Scorito Tour de France 2016 poule

1 2 3 4 ... 169 170
Tourminator

'@nasibal

Vind Matthews sowieso al te duur met 3,5 miljoen: bij vlakke sprints in dit veld tussen plek 5-10 en de 'Sagan' etappes waar hij het moet doen zijn er spaarzaam dit jaar.
Degenkolb door zijn val nog niet echt in vorm. Zal hij zijn 2,5 miljoen er wel uithalen? Mijn inziens niet.
En Coquard vind ik ook behoorlijk prijzig voor de resultaten die hij waarschijnlijk gaat behalen. Vorig jaar samen met Nibali toch de uitrijdende tegenvallers naar mijn mening. Als je bekijkt naar verhouding prijs vs. punten

En Kristoff en Cavendish kan je ook wat voor zeggen. Vorm, tegenstand, weinig teampunten...

Toppers Sagan, Kittel en Greipel kan ik met dit budget eenvoudig meenemen.

Maar zo zal iedereen er weer anders over denken. Heb mijn eerste versie staan, mijn goedkoopste renner heeft waarde van 1 miljoen.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Tourminator

Precies. Hoofdpunt is dat je niet de héle rits aan sprinters mee kan nemen en je dus zult moeten besparen. Matthews en Degenkolb zijn beiden ook een hele plausibele optie daarvoor. Wanneer je daarvoor kiest is Sagan weer beter in te passen.

bramverbruggen

Met die theorie van jou, Nasibal, kan je net zo goed kiezen om Froome of Quintana thuis te laten en die 5 miljoen ergens anders in te investeren, toch?
Het lijkt me dat je niet om Sagan heen kan, net zoals je niet om de 3 grote toppers heen kan en de drie grote Sprinters!
Daarna heb je nog 25 miljoen om creatief te zijn en te spelen wat je wilt..

Tourminator

'@bramverbruggen

Vind dat je bij sommige best een vergelijking kan maken. Al ben ik het met de meeste mensen eens, Sagan gaat bij mij sowieso mee.

Voorbeeld:
Je hebt nog een budget van 6 miljoen welke in klimmers geïnvesteerd moeten worden:
Contador is 5 miljoen en Aru is 4 miljoen. Stel je neemt Aru dan kun je nog in de 2 miljoen categorie selecteren (Thomas, Rodriguez, Barguil, Gesink).
Stel je neemt Contador dan moet je kiezen in de categorie 1 miljoen (o.a. D.Martin, D.Moreno, Schleck).

Vervolgens moet je afwegen of Aru en bijvoorbeeld Thomas niet meer punten gaan opleveren dan Contador en Schleck.

Je moet je gevoel voor de koers in dit spel een beetje loslaten om Scorito goed te kunnen invullen. Ben zelf een super fan van Contador maar rekenkundig zou hij nog wel eens kunnen afvallen.

ConINGtador

Weet iemand wie de kopman van Lampre is voor het AK?

Gooit Lampre nog één keer alles op Rui Costa? Of is men van plan om een soort rittenkaper te maken van Rui Costa en aanstormend talent Louis Meintjes een kans te geven in het AK?

ConINGtador

'@Tourminator

Precies! Exact om die reden zit ik er over na te denken om 1 van de grote 3 thuis te laten (Froome, Quintana, Contador). De vraag is 'wie van de drie' ?

Met een gebruikersnaam als de mijne @ConINGtador is het bijna een verplichting om Contador in mijn team op te nemen. Maar zoals je zegt moet je je gevoel voor de koers een beetje loslaten om goed te presteren in Scorito. Als ik heel eerlijk ben moet ik bekennen dat Froome en Quintana op dit moment toch van een ander niveau zijn dan Contador. Of is Contador, nu hij alles op de Tour zet en geen Giro in de benen heeft, toch gelijkwaardig?

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Voorlopig een laatste discussiepunt van mijn kant. Graag in volgorde van GOED naar SLECHT.

- Rui Costa
- Matthias Frank
- Adam Yates
- Wout Poels

(allen 1,5 miljoen)

Tourminator

'@ConINGtador

Ik denk dat ze 'gewoon' vol voor Costa gaan. Heeft tot nu toe een behoorlijk voorseizoen met in voor hem perfecte rondjes.
parijs-nice: 10e
Baskenland: 7e
Romandie: 6e
Dit zal ook ongeveer zijn eindklassement in Tour zijn als hij in vorm is en niets overkomt. Maar hoe groot is de kans daartoe in ronde van 3 weken...

Daarnaast is Meintjes dit seizoen nog niet bepaald in vorm.

Ik vind Contador dit seizoen scherp ogen. Al is Froome de laatste jaren toch ligt de betere geweest tov Contador. Van de grote 3 komt Contador het eerste in me op om niet mee te nemen. Hoe jammer ik het ook zou vinden. Misschien puzzel ik uiteindelijk wel weer om hem er toch in te krijgen en gaat hij ongelooflijk uithalen!

Laatst gewijzigd
Jori

Wel weinig Sagan/Matthews aankomsten, maar doordat ze er zijn is de groene trui wel meer binnen handbereik dus moet in ieder geval Sagan mee.

Moet zeggen dat dit wel totaal anders is dan de Giro, bij de Giro waren de sprinters 2.5 k max, uitgezonderd 2 grote kanonnen die eerder afstappen.
Hier koop je geen sprintoverwinning met 2.5k of minder, de 3.5k lijken mij zelfs al te weinig

nasibal

Met die theorie van jou, Nasibal, kan je net zo goed kiezen om Froome of Quintana thuis te laten en die 5 miljoen ergens anders in te investeren, toch?

Dat klopt helemaal. Zoals hierboven ook al aangegeven door anderen kan je óók de keuze voor hun op eenzelfde manier bekijken. Stel er zijn 2 goedkopere renners waarvan je vrij zeker op aan kan dat die constant achter Froome en Quintana op de plekken 3 t/m 5 eindigen dan kan je vervolgens bekijken of het geld wat je daarmee bespaart het verschil in behaalde punten op een andere manier kan overtreffen.

Het feit is echter wel dat je maar max 20 plekken hebt en niet álle dure renners door anderen te compenseren (en verbeteren) zijn.

Laatst gewijzigd
bramverbruggen

Ik snap je punt Tourminator maar ik denk dat je het daar niet eens op aan moeten laten komen toch? Je gaat toch niet zekere punten(Contador, sagan of iemand anders uit die categorie) thuislaten en gokjes wagen? Ik denk dat iedereen die eerste 25-30 miljoen gewoon moet investeren en daarna begint het spel pas echt...
Wie van de "knechten" neem je mee en welke 2e rangs Sprinters en/of klimmers!
Maar goed dat is mijn bescheiden mening!

vasnd

'@jori puur op prijzen niet te vergelijken natuurlijk want zowel budget als prijzen zijn hoger. En eerlijk is eerlijk, meer spreiding in winst en top 5 plaatsen dus meer die meedingen dus meer op ongeveer dezelfde prijs.
Maarja dit is de Tour. Het volgende scenario:
In de eerste rit kegelen Bouhanni en Cavendish elkaar en een paar subsprinters onderuit. Weg beredeneerde voorspelling.

Ps
K staat voor duizendtallen, zou mooi zijn om Sagan voor 5000 mee te kunnen nemen ;)

nasibal

'@Bramverbruggen

Je gaat toch niet zekere punten(Contador, sagan of iemand anders uit die categorie) thuislaten en gokjes wagen?

In hoeverre is het een gok? Kijk naar afgelopen Giro. Modolo en Nizzolo waren samen evenveel geld waard als Kittel. Nu heeft Kittel het méér dan behoorlijk gedaan maar nog steeds niet meer punten gescoord dan die 2 samen, zelfs niet als hij nóg een rit gewonnen zou hebben. Dat had je van te voren prima kunnen voorspellen. Sterker nog de 'gok' was meer aan Kittels zijde.

Daarbij moet natuurlijk wel in het achterhoofd gehouden worden dat je ook met een maximaal aantal plekken in je team te maken hebt.

vasnd

Greg is niet duur trouwens, die neem ik graag mee in het op te vullen gat tussen sprinters en klassement.

bramverbruggen

Ik begrijp wederom wat je zegt maar toch heb ik daar nog wel een aantekening bij.
Ten eerste wil ik de Giro en Tour niet met elkaar vergelijken, een Kittel en Greipel rijden bijvoorbeeld geen Tour als voorbereiding van, zoals zij wel deden in de Giro.
Ervan uitgaande dat de toppers de Tour gaan uitrijden zullen zij meer punten gaan scoren dan de "Modolo's/Nizzolo's" van deze wereld.
En waar het uiteindelijk om de meeste punten gaat zou ik ze daardoor wel altijd meenemen.
Zoals eerder al gezegd, ik denk dat je meer dan genoeg geld hebt(jammer genoeg teveel zelfs) om leuk te kunnen puzzelen na het in je team nemen van de "zekere punten".

Maar ik vind het alleen maar leuk dat er verschil is in opvatting hoor, dat is juist het spelelement dat we allemaal willen toch :)?

ConINGtador

'@bramverbruggen

In de Tour zijn er inderdaad geen Modolo's/Nizzolo's (2,0 - 2,5 miljoen). Maar voor 3,5 miljoen heb je wel Cavendish en Bouhanni. Zijn zij zoveel minder dan Kittel en Greipel vraag ik me dan af. Das toch al 1 miljoen die je evt. per sprinter kunt besparen.

Wat betreft Coquard: ben ik de enige die hem te hoog geprijsd vind?

shyguy

Mijn team staat inmiddels ook redelijk, ik begin over het algemeen bij de goedkope(re) renners waarvan ik wel wat verwacht. Nadat ik daar klaar mee was schrok ik hoeveel budget er nog over was en kon ik redelijk raak klikken bij de grote/dure jongens. Ik had zelfs eerst nog enkele miljoenen over.

nasibal

Ik zit ondertussen te janken in een hoekje omdat ik Valverde er maar niet ingefietst krijg. Dat is toch al ronde op ronde mijn baas puntenpakker geweest.

ConINGtador

'@nasibal

Valverde heeft al de Giro in de benen. Verwacht je dat hij net als vorig jaar podium kan rijden? Na al zijn inspanningen in de Giro betwijfel ik dat. Daarnaast zijn er niet of nauwelijks ritten die eindigen met een 'muurtje', dus zijn explosiviteit komt ook minder goed van pas dan anders.

Aan de andere kant: 3,5 miljoen voor een renner van het kaliber Valverde is beslist niet duur. En in een uitgedund peloton eindigt Valverde gegarandeerd vooraan. Hij zal over het algemeen altijd de sprint van de overige AK-renners winnen, en dat levert in Scorito aardig wat punten op.

nasibal

'@Coningtador

Nee ik verwacht hem, áls hij al een klassement rijdt slechts in de 2e helft van de top 10. Maar er zijn o zoveel etappes waar hij kort kan eindigen, zoals je zelf ook al zegt.

shyguy

Hahaha Nasibal, de "grootmeester" weet het even niet meer :-)

En toch moet het ooit een keer ophouden met die baas puntenpakker ....
Maar wanneer is ooit? Als hij een jaartje of 50 is misschien?

Tourminator

'@coningtador, @nasibal

Dat gevoel heb ik ook met Valverde. Hij sprint altijd voor de 'nutteloze' plekken in het klassement. Maar een van de belangrijkste plekken voor Scorito. Hij is net als Cadel Evans was; ook al is de kopgroep van 8 man al 10 minuten over de finish, ze moeten en zullen 9e worden.

Alleen mijn vraag is oprecht of Valverde dit gaat doen nu hij 'luitenant' is van Quintana. In deze positie heeft hij nog niet eerder gezeten. Vorig jaar gingen ze beide voor klassement.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Shyguy

En toch moet het ooit een keer ophouden met die baas puntenpakker

Absoluut, maar waar dat proces bij een Rodriguez inmiddels toch écht wel in gang gezet is, zie ik daar bij Valverde toch minder tekenen van. Maar ook dat kan plotsklaps omslaan.

Inmiddels Aru er uitgefietst voor Valverde. Coquard er uitgefietst voor Degenkolb (eigenlijk wil ik ze allebei niet) en Kristoff maar weer teruggezet naar Greipel (eigenlijk heb ik liever Kristoff). Het pingpongen zal nog wel ff doorgaan.

@Tourminator
Valverde als luitenant? Ik heb nog eerder een trio met 2 vrouwen. Zeggen is één, doen is twee.

Laatst gewijzigd
CFC

Purito en Valverde zijn altijd de eerste twee die ik in mijn team opneem, maar dit jaar twijfel ik.

ConINGtador

Wat te denken van Oliveira, Castroviejo en Dowsett? Allemaal 750k tijdrijders en daarnaast renners van Movistar dus behoorlijke kans op teampunten wanneer Quintana in het geel rijdt (oh wacht, Quintana zal toch wel weer 2e worden). Helaas is er maar één tijdrit waarin zij mee kunnen doen om de winst. En de afgelopen Giro heeft uitgewezen dat tijdritten niet te voorspellen zijn, weersomstandigheden i.c.m. startvolgorde spelen een zeer grote rol. Inmiddels heb ik mijn vraag zelf al beantwoord denk ik ...
___

Albasini en Gerrans als veredelde heuvelsprinters voor slechts 750k lijkt eveneens spotgoedkoop. Maar wat is er nog van hun hoogtijdagen over?
___

Sepulveda voor het jongerenklassement en top 15 AK?
___

Zoals jullie misschien al opgemerkt hebben, zoek ik naar diamantjes voor 750k. Qua namen lijkt het allemaal heel wat in die prijscategorie, maar als je iets langer nadenkt betwijfel ik of bovenstaande renners punten op gaan leveren. Misschien zie ik nog een leuke 750k renner over het hoofd?

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 169 170

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.