Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 ... 6 ... 169 170
Thvs

Door EBH zit ik nu wel weer met een kwestie ja.

EBH + Greipel
of
Degenkolb + Bouhanni

Beide dus 6m, zat eerst meer richting Degenkolb en Bouhanni aan maar neig nu toch iets meer naar Greipel en EBH. Greipel mag je eigenlijk niet missen..

snoek1974

Het meest lastige is bepalen of je ze wel kan opstellen , want rekensom van 3 renners ipv Sagan is aardig maar je moet dan sowieso nog 2 andere renners weer laten vallen en moet je eigenlijk die punten ook meetellen want die heb je dan ook niet of je vergelijk renners in een totaal andere etappe , vergelijking Nibali tegen bijv Cavendish .

Die 5 Miljoen blijft lastig , tuurlijk halen die veel punten maar je hebt er ook veel goede andere renners voor , Bijv vergelijk Sagan

Sagan is / D Martin , Gallopin , T Martin , Moreno en Vuillermoz .

Sagan is / Modolo / Stuyven / Bennett

Sagan is / Barguil en Bardet

Ja zeg het maar , kan me aan de ene Kant niet voorstellen dat ik hem niet selecteer , wordt toch weer puzzelen , vind die verplichte keuzes voor 20 renners wel goed

nasibal

'@Snoek

Jij snapt het. En als er nou zo ontzettend veel Sagan etappes waren geweest...

David1977

Mag EBH voor eigen kansen gaan of moet hij voor Cavendish sprinten.... En wat denken jullie van alaphillipe ?

snoek1974

'@ David 1977

Moeten voorkomen natuurlijk dat iedereen hier zijn team gaat neerzetten , Wat betreft EBH en Cavendish die zullen niet in dezelfde etappes excelleren .

Het is voor iedereen zoeken naar de " koopjes " dus vertaald naar resultaten van de Giro

Wie wordt de Jungels van de Tour ?
Wie wordt de Preidler van de Tour ?
Wie wordt de Zabel van de Tour ?

@ nasibal

Wat betreft de 2de etappe , is die zo Steil dat de sprinters er allemaal afgaan of valt het mee en zijn er sprinters met meer inhoud die dat over leven ?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Rit 2 is puur voor de puncheurs.

rosencrantz

Heeft er trouwens al iemand opgemerkt dat Bouhanni niet de maximumscore krijgt voor punchen :)

nasibal

'@snoek

1.9 KM tegen 6,5% gemiddeld. Zeg jij het maar ;)

Chesron21

En terecht, dat is ook niet zijn ding

sprintgeit

'@nasibal. Toch zijn er maar weinig renners zoals Sagan. Zeker in die overgangsetappes waar hij goed in is, is het vaak lastig 9 man te vinden. 9 klimmers hebben de meesten wel in de equippe, en een groot aantal deelnemers heeft ook wel 6+ sprinters. Maar etappes die tussen heuvel en sprint inzitten zijn toch lastig te vullen. Daarom vind ik 4,5 miljoen voor Kittel/Greipel eerder veel dan 5 miljoen voor Sagan.

@ snoek Misschien dat Sagan of v Avermaet nog top 10 eruit perst, maar in principe is die etappe meer voor de Dan Martins van deze wereld

nasibal

'@Sprintgeit

Klopt in theorie helemaal. Alleen zijn er in deze tour helemaal niet veel van die etappes. In 90% van de etappes waarin Sagan kanshebber is doen jongens als Bouhanni, Kristoff, Coquard, Kittel en Greipel niet of nauwelijks voor hem onder maar zijn wél goedkoper. Sterker nog ik zie maar 1, en met veel fantasie 2, etappes waar sagan met zijn kwaliteiten daadwerkelijk het verschil maakt. In die etappes zullen Matthews en v Avermaet (samen ook 5 miljoen) echter.ook aanwezig zijn.

De enige reden dat Sagan voorlopig in mijn team zit is omdat het in mijn ogen de meest zekere sprintkopman is voor de hele Tour.

Mathieu Moller

Ik ga eens een risicootje nemen en Froome niet kiezen. Gewoon voor de lol.

WCEendT

Alaphill voor etappe 2? Vuillermoz? Dat soort mannetjes.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ nasibal

Dan weet ik genoeg , haal ik een heuvel sprinter eruit die ik in gedachte had .

@ sprintgeit

Er zijn alleen niet zoveel overgang etappes en aangezien er ook niet zoveel kansen zijn voor een massasprint , max een stuk of 5 a 6 , zullen de ploegen er alles aan doen om Bijv etappe 6 tot een massasprint te laten komen . Maar vind Sagan wel een waanzinnig goede renner , maar die calculatie kan je ook op Kittel en Greipel loslaten . Dat maakt het lastig , zeker aangezien ik verwacht dat er nog paar koopjes bij gaan komen

WCEendT

'@Snoek
Er komen nog genoeg namen bij de startlijst en zullen er ook genoeg weg gaan ;).

Wat kunnen we van Matthews verwachten in etappe 2? Of zullen ze voor alba/gerrans gaan?

LutsenkoFan

Dat zat ik nou te denken.. Is een vuillermoz het waard voor die max 100 punten die ik hem zie opleveren, of Bardet moet de Tour winnen. Denk dat Alaphilippe een gevalletje Brambilla gaat worden alleen is dit uiteraard de Tour en om daar hetzelfde te flikken zie ik hem niet doen. Dus denk ook rond de 100-150 punten voor hem (zonder teampunten).. Maar daarnaast kan ik ook een goedkopere gok nemen maar dat moet ik nog even bekijken.....

nasibal

Lutsenko heb je al neem ik aan?

Goozbabs

'@Mathieu Moller, in eerste had ik het budget ook veel minder verwacht en daarom had ik van tevoren bedacht dat ik hem ook niet zou kopen, maar nu is het budget gewoon te hoog dat dit een te groot risico is.

WCEendT

'@Lutsenko
Welke kans op etappe 2 na zie jij dan voor alaphillipe? 16?

Ik zie maar 1 punch etappe en 2 sprintjes die lichtelijk berg op gaan (3? en 16). Dus investeren in meer dan 1/2 punchers is het gewoon niet waard, al is Martin wel HEEL goedkoop.

snoek1974

'@ wc eendt

Ja weet ik , mijn selectie zal ook nog wel aantal keren wijzigen , zo heb ik 2 sprinters in mijn hoofd die er nu nog niet bijstaan en twijfel inderdaad ook over Matthews ( voorlopig niet geselecteerd ) .

WCEendT

'@Snoek
Denk dat ik zo'n vermoeden heb welke twee sprinters je bedoeld :).

WCEendT

'@Nasi
Alleen etappe 2 zullen mannen als Bouhanni, Kristoff etc. er niet bij zitten en dan moet ik nog maar zien of Sagan top 10 gaat rijden, met beetje fantasie is etappe 16 ook te zwaar en anders die etappe met een berg voor een steile helling als finish (maar verwacht niet dat Sagan dat overleefd).

nasibal

'@WCeendt

Exact. Sagan is een fantastische renner met exeptionele kwaliteiten. Echter zijn die extra kwaliteiten in mijn ogen niet minimaal anderhalf miljoen waard.

vasnd

Het groen van Sagan al meegenomen? Wederom dé man om tussensprinten mee te pakken uiteraard.

Goozbabs

Als je iemand niet pakt hoop je dat die slecht rijdt, daarom alleen al kies ik Sagan. Ik mag zijn rijstijl en wil hem graag extra aanmoedigen :P

Of misschien geloof ik dat hij de puntentrui krijgt en dat Contador de Tour gaat winnen en genoeg teampunten zijn voor Sagan

1 2 ... 6 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.