Scorito Giro 2016 Poule

1 2 ... 87 ... 127 128
Lage rugpijn

Finish

JDL75

Had heel graag mijn kopmannwillen wisselen nibali vs dumoulin), was het niet dat mijn leerlingen het te gezellig vonden om steeds met me te komen kletsen (LO docente) en er zo niet aan toe kwam om even mijn telefoon erbij te pakken. Je moet immers het goede voorbeeld geven 😉
Nu zuur.
Maar dat ik Wellens er niet in had staan is zuur maar wel een eigen schuld dikke bult gevoel.
Evengoed wel een gemiddelde score en behoud een top 100AK plaatsje.
#zininmorgen

JDL75

'@Jori wat jou vandaag gebeurde gebeurd ons allemaal wel een etappe maar omdat je het van te voren ook nog post omdat je eigenlijk echt niet in deze wissel geloofd maakt het wel heel zuur!

Ik voel met je mee!!! Maar gelukkig zijn er nog genoeg etappes waar je dit missertje weg kan poetsen

JimKro

'@vasnd

Graag gedaan ;)

Zelf helaas geen Dumoulin als één van mijn kopmannen gekozen bij de teamselectie.

Jelle van der Linden

Is morgen een etappe voor de echte sprinters voor het vlakke (ruffoni, Porsev, Pelluchi), of maken de renners die een heuveltje over kunnen komen weer kans (zoals Tsatevich en Colbrelli).
Ik kan niet vinden hoe zwaar die klim is op het einde van de etappe (4de categorie). Dus is moeilijk in te schatten.

Laatst gewijzigd
nickdt

Ik zou maar niet teveel op Pelucchi rekenen. Hoewel het als een sprintersetappe wordt aangemerkt, hebben we toch redelijk wat heuvels.

Jelle van der Linden

'@nickdt,
Ik heb Pelucchi ook niet in mijn team net als ruffoni en porsev.
Maar als Ruffoni en Porsev lossen, zijn er in de sprint kansen voor Colbrelli en Tsatevich. Zo bedoel ik het.

nickdt

Ja die kansen zijn er zeker. Ook als Porsev er aan zal blijven hangen, denk ik dat ze Tsata uitspelen omdat die beter een heuvel kan verteren en dus waarschijnlijk meer energie over heeft voor de eindspurt. Hetzelfde gaat op voor Collbrelli en Ruffoni.

nickdt

Geupdate Scorito:

Op Kangert na, hebben al mijn renners me punten opgeleverd met een respectabel resultaat van 261 punten. Ik ben heerlijk gestegen van plek 908 naar plek 777.

Mijn team voor morgen
Dumoulin (Uiteraard voor extra truipuntjes)
Kittel
Jungels
Trentin
Greipel
Demare
Ewan
Arndt
Ennnnnn.....
Hofland

Jelle van der Linden

Kan Viviani de rit van morgen aan, klimt de laatste dagen niet heel goed. En als ze doortrekken op die laatste klim dan denk ik dat hij als een van de eerste lost.

arviidd

Ik heb van M. Nieve, T. Kangert, J. Rojas, C. Betancur en S. Kung geen punten. Wie was die de laatste man die bij Landa zat van Sky die het gat naar Nibali dicht reed? Nieve of Roche? Als het Nieve was oogt hij in ieder geval goed. Van Kung is het gewoon jammer van zijn val en kan gebeuren. Rojas had ik meer van verwacht en zeker in de etappe van gister en etappe 4. Betancur zien we nog wel wat van.

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Arviidd,
Op tv zeiden ze Nieve.

nasibal

De balans van dag 6

De grootste natte scheet van de Giro

Weer een flauwe referentie naar Fabian? Nee. Die man is inmiddels al zo vaak te kakken gezet dat het zo langzamerhand eens klaar moet zijn. Althans, dat hoop je toch.

Nee naar aanleiding van vandaag zou ik graag een aantal andere nominaties de deur uit willen doen voor deze titel:

1) De Italiaanse televisie.
Drie keer RAI’en wanneer de Zuid-Europenanen besloten de eerste beelden vrij te geven (direct ná de felle strijd om het meezitten in de kopgroep) én vervolgens besloten deze beelden weer even tijdelijk achter te houden (juist, op de eerste beklimming van de dag). Het wegvallen van de beelden leverde dan wel weer prachtige gesprekken op van onze Belgische vrienden bij Sporza, het occasional milfje én het grote raadsel van elkaar filmende helikopters. Bellisimo mindfucko, grazie mille!

2) De kopgroep
Echt waar, in déze etappe? Zhupa maakt een hoop goed, maar Bisolti en Kolobnev? Eerlijk is eerlijk, toen er in de afdaling eindelijk weer beelden kwamen leek Bisolti heel even op Froome in een Italiaans pakkie. Maar helaas, schijn bedriegt nog vaker dan de gemiddelde deelnemer aan Temption Island.

3) De afdaling na de eerste echt klim
Het was nat, en iedereen scheet hem.

4) Lampre (en Orica).
Ik heb nog nooit iemand zó hard zien geven op kop van het peloton, terwijl de secondes er bij vlogen voor de kopgroep. Helemaal hilarisch was het feit dat de rest van z'n ploegmakkers lachend in zijn wiel een rustdag hadden ingelast. De indrukwekkende Lampre-trein is binnenkort waarschijnlijk op de Nederlandse spoorwegen te bewonderen. Hopeloos te laat en veel te langzaam. Gelukkig zagen ze zelf de grap ook vrij snel in en gaven het stokje door aan Orica. Misschien moeten beide ploegen eens bij Vini Fantini te raden gaan. Die halen niet alleen perfect een vlucht terug, ze leveren ook nog eens de allermooiste chasse-patat (of is het friet?) af.

5) Valverde en Nibali
Beide heren waren vandaag eigenlijk nauwelijks een natte scheet te noemen. Meer zo’n druiperig floepsel dat gewillig langs de binnenkant van je dijen naar beneden glijdt. Zo’n drupje dat je naad laat jeuken wanneer het opgedroogt is. Zo’n spoortje waar je pas achter komt wanneer je je boxer verschoont. Nee, veel meer dan dat was het niet vandaag. Saillant detail: Kittel haalt vandaag (ja, in een bergrit) méér punten dan Nibali. Wat had ik ook alweer gezegd over Kittel en Nibali?

6) Laurant Diedier
Dacht vandaag de favoriet van José (Nee, niet Vervaeke, dat is een andere José) te verrassen, maar werd uiteindelijk zelfs nog door Bisolti en Zhupa op een hoop gereden. Kan het beter houden bij plaatjes draaien.

7) Kolobnev
Hoeveel zou hij deze keer betaald zijn om zich terug te laten zakken in het peloton?

De meeste natte scheten zijn echter ook net als fruityoghurt, Ben & Jerry’s of het gemiddelde nieuws-item over het Midden-Oosten: Er zitten regelmatig harde stukjes in. En harde stukjes hebben we absoluut óók gezien. De (kei)harde stukjes van vandaag:

1) De winnaar
De winnaar van vandaag was er ééntje die door velen niet opgesteld zal zijn. Maar ach, het niet opstellen van de juiste renners overkomt iedereen Wellens. Volgens enkele volgers het domste huzarenstukje van de dag. Gelijk ook het enige én meest succesvolle. Tim deed het vandaag zoals alleen hij dat kan. Hij zorgde er samen met adjudant Pim, op aangeven van onze Tom, voor dat de Belgische Lotto (en de gehele Vlaemsche Natie) ook vandaag weer iets te juichen had. Hij zorgde er overigens ook voor dat ik voor de slotklim weer naar Eurosport gezapt heb.

2) Sivtsov.
Sjoetsoe, Sieftsof, Zeepsop, wat maakt het ook allemaal uit. Ik werd na de vierde etappe al terecht even op hem gewezen. Vandaag laat hij zien dat hij (nog steeds) meer kan dan deelnemen aan de zwarte SKY-trein. Denderde achter de gevlogen vogel aan en reed naar een prima ereplek in de etappe-uitslag. Ook ploegmaat Anton, ook al tot de vergane glorie gerekend, finishte vandaag netjes het elitegroepje. Of ja, goepje, zeg maar gerust massa. Ik denk dat ons aller Douwe eergisteren minder mensen op de been heeft gebracht dan dat er vandaag samen aan de streep kwamen.

3) Tommy D.
Fluisterde naast Wellens ook Nibali in wanneer hij het beste weg kon springen. De haai was echter niet veel meer dan een visje op het droge en heeft ongetwijfeld een ferme verkoudheid overgehouden aan de demarrage van Tom. Ik denk niet dat ik hierover veel hoef te zeggen. Ik kan zelfs beter iets terugnemen. De keuze voor Dumoulin als kopman lijkt vooralsnog een hele goede te zijn.

4) Chaves
Wat een baas. Hij is goed.

5) Preidler en Ludvigsson
Waren goud waard vandaag voor Tommy D. Zodra Dumoulin wegvalt uit het klassement zullen we beiden (of alle drie?) nog vaak vooraan zien in ontsnappingen.

Tenslotte vraag ik mij hardop af of mensen Ciccone hebben meegenomen in hun selectie. Komt hier vlak achter de eerste groep binnen en heeft de klim duidelijk goed verteerd. Had zonder zijn tijdverlies zomaar een bedreiging kunnen worden voor Formolo en Henao met het oog op de tweede plek in het jongerenklassement. Howson komt daar niet ver achter netjes samen met Kudus over de streep. Het blijft toch zonde dat deze jongen zoveel tijd verloren heeft,z eker met het oog op zijn tijdrit. Is na Chaves de eerste Orica man in de uitslag en ik vermoed dat we hem nog wel gaan zien. Of het punten op gaat leveren is een tweede.

De Nasitrein deed het vandaag een stuk beter dan die van Lampre. Het verlies van Peraud was vandaag dan wel weer extra pijnlijk, aangezien ik specifiek Fuglsang voor hem heb geslachtofferd. Fuglsang zou wel eens zomaar de nieuwe Nibali kunnen worden, nadat deze morgen wegens zijn verkoudheid niet meer aan de start verschijnt. Wellens niet opgesteld maar dat zou ook niet logisch zijn geweest met het oog op de 9 namen die er wél stonden. Achteraf had het natuurlijk wel nog bijna 50 punten kunnen schelen. Achteraf is het mooi wonen, zeggen ze dan. 1 Puntje achter de kleine prins. Die bergtrui komt er wel.

Al bij al flink bovengemiddeld gescoord en 2000 plekjes gestegen. Nu hopen dat morgen Nizzolo eindelijk zijn kopmanschap waard gaat zijn.

Na vandaag schrijf ik Eelco Bouwhuis trouwens vast op als de trotse eigenaar van een nieuwe fiets. Eelco, als je meeleest, mag ik een keer een ritje maken op je toekomstige aanwinst? Hartelijk dank!

Laatst gewijzigd
HF2013

Uiteraard Wellens in m'n team. Was een zekerheidje deze. En als het deze niet werd, moest het etappe 11, 13 of 18 worden.
De keuze voor Verona ipv Landa heeft weinig schade opgeleverd. Ik geef Verona niet direct op, want een 25e plaats is niet slecht, maar is ook niet die verrassing waarop ik hoopte (2e achter Wellens ;-) ).

Morgen weer lekker sprinten, alleen even kijken welke team- of truipunten we meepakken en hoeveel plaatsen we daarvoor inruimen.

hofsje

vandaag 301 punten gepakt ,al me renners in de punten ,
_________________
team voor morgen
Kittel (c)
Dumoulin
Demare
Modolo
Nizzolo
Arndt
Colbrelli
Tsatevich
Fuglsang

Jelle van der Linden

'@Nasibal,
Zijn team (van Eelco Bouwhuis) is zo sterk ook weer niet met Fraile, Malacarne, Timmer, Greipel (aan de dure kant), hesjedal (misschien goede keuze).Hij heeft misschien wel goed gekozen om geen Nibali te nemen. Maar ik verwacht wel dat iemand anders winnaar wordt in de wielerflitspoule.

Laatst gewijzigd
nasibal

Hij heeft in de bergen een vrij sterk team. 5 van de 9 gaan elke bergetappe gewoon dik punten halen. Als Jungels, Hesjedal en Dumoulin niet wegvallen zijn dat 8 van de 9. Wanneer Nibali vandaag leeft laten zien van welk niveau hij is, en er niemand gaat uitvallen, gaat hij in de bergetappes echt niet veel punten verliezen. Zelfs als Kittel, Greipel en Ewan afstappen kan hij nog een heel behoorlijk team opstellen voor de laatste 2 vlakke ritten en ook in de heuvels moet het op zich goedkomen met zekere en teampunten.

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

'@nasibal persoonlijk denk ik dat hij in de bergetappes iets tekort gaat komen qua selectie, maar we gaan het zien.
Het hangt bij Scorito ook nog altijd af van selecteren per etappe, mensen vergeten dat weleens. Je bent er met je twintigtal nog niet ;-)

Laatst gewijzigd
JimKro

Toch denk ik dat Nibali in het tweede gedeelte een stuk sterker zal zijn. Net als Lands overigens.

jort101

Mijn team morgen
Kittel (C)
Nizzolo
Hofland
Arndt
Viviani
Jungels
Pelucchi
Dumoulin
Demare

Zit nog te twijfelen of ik pelucchi wissel voor Valverde, iemand mening?

JimKro

'@ Gelegevaar

Klopt. Dagselectie en kopmannen zijn minstens zo belangrijk als je team. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn teamkeuze maar ik mis de juiste kopmannen op het moment en heb daarnaast wat missers opgelopen in de dagselectie.

LutsenkoFan

Nee, die Eelco gaat niet winnen. Die gaat nog veel punten laten liggen in de laatste week, waar ik Nibali verwacht. Dumoulin zie ik het volhouden tot na de 3e rustdag daarna valt hij uit top 10. Jungels heb ik wel goede hoop in, zal wel wat zakken maar verwacht ik wat meer constant.

Koentador

Wat denken we van Navardauskas? Die heb ik nog maar weinig vooraan gezien in de sprintetappes, en ook in de tijdrit viel ie toch wat tegen. Ik heb hem in mijn selectie, maar begin nu te twijfelen om hem nog wel op te stellen. Kansen voor hem morgen?

pippodeclown

'@jort101
Hoezo Valverde? Is toch gewoon relatief vlakke rit, dan sprint hij niet mee lijkt me

Gelegevaar

Sterk team @Jort. Enige knelpunt voor mij: Kittel of Dumoulin als kopman.. ik neig naar de zekere punten van T.D.

1 2 ... 87 ... 127 128

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.