Sebastian Henao zat vandaag toch knap in de kopgroep en later in de achtervolgende groep op Nieve. Helaas moest hij de rol lossen, hij was vandaag toch niet zo goed als Sky had verwacht. Het jongerenklassement werd namelijk het doel nadat Landa de Giro verliet. Misschien dan maar hopen op een andere rit, succes Sebastian!
Ook Kobus is intussen gestart en zal weldra het eerste tussenpunt passeren.
Edit: 10'19. Redelijk.
Edit2: voorlopige twaalfde eindtijd, da's heel keurig. Doel is nu een plekje bij de eerste zestig.
@Verweggistan
Hoor net dat Berlato was flauwgevallen gisteren tijdens de wedstrijd. Respect voor zijn doorzettingsvermogen! Ik ga m missen.
De echte bergen komen, en daarmee de goede uitslagen voor Zoidl. 5 dagen geleden werd hij al 31e in Arezzo, en in de laatste twee bergritten op de plaatsen 43 en 39. In het klassement staat hij al op plaats 52, dus hij is goed op weg om zijn 40e plaats in de eindstand uit 2013 te verbeteren.
Wat een onverwachte overwinning van Foliforov!! Reed wat anoniem rond in deze Giro behalve eens een top-15 plaats in de rit die Nieve won, maar deze klimtijdrit winnen had ik echt niet verwacht! Voor mensen die dit niet normaal vinden, gelieve eens naar de laatste rit te kijken van de Baloise Belgium Tour vorig jaar.
Mijn adoptierenner Genki Yamamoto is echt zo'n renner dat je in je nulpuntenteam van Zweeler wil. Nippo - Vini Fantini moet nou eenmaal een Japanner in de Giro opstellen. Soort Chi Jeng, en hij reed inderdaad een paar keer aan kop van het peloton om een vluchtgroep bij te halen, al was dat buiten beeld.
Toch is Yamamoto beter dan de Chinees, qua resultaten in ieder geval, al reed hij nog niet in de top 100. Maar vandaag wel: een 94e plek in de klimtijdrit! Maar 4'37'' achter de winnaar. Knappe prestatie!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.