Het 'durf-te-vragen' topic

1 2 3 4 5 6
achtpuntzes

'@ poeksel:
het woordje 'always' zat ook zowat in elke zin dacht ik.

esims

Ik had de vraag al gesteld bij de voorbeschouwing, maar geen antwoord gekregen. Daarom hier nog een keer: waarom was de klim van de klimtijdrit in de Tour (etappe 18) niet in een categorie ingedeeld? Ik organiseer zelf een tourspel, en daardoor waren er in het spel bij deze etappe geen punten te verdienen voor het bergklassement, terwijl er wel serieus geklommen moest worden. Je kunt natuurlijk zelf een categorie verzinnen, maar dat is vragen om moeilijkheden bij een tourpool.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Het waarom is volgens mij simpelweg dat de organisatie besloten heeft dat er geen bergpunten te verdienen waren. Volgens mij kan het wel om bergpunten uit te delen in tijdritten.

achtpuntzes

mag Dumoulin de Olympische wegrace overslaan zonder een vervanger (dan starten we maar met 3) of moet hij verplicht een stukkie rijden om de tijdrit te mogen rijden? dit, mocht zijn pols toch weer opspelen en rekening houdend met de regel dat je beide disciplines moet rijden om mee te mogen doen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ah, Spruch heeft het al uitgevolgeld, hij moet een paar meter rijden in de wegrace.

bondscoach Johan Lammerts:

Tom is sowieso verplicht om aan de start te komen van de wegrace. Hij zou daar na 100 meter in de remmen kunnen knijpen, maar dat is niet de bedoeling.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het doel heiligt de middelen.

sstijnntje

Stel op de olympische wegwedstrijd ontstaat vroeg een sterke/grote kopgroep en in het peloton wil niemand rijden (scenario als het NK 2015). Wordt het peloton dan uit koers gehaald als ze gedubbelt dreigen te worden?

Poeksel

Denk het wel. Dat gebeurde in die Duitse wedstrijd van De Kort toch ook?

achtpuntzes

nieuw-doha-cycling-team-presenteert-plannen-op-1-augustus

dat was dus gisteren. net even gegoogeld, maar niets kunnen vinden over die presentatie. gaat dit project wel door?

Laatst gewijzigd
Rhohan

'@sstijnntje:
Lijkt mij sterk dat het met de hoeveelheid aan toppers dit 'het peloton' gaat overkomen, maar die kans bestaat inderdaad. Er doen tenslotte ook renners mee uit Algerije, Hongkong, Griekenland etc. Piepkleine wielerlanden dus. Die zullen op een gegeven moment wel uit koers gehaald worden, omdat ze gedubbeld worden. De spreekwoordelijke bus gaat 'm waarschijnlijk niet uitrijden.

Laatst gewijzigd
TiesW

Zie op de OS de baanrenners voor ze de baan op gaan steeds op een tablet iets intikken, iemand enig idee wat dit is?

Verweggistan

Loting voor de startposities.

Jori

Het viel mij bij de Eneco-tour op dat de rugnummers niet helemaal regelmatig zijn.
Ik ken wel de uitzonderingen dat als er iets met een renner met een bepaald rugnummer gebeurd, dat het later niet meer gebruikt wordt, maar dit leken me wel heel veel uitzonderingen.

Het gaat om: Nummer 3 van Lotto-Soudal, 12 van Tinkoff, 58 en 59 van Etixx, 63,69 van Trek, 91 van Cannondale en 152 van FDJ. (bron: http://www.sport.be/enecotour/2016/nl/deelnemers/)
Veel van deze nummers werden vorig jaar namelijk wel gebruikt.

Komt dit door de renners, ploegleiding en/of de wedstrijdleiding?
Dank u!

Chrys

'@jori
Volgens mij mochten teams 10 namen inschrijven (2 reserves) van wie er 8 mogen starten. Ze kregen al wel rugnummers toegewezen.

Jori

Aah, dat zal het wel geweest zijn, thanks Chrys!

LutsenkoFan

Ik vroeg me af wat een renner verdiend bij een continentale ploeg als Babydump of Parkhotel Valkenburg? Ik kan er zelf niet zo veel over vinden.

Rhohan

'@LutsenkoFan
Denk dat dat enorm verschilt per continentale ploeg. Zo worden niet erkent als full-profs door de UCI op continentaal niveau en de enige eis is geloof ik een minimum budget van € 200.000,- voor de hele ploeg. Dus veel zullen het vooral moeten doen van het prijzengeld en een vergoeding, in plaats van een echt salaris. Valt erg tegen dus.

esims

In de reacties bij dit nieuwsartikel wordt de reden van de correctie van de tijd van Froome vandaag in de tijdrit uitgelegd: de klok stopte te vroeg. Maar waarom stopte die tijd te vroeg? Alsof er handgeklokt wordt en niet gebruik gemaakt wordt van transponders aan de fiets.

Laatst gewijzigd
Benito

In vive le velo, zojuist, uitgelegd dat een politieagent door het electronisch oog is gelopen ten tijde van de finish van Froome en de tijd daardoor stopte voor dat Froome de finish gepasseerd was.

pirazzi

Is er eigenlijk ooit een Duitser wereldkampioen wielrennen geweest? In het tijdrijden wel o.a. met Bert Grabsch en Tony Martin maar op de weg ook?

Verweggistan

Even zoeken in dit lijstje:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschappen_wielrennen#Lijst_van_winnaars

pirazzi

Ja, 1 keer. Rudi Altig in 1966.
Edit: Heinz Müller in 1952 was de eerste dus in totaal 2 x.

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Arme Heinz Muller.
Ik vond het wel opvallend dat het WK in de beginperiode zo vaak in Duitsland is gehouden, waaronder het eerste WK.

pirazzi

Uit dat lijstje blijkt ook dat de Nederlander Jan Janssen in 1964 wereldkampioen wielrennen werd terwijl hij veel bekender is geworden met zijn winst in de Tour de France van 1968.

Mooie_Mario

Zaterdag zou ik graag naar Sittard gaan met wat wielrenvrienden om naar de Bincbank tour te kijken. Weet iemand een leuke plek langs de route waar ook wat bier te verkrijgen is? (en scherm)

Of is het gezellig in Sittard zelf bij de finish.

1 2 3 4 5 6

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.