Adopteer een Giro-renner

1 2 ... 7 ... 10 11
123poetertjes

Mooie nationaliteit, geniale bijnaam, kan af en toe lekker matten met Kazakken, vriendelijke omgang met fans en een enorm toegewijde adoptieouder die een prachtig interview aflevert. Ik ben om: ik ben Zhupafan!

Naspa

'@Friso. Tof gedaan, leuk te lezen, Zhupa-time!

Terug naar Iuri Filosi. Zoals beloofd, iets meer van zijn (tweeling)zus. Zij is misschien wel zijn fanatiekste fan en was ook in Nederland aanwezig, met familie, uitgedost in het speciaal voor hem ontworpen Go-Filo-Go-shirt (tweede van rechts - zonder de Tyrreense alpenbel):
https://www.facebook.com/IuriFilosiFunClub/photos/pcb.1188988921112830/1188987871112935/?type=3&theater

Ondertussen weten we dat Filootje niet zelf (hard) gevallen is, maar dat hij Edje (Grosu) gisteren bijstond om op tijd binnen te komen. U ziet ze hier enigszins ontgoocheld na binnenkomst:
https://www.facebook.com/TeamFantiniNIPPODeRosa/photos/pcb.618847621600696/618846504934141/?type=3&theater
Ook ziet u ook de schrammen op Filo's arm, die zijn van een eerdere schuiver, waarschijnlijk in de Giro del Trentino. Lekker rijden doet het ongetwijfeld niet, dat verklaart misschien ook wel zijn bescheiden rol tot op heden.

Maar niet getreurd, vandaag al weer lachend in de bus, met dankzegging aan de Nederlandse fans, en morgen proberen de schade beperkt te houden in de eerste Italiaanse etappe aan de Tyrreense zee:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209616890043796&set=a.1315676616721.2045434.1374893868&type=3&theater

Kruisie

Ik adopteer Kudus

Jacco van Stierop

'@Friso
Heel erg leuk! Het zijn deze haast terloopse ontmoetingen die beide partijen lang bij zich zullen dragen.

@Naspa
Ik zag een interviewtje met hem en hij vertelde dat hij vorige week zondag was gevallen wijzend op wat wonden op zijn been, Frankfurt dus waarschijnlijk.

Over mijn eigen adoptierenner, Valerio Conti, valt weinig te melden. Twee maal in de schoot van het peloton gefinished en waarschijnlijk Ulissi een beetje uit de zuidoosten wind gehouden. 58e in het AK, 11e in het jongerenklassement.

Bassieb

Ik hoop dat mijn adoptierenner Tsatevich goed geslapen heeft. Kan hij na twee knappe top 20 noteringen achter teamgenoot Porsev vandaag een top 10 notering bij elkaar fietsen?

Justin Case

Hugo Houle, begon de Giro in het shirt met de Maple Leaf. ALs nationaal kampioen tijdrijden van het startblok mogen rijden, is een grote eer voor hem. Het eerste deel deed hij het behoorlijk. Na 4,8 kilometer was hij nog 51e op 17 seconden van Tom Dumoulin. Maar in het tweede deel kelderde hij ongeveer 50 plaatsen om als 106e en slechtste Canadees te finishen.

ZOndag in Arnhem finishte hij op ruim 6 minuten en verloor het team ook zijn kopman Peraud.

Het zal nu wel in dienst rijden van Pozzovivo gaan worden. Wellicht een keer mee in een ontsnapping?

Leukefans

'@Friso
Wat een geweldig interview van een renner die me vorig jaar ook heel erg gecharmeerd heeft met zijn onverzettelijke aanvalslust.
Hij heeft in het begin heel erg dicht bij mijn ploeg gestaan in het Wielermaster CQ-spel van deze site, maar viel er op het laatste moment nog uit.
In elk geval, ik ben ook fan!

RetroRoel

Afgelopen vrijdag had Adam de mooiste schoenen aan: https://mobile.twitter.com/HansenAdam/status/728562130191065089

pippodeclown

Vandaag was het weer feest met een 'prik' van onze held Pirazzi :) hij lijkt zich op het bergklassement te richten
Tutti pazzi per Pirazzi!

Naspa

Iuri Filosi 177ste op 16:12. Hij heeft Edu (Grosu) goed geholpen. Edu probeerde zelfs aan te vallen, maar raakte in een chasse patate en liet zich terugzakken om zich rustig door Filo naar de meet te laten rijden.

Il Capitano di Nippo VF, Cunego, heeft overigens vandaag Tjalingi van het blauw beroofd. Maar goed, beter hij dan een ander, zeg ik dan maar. Misschien dat die ene bidon die Iuri voor hem heeft gehaald er wel aan bij heeft gedragen.

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat de fanclub van Filo zichzelf een funclub noemt. Hier ziet u 'm met al zijn fun-fans op één foto:
https://www.facebook.com/IuriFilosiFunClub/photos/pb.558726247472437.-2207520000.1462807895./972979889380402/?type=3&theater

Verder ter wetenswaardigheid: Iuri dat is toch geen echt Italiaanse naam? Nee, dat klopt. De ouders van Filo hebben hem een Russische naam gegeven en de andere helft van de tweeling een naam die ze Amerikaans vonden: Nancy. Waarom dan? Welnu, ze waren ten tijde van de geboorte, januari 1992, sterk onder de indruk van het schijnbare eind van de koude oorlog (Jeltsin riep de in december 1991 de Russische republiek uit) en in hoop op wereldvrede. Ze hoopten met hun naamkeuze daar aan bij te dragen.

Laatst gewijzigd
RainbowJersey

Primoz Roglic lijkt vandaag toch veel last te hebben gehad van zijn valpartij van zondag. Vandaag kwam hij als 193e binnen op een ruim kwartier van Ulissi. Hopelijk kan hij goed herstellen en deze Giro nog de vorm hervinden waarme hij bijna de Maglia Rosa pakte in Apeldoorn.

broekari

Davide Formolo, nog bijna niet in beeld gezien maar dat geeft ook niet!
Vrijdag naar een, voor zijn doen, degelijke 112e plaats gereden in de tijdrit. Dit is natuurlijk niet zijn specialiteit..
Zaterdag en zondag netjes in de buik van het peleton gefinisht met 64e en 68e plaatsen, maar dan!
Vandaag heeft hij stiekem meegereden en liet zich niet uit de tent lokken. Binnenkomend op een mooie 23e plaats, in de groep van 22 man achter zijn zegevierende landgenoot en onze 2 sterk rijdende Nederlandse vrienden!
Dit resulteert in een 22e plaats in het algemeen klassement op 57 seconden van Tommie, één seconde achter zijn teammaat Moreno Moser.
Samen hebben ze vandaag hun kopman Rigoberto Uran goed uit de wind gehouden, hij finishte 16e en staat met 40 seconden achterstand op een 12e plaats.
Berg- of sprint punten heeft Davide nog niet en daar komt hij ook niet voor. Maar in het jongerenklassement staat hij 2e met 37 seconden achterstand op Bob Jungels!
Dus ook hier rijdt hij niet vol in het zicht, dit is een perfecte tactiek zodat hij zich in alle rust voor kan bereiden op de eerste bergrit van donderdag!!

Laatst gewijzigd
Quick step minded

Carlos van 70 naar 37 in het AK vandaag. Het had nog beter gekund, maar hij had al moeten op kop rijden voor Kittel. Op schema.

pirazzi

Boswell is gestegen naar plek 9 van het jongerenklassement (was 27). Maar belangrijker voor hem is dat ploegmaten Landa en Henao ook gestegen zijn in hun klassementen, namelijk Landa naar plek 16 algemeen (was 43) en Henao naar plek 3 in het jongerenklassement (was 14).

Hakkie2

Busato was vandaag zeer serieus in de aanval. Kon helaas Ulissi (net) niet volgen, maar dat hij daar zat was wel goed!
En uiteindelijk een achtste plek, prima resultaat! Die etappezege komt echt nog wel.

Verweggistan

Berlato vandaag niet in de aanval, dat was toch wel even wennen. Vandaag even wat extra rust gepakt en gefinisht in de groep met Kittel.

woutie

Foliforov vandaag 135e in dezelfde groep als Kittel gefinisht, had hem beter verwacht vandaag, toch minstens in de 2de groep. Hopelijk spaart hij zich en kan hij eens met een vlucht meespringen.

Jacco van Stierop

Una giornata particolare!
Ik kon de etappe van vandaag helaas niet live volgen maar heb inmiddels op youtube de finale bekeken. Valerio Conti heeft tot aan de laatste klim beulswerk verricht voor Diego Ulissi. Zijn hele ziel en zaligheid heeft hij erin gelegd en niet zonder succes: Diego heeft zijn 5e Giro-etappezege mogen bijschrijven.

Aan de voet van de laatste klim leek Valerio te parkeren maar uiteindelijk weet hij toch als 56e op 1.11 over de meet te komen. Heel netjes.
Nu 45e in het AK, 6e in het jongerenklassement.

Valerio zal vanavond vast wel bij de visschotel met fusilli fatti a mano mogen genieten van een glas gekoelde Verbicaro bianco .
Cincin Valerio!

Bassieb

De Via del Fortino was toch niet iets te steil voor Tsatevich. Ik had een goede hoop dat Alexey erbij zat, mede vanwege het feit dat het voorin wemelde van Katusha renners. Jammerlijk waren dit Zakarin, Taaramae, Kochetkov (aanval) en Silin. Desondanks scoort Tsatevich in een door mij samengestelde alternatieve (heuvel)sprinters top 10 verdienstelijk met een 5de plek:

1 Colbrelli
2 Battaglin
3 Sbaragli
4 Mezgec
5 Tsatevich!
6 Trentin
7 Nizzolo
8 Modolo
9 Arndt
10 Demare

Morgen bij een harde koers krijgt Tsatevich weer een kans!

Stijnveldrijder

Zondag werd Siutsou 38ste gewoon in de buik van het peloton.
Vandaag zat hij bij de groep der favorieten en werd hij 15de juist voor Uran.
Hij staat nu 17de in het klassement op 47'' van Dumoulin.
In het puntenklassement op de 58ste plaats met 1 punt en heeft nog geen berg punten.

Retro Lex

Stefan Küng kwam vadaag netjes op ruim 1 minuut binnen in de groep van Montfort. 62e Tussen Dupont en Betancur.
Niet vragen waar stefan aan denkt voor het slapen. De bocht en valpartij van de proloog komen nog te vaak langs.

Laatst gewijzigd
123poetertjes

Jaco kwam vandaag als laatste uit zijn groepje op ruim acht minuten, negen plaatsen achter de Zhupaman. Als verklaring gaf hij aan dat hij nog wat last had van een jetlag na de reis naar het zuiden. Maar toen realiseerde hij zich weer dat Italië en Nederland in dezelfde tijdzone zitten. Voor de zekerheid werd de verwarde Zuid-Afrikaan nog even naar de dopingcontrole gebracht.

heuvelcolombia

In dat drukke platte Nederland moest Larry nog wennen. Nee geef hem maar dat mooie glooiende Italiaanse landschap. Hier was hij meteen bijzonder succesvol. Hij bleef de hele rit bij ploegmaat Leigh Howard, die de etappe eventueel kon winnen door de sprinten in een uitgedunde groep.
Warbasse zorgde er voor dat Howard de sprint won.
Helaas ging deze sprint niet om de winst maar om plek 121.
Warbasse zelf werd 141 en eindigde een plek vóór een van de favorieten voor de etappezege.

Edit: @friso +1

Laatst gewijzigd
Patrijs

Damien Howson maakt er na een prima proloog een potje van. Althans, zo lijkt het. Die witte trui kan hij nu wel haast zeker op z'n buik schrijven, of hij moet ineens over benen beschikken waar zelfs Landis op z'n beste dag niet aan had kunnen tippen. Gisteren op meer dan 4 minuten van de winnaar over de streep gekomen en nu al meer dan 10 minuten achterstand op Jungels, de leider in het jongerenklassement.

Maar hé, Damien zou geen Howson zijn als hij niet nog met wat moois op de proppen komt. Leer mij de Howsons kennen! Waarschijnlijk is hij zich aan het sparen om straks in het hooggebergte meesterknecht te zijn van Giro-winnaar Chaves. Of wil hij de concurrentie voor de jongerentrui een eerlijke kans bieden door ze met wat voorsprong aan de laatste twee weken te laten beginnen. Ik heb nog hoop! Hup Howie!

Justin Case

Hugo Houle herpakt zich en laat zich van zijn beste kant zien. Hij kwam gisteren binnen in het groepje op 1.11 samen met zijn ploegmaat Dupont. De Québécois laat er geen twijfel over bestaan dat hij met name in de eerstvolgende tijdrit wil gaan knallen: "Het is een mooie tijdrit die veel lijkt op de tijdrit in Rio." Een ideaal moment dus om te laten zien dat niet Tuft of Hesjedal maar Houle afgevaardigd dient te worden naar de Olympische Spelen.

1 2 ... 7 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.