Adopteer een Giro-renner

1 2 3 4 ... 10 11
woutie

'@retro Lex

Het spijt me maar hij is niet meer vrij

Patrijs

Damien Howson voor mij!

janne6

Davide Villella voor mij, verwacht een goede/degelijke Giro van hem met misschien wel een etappewinst.

Jori

"Davide Villella ontbreekt wegens een knieblessure"
Just saying ;)

janne6

'@Jari Haha klote, zat net even de startlijst door te kijken maar Firsanov was al bezet en zag Villella erbij staan dus koos dan voor hem ;d. Uhh in plaats van Davide Villella kies ik dan Sebastian Henao (Sky).

Nanco

Ik kies Omar Fraile

Laatst gewijzigd
woutie

Ik zal na een aantal keuzes de vernieuwde lijst hier telkens opzetten, zodat je kan zien wie al gekozen is.

Justin Case : Hugo Houle (AG2R)
Waggie : Simone Andreetta (Bardiani-CSF)
Don Hamstre : Francesco Manuel Bongiorno (Bardiani-CSF)
Ab Normaal : Giulio Ciccone (Bardiani-CSF)
JuriaanM : Sonny Colbrelli (Bardiani-CSF)
Coma Cat : Mirco Maestri (Bardiani-CSF)
Pippodeclown : Stefano Pirazzi (Bardiani-CSF)
Retro Lex : Stefan Küng (BMC)
Ezequiel : Joey Rosskopf (BMC)
Tomprocycling : Joe Dombrowski (Cannondale)
Broekari : Davide Formolo (Cannondale)
Nanco : Omar Fraile (Dimension Data)
Piet Lut : Merhawi Kudus (Dimension Data)
Milanos Kateros : Kristian Sbaragli (Dimension Data)
Stijnveldrijder : Kanstantsin Siutsou (Dimension Data)
123poetertjes : Jaco Venter (Dimension Data)
Silent Hill : Bob Jungels (Etixx-Quickstep)
Quick step minded : Carlos Verona (Etixx-Quickstep)
Dustin : Olivier Le Gac (FDJ)
Ivo001 : Sergey Firsanov (Gazprom-Rusvelo)
Woutie : Alexander Foliforov (Gazprom-Rusvelo)
Wilco kelderman : Andrei Solomennikov (Gazprom-Rusvelo)
Achtpuntzes : Vegard Stake Laengen (IAM)
Heuvelcolombia : Larry Warbasse (IAM)
Jacco Van Stierop : Valerio Conti (Lampre-Merida)
Purito : Roberto Ferrari (Lampre-Merida)
Vic413 : Ilia Koshevoy (Lampre-Merida)
Tychobrink : Matej Mohoric (Lampre-Merida)
Nielsvdg : Simone Petilli (Lampre-Merida)
Senioralex : Sean De Bie (Lotto-Soudal)
RetroRoel : Adam Hansen (Lotto-Soudal)
Mendy98 : Jasha Sütterlin (Movistar)
Verweggistan : Giacomo Berlato (Nippo-Vini Fantini)
Sunrider : Eduard Michael Grosu (Nippo-Vini Fantini)
Naspa : Iuri Filosi (Nippo-Vini Fantini)
Poeksel : Kazushige Kuboki (Nippo-Vini Fantini) – Andere renner kiezen
Il Mostro : Gianfranco Zilioli (Nippo-Vini Fantini)
Patrijs : Damien Howson (Orica-Greenedge)
Jori : Nikias Arndt (Team Giant-Alpecin)
Bassieb : Alexey Tsatevich (Team Katusha)
Hofsje : Enrico Battaglin (Team LottoNL-Jumbo)
LutsenkoFan : Twan Castelijns (Team LottoNL-Jumbo)
RainbowJersey : Primoz Roglic (Team LottoNL-Jumbo)
Pirazzi : Ian Boswell (Team Sky)
Janne6 : Sebastian Henao (Team Sky)
Nasibal : Jay McCarthy (Tinkoff)
Anonymous : Riccardo Zoidl (Trek-Segafredo)
Billi : Julen Amezqueta (Wilier-Southeast)
Hakkie2 : Matteo Busato (Wilier-Southeast)
Rosencrantz : Jakub Mareczko (Wilier-Southeast)
Edjahh : Daniel Felipe Martinez (Wilier-Southeast)
Zwartebroekengeletrui : Christian Rodriguez (Wilier-Southeast)
Friso : Eugert Zhupa (Wilier-Southeast)

Laatst gewijzigd
Retro Lex

Dan ga ik voor Stefan Küng van BMC

nasibal

Kan ik Jay Mccarthy nog claimen? Zie hem niet in het rijtje staan vooralsnog.

tychobrink

Matej Mohoric voor mij

Stijnveldrijder

Siutsu (dimension data)

woutie

Laatste dag voor de Giro, je kan nog renners kiezen!

Verweggistan

Berlato zal starten om 16:30, want de belangrijkste renners van een ploeg starten natuurlijk als laatste :). (Maar waarschijnlijk heeft de ploeg de renners op alfabetische volgorde heeft ingedeeld. :( )

Hoe dan ook; ik zal hem morgen luidkeels aanmoedigen langs het parcours (als enige waarschijnlijk, vorige keer dat ik als enige een renner luidkeels ging aanmoedigen bij een tijdrit, bij het WK tijdrijden, viel Segundo Navarette in de bocht richting de Cauberg, precies nadat hij mij was gepasseerd)

Laatst gewijzigd
woutie

Foliforov start om 14u25, mag Oss proberen in te halen en krijgt Ferrari achter zich.

Friso

Om 14:39 gaat de winnaar van vandaag van start: Eugert Zhupa! Word allen lid van de fanpagina op https://www.facebook.com/eugertzhupafanclub!

Il Mostro

Gianfranco Zilioli is zojuist begonnen aan zijn tweede Giro d'Italia. Vorig jaar pakte hij een prachtige 71e plaats, dit jaar gaat hij weer mee om lekker te gaan vrijbuiten. Hij is zojuist gefinisht in de 1e tijdrit door Apeldoorn, in een tijd van 12:10.

Zilioli is afkomstig uit Clusone, een pittoresk dorpje in Lombardije. Toen hij 6 jaar oud was, begon hij met wielrennen. Hoewel hij voetbal in die jaren ook erg leuk vond, maakte hij al snel de keuze om zich alleen maar op het fietsen te richten. Dat ging beter dan verwacht, want in 2013 won hij als stagaire bij Androni-Giocattoli de GP Industria e Comercio di Prato. Hier versloeg hij als 23-jarige onder andere Daniel Moreno en Franco Pellizotti. Aan deze prestatie hield hij een contract over en nu, ruim twee jaar later, rijdt hij voor Nippo-Vini Fantini.

pirazzi

Ian Boswell heeft op dit moment een achterstand van 45 seconden op de tijd van de huidigde tijdsnelste in de openingstijdrit T. Ludvigsson (11:11). Niet slecht, nog onder de 12 minuten dus.

RainbowJersey

Primož Roglič zet de 2e tussentijd neer, op "1 van Tim Wellens. Eens zien wat voor tweede deel hij rijdt.

Edit: Beste tijd. 8 tellen sneller dan Ludvigsson. Benieuwd naar wat zijn tijd waard is om kwart over 5.

Laatst gewijzigd
Naspa

In zijn tweede jaar als prof mocht de 24jarige Iuri Filosi als teamlid van Nippo - Vini Fantini vandaag starten in zijn eerste grote ronde. Kenners herinneren zich misschien nog wel dat Iuri als amateur enkele opmerkelijke succesjes boekte. In 2014, zijn sterkste jaar in zijn carrière, werd hij nog 6e op het U23 WK en ook nog eens 2e op het U23-EK te Nyon achter de Zwitser Stefan Küng -die vandaag namens BMC ook meerijdt.

Met Iuri gaat het inmiddels echter minder voorspoedig dan met de jongere maar talentrijkere Küng. Zo werd in zijn eerste profjaar, 2015, snel duidelijk dat Iuri- ondanks dat hij krantenartikelen opschepte dat hij een type is dat niet opgeeft- nog flink wat koershardheid mist. Veel DNF's bij een aantal mooie klassiekers als de Strade Bianchi, maar ook recent nog bij zijn zijn thuiswedstrijd, de Ronde van Trentino, doen vermoeden dat de mooiboy, die van zichzelf zegt dat hij een klimmer van de lange adem is, het ook in de Giro moeilijk gaat krijgen. Maar wie weet... laten we hopen op mooi weer, niet al te snelle tijden en wat meevallers -een gestolen dagzege van een ploeggenoot- voor de moraal.

Vandaag vinden we hem in ieder geval in onderste regionen, met een tijd van 12:05. Morgen zal dat niet veel anders zijn. Zijn doelen voor eerste dagen? Kopman Cunego uit de wind houden en misschien de jonge sprinter Grossu helpen voor een goede dagklassering? En als het goed gaat, dan...later in de Giro misschien een aanval op een onbewaakt moment in één van de minder zware overgangsetappes?

Laatst gewijzigd
Friso

Eugert is heel verdienstelijk 193e geworden vandaag. Keurige plek in de top-200!

Verweggistan

Ik heb vandaag Berlato heel hard aangemoedigd :). Hij werd uiteindelijk 135e.

Retro Lex

Stefan Küng viel in de Tjalingi bocht. Weg Droom. Geen zin om verder te vertellen. Alsnog 34e op 30".

pirazzi

Boswell werd 119de vandaag en daarmee bijna de laatste Amerikaan, Nathan Brown was nog 5 seconden langzamer. In het jongerenklassement staat Boswell 24ste van de 49, dus in de beste helft. Maar persoonlijk succes is voor hem niet belangrijk deze Giro, het is voornamelijk zijn doel om kopman Landa te helpen.

ivo001

Firsanov is zijn Giro gestart op de 106e positie op 50 seconden van leider Dumoulin.
Het was al duidelijk dat dit niet zijn favoriete dicipline was, maar hij ligt naar 3s achter op bijvoorbeeld Pozzovivo!

123poetertjes

Jacobus in actie! Ondanks de aanmoedigingen van ondergetekende kwam mijn Zuid-Afrikaan niet verder dan een 96e stek.
Hopelijk zie ik hem morgen in de aanval, ik zal me waarschijnlijk rond Tiel nestelen. En misschien kan ik zondag nog met hem spreken aan de start!

1 2 3 4 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.