Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 25 ... 169 170
ditisdavid

Aan de andere kant, in Benevento liep de slotkilometer 3% op tegen 2,5 % in etappe 3 en 500m aan 6% in etappe 4, en in Benevento was Kittel nergens. Die gaat etappe 4 niet kort rijden, evenals etappe 16...

nasibal

Kittel zat ook wel even net iets anders in de Giro dan straks in de Tour.

Overigens denk ik inderdaad wel dat die 6 procent er inderdaad wat veel aan gaat zijn.

ditisdavid

Daarom schrijf ik Kittel ook wél op voor etappe 3. Etappe 16 zal Kittel terrein verliezen op de klimmetjes, en dan is er nog 1,1 kilometer tot de finish, dus zal hij in enkele honderden meters weer terug vooraan moeten komen, dat zie ik niet gebeuren.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Greipel kan er zo maar eens voor kiezen de eerste sprint te laten lopen omdat hij nog even aan het 'wennen' is / te druk. Zoals ook ook in de Giro.
Dan wordt de keus Kittel/Greipel toch weer lastiger

Goozbabs

Groenewegen wint de eerste etappe :P Lang leve het chauvinisme

JimKro

Ik tel 6 etappes waar ik al mijn sprinters zou opstellen: 1, 3, 6, 11, 14, 21.

10 waar ik mijn klimmers opstel: 7, 8, 9, 12, 15, 17, 18, 19, 20 (uiteraard zullen hier ook vluchters gaan winnen, maar vaak eindigen de topklimmers ook in de top 20).

1 tijdrit met voornamelijk klassementsmannen: 13.

3 ritten met sterke sprinters en punchers (Sagan, Van Avermaet): 4, 10 (hier kan je eventueel vluchters bijvoegen), 16.

2 voor punchers plus explosieve klimmers (Alaphilipe, Valverde etc.): 2, 5.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@Jimkro,

Dat vind ik al een stuk reëler klinken.

zomaareens

Etappe 2, kunnen daar degenkolb en hagen types mee?

JimKro

Zeer waarschijnlijk niet.

zomaareens

Avermaet en Sagan wel toch? En Hagen is wel weer goed in vorm.. En Mattews?

Lage rugpijn

'@ jimkro: Etappe 16 is zeker een etappe voor sprinter zoals hagen, kristoff, mathews. Ik vraag me echter wel af of kittel 900 meter tegen 6a7% overleeft in de laatste 2 km.
Maar goed, het is natuurlijk allemaal cognitieve dissonantie. Ik laat kittel thuis dus redeneer dat hij geen heuvel opkomt en andersom hopen de kittel opstellers dat hij dat wel doet:-).
Parijs is nog ver..

Lage rugpijn

'@zomaareens: Iedereen die je noemt heeft aangetoond het te kunnen......Maar of het ook zo uitpakt is de grote vraag:-)
Gallopin kan het, albasini, froome, valverde, aru, martin, cancelara, dumoulin, etc etc etc.....Zelfs gerrans.....

JimKro

'@Lage Rugpijn:

Etappe 16 heb ik ook als lastige sprint/ punch etappe ingedeeld. Lijkt me inderdaad te lastig voor Kittel.

Het blijft dus de vraag of de 4,5 miljoen sprinters hun geld wel waard zijn met 5-6 kansen. Over Sagan heb ik minder twijfels met zeker 10 kansen en veel kans op truipunten.

Dat cognitieve dissonantie punt is wel interessant inderdaad. Is vaak een breker bij dit soort spellen. ;)

Daarnaast zijn 2 van de 3 klassementsmannen van 5 miljoen waarschijnlijk ook te duur. De vraag is echter of je deze punten kan opvangen met andere renners wanneer je beperkt bent tot 9 plaatsen per etappe. Voor mij is nu vooral de vraag of ik 4,5-5 miljoen van mijn budget aan een dure sprinter of aan een dure klassementsman uitgeef.

Ik denk dat de sprinters minder etappes hebben dan klimmers maar in die etappes wel meer kans hebben op top 3. Terwijl de klimmers het vaker met plaats 10 en lager zullen doen in de bergetappes waar vluchters de kans krijgen. Daar komt wel bij dat de top van het algemeen klassement nog veel punten op het eind krijgt.

Wat betreft etappe 2 en 5. Ik denk dat Van Avermaet en Gallopin daar zeker hoog gaan eindigen. Sagan en Mattews kunnen hier top 10 rijden, maar voor de sprinters daaronder wordt het te lastig denk ik. Vooral omdat er hier concurrentie is van klimmers als D. Martin, Valverde, Froome etc.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het is reuze interessant wat je allemaal schrijft, maar verklap aub niet te veel JimKro.

arviidd

Morgen maar is even goed de etappes verkennen op de PS4 haha.

Jorro97

Verwachten jullie iets van Costa deze tour?

sprintgeit

'@Jorro97, de vraag is..verwacht jij er iets van? ;)

Jorro97

'@sprintgeit heb hem al 2 jaar op rij in mij tourlijstje en 2 jaar op rij 0 punten opgeleverd, aangezien ik nog een klein budget over heb moet ik kiezen tussen alaphilippe en costa, zul je net zien dat Costa dit jaar wel ritten gaat kapen

snoek1974

'@ Jorro 97

Ja die kans bestaat en je kan natuurlijk die 1,5 miljoen ook nog anders besteden dan de genoemde twee of 1 a 2 renners upgraden en een renner kiezen van een half miljoen

Ben vooral nog bezig met welke invulling ga gebruiken qua verdeling , dus hoeveel Sprinters neem ik mee , hoeveel klassement rijders / klimmers en hoeveel puncheurs en maak ik nog ruimte voor een tijdrijder .

Er komen nog veel renners bij dus dan kan je pas alles invullen

zomaareens

Weet iemand de insteek van valverde deze Tour? Meters maken of ook hier en daar voor de winst fietsen?

Benzardi

Wie zou de kopman van Lampre worden, Meintjes of Costa.

Matti

Vermoedelijk toch Costa. Maar Meintjes is mijn persoonlijke favoriet dus die ga ik nog serieus overwegen ook :)

snoek1974

@ Matty

Meintjes ontwikkelt zich goed , outsider voor Witte trui , heb hem zelf niet (nog) bij de twintig staan ( maar die selectie wijzigt nog wel paar keer) , vraag wel af of die talenten zich staande kunnen houden in al die berg en heuvel etappes .

Weet ook nog niet ik rekening ga houden met de Witte trui punten of dat ik gewoon ga voor renners waar ik tijdens de etappe meer kansen op punten mee kan hebben , in de giro had ik ook de absolute favoriet voor de Witte trui Formolo in mijn selectie en dat was een enorme miskleun .

Zadelpen

Of ik nu links- of rechtsom draai, ik kom altijd net niet lekker uit. Met 2 miljoen extra kan ik opstellen wat ik wil.

Terwijl het eigenlijk bijna zeker is dat een van je dure mannen het niet gaat redden. Maar ja..... Wie gaat dat zijn?

Geen idee, haha!

snoek1974

Dat is juist wat Je moet inschatten en daardoor blijf je puzzelen .

1 2 ... 25 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.