Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 3 4 ... 169 170
Patrijs

Zeker, het budget is hoog. Maar er zitten ook gewoon ontzettend veel goede en dus dure renners bij toch? Liefst 17 van 3 miljoen of meer, dat was in de Giro wel anders volgens mij. Je kunt echt niet lukraak alle dure klimmers en sprinters kiezen. Wat mij betreft blijft er genoeg ruimte om te puzzelen en mogelijke (goedkope) verrassingen te selecteren.

nasibal

Patrijs

Puzzelen tussen de dure standaardrenners moet idd nog steeds. Maar die 20 plekken zijn nu zo makkelijk gevuld dat het 500kers niet alleen overbodig zijn, ze zijn opeens ook zonde van de plek die ze innemen.

WCEendT

Hmm, jongens geef alvast maar op, want ik heb al zo goed als gewonnen!

Ff serieus wat een kut budget had graag 40/45mil budget gezien.

Il Mostro

Het blijft een serieuze puzzel hoor mannen, het lijkt makkelijker dan het is. Teams zullen wel sterk op elkaar lijken, met veel toppers, maar het verschil kan gemaakt worden met de renners van 0,5-1,5 miljoen. Op het eerste gezicht vind ik de sprinters aan de prijzige kant, Stuyven voor 1,5 miljoen bijvoorbeeld?! Die had makkelijk de helft van de prijs mogen zijn.

nasibal

'@Il Mostro

O ja? T.o.v 5 4,5 miljoen voor Kittel/Greipel, 3,5 voor Bouhanni/Matthews/Kristoff en 3 voor Coquard en 2,5 voor Degenkolb lijkt me anderhalf voor Stuyven méér dan reëel. 5 voor Sagan, dát vind ik een probleem.

Laatst gewijzigd
vasnd

Jammer. Toppers zijn duur maar vergeleken met subtoppers valt het mee. Alles wat ik zonder vallen of ziekte in de top van de truien verwacht kan ik zo meepakken. Dat was in de Giro wel anders.
Wat ook niet meewerkt is dat zo goed als alle klappers behoorlijk in vorm lijken.
Wil je winnen, zul je een topper thuis moeten laten niet op basis van budget maar op basis van (on)verwachte punten.

Ps Sagan gaat z'n topnotering gewoon weer waard zijn, maar met een val oid sla je daar een goed gat met de rest..

Ps2 het puzzelen voor kopmannen, Jezus, dat wordt een lastige

Laatst gewijzigd
CFC

Met zo een budget, waarom zou je Sagan niet meenemen? Wat een onzin, alsof je hem overweegt om uit je team te laten.
Die man staat garant voor onwijs veel punten. De enige reden dat je kans maakt om scorito te winnen zonder Sagan is als hij in de eerste week uitvalt (en zelfs in dat geval zou hij zijn geld nog waard kunnen zijn)

Patrijs

'@Nasibal
Het is inderdaad meer puzzelen tussen de duurdere standaardrenners dan bij de Giro, maar dat lijkt me gezien het deelnemersveld niet meer dan logisch. Kies je als basis de duurste renners, dan kom je voor de aanvulling van je team automatisch terecht bij renners uit de lagere prijsklassen. Je hebt zelf de keus om mogelijke juweeltjes op te stellen toch? De kans dat je hiermee punten misloopt is aanwezig, maar die kans is ook aanwezig bij bijvoorbeeld een dure Pinot. Of de goedkope juweeltjes overbodig zijn en zelfs zonde van de plek weten we pas aan het einde van de Tour.

Ten opzichte van de afgelopen Giro is deze Tour wat mij betreft bovendien veel moeilijker te voorspellen. Je hebt Contador, Froome en Quintana als grote favorieten. Daarna komt echter een heel forse groep van renners die vierde kunnen worden, maar net zo goed twintigste, terwijl de prijsverschillen enorm groot zijn binnen die groep. Aru, Pinot, Porte en Van Garderen worden bijvoorbeeld naar voren geschoven als mogelijke uitdagers van de grote drie, maar van hen is alleen Aru in de afgelopen twee jaar constant gebleken in grote rondes. Zijn makke is dan weer dat hij de Tour voor het eerst rijdt.

Het kan absoluut aan mij liggen, maar ik vind het allemaal nog niet zo super eenvoudig. En ik weet eigenlijk wel zeker dat ik een paar verrassingen in m'n team fiets.

arviidd

Hij doet het bij mij niet. Als ik op de Tour the France klik laad hij weer naar de zelfde pagina.

Edit: Hij doet het!

Laatst gewijzigd
Il Mostro

'@nasibal:

Vaak kan ik me best vinden in je commentaren/analyses, maar nu in het geheel niet. Sagan is een van de eerste die op mijn formuliertje wordt ingevuld, hij is de afgelopen jaren toch wel een zekerheidje gebleken. De prijs is in vergelijking met de andere sprinterachtigen gewoon heel redelijk. En Stuyven was slechts een voorbeeld van sprinters die prijzig zijn, met name aan de onderkant. Voor mijn gevoel had je de afgelopen jaren voor een bedrag van 1,5 miljoen betere sprinters te kiezen.

vasnd

'@il mostro

Deels ook omdat het sprintveld breed is natuurlijk. Meer kanshebbers op een top 10 finish. Maar daarom ook meer risico voor de kiezer.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@CFC (en Il Mostro)

Zo lastig is die vraag niet te beantwoorden: Sagan is in de normale sprintersritten niet beter dan de sprinters in de 3-3,5 miljoen categorie. In ieder geval niet 'anderhalf miljoen" beter. Echte 'sagan' etappes (waar er behalve Matthews geen sprinters meer aanhangen) zijn er niet en in die paar (2?) die er zijn zullen er genoeg andere rennes uit je 20-koppige selectie óók netjes in de top 10 kunnen eindigen. Zo veel punten loop je daar dus niet mis als je Sagan niet hebt.

Kijk, met dat in je achterhoofd, nu eens naar de prijzen van alle overige renners en bedenk wat je met die anderhalf miljoen die je uitspaart allemaal zou kunnen doen. Dáárom zou ik eventueel Sagan niet meenemen. Niet omdat ik denk dat hij geen punten gaat halen. Dat gaat hij namelijk echt wel doen.

@Il Mostro
Stuyven is inderaad geen Kittel, Kristoff of Matthews. Ik vermoed echter dat je hem toch wel wat onderschat qua sprintkwaliteiten. Ook in dit veld wel een top 5-10 kandidaatje in mijn ogen.

@Patrijs
Het dingetje is, dat als je besluit een goedkope verrassing mee te nemen dat je je team daaromheen moet samenstellen. Immers, mocht de verrassing inderdaad verrassen dan moet je hem wel in je selectie kunnen fietsen zónder dat je daar een andere goed presterende renner voor moet slachtofferen. Normaal is dat geen probleem omdat je verwachte dagelijkse selectie wegens een krap budget toch vaak uit pak-em-beet 7 zekerheidjes + aanvulling en reserve bestaat. Je verrassing valt dan vaak nog wel goed in te passen als dat ik praktijk nodig blijkt.

Nu doen er echter zoveel goede renners mee, voor (t.o.v het budget) lage prijzen dat je buiten je verrassingen om al voor elke etappe makkelijk 12 goed presterende renners kan selecteren, met verrassing er bij 13. Dan moet je verrassing dus in praktijk bij de beste 9 van die 13 blijken te zitten om het plekje ook echt waard te zijn. Anders stel je hem namelijk alsnog niet op.

Laatst gewijzigd
CFC

'@Il Mostro
eens, de lijst met goede sprinters is bizar. Natuurlijk is het het waard om een sprinter voor 4 miljoen te kopen die een paar overwinningen rijdt en vaak top 5. Maar ga je 1-1,5 miljoen uitgeven voor andere sprinters? En van wie ben je 100% zeker dat ze het geld waard zijn?
Normaalgesproken mag je toch aannemen dat een Kittel, Greipel, Sagan, Coquard, Kristoff, Cavendish, Bouhanni etc. daar al boven zitten. Dan betaal je dus 1,5 miljoen voor een sprinter die misschien een keer top 5 rijdt en voor de rest tussen plek 8-15 hangt.
De keuze voor sprinters is echt heel moeilijk dit jaar vind ik. Want wat als je een Coquard heb die steeds onder de top 5 finisht. Is hij dan 3 miljoen waard?

vasnd

Nu al geen idee wat ik met Valverde aan moet. Wat als ie, niet geheel ondenkbaar, na etappe 2 in het geel staat..?

@CFC idd, dan vind ik een M. Frank voor 1,5mil een handiger uitgave om maar wat te noemen.

Laatst gewijzigd
Stofzuigert

'@Nasibal: Hetzelfde als ik hierboven lees, tijdens de Giro kon ik je goed volgen maar onbegrijpelijk dat je Sagan zo afschrijft. In de echte sprints zit hij net onder het niveau van Kittel Greipel, maar hij kan de rest kloppen. Hij gaat in 10 ritten top 10 rijden en daarnaast rijdt hij de halve tour in het groen en pakt ook nog teampunten van Contador mee. Als je Sagan goedkoper maakt dan 5 mln zit hij sowieso in elk team, waar hij nu in elk team zit behalve de jouwe.

davidavid

Ik denk dat er nog wel een aantal goedkope top 10-20 sprinters toegevoegd gaan worden aan de startlijst. Vraag is echter dan weer of die hun punten waard zijn.

LyndaLid

Je ben nie goe als je Sagan niet neemt. Groene trui punten vanaf bijna het begin, sprint altijd top 10 en meestal zelfs top 5 (ook in vlakke ritten), en kan teampunten pakken door Contador.

Verder zeg ik niks, want ik moet natuurlijk de winnende strategie geheim houden.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Vasnd

Als Valverde een miljoen goedkoper was geweest had ik je er een duidelijk antwoord op gegeven.

@LL
Iedereen die wat anders doet dan hoe jij het ziet is knettergek, heeft een botte kop en snapt er niets van. Dus dat verbaasd me niets. Hoe was je vakantie?

Laatst gewijzigd
vasnd

Ter info: het winnende team van vorig jaar.

http://i.imgur.com/RJynD61.jpg

Laatst gewijzigd
Il Mostro

Ondanks dat we een mega-budget hebben, is er duidelijk nog genoeg om te discussiëren. Goed om te zien. Het is namelijk echt niet mogelijk om alle toppers te nemen, er moeten harde keuzes gemaakt worden.

Starlynk

Het winnende team van vorig jaar is te duur om te nemen! ;-) Alleen Demare is er nu niet bij, maar zonder Demare zit je op 52,5 miljoen voor 15 renners.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het een leukere puzzel begin te vinden. Een heel ander soort puzzel dan bijvoorbeeld in de Giro, maar zie best wat interessante keuzes!

nasibal

'@VASND

Met deze kanttekening dat hij dit team van 16 renners niet samen had kunnen stellen met de huidige regels.

nasibal

'@Saganfanbois

Ho ho ho wacht. Ik zeg absoluut NIET dat:

- Sagan geen punten gaat halen
- Sagan z'n geld niet waard gaat zijn

Ik zie Sagan zo 450 (zonder kopmanschap) punten halen, eventjes uit de losse pols. Dat is best een hoop. De vraag die ík me dan stel is: Stel ik doe in plaats van Sagan (nog) een 3,5k'er voor de vlakke ritten en investeer de bespaarde 1,5 miljoen op een andere plek. Zou ik dan in totaal niet méér dan 450 punten pakken? Zoveel specifieke Sagan etappes (t.o.v. bv vorig jaar) zijn er namelijk niet. Dáár zie ik mogelijkheden. Wat teampunten van Contador betreft: Heeft Contador echt zoveel meer kans op geel dan Froome en Quintana?

Immers er is toch niemand die én Sagan én Greipel én Bouhanni én Matthews én Kittel én Kristoff én Degenkolb én Coquard gaat meenemen denk ik?

ConINGtador

Voor zover ik het even vlug kan zien, zijn er dit jaar beslist geen goedkope (subtop)sprinters (750k - 2 miljoen) die structureel top 5 zullen eindigen. Aangezien de complete wereldtop aanwezig is (Sagan, Kittel, Greipel, Cavendish, Bouhanni, Kristoff, Matthews, Coquard, Degenkolb) is de kans dat bijv. de hier genoemde Jasper Stuyven meerdere keren top 5 eindigt in mijn ogen niet reëel. Trentin (Kittel) en Arndt (Degenkolb) zijn normaal gesproken koopjes voor 1 miljoen, maar zij zullen waarschijnlijk niet mogen i.v.m. sprintkopman. In de goedkopere prijsklasse blijft er dan bar weinig over qua sprinters.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de AK-renners. Persoonlijk vind ik een Bardet voor 3 miljoen behoorlijk aan de prijzige kant. Ook hier heb je de toppers Froome, Quintana, Contador (+ evt. Aru, Pinot, Van Garderen/Porte) die hun prijs vermoedelijk waard zullen zijn. Maar in de prijsklasse daar net onder is het gissen. Dan kom je al snel uit bij een Gesink of een Kelderman.

Al met al vind ik vooral de subtop renners behoorlijk prijzig.

Laatst gewijzigd
ONCE

Ik ga wel eend eind mee met nasibal en z'n redenatie. Of sagan of Aru laat ik lopen gok ik zo. Gaat sagan wel mee is ie wel kopman

1 2 3 4 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.