WF Grand Tour Spel: Tour de France 2016

1 2 ... 5 ... 11 12
Busted

'@Rembo Wat mij betreft wachten we tot de rugnummers bekend zijn. Ik denk dat de meeste wel genoeg kennis hebben om in te schatten wie de kopman zal zijn. De puzzel om nog iets te veranderen als het echt bekend zal zijn, valt nog wel te doen en is ook leuk mijns inziens. Maar vastzitten aan een lijst zou ik zelf niet willen. Neem Giant, kan inderdaad Barguil zijn, maar vorig jaar was het Degenkolb. Beide hebben een grote kans in mijn team. Maar er zijn ook ploegen waar die zekerheid minder groot is, neem Lampre, je noemt Meintjes, terwijl Rui Costa ook met **1 zou kunnen beginnen. Costa komt waarschijnlijk niet in mijn team maar Meintjes zou ik wel willen hebben. Door jouw schets zou ik die sowieso mislopen. Zelfde geldt voor Greipel, vorig jaar was Greipel niet kopman (qua rugnummer) van Lotto maar Gallopin. De sprinter van Etixx (toen Cavendish) had in de tour 2015 ook niet het eerste rugnummer (toen Kwiat) al is de kans uiteraard groot dat Kittel het zal zijn. Matthews (vorig jaar Gerrans) en Kelderman (onzekerheid Gesink) lijken mij ook nog geen zekerheidjes voor absolute kopmannnen.

Dus ik zeg, puzzelen zonder wetenschap, nummers bekend, opnieuw puzzelen omdat er wellicht een belangrijke pion voor klassement of sprint wegvalt. Maakt het voor mij eigenlijk alleen maar leuker.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik ga niet zelf een lijst maken, wacht met het inzenden tot de definitieve startlijst bekend is gemaakt. Op PCS wordt dit bevestigd door het vinkje. Ik ga nu niets meer wijzigen anders wordt het echt te verwarrend. Hou het zelf even in de gaten. Lijsten waarop renners voorkomen die kopman zijn, doen niet mee in de puntentelling. Je mag je lijst tot de deadline aanpassen, maar ik geef geen waarschuwingen af over verkeerd ingevulde lijsten. Let dus zelf goed op, controleer dubbel.

Senioralex

Rahimns:
Bedankt voor dat "vinkje" om de kopmannen te vinden...Maar bij de extra vragen schept dat toch problemen?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja, op PCS wordt voor de start de startlijst deze definitief door de startende ploegen te voorzien van een groen vinkje, zoals hier op de startlijst van de ronde van Zwitserland. hier zouden dus mannen als Spilak, Cancellara en Albasini niet in aanmerking zijn gekomen voor het spel. Wel mannen als Mathews. Dus let gewoon goed op.

Maar u hoeft daar geen rekening mee te houden, dit geldt alleen voor de 2e divisie en u speelt mee in de eerste.

(heb het idee dat ik het toch te ingewikkeld heb gemaakt ;) )

Rembo

Oké, prima hoor. Ik wilde gewoon even constructief meedenken. Dat mijn lijst discussie zou opleveren wist ik ook wel, maar dat is natuurlijk ook de lol ervan.
Ik neem aan dat de deadline dus erg laat is?

shyguy

Hoe of wat er ook geselecteerd mag worden, de handicap is voor iedereen hetzelfde. Of we nu een lijst namen of rugnummers niet mogen opstellen, het is voor iedereen hetzelfde :-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Rembo ik hou de deadline in de gaten. Is de definitieve startlijst niet op tijd bekend dan kan ik deze tot de dag voor de tour nog uitstellen. Maar het gaat goed komen.

Senioralex

Maandag moeten ze hun ploegen bekendmaken en de volledige startlijst mogen we op dinsdag verwachten.Woensdag verstuur ik
m'n ploegen.

De Extravragen liggen me wel:
welke nederlandse renner staat einde Tour het hoogst : Mollema
welke het laagst: Mollema
hoeveel Nederlanders rijden de Tour uit: één natuurlijk....

pirazzi

Op de voorlopige startlijst staan 14 Nederlanders. Maar voor de Belgische deelnemers onder ons is het misschien leuker om een keer de extra vragen over Belgen te laten gaan, bijvoorbeeld bij de Vuelta.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zal het bij een volgend spel eens overwegen ;)

Reyn

'@pirazzi @Rahimns

Misschien wel leuk om de extra vragen over Nederlanders en Belgen te laten gaan.

pirazzi

'@ Reyn Bedoel je dan twee extra extra vragen of voor de Belgen een Belgische vraag en voor de Nederlanders een Nederlandse vraag. Maar dan moeten deelnemers bij de aanmeldingsmail ook hun nationaliteit bekend maken.

Laatst gewijzigd
Reyn

'@Pirazzi
Je zou ook de NL en BEL renners als 1 groep kunnen beschouwen
Vragen kunnen dan zijn: Hoeveel NL en BEL renners rijden de ronde uit? Welke NL/BEL renner eindigt laatste in het klassement? Hoeveel etappes worden er gewonnen door BEL en NL lotto ploegen samen? Enz.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Voor de Vuelta zal ik alle bonusvragen nog eens tegen het licht houden en waar daar nodig er een meer internationaal teintje aan geven ;)

Senioralex

Hierboven verkocht ik nog grote praat met te zeggen dat ik nu woensdag m'n ploeg opstuur,maar weet nu wel beter.Zo lees ik in de krant dat Trek de ploeg eerst volgende week bekend maakt,en ze zullen blijkbaar niet alleen zijn.Deze oude ventenploeg moet wel zoeken als men weet dat dat er in de ploeg nog zes zijn die ouder zijn dan Cancellara en één die zowat even oud is.

AG2R heeft volgens die krant zeven renners klaar,Orica acht en Quickstep zou reeds vandaag de ploeg kenbaar maken.
Wanneer men zou weten dat de reeds gepubliceerde renners vertrekken is voor mij alles O.K.,maar...Er zijn drie ploegen die een
waslijst namen kenbaar maken (elf - twaalf en dertien renners;die ploegen zijn echt gevaarlijk...)

dustin

Ik heb er zin in :) .

dustin

3 bevestigde ploegen, maar wie gaat er kopman zijn?

een gokje
IAM: Matthias Frank
Lampre: Rui Costa
Bora: Sam Bennett of Jan Barta

Ik zie wel al mogelijkheden.

Senioralex

Ik had wel graag één of twee renners van LottoNL in m'n ploeg,maar die hebben nog steeds een waslijst i.p.v. een startlijst....

Ilfuego

Hallo
Ik heb een vraagje over de puntentelling.
Scoren je 12 renners punten met het jongerenklassement, of enkel met het eindklassement, berg en puntenklassement?

hofsje

'@dustin

denk dat jan Barta voor etappe zege zal gaan ,S bennett zal wel kopman zijn

pirazzi

'@ Ilfuego

Je scoort elke dag voor de top tien van de rit en voor de top vijf van het Algemeen klassement, Puntenklassement en de Bergtrui.
Het jongerenklassement wordt niet genoemd.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ilfuego wat pirazzi zegt, je kiest alleen een aparte renner voor het jongerenklassement en daarmee kan je aan het einde extra punten mee verdienen, maar dat is dus buiten je rijtje van 12 renners.

Ilfuego

'@ pirazzi en rahims

OK, bedankt voor de verduidelijking

kokkie1975

klein vraagje : Geld voor het kiezen van de jongere ook de restrictie dat ie geen kopman man zijn ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kokkie1975 nee, daar mag je kiezen wie je wil... natuurlijk wel handig dat hij voor de jongerentrui in aanmerking komt ;)

1 2 ... 5 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.