WF Grand Tour Spel: Tour de France 2016

1 2 3 4 ... 11 12
Goozbabs

'@sammysosa, en iemand met de meeste ritzeges promoveert ook?

hofsje

ik zou graag mee wilen doen

Onbekende gebruiker

'@Goozbabs; zou gewoon kunnen! Kost allemaal natuurlijk een hoop werk, en het is natuurlijk gewoon een spelletje dus ik weet niet of Rahimns daar zin in heeft.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laten we eerst maar eens kijken hoeveel aanmeldingen we krijgen. Ik vind het sowieso vervelend om mensen teleur te stellen. Dus misschien dat ik er een B-competitie bij kan zetten. Misschien met een kleine aanpassing in de spelregels. Maar daar moet ik dan eens rustig over nadenken. Vind het in ieder geval leuk om te zien dat er zoveel interesse is in het spel en dat het blijkbaar de afgelopen jaren in goede aarde is gevallen.

Laatste man

Doe zeker weer graag mee.

shyguy

Als er een plekkie vrij is/komt wil ik ook graag mee doen.
Zal ff een mail sturen.

De link naar de spelregels werkt trouwens niet (meer).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op dit moment heb ik 24 aanmeldingen, waarvan alleen Luuuuuuukk en Vic413 dit nog moeten bevestigen via de mail. Van alle Giro deelnemers heb ik alleen nog niets van Jorik112 gehoord. Maar op dit moment heb ik ook nog 4 man op de reservelijst staan. Ik heb besloten naar aanleiding van wat voorstellen om met een nieuwe aanvulling te komen. Er blijven max 25 spelers meedoen aan het hoofdspel. Daarnaast wil ik bij 10 nieuwe deelnemers een 2e divisiespel laten meedoen. Alleen voor hun zijn er een paar aanpassingen. Zij mogen ook uit alle deelnemers een team kiezen behalve de kopmannen. (Dus de renners die met nummer ..1 starten).

Er zijn verder nog een paar voorwaarden:

- Er moeten minimaal 10 deelnemers zijn. Dus boven die 25 nog 10 extra
- Er wordt gespeeld met 12 renners
- Er zijn geen bonusvragen

De winnaar en de 2e plaats krijgen een gegarandeerde deelname aan het hoofdspel van de Vuelta, ook de winnaar van het dagzegeklassement krijgt een plekje in het volgende spel.

De laatste 3 uit het hoofdspel van de TDF degraderen dus naar het 2e divisiespel. Dus op naar de 35 deelnemers.

Laatst gewijzigd
billi

Ik wil wel meedoen in de 2e divisie :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

stuur even een mailtje

pirazzi

De laatste 3 uit het hoofdspel van de Giro degraderen dus naar het 2e divisiespel. Dus op naar de 35 deelnemers.
Waar Giro staat moet Tour de France gelezen worden neem ik aan want bij de Giro was er geen hoofdspel en een tweede divisie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Klopt

nasibal

Ik overweeg graag of ik hier aan mee ga doen, maar ben daarvoor wel benieuwd naar de 'uitgebreide uitleg'. Helaas werkt de link in de OP niet meer :(
Heeft iemand een ander linkje voor me toevallig?

Goozbabs

'@Nasibal, die wordt ook meegestuurd met invul formulier. Ik stuur je wel een PB met de uitleg, aangezien het wel een lap tekst is.

Dekenner01

Zou je ook een uitleg naar mij willen sturen Goozbabs?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik plaats een nieuwe uitleg in de eerste post

edit: uitleg + puntentelling staat nu in de eerste post erbij.

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Leuk idee promotie/degradatie!! Maakt het voor de teams onderaan in de eredivisie ook een stuk spannender!!

Goozbabs

Thanks Rahimns, scheelt me vast een aantal PBtjes. :P

Leuk concept met dat 1e en 2e divisie. Hoop dat je het wel aankan qua hoeveelheid werk (ook al denk ik dat het niet heel moeilijk voor je zal zijn als je de juiste functies maakt)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Goozbabs dat is verder geen probleem. Kwestie van kopiëren en plakken. Het meeste werk zit hem in het verwerken van de formulieren, daarna is het allemaal prima te doen.

LutsenkoFan

Ik heb een mail gestuurd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit gaat de goede kant op, we nog minimaal 4 deelnemers nodig die mee willen doen aan de 2e divisie en dan gaat die ook door.

nasibal

Count me in voor die 2e divisie. Mail stuur ik morgen.

Edit:
Ik zie hierboven dat je in de 2e divisie geen kopmannen mag kiezen. In de regels vind ik dat echter niet terug. Over het hoofd gezien?

Hoe zie je dat eigenlijk met bergetappes. Over het algemeen wordt daar de top 10 grotendeels bevolkt door de 1 renners. Het wordt, zonder kopmannen te mogen selecteren dan wel heel erg hopen op het goed gokken van een random vluchter of knecht die de top 10 binnen glipt. Wat eigenlijk nauwelijks te voorspellen is.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het concept een mooie uitdaging maar ik vrees dat er bij dergelijke etappes in de 2e divisie weinig punten zijn te verdelen. Beetje spek en bonen etappes waar een toevallige lucky gok een enorm verschil kan maken.

Laatst gewijzigd
Goozbabs

'@Nasibal, je krijgt (denk 15 juni) een excel bestand krijgt opgestuurd met uitleg en waar je je 15 renners kan invullen + ploeg + extra vragen. Ik neem aan dat Rahimns het gedeeltelijk aanpast voor de 2e divisie. De mail voor 15 juni die je stuurt is gewoon om aan te geven dat je meedoet en dat Rahimns weet waar hij naartoe moet sturen.

@Rahimns, mooi dat het niet zoveel werk is voor zo'n spel

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Nasibal die regels op die pagina zijn idd voor de 1e divisie. De spelregels voor de 2e divisie (die niet heel veel afwijken) die krijg je mee in de mail en het formulier, Het is voor mij ook nog even last-minut bedenken. Ik wil die 2e divisie qua spelregels toch iets anders maken anders heb ik gewoon 2 hoofdspelen naast elkaar. Dus daarom vond ik ook de spelregel zonder kopmannen wel leuk. Krijg je ook weer een andere dimensie omdat je totaal anders moet gaan selecteren. Maakt dat spel ook meteen weer boeiend voor diegene die straks degraderen. Maar het gaat goed komen.

ik denk dat het best wel meevalt. Je krijgt misschien iets minder punten in de klassementen, al zitten ook daar vaak toch verrassingen tussen. Maar vooral in de bergetappes zie je toch ook vaak dat de punten worden gepakt door de aanvallers. Ik ga dit gewoon eerst eens uitproberen. Na de tour ga ik het dan eens evalueren en kijken of ik de regels op bepaalde punten moet aanpassen. Maar dat je idd anders moet gaan zoeken en je ploeg moet samenstellen is duidelijk.

Laatst gewijzigd
Luuuuuuukk

Je zou het wellicht zo kunnen tweaken dat je als 2e divisie speler maximaal een 'x' aantal WT renners mag selecteren, of alleen de kopmannen van de PCT teams.

pirazzi

Sommige ploegen hebben helemaal geen kopman, of geven een sprinter het nummer eindigend op 1 of gewoon op alfabetische volgorde. Stel dat er een tweede divisie was geweest voor de TdF 2015 dan was het geen ramp geweest als je Peraud (met nummer 11) niet had kunnen selecteren.

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.