WF Grand Tour Spel: Tour de France 2016

1 2 3 4 ... 11 12
Goozbabs

Geeft toch aan hoe goed spel je organiseert :P

shyguy

'@ rahims
Goed bezig, complimenten!

kokkie1975

mailtje gestuurd

billi

Succes allemaal.

Is er ook een maximum voor divisie 2?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Billi ook 25...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er komt een extra bonusvraag in het 1e divisiespel... je mag de winnaar van het jongerenklassement voorspellen. Je krijgt voor het juiste antwoord 75 extra punten tot 10 punten voor als hij 10e wordt. Ook als hij bij de eerste 10 eindigt krijg je extra bonuspunten.
Deze jongeren hoef je dus niet perse in je rijtje van 15 te zitten

1. 75 300
2. 50 200
3. 40 160
4. 32 128
5. 25 100
6. 20 80
7. 16 64
8. 14 56
9. 12 48
10. 10 40

Bij de daguitslagen krijg je geen extra punten voor de jongerentrui. Dus alleen bij de extra bonuspunten achteraf.

Laatst gewijzigd
dustin

Heb je mijn mail ontvangen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Dustin ja, heb hem ontvangen ... top

Laatst gewijzigd
honderdprocent

Mail verstuurd

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@honderdprocent leuk je er ook weer bij te hebben, al wordt het dan een plekje in de 2e divisie

dustin

Vandaag laatste kans om mee te doen.
Al 15 deelnemers in divisie 2!

Onbekende gebruiker

Oh, @Rahims; het gebeurt steeds minder dat deelnemers afhaken, maar misschien is het handig om van te voren te vermelden wat er gebeurt als van de eerste 25 andere deelnemers dan de degradanten niet meer meedoen bij de Vuelta. Stromen dan etappewinnaars door, of in volgorde van positie op de eindranglijst? Daarmee voorkom je gedoe achteraf.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij had ik dit al in dit topic eerder vermeld.

Maar nogmaals de regels voor de Vuelta tov van deze ronde. Max 25 deelnemers in beide divisies met een minimum van 15 deelnemers voor de 1e divisie en 10 voor de 2e.

De laatste 3 uit de uitslag van de tour (1e divisie) degraderen naar de 2e divisie. Vanuit de 2e divisie promoveren de eerste 2 naar de 1e divisie + de winnaar van het dagzegeklassement (bij een gelijke uitslag waar meerdere personen evenveel daguitslagen winnen, gaat diegene met de meeste punten door)

Komt het aantal meldingen onder het minimum dan verdwijnt voor een volgende ronde de 2e divisie en worden die personen toegevoegd aan de 1e. Maar ik hoop dat dit zo'n succes wordt dat er daar geen sprake van is. Het zou dus zo kunnen zijn dat ik in de Vuelta 22 deelnemers heb in de 1e divisie en 12 in de 2e ... dan nog blijft dat zo.

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Ah, excuus dan heb ik dat gemist Rahims!

shyguy

Waarschijnlijk wordt het zo'n succes dat er over een paar jaar een 5e divisie is :-)

pirazzi

Het is nu zo dat een aantal deelnemers zich vrijwillig heeft aangemeld voor de tweede divisie. Kan dat voor de Vuelta dan ook nog, ook al ben je bij de beste 22 van groep 1?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pirazzi, ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Maar ik wil het niet heel veel ingewikkelder gaan maken. Mensen die zich tijdens de Vuelta aanmelden die nog niet eerder mee hebben gedaan komen automatisch in de 2e divisie. En de mensen die bij de eerste 22 zitten van de tour gaan ook bij de Vuelta na de eerste divisie.

Laatst gewijzigd
shyguy

Klinkt als een vrijwillige degradatie van Pirazzi 😉

pirazzi

Die vraag was hierom:

Ik wil wel meedoen in de 2e divisie :)
Maar billi had ook niet meegedaan aan het Girospel dus dan klopt het inderdaad.

billi

ik had de giro laten schieten wegens wat minder tijd en het feit dat het maximum toch bereikt was

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De formulieren voor beide divisies zijn verstuurd, veel plezier met het invullen...

nasibal

Rahimns,

Mogelijk kijk ik er overheen maar ik vind in het formulier niets terug betreffende enige restricties bij het kiezen van renners voor deelnemers uit de 2e divisie. Klopt dit?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@nasibal je hebt gelijk ik ga een nieuw formulier sturen...

edit: nieuw formulier gestuurd met daarin de aanpassing in de spelregels met betrekking op het niet kiezen van de kopmannen.

Laatst gewijzigd
shyguy

Formulier ontvangen.

Rembo

Rahimns,

bedankt voor het ( aangepaste) formulier. Fijn dat we een kans krijgen om je leuke spel mee te doen. Je hebt bij de 2e divisie gekozen voor de rugnummers. Ik denk nog steeds dat dit voor verwarring gaat zorgen, aangezien ze pas heel laat bekend worden gemaakt. Ik zou daarom pleiten voor een vaste lijst met namen die je niet kunt kiezen. Dan is het meteen voor iedereen duidelijk. Ik dacht aan zoiets:
AG2R: Romain Bardet
Astana: Fabio Aru
BMC: Richie Porte
Ettix: Marcel Kittel
FDJ: Thibaut Pinot
IAM: Mathias Frank
Lampre: Louis Meintjes
Lotto Soudal: Andre Greipel
Movistar: Nairo Quintana
Orica Greenedge: Michael Matthews
Cannondale: Pierre Rolland
Giant-Alpacin: Warren Barguil
Katusha: Joaquim Rodriguez
Lotto NL Jumbo: Wilco Kelderman
Sky: Christopher Froome
Tinkoff: Alberto Contador
Trek-Segafredo: Bauke Mollema
Dimension Data: Mark Cavendish
Cofidis: Nacer Bouhanni
Fortuneo Vital: Eduardo Sepulveda
Direct Energie: Bryan Coquard
Bora Argon: Sam Bennet

dit lijkt mij namelijk de meest waarschijnlijke verdeling van de nummers 1

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.