'@ConINGtador
Ik zou M. Frank op geen enkel moment overwegen om mee te nemen. Is een beetje de Maxime Monfort variant van Zwitserland. Heeft voor zijn doen vorig jaar top gepresteerd (8e) en heeft hiermee welgeteld 88 punten verzameld. Wout Poels lijkt me van dit rijtje dit beste keuze en die baseer ik dan voor een groot gedeelte op de teampunten. Als je verder niemand voor jongerenklassement hebt is Yates een optie. Costa hierboven al behandeld.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook minder van Valverde deze Tour, zeker omdat hij voor het eerst de giro echt in zijn benen heeft en die heeft hem flink pijn gedaan op meerdere momenten.
Maar wat jullie zeggen is meer dan waar, gegarandeerd punten bij veel etappes!
Waar ik benieuwd naar ben is wat jullie van onze Nederlanders verwachten, chauvinisten die we zijn moet er toch minimaal 1 in de teams naar voren komen, wat zijn jullie ideeën over Gesink, Mollema, Kelderman en Poels. In mindere maten Dumoulin denk ik maar je weet het niet bij hem..!
Kelderman zal samen met Barguil strijden voor het wit. Gesink zegt voor ritten te gaan, maar dat weet je maar nooit. Voor 2mil echter vast geen miskoop.
Mollema vind ik gewoon niet leuk koersen, dus die krijgt van mij het nadeel van de twijfel.
Poels zal wel op de uitgekozen dagen de sterren van de hemel rijden ten faveure van Froome, maar qua gepakte punten zal het geen klapper worden gok ik zo.
Valverde ga ik voor het eerst niet opstellen. Purito hetzelfde. Ze zullen 1 of 2 ritten wel wat punchpuntjes pakken, maar hopelijk minder dan de vervangers die ik kies.
'@vasnd
Onderschat de (potentiele) teampunten van Poels niet. Voorbeeld vorig jaar:
Poels 234 punten. Hij heeft dit bereikt met 1 top 10 notering.
Bardet 258 punten. Hij heeft dit bereikt met 4 top 10 noteringen waarvan 1 overwinning en 9e algemeen en 3e bergklassement.
Poels is nu 1,5 miljoen en Bardet 3 miljoen.
Omdat het budget zo hoog is, wordt het nu vooral de afweging ratio sprinters / klassementsmannen die interessant is.
En krijg je bijvoorbeeld meer de afweging Aru of Kittel, Van Garderen of Bouhanni etc etc. Wat ook interessant is, is dat het klassement veel vroeger gemaakt gaat zijn dan in de Giro. De eerste week zonder proloog maakt het ook moeilijker te voorspellen wie er geel gaat rijden, en wie deze trui daarna kortstondig? over gaat nemen.
Voor de mensen die de Giro nog maar moeilijk los kunnen laten, hierbij een kleine prijsvergelijking. In de Giro had je 40 miljoen te besteden, in de Tour 53 miljoen. Je hebt dus 1,325 keer meer uit te geven. Nibali was in de Giro de duurste voor 4,5 miljoen, Valverde, Kittel en Greipel waren 4 (meen ik). De toppers zijn nu dan wel 5 miljoen maar in verhouding dus goedkoper ten opzichte van de toppers in de Giro, namelijk 3,77 in Giro-prijzen.
Renners van 2 zijn dus min of meer de 1,5'ers van de Giro, en renners van 1 de 0,75'ers.
Tourprijs - 'Giroprijs'
5,00 - 3,77
4,50 - 3,40
4,00 - 3,02
3,50 - 2,64
3,00 - 2,26
2,50 - 1,89
2,00 - 1,51
1,50 - 1,13
1,00 - 0,75
0,75 - 0,57
0,50 - 0,38
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.