Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 3 4 ... 169 170
Tourminator

'@ConINGtador

Ik zou M. Frank op geen enkel moment overwegen om mee te nemen. Is een beetje de Maxime Monfort variant van Zwitserland. Heeft voor zijn doen vorig jaar top gepresteerd (8e) en heeft hiermee welgeteld 88 punten verzameld. Wout Poels lijkt me van dit rijtje dit beste keuze en die baseer ik dan voor een groot gedeelte op de teampunten. Als je verder niemand voor jongerenklassement hebt is Yates een optie. Costa hierboven al behandeld.

bramverbruggen

Ik verwacht eerlijk gezegd ook minder van Valverde deze Tour, zeker omdat hij voor het eerst de giro echt in zijn benen heeft en die heeft hem flink pijn gedaan op meerdere momenten.
Maar wat jullie zeggen is meer dan waar, gegarandeerd punten bij veel etappes!
Waar ik benieuwd naar ben is wat jullie van onze Nederlanders verwachten, chauvinisten die we zijn moet er toch minimaal 1 in de teams naar voren komen, wat zijn jullie ideeën over Gesink, Mollema, Kelderman en Poels. In mindere maten Dumoulin denk ik maar je weet het niet bij hem..!

vasnd

Kelderman zal samen met Barguil strijden voor het wit. Gesink zegt voor ritten te gaan, maar dat weet je maar nooit. Voor 2mil echter vast geen miskoop.
Mollema vind ik gewoon niet leuk koersen, dus die krijgt van mij het nadeel van de twijfel.
Poels zal wel op de uitgekozen dagen de sterren van de hemel rijden ten faveure van Froome, maar qua gepakte punten zal het geen klapper worden gok ik zo.
Valverde ga ik voor het eerst niet opstellen. Purito hetzelfde. Ze zullen 1 of 2 ritten wel wat punchpuntjes pakken, maar hopelijk minder dan de vervangers die ik kies.

Laatst gewijzigd
Tourminator

Versie 2 staat inmiddels:-)

Greipel, S. Bennett en Bardet eruit ten faveure van Kristoff, Cavendish en Poels.

Goozbabs

Gesink zegt voor Klassement te gaan. Hij wilde overigens wel in eerste instantie voor ritten gaan. Echter rijdt hij voor een team en sponsor

Tourminator

'@vasnd

Onderschat de (potentiele) teampunten van Poels niet. Voorbeeld vorig jaar:

Poels 234 punten. Hij heeft dit bereikt met 1 top 10 notering.
Bardet 258 punten. Hij heeft dit bereikt met 4 top 10 noteringen waarvan 1 overwinning en 9e algemeen en 3e bergklassement.

Poels is nu 1,5 miljoen en Bardet 3 miljoen.

Il Mostro

Er zitten toch wel een aantal klasbakken bij voor 0,75 en 1 miljoen. Jongens die in heuvel- en bergetappes flink wat punten zouden kunnen pakken.

Phoenix0000

Omdat het budget zo hoog is, wordt het nu vooral de afweging ratio sprinters / klassementsmannen die interessant is.
En krijg je bijvoorbeeld meer de afweging Aru of Kittel, Van Garderen of Bouhanni etc etc. Wat ook interessant is, is dat het klassement veel vroeger gemaakt gaat zijn dan in de Giro. De eerste week zonder proloog maakt het ook moeilijker te voorspellen wie er geel gaat rijden, en wie deze trui daarna kortstondig? over gaat nemen.

vasnd

Goed punt Tourminator. Ik verwacht dit jaar Froome echter niet zo soeverein vanaf dag 3 in het geel .

Phoenix0000

En het aantal punten dat een renner aan het eind van de rit haalt zegt niet zo heel veel als je met een andere renner in de desbetreffende etappes meer had kunnen halen.

nasibal

'@Tourminator

Om die teampunten allemaal te pakken moet je poels wel consequent elke etappe opstellen. Dat zal vaak niet lukken omdat je betere opties hebt in veel etappes. Bardet in jouw voorbeeld heeft zn punten gehaald in etappes dat je hem sowieso wel op zou stellen.

lnnrt

Kwiat is maar 1 mln., die zou ik dan verkiezen boven Poels

Phoenix0000

Het is ook lastig nu al een opstelling te maken, want er zullen vast nog wat interessante goedkope sprinters bij komen

vasnd

'@Innrt, heb je hem zien rijden gisteren? Verder dan teampunten zie ik 'm niet komen, en zijn er dus goedkopere opties (los van dat met dit budget een renner puur voor teampunten meenemen geen optie is).

Edit: Kopmanschap, ik ben er nog altijd niet uit wat het gaat worden.

Laatst gewijzigd
Tourminator

Ik snap jullie punten en ben me er ook zeker van bewust dat je bij Poels niet de maximale punten gaat halen ivm betere opties. Bovenstaand voorbeeld was vooral bedoeld om het belang en impact van teampunten aan te geven.

ONCE

Op de vraag over chauvinisme. Ik laat me er nooit door leiden maar probeer meestal wel 1 Nederlander mee te nemen. Ik zat voor scorito online was te denken aan Groenewegen. Had toch wel 750k verwacht maar zie dat ie 1m kost

Laatst gewijzigd
CFC

Hoe staat het met het vertrouwen in Vanmarcke voor 750k?

Rhohan

Sepulveda voor het jongerenklassement en top 15 AK?

Ik pak m er denk bij voor de bollen, maar jongerentrui zou eventueel wat puntjes kunnen opleveren. Net als etappewinst natuurlijk.

WCEendT

Sepulveda en kelderheer gaan vechten om de jongeren trui. Barguil voor etappes.

@Nasi
Ben jij er al een beetje uit?

shyguy

'@ Once: Ook een afweging is om bijv 2 van de 3; Gesink, Mollema, Kelderman te nemen ipv Aru/Contador oid.

BergjeopBergjeaf

oei, Sepulveda (zie hierboven) of toch Herrada en hopen op een of meerdere machtige sprints zoals enkele dagen geleden. Daarbij komt wel dat Herrada op de lastige aankomsten met Valverde in het team zit en dus maar de vraag is of hij hier de ruimte krijgt.

Imbatido

Voor de mensen die de Giro nog maar moeilijk los kunnen laten, hierbij een kleine prijsvergelijking. In de Giro had je 40 miljoen te besteden, in de Tour 53 miljoen. Je hebt dus 1,325 keer meer uit te geven. Nibali was in de Giro de duurste voor 4,5 miljoen, Valverde, Kittel en Greipel waren 4 (meen ik). De toppers zijn nu dan wel 5 miljoen maar in verhouding dus goedkoper ten opzichte van de toppers in de Giro, namelijk 3,77 in Giro-prijzen.

Renners van 2 zijn dus min of meer de 1,5'ers van de Giro, en renners van 1 de 0,75'ers.

Tourprijs - 'Giroprijs'
5,00 - 3,77
4,50 - 3,40
4,00 - 3,02
3,50 - 2,64
3,00 - 2,26
2,50 - 1,89
2,00 - 1,51
1,50 - 1,13
1,00 - 0,75
0,75 - 0,57
0,50 - 0,38

vasnd

'@WCEendT: Barguil heeft specifiek aangegeven voor het wit te gaan..

ConINGtador

Ik heb nu een heel aardig team denk ik. Maar wel 1 topsprinter (Sagan, Kittel, Greipel) en 1 topklimmer (Froome, Quintana, Contador) uit mijn team moeten laten. Laatste plekje is of Groenewegen of Bennett. Wie van deze twee schatten jullie hoger in?

BergjeopBergjeaf

Bennett zat er wel lekker bij in de Dauphine en zag er sterk uit, al was de concurrentie daar natuurlijk niet echt moordend.

1 2 3 4 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.