Scorito Tour de France 2016 poule

« 1 2 3 4 ... 169 170
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Ook dit jaar heeft WielerFlits weer een poule aangemaakt voor de Tour de France

Het spel werkt eenvoudig:
– Stel een team samen van 20 renners
– Kies 3 kopmannen
– Stel iedere etappe 9 renners op
– Kies per etappe één van je 3 kopmannen

Aanmelden kan uiterlijk tot zaterdag 2 juli

merida_ride

De winnaar krijgt een Merida Ride Disc 500 racefiets, beschikbaar gesteld door Merida Benelux.

Schrijf je nu in

Johanzl

We mogen weer! Maar nog veel namen ontbreken om aan de 20 renners te komen. Wanneer worden de definitieve ploegen bekendgemaakt?

tricoloor

Johanzi, de laatste is vaak cannondale ongeveer een week voor de start. De eerste kun je een week of twee eerder verwachten.
Ik heb alvast even naar de prijs gekeken, er zitten wel wat leuke renners voor een laag bedrag tussen :)

Laatst gewijzigd
CFC

De toppers zijn bekend, maar de lijst met degene net daaronder is zo immens groot.
Zo zijn er een paar die nu al veel te duur zijn.
Met name de sprinters en de klassementrijders die net onder de top zitten.
Je gaat niet 3 miljoen voor iemand neerleggen die continue rond plek 5-10 zit.

Tommytom

Als je zowel Froome, Quintana, Contador, Pinot, Porte, Kittel, Sagan en greipel neemt houd je genoeg budget over.
Goede keuzes makes dus, want met die renners ga je het verschil niet maken.

BergjeopBergjeaf

Als je zo een beetje door die renners heen bladert dan zie je toch wel heel veel renners die je graag zou willen haha

bakfiets

Er zitten nu al genoeg leuke laag geprijsde renners tussen..... Op het eerste gezicht hoef je je budget niet eens op te maken voor een goede selectie.

PeterPaprika

Pfoe wat een megagroot budget zeg, hoeft amper keuzes te maken zo en naar goedkope pareltjes te zoeken.

nasibal

Met dit budget, en de prijsverdeling, had ik graag 25 plekken gehad.

Laatst gewijzigd
CFC

'@Nasibal, je kan er maar 9 opstellen he ;-)

Maar dat budget had wel wat lager gemogen inderdaad.

Starlynk

Snap ook niet dat ze het budget 53 miljoen hebben gemaakt.. Doe dan gewoon 50 miljoen.. Maar goed, ik zal vast nog wel iets te puzzelen vinden :-)

elstupidoloco

Misschien is het een idee om een bonuspuntensysteem te hanteren. Per 10 miljoen die je overhoudt 1000 punten extra

Tourminator

Yes! We kunnen weer los. Wat een budget zeg, kan bijna alle toppers zo aanklikken. Al zal ik het mezelf toch nog wel zo moeilijk mogelijk maken :-)

Goozbabs

'@elstupidoloc, dan zou je al meer dan 4k punten hebben als je alleen knechten koopt.

nasibal

Jongens, ik kap er mee, ik krijg mn geld niet op.

CFC

Ettix heeft wel een aardig team zeg, tot nu toe 6 bekend, allemaal potentiële ritwinnaars.

bakfiets

Het effect van de maatregel van duurdere knechten bij topteams wordt op deze manier wel teniet gedaan door een hoger teambudget.

elstupidoloco

'@goozbabs: dat wordt dan idd de tactiek 😂

BergjeopBergjeaf

Ik ben vooral benieuwd naar wat Porte gaat laten zien.. Eerste keer echt als kopman, zit er in de Dauphine steeds kort bij, maar toch nog nooit een goed klassement gereden. in de laatste 2 ritten van Dauphine zal ook wel het een en ander duidelijk worden.

joenique

Qua sprinters; veel keuzes maken ... Overdaad

Goozbabs

Het is mij gelukt om mijn budget op te maken! Moest wel een paar goedkope renners daarvoor opofferen :(. Mijn team zal vast nog wel gaan veranderen.

Styby

jammer van het hoge budget

Laatst gewijzigd
Kpenty

Jammer dat het budget zo hoog was inderdaad. Heb mijn budget op, maar door dit hoge budget worden er minder risico’s genomen met goedkopere renners en wordt het verschil qua teams minder.

nasibal

Nu moet ik bijna Greipel en Kittel mee gaan nemen. Sagan thuislaten is ook nauwelijks meer een optie.

Laatst gewijzigd
JoostBlaauw

Ik vind het budget ook waardeloos hoog. De scheidslijn tussen de 'kenner' cq. wielervolger en de Tour de France-kijker is flinterdun. Froome, Contador, Quintana, Aru, Sagan, Kittel en Greipel dienen allemaal deel uit te maken van je ploeg, anders loop je grof puntengeweld mis. Zeker omdat iedereen in staat is ze ook in de ploeg op te nemen.

« 1 2 3 4 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.