Adopteer een Giro-renner

1 2 ... 5 ... 10 11
hofsje

Battaglin werd 116de, hij wacht op de bergen/heuvels om daar punten te pakken en miss overwinning

Patrijs

Damien Howson is 17e geworden op 19 seconden van Dumoulin (en Roglic). Niet verkeerd, al zal hij stiekem gedroomd hebben van de jongerentrui.
Een mooi doel voor het vervolg van de Giro!

anonymous

Zoidl 28e, best een goede prestatie. Ik ben benieuwd wat hij in de bergen kan.

Quick step minded

Carlos redelijk achteraan vandaag, maar waarom zou de toekomstig giro-winnaar zich moe maken in een onbeduidend proloogje? Vamos!

Don Hamstre

Ik heb nog even gedag gezegd tegen Fransesco Manuel en gelukkig nam hij ook de tijd om zich aan het publiek te tonen. Zeer verdienstelijk 186ste.

Purito

'Roberto Ferrari 154e op 1.06'

Dat zijn de naakte cijfers als je het uitslagenblaadje bij de hand neemt. Maar Roberto heeft zich natuurlijk gespaard. Gespaard voor die ene krachtexploot van een meter of 300, rond de klok van vijf, zaterdagmiddag.

Of Modolo gaat winnen? Geen idee. Maar aan Roberto zal het niet liggen!

nasibal

Mccarthy heeft na binnenkomst vandaag eens rustig aan zijn jeugdige ballen gekrabbeld en gezien dat het goed was. Komende dagen de hectiek in het Gelderse overleven en dan kan het voor hem ook los.

@Purito
Ik heb me toch een paar van die dingen hard zien gaan over de singel bij ons.... Daar zal deze variant zeker niet voor onder doen!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Giulio Ciccone reisde, na het afsluiten van zijn eerste reisverzekering, voor het eerst naar het buitenland en keek zijn ogen uit.
Wat een landschap, zo plat had hij nog nooit gezien, het leek wel een pizzabodem.
En al dat volk langs de kant van de weg die ook nog eens voor buitenlanders juichten. Dat kende hij nog niet!

Giulio genoot van alle aandacht, fietste de 9,8 kilometer rechtop, met losse handen omdat hij maar bleef zwaaien naar het publiek.
Wat een dag voor Giulio, zijn wereld werd steeds groter. En met een grote lach op zijn gezicht finishte ons grote talent als 164e waarna hij als een held binnen gehaald werd.
Vreemd volkje die Hollanders in hun vreemde, platte land. Maar heerlijk weer. Giulio verheugd zich op nog twee pannenkoek dagen en is dan wel klaar voor het echte werk.

billi

Billi : Julen Amezqueta (Wilier-Southeast)

87e op slechts 45 sec.
kan niet meer dan tevreden zijn

Vic413

Ilia Koshevoy 166e. Wat is de wit-rus dom geweest om de avond voor de proloog nog met Sacha te gaan biljarten. Misschien is Ilia wel familie van Benito Raman. Gelukkig was je nog even tussen je trainingen door bij de kapper binnengesprongen voor de aerodynamica, anders had je nog wel wat plaatsjes verloren. Ik moet wel zeggen dat je een leuk twitter-account hebt, meneer Koshevoy.

woutie

Foliforov 153e op 1:06, ben wel wat teleurgesteld in hem, ik had hem hoger verwacht. Maarja, zijn ritten moeten er nog aankomen, hij nam dit waarschijnlijk als een opwarmertje, nu de komende 2 dagen de chaos op Nederlandse wegen overleven en dan zien we wel in Italië.
давай Alexander!

janne6

Sebastian Henao op 0:50 van Tom Dumoulin, hij eindigt dan op de 110e plek. Een uitslag die menig volger wel had verwacht van deze renner want zijn ritten moeten nog komen in Italie. Het is een kwestie van de eerste week goed doorkomen, en dan knechten of toch een ritje proberen te pakken? En heel misschien zelfs voor een eigen klassementje als er met Landa iets gebeurt?

achtpuntzes

Vegard Stake Laengen werd 93e in de tijdrit op ik dacht 47 seconden van roze Tommeke. geen slechte prestatie.

Verweggistan

Giacomo Berlato zit in de kopgroep! :)

123poetertjes

Ik stond vandaag ergens in de middle of nowhere langs het parcours en hoewel Jaco ongetwijfeld mijn blikveld passeerde, heb ik hem er niet uitgefilterd. Misschien dat hij daardoor besloot om in elk geval nog in beeld te komen door op achterstand te finishen. Maar helaas, de duffe regie liet zijn binnenkomst (196e op 1.51) niet zien. Wel mooi in de groep met Cancellara binnengebold, dat dan weer wel.
Misschien morgen in de aanval, als ik hem bij de start nog kan spreken heb ik nog wel wat bemoedigende woorden voor de nationale kampioen.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Sbaragli niet onverdienstelijk gedaan vandaag ^^

Naspa

Iuri Filosi kwam vandaag als een-na-laatste Nipo VF rijder binnen op 1:13 in een groepje met rijders die ofwel veel energie hadden verbrand, zoals bergtruiwinnaar Omar Fraile die lange tijd in de onstnapping zat met Iuri's wel talentrijke teamgenoot Giacomo Berlate (Wel done!), maar ook met kwakkelende of net-niet renners, waaronder we Iuri vooralsnog en waarschijnlijk definitief ook onder moeten rekenen.
Lichtpuntje was: hij deed het beter dan teamgenoot Bole (waar had hij dan last van?), de zieke klasbak Cancellara en zat ook nog eens in dezelfde groep als Sky-kopman Deignan... Opmerkelijk, maar dan nog nog, slechts 10 rijders deden het vandaag minder dan Iuri...

En dan komen we op de volgende vraag. Wat zijn de perspectieven? Waarom rijdt Iuri mee? En wat heb ik nog over hem te schrijven?

Soms heb je renners waar je onmiddellijk sympathie voor hebt. De bescheiden en verlegen Emu Büchmann, mijn adoptierenner bij de TdF, had al vrij snel mijn hart gestolen.... En hij stelde niet teleur. Hij bracht hoop voor het kwakkelende wielrennen in Duitsland. Maar lieve hemel, wat nu aan te vangen met deze blindgaande vuurpijl?

https://pbs.twimg.com/media/ChwCSplUYAAznYO.jpg:large

Soms heb je renners waar je onmiddellijk sympathie voor hebt... Iuri met zijn bluf en grootspraak in interviews, gecombineerd met een wat pedant en riccolesk uiterlijk, coupe soleil, een vlassig pubersnorretje en dito geitensikje, oorknopje, en zelfs met stukjes weggeschoren rechter wenkbrauw…behoort daar niet bij. Hoe men zich uit wil dossen, behoort gelukkig de verworven vrijheden van de (westerse) moderne mens. Maar toch … als men wordt geacht zich met een gesponsord shirt zich wereldwijd in beeld te rijden bij miljoenen sportliefhebbers, dan dient zich toch al snel de vraag aan of Iuri zijn gedateerde metrosensuele uiterlijk nu echt zelf ook mooi vindt, of dat hij daarmee een bepaald statement wil maken... Maar wat heb je dan te vertellen met je bewust gekozen afwijkende uiterlijk als je jouw benen niet eens laat spreken???

Iuri het wordt niks tussen ons. Ik hoop dat je snel afstapt.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Berlato de beste renner van de kopgroep. Laat die jongens maar sprinten voor de bergtrui; Berlato bleef het langst vooruit. Het peloton kwam terug tot op 20 seconden, Berlato had binnen de kortste keren weer een minuut te pakken, helaas bleek dat niet genoeg en werd hij op 10km van het einde teruggepakt. Maar goed gedaan van Berlato, de Giro na een dag al bijna geslaagd, nu in Italie nog eens meezitten en de Giro uitrijden. Uiteindelijk 179e op 1:02 in deze etappe (maar daarmee wel de beste koploper) :)

Purito

'@nasibal
Het ging hard vandaag. Dat is een feit ;)

Ik ben vandaag bij de start in Arnhem geweest. De Lampre renners kwamen een voor een het podium op. Er was er één die als een prototype Italiaan het publiek begroette: haar in een staart, kekke zonnebril, goed gesoigneerde baard. Het was Roberto Ferrari. Roberto is met andere woorden niet alleen de beste stuurman van het peloton, maar kan ook dingen naar de titel 'best-gesoigneerde Italiaan' met Pippo, Moreno en Damiano.

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Roberto heeft zijn werk fantastisch gedaan voor Modolo in de finale. Op 500 meter van de streep gaf Roberto de vrije hand aan Sacha, als een moeder dat doet met zijn kroost op een bepaalde leeftijd. Modolo zelf werd knap 3e: Kittel was oppermachtig.

Morgen weer een nieuwe dag! En een nieuwe kans voor Roberto te laten zien hoe je een lead-out tot in de perfectie moet vervullen!

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Over Matteo Busato is de eerste twee dagen nog weinig te melden. De eerste etappe was voor hem echt een opwarmer en etappe 2 is hij gewoon netjes en onopvallend in het peloton gefinished. Net in de top 100: 98e.

Maar voor Busato moet het echte werk dan ook nog komen. Als klimmer kan hij natuurlijk weinig beginnen in dit vlakke land. En als inwoner van Venetië is hij ook al niet onder de indruk van de rivieren die we hier zien: water kent hij wel. Hij wacht op Italië om zijn prachtige nieuwe shirt en zijn mooie fiets te showen, trots als hij is dat hij op een Wilier mag rijden. Op dat merk reed ook grote held Marco Pantani al en ook Alessandro Ballan reed als wereldkampioen op een fiets van dat merk. En in 1946 reed de legendarische Cottur al op zo'n fiets en in een trui met Wilier er op. Hij won toen zelfs de eerste etappe van de Giro. Tijd om in hun voetsporen te treden dus.

Over zijn doel in de Giro is helaas weinig te vinden. Al vond ik wel dit filmpje:

Youtube link naar interview

Wat ik ervan versta en op andere plekken lees gaat hij voor een etappe en kijkt hij verder wel wat er mogelijk is. En hij noemde de Giro van vorig jaar een onvergetelijke ervaring (en eindigt met Crepi il Lupo, een soort "Break a leg", letterlijk: laat de wolf het loodje leggen).

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Heeft niemand Genki Yamamoto? Alleen al een goede naam vind ik.

Quick step minded

Carlos won vandaag 13 plaatsen in het GC. Als hij op dit schema verder doet staat hij binnen anderhalve week waar ik hem verwacht: numero uno. Op naar morgen.

achtpuntzes

'@ Naspa:
tja, dat kan ook gebeuren. je kiest een jou onbekende adoptierenner, gaat je in hem verdiepen en komt er achter dat hij je eigenlijk helemaal niet ligt. kan gebeuren. gelukkig voor mij ziet Vegard er een stuk sympathieker uit. :)

Stake Laengen vond het vandaag allemaal wel best en deed gewoon zijn werk.

Laatst gewijzigd
Friso

Een keurige 54e plek voor Zhupa vandaag. Volg hem op Facebook!

Verweggistan

'@friso: Zhupaman, geniaal :)

1 2 ... 5 ... 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.