Adopteer een Giro-renner

1 2 ... 8 9 10 11
woutie

Zoals ik gehoopt had, Foliforov mee in de vroege vlucht!

Friso

De Zhupaman heeft vandaag hard gewerkt voor Belletti. Een 145e plaats is zijn deel.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Taaramae vond het vandaag nodig om Busato om te gooien, duidelijk onder de indruk van hem na gister. Geen goed resultaat dus, helaas.

Stijnveldrijder

Siutsou werd 30ste op 4seconden van Greipel door het breukje in het peloton.
In het klassement veranderd er niks en blijft hij 17 op 47 seconden van Dumoulin.

Purito

Roberto zat goed. Perfect. Beter kun je niet zitten.

Maar ja. Roberto is geen winnaar meer. Hij is een minzame dienaar. Niks ergs aan, maar wel verdomde jammer. Volgens mijn zeer gekleurde Italiaanse bril had hij vandaag kunnen winnen. Een aankomst op zijn lijf geschreven, zwaar en voor echte stuurmans-kunstenaars. Ik geef je een tip Roberto: Ga terug naar Gianni! Wees weer die fantastische, vuurrijke Italiaanse snelheidsduivel van weleer!

Kom op Roberto! Fare di nuovo quello che si può meglio!

Laatst gewijzigd
Naspa

Hoopvolle berichten. De teamleider van Nippo, mijnheer Sciotti, gelooft wel in Filo's talent en noemt hem in een adem met Edu:
http://ilcentro.gelocal.it/sport/2016/05/12/news/arriva-la-corsa-rosa-roccaraso-si-veste-a-festa-1.13459741
«Abbiamo diversi giovani interessanti ma ne cito due, il bresciano Iuri Filosi e il rumeno Eduard Grosu».
Het niet al te ambitieuze maar waarschijnlijk wel realistische teamdoel is overigens de sportiviteitsprijs in de wacht te slepen. Schoon en eerlijk rijden dus.

Gisteren deed Iuri het best aardig, 119e op 3 min 16. Dat geeft hoop dat hij een beetje in zijn element begint te raken. Natuurlijk vandaag nog kansloos, want waarschijnlijk de eerste charges van de klassementsmannen, maar misschien laat hij zich even zien in een vroege aanval?

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Ai, Bongiorno in de kreukels, hopelijk valt de schade mee

pirazzi

I. Boswell in etappe 6 65ste, in het jongerenklassement nu 8ste.

Friso

Heerlijk dagje in het offensief voor de Zhupaman! Hij finisht uiteindelijk als 69e na een hele dag in de schijnwerpers. De smaakmakers van vandaag zijn Pim, Tim, Tom en Eug!

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Berlato vandaag gewoon een dagje in de bus.

Quick step minded

Carlos Verona blijft opschuiven, vandaag weer elf plaatsen. Nu 26e in het AK en derde jongere. Nu hopen dat de tijdrit zaterdag geannuleerd wordt en dan kan Carlos deze positie handhaven voor een weekje. (en dan gaat hij weer stijgen uiteraard)

anonymous

Zoidl heeft na 3 keer buiten de top-100 te zijn geëindigd nu een 54e plaats behaald. In het klassement staat hij nu op plaats 85, maar hij kan nog opschuiven als de echte bergen komen.

Hakkie2

Busato is met zijn aanvallende ploeggenoot Zhupa over de streep gebold. Klaar om zelf ook een keer aan te vallen.

ivo001

Een aantal dagen hier afwezig geweest, maar ben zeer tevreden over mijn adoptierenner.
Firsanov deed het dinsdag al uitstekend op een 11e plek, in een finish waar menig klassementsman zich liet verrassen.
Vandaag liet hij ook zien goed in orde te zijn, door op een 12e plek te finishen, voor Landa en Nibali.

Naspa

Ofschoon Iuri Filosi het niet heel slecht deed deed -hij verloor maar 15 minuten op Wellens en hoefde maar twee teamgenoten voor zich te laten gaan- ging gisteren bij Nippo VF de aandacht uit naar Alessandro Bisolto; het was hem gegund vooruit te rijden, misschien ook om bergpunten weg te nemen bij potentiële concurrenten van Cunego in de strijd om de blauwe trui? Even leek het erop dat hij zelfs de ijzersterke Wellens nog kon bedreigen voor de dagwinst, maar die illusie vervloog al snel op de laatste lange beklimming richting Roccaraso.

http://www.nippovinifantini.com/det_news.php?id=617&ANAR

Gezien Bisolto's woorden na afloop en Berlato's vluchtpogingen eerder, heeft het er alle schijn van dat de teamleiding de etappes heeft verdeeld onder de rijders. Elke knecht krijgt wel een kansje of twee om voor eigen succes te gaan. En die strategie lijkt goed te werken; weliswaar geen overwinningen, maar over media-aandacht zullen ze bij Nippo -zeker gezien ook de eerdere lange vluchtpogingen van Berlato- niet klagen.

Het is dus simpelweg afwachten -begin volgende week of tot week 3 in Zuid-Tirol?- tot we Iuri een aanvalspoging zullen zien ondernemen. Vandaag lijkt het me nog niet zijn dag; help Grosu vooraan te blijven, dat zal waarschijnlijk de opdracht zijn.

heuvelcolombia

Na opgaves van belangrijke troeven voor mij Giropoultjes geeft nu ook mijn adoptierenner op.
Warbasse heeft zijn 3e grote ronde en 1e Giro moeten staken. Vorig jaar werd hij nog netjes 38e in de Vuelta. In deze ronde van Italië behaalde hij in Nijmegen zijn enige top 100 notering.
Ik hoop dat zijn rugklachten hem niet langer achtervolgen tijdens zijn carrière.

Vic413

Het was een mooie dag voor Ilia Koshevoy, maar het is nog niet gedaan. Na de ontsnapping nu kopman Modolo naar de overwinning loodsen!

hofsje

me adoptie renner heeft knap gereden vandaag ,een mooie 5de plek Voor Battaglin

Bassieb

Tsatevich heeft de smaak te pakken. Na twee 16de plaatsen in Gelderland weet hij nu al 2 keer toptien bij elkaar te fietsen.

pirazzi

I. Boswell zag ploegmaat Viviani naar een tiende plaats sprinten vandaag, alhoewel dat kan hij niet gezien hebben want hij kwam pas als 155ste binnen op een achterstand van 2:54. Zijn klassement bij de jongeren blijft ongewijzigd achtste.

Stijnveldrijder

Siutsou werd ongelooflijk 5de in de 6de etappe op 1.24 van Tim Wellens. Hij staat nu 9de in het klassement na de rit van vandaag die hij afsloot op een 35ste plaats. Ik hoop dat hij dit kan vasthouden of nog beter kan doen.

Retro Lex

Ik had graag in geuren en kleuren verslag gedaan van de mijn adoptie renner Stefan Küng. Die zo goed in de aanval was
Echter ik heb niets van de etappe gezien vandaag. Maar het was mooi om te lezen hier op WF.

Naspa

Iuri Filosi reed gister in dienst van Edu Grosu. Terwijl kopman Cunego niet kon voorkomen dat Wellens hem uit het blauw reed, en er voor het overige weinig mediamomentjes werden gepakt, is voor de Nippo VF's de progressie in prestaties van Edu een lichtpuntje; hij zat dit keer aan de meet nog tussen de topsprinters. Uiteraard moest hij het afleggen, maar de voor de ervaring is dit belangrijk; hij finishte 17e tussen Howard Leigh en Rick Zabel. En dat is dus mede te dank aan Filo; deze had 'm ongetwijfeld lange tijd geholpen vooraan te blijven... Op het laatst viel hij wat terug maar kwam toch nog als tweede Nippo binnen op 1:21 in een groep met bijvoorbeeld ook Roberto Ferrari.
Vandaag een mooie etappe die misschien wel iets voor Filo is, maar eigenlijk verwacht ik dat de teamleiding Riccardo Stacchiotti de vrije hand geeft. Of heeft Grega Bole zijn krachten gespaard voor vandaag?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Grega Bole eindigde wel eens in de top 40 in bergetappes en als je kijkt naar de uitslag van Strade Bianchi werd hij 23ste, Grosu 53ste en de rest van Nippo - Vini Fantini DNF. Ook Cunego, maar die moet vandaag wel punten halen op die berg van tweede categorie natuurlijk dus de rest van de ploeg moet hem uit de wind houden in de aanloop. Van Riccardo Stacchiotti verwacht ik eerlijk gezegd niet veel deze Giro daarom staat hij ook in twee van de vier nulpuntenteams die ik gemaakt heb bij Zweeler. Ian Boswell is ook nog niet in de top 20 gereden maar dat zou zomaar in de derde week kunnen.

123poetertjes

Venter in het offensief vandaag :)

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.