik ze nog niet op

Denk dat Jungels morgen voor de trui gaat , daarom stel ik morgen ook Kittel op , buiten zijn eigen rode trui , zie ik Jungels morgen de Witte en roze trui hebben , maar Dumoulin zal morgen ook nog sterk zijn .

Denk dat je wat betreft mijn sprint team gelijk ga krijgen , nu Marezko eruit en Kittel rijdt hem ook niet uit en dus zal ik mijn sprint team straks aan moeten vullen met teamgenoten als Landa voor steun Viviani en Hesjedahl voor Nizzolo , voor de heuvel etappes zal ik het aanvullen met Valverde en Nibali

nasibal

De balans van dag 5

Het is vaak niet moeilijk om de favorieten voor etappes aan te wijzen. Wielerflits doet het natuurlijk regelmatig in haar voorbeschouwingen. Vaak is de consensus vervolgens dusdanig snel bereikt dat het in de reacties binnen een pagina gaat over de fantastische prestaties van Team Lotto Jumbo, het volledig schone rijden van Zakarin of het goddelijke lichaam van Betancur. Ook Cancellara was de laatst tijd veelvuldig aan… ik bedoel, ín, de race.
Feit is dat in veel van die etappes de favoriet het nog wel even waar moet maken. Onze Tom moest nog wel even de tijdrit winnen. Kittel moest het nog maar laten zien in Nijmegen en ook in arnhem was het slechts een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Soms heb je echter ook van die etappes die je net zo goed op papier af kan doen. Zoals gisteren met Ullissi. Die etappe had eigenlijk niet meer gereden hoeven worden. Iets waar flink aantal scoritoklantjes maar al te blij mee zouden zijn geweest overigens.

Vandaag was ook zo’n dag. Vandaag was het dé dag om te doen wat je altijd al had willen doen. De meesten zullen het vroeger, of minder vroeger, al veelvuldig geprobeerd hebben. Lachend met je vriendjes in de mediatheek. Vandaag was de dag waarop het honderd procent zou gaan lukken. Vandaag had je een wikipediapagina van te voren aan kunnen passen. Vanochtend al had je een overwinning bij kunnen schrijven op het palmares van Greipel. Zonder dat een stoffige vrijwilliger, die liever bibilothecaresse had willen worden, je binnen no-time een digitale tik op de vingers zou geven en de wanorde op de pagina zou herstellen. Vandaag mocht het, kón het. Althans, bij nader inzien waarschijnlijk niet. Dikke kans dat iemand je al voor geweest was.

Dit was Greipels etappe. De Duitser wint elke ronde een etappe. Altijd dit soort etappes. Dat hij explosief is weten we uit de voorjaarsklassiekers. Dat Kittel er mogelijk niet meer aan zou hangen konden we ook ruiken. Dat het vooraan het peloton dusdanig uitgedunt zou zijn dat hij dit keer niet in de verdrukking zou komen was ook een a-b-c’tje. Vaak is één plus één drie. Vandaag was het gewoon twee, zoals het hoort. Greipel deed het, op zijn Kittels. Waarom deed de rest eigenlijk nog mee? Dat moet de Est van Katusha ook gedacht hebben. Na een flinke schuiver deed hij nietmeermae. Evenals goudhaantjes Nizzolo en Modolo overigens.

Achter Greipel trekt Demare z’n goede vorm door. Hij laat zien dat hij zijn 2,5 miljoen wel waard gaat zijn. Cobrelli heeft gehoord dat hij de Barbero van de Giro wordt genoemd en laat vandaag het tegendeel zien. En Jungels, wat laat Jungels hier eigenlijk zien? Als je het mij vraagt gaat hij deze Giro alles en iedereen z’n dikke reet laten zien. Gelukkig is het geen Oostblokker, dus hij rijdt schoon. Zo ver lijkt de consensus wel te zijn. Dit gaat goedkomen.
Hofland blijft vriend en vijand netjes verrassen. Preidler zit er weer goed bij en Ewan komt ook vandaag weer tekort. Het grootste lichtpuntje voor mij is RIckie Zabel. Zo’n jongen waar alle meiden van dromen. Eentje die gemaakt is voor grootse prestaties, maar niet te snel komt. Hier gaan we in de toekomst nog veel van zien! Zakarin doet de laatste etappes telkens een Chavesje. Ook deze jongen is scherp. Enkele anderen zitten helaas toch achter een gaatje, maar ook daar maak ik me geen zorgen om.

Mijn eigen scorito? Vandaag voor een redelijk logische keuze gegaan. Het zou een perfecte dag worden voor Mccarthy, Nizzolo en Modolo. Dat was het ook, maar helaas dachten Taramae (z’n schuiver) en Majka (materiaalpech) daar anders over. Arndt heeft zijn fantastische ronde van Yorkshire nog te veel in z’n kop zitten en komt vandaag jammerlijk tekort. Trentin en Viviani? Waarschijnlijk zaten zij ergens een potje te kaarten. Alleen Jungels en Demare deden netjes wat ze moesten doen. Jungels deed zelfs nog veel meer. Dumoulin en Wellens heb ik zo vaak heen en weer gepingpongd dat Wellens er waarschijnlijk nog duizelig van was. Gezien de overwinning van Greipel maakt het qua punten uiteindelijk niets uit dat ik toch voor Tommetje had gekozen. Gelukkig licht het nieuwe Belgische rondetalent-af wel een klein tipje van de sluier. Ik zou wel eens gelijk kunnen krijgen, dit een bergtrui-klantje.

Vandaag wederom net onder het gemiddelde en een daling van 500 plekken. Morgen wordt het toch echt tijd om te stijgen. Maar Nasi, dat gaan ze morgen toch ook doen? Inderdaad, en ik ben er donders blij mee. Laat de eerste bergen maar komen!

De Nasitrein is weer in gang getrokken. Langzaam, zoals een echte diesel betaamt.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Uhh wanneer komt het boek uit?

Klootje Kriekeljon

All aboard, the conimex train. Dit zijn leuke stukjes Nasibal. :)

Quick step minded

Trentin werd ook opgehouden door onze val-Est. Zat aan de buitenkant als je het nog eens terugkijkt.
Moest trouwens gniffelen bij die lijntjes over Zabel, leuk geschreven.

HF2013

Pff... wat een berichten in dit topic. Paar dagen druk geweest en valt niet meer bij te lezen in een schappelijk tijdsbestek....gelukkig verslaggeving van nasibal even erbij gepakt en verder dan maar de stukjes van Wielerflits zelf lezen ipv de vele forummers.

ConINGtador

'@nasibal

Wederom een schitterend stukje, genieten! Je kunt zien dat je echt getalenteerd bent in schrijven; ik zou er zeker wat mee gaan doen als ik jou was. Ik verheug me nu al op je volgende rubriek. Ik verwacht morgen heel wat spektakel in de eerste bergrit, dus je hebt morgen genoeg om over te schrijven :) Nu het voorspellen allemaal wat lastiger gaat, en het nog niet zo vlotjes gaat met je Scorito team, heb je in ieder geval iets anders gevonden om je bezig mee te houden. Hopelijk dat in de Tour de France beide lukken. Klasse!

Laatst gewijzigd
ventertje

'@Nasi

Leuk stukje weer! Ook al zou ik 200 punten op een dag mislopen, deze stukjes maken de dag weer goed :D

WCEendT

... als ik nou gewoon de kans had om met Firsanov & Fuglsang te praten, dan weet ik wat hun plan is morgen :P.

Jorik112

Iedere dag weer uitkijken naar de column van Nasibal. Misschien een idee om hem eens op te sturen naar het AD of iets dergelijks. Vooral deze zinnen deden mij even gniffelen: Zo’n jongen waar alle meiden van dromen. Eentje die gemaakt is voor grootse prestaties, maar niet te snel komt.

Ik verheug me nu al op morgen en ook al heb ik Wellens niet in mijn team. Ik hoop dat hij wat gaat proberen, zodat de columnist zijn kroonprins kan toejuichen.

Misschien tijdens de tour een item ala Jean Nelissen voor in de avondetappe. Ik zou alleen daarom al gaan kijken.

Laatst gewijzigd
rosco

Mijn team voor morgen.

Landa C
Hesjedal
Uran
Kangert
Valverde
Majka
Betancur
Henao
Zakarin

Wilde perse Hesjadal er in hebben, verwacht morgen dat hij in kopgroep zit en daar ook de winnaar uitkomt.
Jungels eruit gehaald hiervoor. Henao kan morgen de witte trui pakken, en sluit niet uit dat Heano meegestuurd wordt in de kopgroep die er zeker zal komen.

Geef jullie reactie maar, goed of slecht alles is welkom.

nasibal

Bedankt voor de complimenten jongens!

Hoe gaat het met het vullen van de selecties voor morgen? Ik zie veel dilemma's voorbij komen. Met het wegvallen van Peraud en Geniez is het voor mij een simpel abc-tje morgen. Geluk bij een ongeluk :)

WCEendT

'@Nasibal
Inmiddels heb ik het in een PB gestuurd ;)! Jij wat later met je stukje vandaag dus ik dacht dat ik ook wel een uur kon wachten met reageren :X

Patrijs

Och, jongens, wat een ellende blijft dat kiezen toch. Ondanks het uitvallen van Geniez heb ik nog twee klassementsmannen teveel, mede door het goede optreden van Dumoulin en Jungels. De Luxemburgse jongeling oogt super gretig en moet deze slotklim goed op kunnen rijden, net als Dumoulin. Kindertjes van de rekening worden voorlopig Amador en Kangert, maar ik vermoed dat ik hen nog nodig ga hebben in het vervolg van de Giro. Desnoods alleen om vanaf de bank de rest aan te moedigen. Mijn opstelling voor morgen:
Dumoulin (C, in het hooggebergte is het aan Landa)
Landa
Valverde
Nibali
Chaves
Zakarin
Pozzovivo
Kruijswijk
Jungels

rubenvvs1999

'@Nasibal mooi stukje! Toch leuk om zulke dingen te lezen rondom de Giro, dat extra beetje informatie maakt het nog leuker dan het is. Jij zorgt er in ieder geval wel voor dat ik de komende dagen gewoon weer terug zal komen op dit forum net als vorig jaar!

gesink-menchov

Nietmeermea haha daar moest ik toch om gniffelen . Ik heb een keuze gemaakt ik laat Hesjedal thuis. Het is denk ik niet lang genoeg voor hem om 10x uit de dood op te staan wat toch wel zijn grootste kwaliteit is. Ook krijgt Jungels in mijn ogen sowieso witte en rode trui punten dus zet ik in op de zekere punten van hem morgen. Verder heb ik.alle vertrouwen in Majka die jongen eindigt altijd gewoon lekker tussen plek 5-7 en presteert elke grote ronde dat hij mee doet. Ik maak mij dus geen zorgen om hem.

Patrijs

Tikkie off-topic, maar zijn er ook nog tennisliefhebbers hier? Vanaf morgen kun je bij Scorito je team samenstellen voor Roland Garros. De selectieprocedure is wat mij betreft een stuk minder uitdagend, maar hé: (voor)spelle(r)tje spelen blijft een leuke bezigheid. Ideaal voor op de rustdag van maandag bijvoorbeeld. ;-)

EN NU WEER GAUW TERUG NAAR HET WIELRENNEN!!

jort101

'@patrijs
Ik ga wel meedoen ja !

1 2 ... 80 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.