Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 5 ... 169 170
nasibal

'@WCEendt

Ik ben heerlijk aan het slachtofferen:
Bardet, Pinot, Aru, Bouhanni, Cavendish, Greipel en Matthews gaan voorlopig niet mee. Sagan en Kittel zitten nog op de schopstoel, maar als zij er inderdaad uit zouden gaan is het voor iemand uit het eerstgenoemde rijtje.

Dus nee, ik ben er nog niet uit haha. Zelfs niet een beetje. Ik ben al wel uit m'n 'te hanteren tactiek' als het gaat om het soort renners en de verhouding.

Laatst gewijzigd
BergjeopBergjeaf

Waarom schrijven zoveel mensen Aru meteen af? Is niet de duurste, gaat volledig voor de tour, zit bij Astana dus ook al staat hij enkele minuten achter, dan komt hij er toch wel weer bovenop en het belangrijkste; 3 finishes in de bergen die met een flinke afdaling eindigen.

Op de tandem

Deze keer zal ik ook eens meepraten over een wielerronde.
Ik ben altijd meer een stille genieter die wat verassingen eruit plukt.

Met de Giro rond plek 130 geëindigd. Voor de tour wil ik graag nog hoger eindigen.

Ik ben heel benieuwd wat de tour gaat bieden. Veel renners staan er al. Veel dure renners ook.
Ook verwacht ik nog verschillende renners, zoals een Landa, die er bij gaan komen en mij weer aan het twijfelen zet.

Starlynk

Aru is toch wel duidelijk minder dan de big three en dan is 4m toch een behoorlijk prijskaartje.. Het is zijn eerste tour en in de Dauphiné was het tot gisteren ook nog niet veel soeps.. Het is dus een risico'tje en met 4m wil je liever geen risico lopen ;-)

jort101

Ik heb er al weer zin in!! Maar zag idd net het budget...

CFC

'@Bergjeopbergje af,
En Nibali? Ik twijfel over hem. Het blijft natuurlijk een klasbak, en ondanks dat hij de giro al gereden heeft is hij voor 3 miljoen relatief een stuk goedkoper, terwijl ik hem ook goede resultaten zie behalen. Wellicht geen top 5 in het klassement, maar ik zie hem toch wel kot eindigen en zeker wat ritten uitpakken waarin hij gaat domineren.

ConINGtador

Ik heb een hele interessante kwestie voor 6,0 miljoen vind ik zelf:

--> Franse variant: BARDET (klassementsman) + COQUARD (sprinter)
--> Britse variant: PORTE (klassementsman) + CAVENDISH (sprinter)

hofsje

het is ook lastig met groenewegen wat hij kan tussen al dit sprintgeweld tussen een sagan kristoff cav greipel kittel ,denk dat S bennett een "veilige keuze"zou zijn vergeleken met Groenewegen die ook pas zijn eerste grote ronde gaat rijden

BergjeopBergjeaf

Ja dat is waar, met dit budget kan je de risico's in ieder geval flink beperken ;) Maar over Nibali heb ik mijn twijfels. Zal vast een keer een leuke etappe uitkiezen, maar zolang Aru netjes op zijn fiets blijft zitten is het in de etappes waar hij zou kunnen gaan toch wel de bedoeling dat hij Aru begeleidt. voor het klassement denk ik dat hij de eerste week zijn best zal doen om een belangrijke pion voor Aru te zijn en voor het geval hij uitvalt Astana nog een plan B kan uitvoeren.

denise

Misschien kan Porte de tour nu wel eens winnen. Kan Kelderman een klassement rijden of is die meer voor overgangsetappes? Ik hoop dat Sagan 5 ritten
wint.

Ab Normaal

Ben vooral benieuwd naar wat Kristoff en Degenkolb gaan doen. Laatstgenoemde heeft nog nauwelijks km in de benen en heeft nog een paar weekjes om in vorm te raken en Kristoff rijdt al een tijdje niet fantastisch. Denk dat beiden daardoor nauwelijks gekozen worden, maar kunnen bij goed preseteren zomaar je pool maken.

Ze zijn wel zo ervaren dat ze weten hoe ze moeten pieken.

Jelle van der Linden

Er zijn deze tour wel heel weinig heuveletappes voor mannen als Degenkolb/Matthews/Sagan/Gallopin/ Avermaet. Zo vallen jammer genoeg die renners voor mij af, waar toch wel wat interessante namen bij zitten, zoals misschien Vichot (500k) en Gallopin (1m). Maar waar kan je hun twee naast ong. 2 heuveletappes nog meer op stellen. Dat maakt het aan de ene kant makkelijker, maar aan de andere kant kun je met die renners niet verrassen (ik had met veel heuveletappes veel verwacht van Vichot)

Jori

Kristoff zie ik er nog wel bovenop komen, Degenkolb komt al geen eens meer lekker uit een sprint, is niet de oude Degenkolb voor de val en zal nog wel even duren voordat hij het zelfvertrouwen weer vindt.

De 1.5m rijders vind ik eigenlijk wel heel laag geprijsd: Alaphilippe, Yates, Costa, V Avermaet

Laatst gewijzigd
Thvs

Wat verwachten jullie nog van G. Thomas? Kwam toch vaak met froome over de finish. Of zal hij met de bredere top niet eens top 10 rijden in aankomsten?

BergjeopBergjeaf

ik ben ook benieuwd naar Ten Dam. Lekker in de luwte gelegen afgelopen jaar door alles rondom Kelderman, Gesink, Kruiswijk, Dumoulin en Poels. Nu dan samen met Barguil de bergen in en met zijn ervaring en eerder gereden klassementen vind ik 750k misschien ook wel een gokje waard..

ConINGtador

Het is me gelukt om de grote 6 in één team te verwerken (Froome, Quintana, Contador + Sagan, Kittel, Greipel). Daarvoor heb ik wel heel wat concessies moeten doen helaas. De volgende renners heb ik bijvoorbeeld allemaal niet op dit moment:

Klassementsmannen / Klimmers:
- Valverde
- Nibali
- Van Garderen
- Porte
- Bardet
- Rodriguez

Sprinters:
- Cavendish
- Kristoff
- Matthews
- Coquard
- Degenkolb
- Modolo

Dat is al met al toch wel een heleboel kwaliteit ...

ditisdavid

Ben ik de enige die vindt dat Movistar héél veel goede 750k renners heeft? Castroviejo, Ion Izagirre en Herrada zijn goede keuzes voor dat geld...

ONCE

Coningtador.
Al had ik meer budget vraag ik me af of ik uit dat lijstje Ak mannen nog zou kiezen. Bardet ok en misschien valverde nog

Laatst gewijzigd
TiesW

Waar ik het vooral moeilijk mij heb is goede aanvallers vinden. Klassementsmannen, sprinters en een paar die prima kunnen tijdrijden is geen probleem maar echte aanvallers vinden heb ik moeite mee, heb eigenlijk maar 2 á 4 goede op het oog op dit moment.

Poeksel

'@TiesW: Daniel T. natuurlijk! Die gaat aanvallen om de bollentrui te pakken.

Laatst gewijzigd
Chesron21

Jooow het gaat weer beginnen. Gelijk veel meer animo dan voor de Giro hier, al zijn er natuurlijk weer een hoop vaste klanten. Door mijn blessure kan ik weer puzzelen tot ik een ons weeg. Vanmiddag eens een eerste opzet gemaakt, maar ik hoop dat ik er nu 2 weken van af kan blijven want je kunt deze TdF werkelijk alle mogelijke combinaties maken. Daar ga je je scheel op kijken. Aan toppers geen gebrek....

Mensen die nu al denken dat ze bepaalde keuzes moeten maken... Doe het niet ;) Er worden nog een paar kleine rondjes gereden die niet geheel onbelangrijk zijn in voorbereiding op. Beter daar het koersverloop van kijken denk ik.

Om toch even on topic te komen. De strategie gaat compleet anders zijn dan bij de giro zoals ik o.a. mede poultjesgek nasibal al zag concluderen. Daar waar de goedkope verassingen het verschil maakten in de Giro, is het bij de tour toch meer een loterij geworden. Het is meer de keuze maken tussen Goed en ook Goed en onder de 1.5 mil voor een renner betalen wordt al vrij lastig. Het is natuurlijk ook gewoon het probleem dat je bij de giro plek 1-10 wel ongeveer kon invullen. Nu is dat pak m beet plek 1-25 geworden, maar mag je evenveel renners selecteren. Daarnaast, Valverde en in mindere mate Nibali, blijf gewoon thuis. Die 2 gaan als eenmansploeg rijden en optimistisch geschat misschien wel 4 etappes pakken samen. Helper van Quintana en Aru, daar geloof ik echt niet in.

Al met al genoeg vraagstukken weer en plek 9 van de Giro consolideren of verbeteren, tsja dat wordt erg lastig.

WCEendT

'@Vasnd
Dat weet/begrijp ik ook wel alleen zal hij die droom opgeven na de eerste week omdat hij een minuutje of 8 verliest ;).

TiesW

Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar iets in mij twijfelde daaraan, we zullen zien hoe het 'm de komende dagen afgaat!

shyguy

Ik had EBH er oorspronkelijk niet in maar na het kunststukje van vandaag ...

ditisdavid

EBH heeft last van Cav, en gaat dus normaal alleen in Revel, en misschien in Cherbourg of Le Lioran om de knikkers spelen.

1 2 ... 5 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.