WF WorldTour 2015 (fictief spel)

1 2 ... 10 ... 22 23
mhp88

Boivin heeft zijn goede vorm dus doorgetrokken. En zonder Mezgec en Wippert kan hij dus winnen. Leuk verslag!

moker

Etappe 1a nog afgemaakt van de Ronde van Dublin, probeer hem deze week nog af te krijgen (vrij tijd zat, maar niet gaan haasten), wanneer is de eerste vrije plek op de kalender?

mhp88

Tour of Alaska, 7-12 juli 2015

Interviews met Taylor Phinney en Joe Dombrowski

Taylor Phinney mocht vandaag de handen de lucht insteken toen hij solo over de finish in Anchorage kwam. Hij verschalkte zijn medevluchters Zirbel en Houle en viert zijn rentree met een etappezege. De organisatie sprak met hem na de wedstrijd.

Organisatie: Dat was een knap staaltje fietsen. Wist je dat het zo zou gaan?

Taylor Phinney: Nee, natuurlijk niet. Wij drie hadden een beetje geluk dat het peloton geen zin had om te rijden na de tussensprint, zodat we genoeg voorsprong hadden en konden pokeren. Dat ik win is helemaal top.

Organisatie: Je viert je rentree met een overwinning. Hoe voelen de benen nu?

Taylor Phinney: Die voelen best goed. Het is nog niet helemaal zoals het moet zijn, maar we zijn er bijna. Hopelijk kan ik in de loop van het seizoen nog enkele wedstrijden rijden en misschien nog wel voor het WK tijdrijden gaan. Maar dat is allemaal afwachten.

Ook voor Joe Dombrowski was het een heuglijk feit vandaag. Hij won het Algemeen Klassement van de Tour of Alaska. Ook hem spraken we na afloop.

Organisatie: Gefeliciteerd! Het zijn maar een paar seconden, maar dat zijn er genoeg. Was je er gerust op vandaag?

Joe Dombrowski: Het is altijd nog spannend in zo'n laatste etappe. Het waren maar drie seconden verschil en ook in deze etappe gelden de tijdsverschillen. Maar ik ben netjes in het peloton geëindigd en heb gewonnen.

Organisatie: Je draait een aardig goed seizoen, maakt dit je seizoen al geslaagd?

Joe Dombrowski: Met de zevende plaats in San Luis en vooral de vierde plaats in Californië was ik tevreden. Dat ik nu meedeed voor de overwinning deed me goed. Dat ik ook nog win, is helemaal fantastisch. Ik ga nog naar de Tour of Utah en dan mag ik mijn opwachting maken in de Ronde van Spanje. Talansky is daar onze kopman, maar hopelijk kan ik mijn rol spelen.

www.tourofalaska2015.wordpress.com
www.twitter.com/tourofalaska

Laatst gewijzigd
moker

De Ronde van Dublin gaat er komen hoor, ben nu al bijna klaar met etappe 1b. Zou eerst op 18 en 19 juli wordrn gehouden, het wordt nu komende zaterdag en zondag (als er dan geen andere race is) en anders volgende week woensdag en donderdag. Het deelnemersveld zal ik morgen posten. (Voorlopige planning)

28/07 Deelnemende Ploegen
29/07 Deelnemers
30/07 Etappes
31/07 Favorieten eindzege
1/8 etappe 1a + etappe 1b
2/8 etappe 2

Na de Ronde van Dublin zal ik de stand weer updaten en dan de top 10 weer posten.

Laatst gewijzigd
moker

De Ronde van Dublin of Tour Dublin heeft de deelnemende ploegen gepresenteerd.

World Tour: Orica (Aus), LottoNL (NED), Sky (GBr), Trek (VS) en Cannondale-Garmin (VS)

Pro Continentaal: Bora (Dui), CCC (Pol), Roompot (NED), MTN (zaf) en Cult (Den)

Continentaal: An Post (Ier), WIGGINS (GBr), NFTO (GBr) en Raleigh (GBr)

Nationaal: Groot-Brittannië en Ierland

Morgen volgt het deelnemersveld.

🚴 Dublin Tour2015

Laatst gewijzigd
moker

Deelnemerslijst:
Ierland Orica Team Cannondale Team LottoNL-Jumbo
1. Martyn Irvine 11. Svein Tuft 21. Daniel Martin 31. Steven Kruiswijk
2. Ian Richardson 12. Christian Meier 22. Ryder Hesjedal 32. Jos van Emden
3. Damien Shaw 13. Adam Yates 23. Nathan Haas 33. Paul Martens
4. Mark Downey 14. Pieter Weening 24. Davide Formolo 34. Robert Wagner
5. Connor McConvey 15. Cameron Meyer 25. Nathan Brown 35. Rick Flens
6. David McCarthy 16. Simon Gerrans 26. Benjamin King 36. Tom Leezer
7. Marc Potts

Team Sky Trek Factory Racing Bora-Argon 18 CCC Sprandi Polkowice
41. Nicolas Roche 51. Kristoff Vandewalle 61. Jan Barta 71. Davide Rebellin
42. Phillip Deignan 52. Jasper Stuyven 62. Paul Voss 72. Grega Bole
43. Luke Rowe 53. Matthew Busche 63. Dominik Nerz 73. Stephan Schumacher
44. Ian Stannard 54. Stijn Devolder 64. Ralf Matzka 74. Sylwester Smyzd
45. Ben Swift 55. Jesse Sergent 65. Emanuel Buchmann 75. Adrian Kurek
46. Vaisl Kiryenka 56. Bob Jungels 66. Sam Bennett 76. Mateusz Taciak

Cult Energy MTN-Qhubeka Roompot An Post
81. Gustav Larsson 91. Gerald Ciolek 101. Johnny Hoogerland 111. Ryan Mullen
82. Martin Mortensen 92. Matthew Goss 102. Marc de Maar 112. Jack Wilson
83. Rasmus Quaade 93. Serge Pauwels 103. Huub Duyn 113. Conor Dunne
84. Alex Hirsch 94. Louis Meintjes 104. Ivar Slik 114. Eoin McCarthy
85. Karel Hnik 95. Theo Bos 105. Brian van Goethem 115. Sean Downey
86. Linus Gerdemann 96. Stephen Cummings 106. Sjoerd van Ginneken 116. Aidis Kruopis
117. Paulus Siskevicius

NFTO Team Raleigh Team Wiggins Groot-Brittannië
121. Steele von Hoff 131. Ian Welkinson 141. Bradley Wiggins 151. Alex Dowsett
122. Edward Dunbar 132. Karel Domagalski 142. Owain Doull 152. Ryan Perry
123. Ian Bibby 133. Andrew Hawdon 143. Mark Christian 153. Mark Cavendish
124. Jonathan McEvoy 134. Morgan Oliphant 144. Andrew Tennant 154. Yanto Barker
125. Edmund Bradbury 135. George Pym 145. Jonathan Dibben 155. Jon Mould
126. Rob Partridge 136. Steven Lampier 146. Daniel Patten 156. Peter Williams
127. Samuel Harisson 137. Calvin Beneke 147. Steven Burke 157. Tristan Robbins

Startlijst

Laatst gewijzigd
Don Hamstre

Ik zie geen andere race, behalve als Verweggistan zo kort nog met Praag-Brno op de proppen komt, dus fire away ;)
Toch een leuk deelnemersveld , ik hoop vooral op een verrassing van An Post.

Ik ben Oslo glad vergeten zie ik, veel te druk met de Vendetta denk ik, ik zal het deelnemersveld en de rest van de voorbeschouwing ergens deze week posten, al duurt het nog erg lang voordat hij zal beginnen.

Laatst gewijzigd
anonymous

Ik ben ondertussen bezig met de Tour des Alpes, genoeg tijd in de vakantie :)

Verweggistan

Ruim baan voor Dublin :) Mijn koersen schuiven (minstens) een weekje door.

Laatst gewijzigd
anonymous

Huidige kalender:
juli/augustus - Ronde van Dublin (moker)
9 augustus - Praag-Brno (Verweggistan)
12-16 augustus - Ronde van Aquitaine (Verweggistan)
augustus/september? - Oslo (Don Hamstre)
augustus/september? - Vendetta della Siciliana (Don Hamstre)
september? - Rund um Dresden (mhp88)
september - Tour des Alpes (anonymous)
datum onbekend - Budapest-Bucuresti (123poetertjes)

Ik zou ook nog willen weten hoe het ervoor staat met de wedstrijden van: [s]MvL[/s], wilco kelderman, SolerEritrean, rolei, [s]dspiky[/s] en pippodeclown (voor zover zij op WF aanwezig zijn). Zij zijn namelijk al even niet aanwezig geweest in dit topic.
Edit: doorgang Wielerweek van Latijns-Amerika (dspiky) bevestigd.
Edit 2: MvL's wedstrijden gaan door (Leeds Classic en Vuelta a Valparaíso y Santiago).

Laatst gewijzigd
dspiky

De WielerWeek van Latijns-Amerika zal ook dit jaar (waarschijnlijk) plaats gaan vinden. Dat wordt dan oktober/november.

mhp88

'@dspiky Nice, zo moest dit topic weer even op stoom komen. Ik heb trouwens wel oren om het volgend jaar te organiseren, met puntentelling en eventueel website, zodat iedereen snel de (belangrijkste) uitslagen kan opzoeken, kalender, initiatief etc. Maar dat komt later nog wel :)

moker

Het parcours:

Etappe 1a: Ploegentijdrit Dublin-(Dolphins Barn-Ballyfermot-)Dublin 17.1 kilometer
Een ploegentijdrit vormt de start van deze ronde. De renners moeten over een parcours van iets meer dan 17 kilometer de strijdt tegen de tijd aan gaan in een race tegen de klok. Het hoogste punt is op minder dan 50 meter, er wordt gestart op 5 meter hoogte en gefinisht op 6 meter hoogte. De eerste kilometer is vlak, daarna krijgen we gedurende 6 kilometer een pukkeltje van maximaal 3.6% en gemiddeld 1.8%. Daarna blijven we ongeveer 3 kilometer op dezelfde hoogte, waarna we een afdaling krijgen van 3 kilometer, daar tussen in zit nog een klein pukkeltje: 150 meter á 1.5% max. 2.1%. Op 13.8 kilometer is er weer een vlak stuk. Vlak voor de finish zit er nog een klein heuveljte: 250 meter á 1.4% max. 2.3%. De rest van de aankomst loopt weer vlak af. Het is dus niet een moeilijke ploegentijdrit.

Etappe 1b: Vlak Dublin-Athy 67.5 kilometer
Met de ploegentijdrit nog in de benen moeten de renners rond de klok van half 4 nog een naar Athy rijden. Het parcours is geen moment vlak, maar van heuvels mag eigenlijk niet worden gesproken.Op 2.4 km van de meet ligt nog een vervelend ‘ding’ 0.2 km á 6.8%. De sprinters zullen van goede huize moeten komen om deze heuvel te verteren.

Etappe 2: Bergl Athy-(Durrow-Paulstown-)Lugnaquilla 143.5 kilometer
De slotetappe is pittig, de aankomst ligt op de Lugnaquilla, het tweede hoogste punt van Schotland, een 9.3 kilometer lange klim met een maximaal stijgingspercentage van 15% en een gemiddeld stijginspercentage van 8.0%. De renners zullen het hier dus Spaans benauwd krijgen op deze zware klim. De Ronde van Dublin hoopt op een spektakel.

Profielen etapes

anonymous

Die laatste klim is wel zwaar, al denk ik dat er (in het echt) slechts een smal wandelpaadje naar de top loopt.

moker

Dunbar en Mullen zouden in de belangstelling staan van Cannondale-Garmin aldus Cyclingfever, kunnen ze een contract verzekeren in Dublin? We gaan het zien.

🚵🚴Dublin Tour 2015

Don Hamstre

Rijden ze naar het tweede hoogste punt van Schotland in de ronde van Dublin? Das een flinke verplaatsing voor een tweedagskoers ;)

moker

Voorbeschouwing Ronde van Dublin
Door ] Mo Ker , 31 juli om 9.32

Voorbeschouwing
Zaterdag en zondag start de strijd om de yellow jersey. Wie zijn de belangrijste kandidaten voor het eindpodium? NederFlits.com blikt vooruit.

Ten opzichte van vorig jaar is de Supertijdrit (1.1) volledig veranderd. De Ierse koers is omgedoopt in een tweedaagse rittenkoers en heet nu Ronde van Dublin (2.1). Het bestaat uit drie etappes een ploegentijrit, een rit in lijn (beide op dag 1) en een heuveletappe met aaankomst op de Lugnaquilla: 9.3 kilometer á 8.0% gemiddeld, met een maximale stijging van 15%. Toppers als Daniel Martin en Stephen Roche zijn thuisrijders en willen niets liever dan deze ronde winnen.

Historie
2014 (GBr) Bradley Wiggins (als Supertijdrit)

De sprinttrui
De Ronde van Ierland kent slechts een vlakke rit en om die sprinter daar te belonen met een trui vonden ze een beetje te veel van het goede. Daarom is de sprinttrui ingevoerd of eigenlijk de supersprinttrui. In zowel etappe 1b als in etappe 2 zitten twee supersprints, deze zijn aangegeven met de kleur blauw en de initialen SS: SuperSprint. In de etappes zijn punten te verdienen voor de eerste vier renners bij de supersprint: 5-3-2-1 punt, omdat deze sprint halverwege de etappes liggen is het onlogisch dat het klassement na een sprinter gaat of een klassementsman. De typerende vroege vluchters mogen voor deze trui gaan strijden. We denken hierbij aan renners die vaker het hazenpad kiezen en bij wie komen we dan uit? Uiteraard Johnny Hoogerland is de topfavoriet voor dit klassement. Zou hij voor het eerst sinds 2013 weer een zege kunnen boeken? We moeten ook rekening houden met Domink Nerz en Jan Barta van Bora-Argon18 die ook graag de aanval kiezen. We hebben nog een landgenoot die kans maakt op de trui in de persoon van Pieter Weening , al is daar de verwachting dat hij een goede ploegentijdrit rijdt en dat het peloton hem daarom hem niet laat gaan. Serge Pauwels veelvuldig in de aanval in de Tour is ook een kanshebber, maar deze renner heeft ook klassementsambities. Adrian Kurek van CCC wilt altijd wel aanvallen, dit geldt ook voor Jesse Sergent . Verder kan Phillip Deignan zich hier op focussen in zijn thuisland.

Favorieten volgens NederFlits.com
*** Johnny Hoogerland
** Jan Barta, Pieter Weening
* Domink Nerz, Adrian Kurek, Jesse Sergent

Favorieten

*** Daniel Martin
Voor het klassement in grote rondes is hij net iets te licht bevonden, maar in zo’n koers zou hij wel moeten meestrijden voor de ritzege. Met winst in de Ronde van Lombardije (2014), Luik-Bastenaken-Luik (2013), Ronde van Catalonië (2013) en Ronde van Polen (2010) lijkt het parcours speciaal voor hem getekend. Helaas zijn deze resultaten uit voorgaande jaren en bieden ze niet altijd houvast. Daniel Martin was er in de Tour 2x dicht bij, maar stranden beide keren op plek 2. Hij is er op gebrand deze ronde te winnen en zo ook een deel weg te vegen van het drama van de Ronde van Italië 2013, waar de 3e etappe in Dublin aan zou komen, maar waar hij in de ploegentijdrit zwaar ten val kwam en uitviel. Daniel Martin kan rekenen op een sterkt team met Ryder Hesjedal, Davide Formolo, Nathan Haas, Nathan Brown en Benjamin King.

** Ryder Hesjedal en Steven Kruiswijk

Ryder Hesjedal is een enorme strijder dat was ook afgelopen Tour te zien. Het kraakt en het piept, maar het breekt niet. De winnaar van de Ronde van Italië 2012 won vorig jaar op een steile aankomst in de Ronde van Spanje en mag daarom zeker tot de favorieten worden gerekend de Canadees werd dit jaar 5e in de Ronde van Italië. Mocht Daniel Martin door het eis zakken dan hebben ze met Ryder Hesjedal en zelf Davide Formolo nog een belangrijke klant.

Steven Kruiswijk verspeelde veel tijd in een etappe in dezelfde Ronde van Italië, maar toonde karakter en kwam terug een keurige 7e plaats was het resultaat. In de Tour was hij duidelijk moe gestreden van de Giro, maar in de laatste week hielp hij toch kopman Robert Gesink aan een keurige 6e plaats achter de grote vier en Valverde. Hij werd zo ‘the best of the rest’. Kruiswijk krijgt een redelijk sterk team met zich mee: Robert Wagner, Paul Martens, Jos van Emden, Tom Leezer en Rick Flens.

* Adam Yates, Nicolas Roche en Serge Pauwels

Adam Yates is wordt 7 augustus pas 23 jaar en is een goede coureur. In de Tour de France dit jaar werd hij 50e, maar als hij zijn vorm van 2014 kan terugpakken hebben ze een moeilijke klant aan hem. De renner versloeg toen Taaramäe in de loodzware bergrit in de Ronde van Turkije. Taaramäe werd uiteindelijk 2e achter Adam Yates. Hij heeft een team dat in de ploegentijdrit een goede tijd neer kan zetten en zo al een tikje uit te delen. Wat zou kunnen betekenen dat hij in de heuveletappe niet vol inspanning hoeft te leveren. Hij krijgt Tuft, Meyer, Meier, Weening en Gerrans met zich mee.

Nicolas Roche bekend als de zoon van Stephen Roche. De trots van Ierland die een keer de Ronde van Frankrijk won. Stephen Roche die overigens de nationale selectie van Ierland coacht. Roche won in 2014 de loodzware Route du Sud voor Valverde. In 2013 won hij een etappe in de Ronde van Spanje. Hij droeg één dag de leiderstrui en werd uiteindelijk 5e in het eindklassement. Als hij zijn benen van dat jaar weet terug te vinden is dit een goede kanshebber voor de eindwist. Hij wordt ondersteund door: Swift, Stannard, Rowe, Siutsou en Deignan

Serge Pauwels is geen veel winnaar. Een zeges en de bergtrui in de Tour Down Under. Zelfs over die ene zeges valt nog iets te zeggen: een zege in een ploegentijdrit . In de Tour dit jaar werd hij 13e, keurige prestatie. Sterker nog van de mensen aan de start van de Ronde van Dublin is hij de best geklasseerde uit de Tour. Komt dat doorat hij in de eerste week veel tijd verloor en later veel tijd terugpakte door in de ontsnapping te gaan? Wellicht, maar voor een 13e plaats in de Tour de France moet je een klasbak zijn een man met karakter. Hij gaat proberen een zege erbij te pakken. Voor het eerst sinds 2012 (ploegentijdrit) kan hij een zege pakken. Wat zou dat mooi zijn en wat zouden we het hem gunnen.

Gevaarlijke outsiders
Verder heeft Cannondale-Garmin nog een derde renner achter de hand, ook Davide Formolo is een ontzettend sterke renner. Hij is pas 22 jaar en heeft al een etappe in de Giro op zijn naam staan. Misschien nog niet deze ronde, maar we gaan nog veel van deze man horen. MTN-Qhubeka heeft naast Serge Pauwels ook nog Louis Meintjes de nummer 2 van het WK in Florence bij het U23 en eindwinnaar van de Ronde van Coppi en Bartali. Deze Zuid-Afrikaan zou het niveau aan moeten kunnen. Bradley Wiggins rijdt mogelijk zijn laatste wegwedstrijd en zou graag nog een keer van zich laten horen. De huidige houder van het werelduurrecord lijkt echter te kort te komen met zijn team in de ploegentijdrit, maar hé hij is nog altijd de wereldkampioen tijdrijden misschien nog 1 keer? Davide Rebellin wordt op 9 augustus ‘pas’ 44 jaar, daarmee is hij bijna 21 jaar ouder dan Adam Yates, om het nog maar niet over de jongste deelnemer te hebben… Kan ‘opa Rebellin’ nog een keer voor een stunt zorgen? Al met al heeft hij dit jaar toch al twee zeges gepakt… Linus Gerdemann en Gustav Larsson vormen het kopmanduo van Cult. Larsson werd in zowel de Ronde van Noorwegen (2.HC) als de Bayeren Rundfahrt (ook 2.HC) 9e in het eindklassement. Gerdemann wist de Ronde van Luxemburg (eveneens 2.HC) te winnen voor Marc de Maar en Huub Duyn misschien kunnen ze voor de eerste zege van Roompot zorgen? Als laatste zouden Bob Jungels van Trek eens in een goede vlucht kunnen zitten, Alex Dowsett met Groot-Brittannië een goede ploegentijdrit kunnen rijden en hebben we Emanuel Buchmann al genoemd? Nou bij deze. De Ronde van Dublin gaat dus een spektakelstuk worden!

*** Daniel Martin
** Ryder Hesjedal en Steven Kruiswijk
* Adam Yates, Nicolas Roche en Serge Pauwels

Ierenklassement
Natuurlijk kun je uit de favorieten opmaken welke renners favoriet zijn voor het Ieren klassement. De Ieren zijn met 17 vertegenwoordigd. We kunnen nu wel alle namen op een rijtje zetten, maar niet iedereen maakt kans op dit klassement. De eerder genoemde Daniel Martin is topfavoriet gevolgd door Nicolas Roche, op gepaste afstand staan daan een blok van drie renners van An-Post: Ryan Mullen , Jack Wilson en Eoin McCarthy . NFTO levert een goede renner met Edward ‘Eddie’ Dubnar . De Ierse nationale selectie komt eingelijk wat tekort, maar misschien kan Ierse kampioen Damien Shaw verrassen? Als laatste zou je Phillip Deignan van Sky er ook nog bij kun zetten, maar dan zal wel eerst Nicolas Roche een tik moeten krijgen.

*** Daniel Martin
** Nicolas Roche en Ryan Mullen
* Jack Wilson, Edward Dunbar en Damien Shaw

Reacties -- Verberg Reacties

Plaats als eerste een reactie
Reageren op dit bericht is niet (meer) mogelijk

© 2014-2015 NederFlits.com - alle rechten voorbehouden

Laatst gewijzigd
moker

Jasper Stuyven niet fit aan start Ronde van Dublin 2015
Door Mo Ker om 20.45

De Belg Jasper Stuyven start niet fit aan de Ronde van Dublin 2015 dat heeft hij op DWitter.com bekend gemaakt. De Belg van Trek Factory Racing zou een griepje te pakken hebben. De 23-jarige renner werd bij Trek meegenomen om Jungels te ondersteunen en in etappe 1b een hoge klassering uit het vuur te halen. De Belg start overingens morgen wel.

Jasper Stuyven @Jasperstuyven:
Bad news for me, I'm a little bit sick. Tomorrow I will start at the Tour de Dublin, but I hope it's going better. #TourdeDublin
20.22 - 31 juli 2015
112 ReDweets
56 Favorites

Update 20.53
De Britse renner Jonathan McEvoy van NFTO zou tijdens de verkenning gevallen zijn. Volgens manager Dave Povall zou de renner van NFTO alleen zijn gevallen. De Brit meld dat er geen breuk zijn, maar dat de renner wel een aantal schaafwonden heeft.

Tour de Dublin:
Jonathan McEvoy is crashed, before the race stated Crash McEvoy DublinTour

De DublinTour ( ook bekend als: Tour de Dublin, Ronde van Dublin) begint morgen met een ploegentijdrit.

Reacties - verberg reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren is niet (meer) mogelijk.

Laatst gewijzigd
moker

Jaja, Mullen stageplek bij Cannondale-Garmin. De Ronde van Dublin is voorlopig zijn laatste koers bij An Post

moker

Ronde van Dublin
Etappe 1a: Dublin-Dublin TTT 17.1 kilometer

'Dag dames en heren en welkom bij de start van de Ronde van Dublin. Een 2.1 koers in Ierland. We starten vandaag met een ploegentijdrit in de straten van Dublin en we krijgen vanmiddag ook nog een etappe, maar we gaan niet te veel op de zaken vooruit lopen. U luistert trouwens naar de vertrouwende stem van Michiel Maasmansen en naast mij zit college commentator Dirk Zaagmans Jr. Wij gaan u de komende twee dagen verblijden met deskundige adviezen en interviews. Het is de eerste koers van NederFlits sinds de Ronde van Zuid-Afrika, die in januari werd verreden. Weet u de winnaar nog? Dirk weet jij het nog?’ ‘Nou Michiel dan moet ik weer even teruggraven in mijn geheugen, was dat Impey van Orica?’ ‘Inderdaad, het was de Zuid-Afrikaan Impey die de Ronde van Zuid-Afrika won. Dwars door Duitsland zou ook worden gehouden, maar door een bommeldingen in de Rund um Köln werd Dwars door Duitsland om veiligheidseisen afgelast. Vorig jaar werd deze koers verreden als 1.1 koers en bestond het enkel uit een tijdrit, het heette toen de Supertijdrit. Bradley Wiggins won die koers voor Gustav Larsson. Beiden renners zijn vandaag ook aanwezig. Saillant detail: ze rijden allebei voor een andere ploeg. Bradley Wiggins is na Parijs-Roubaix naar Team WIGGINS vertrokken en Gustav Larsson is van IAM naar Cult Energy vertrokken, beide teams zijn overigens gepromoveerd in vergelijking met vorig jaar, IAM werd World Tour en Cult Energy werd Pro Continentaal. Aan de start staan twee Nederlandse ploegen: LottoNL en Roompot. Aan de start staan twaalf Nederlanders en dat op 102 deelnemers dat is meer dan 10% van het deelnemersveld. Groot-Brittannië is hofleverancier met 28 deelnemers, gevolgd door Ierland met vijftien deelnemers. We gaan langzaam richting de koers. Aan de start staan 16 ploegen, de World Tour en Pro Continentale ploegen staan hier met zes man en de Continentale en Nationale ploegen met zeven man, daarom 102 deelnemers. We pikken er even de belangrijkste namen tussenuit en de Nederlanders :

3. Damien Shaw Ierland Ierland
11. Svein Tuft Canada Orica-GreenEDGE
13. Adam Yats Groot-Brittannië Orica-GreenEDGE
14. Pieter Weening NEDERLAND Orica-GreenEDGE
16. Simon Gerrans Australië Orica-GreenEDGE
21. Daniel Martin Ierland Cannondale-Garmin
22. Ryder Hesjedal Canada Cannondale-Garmin
31. Steven Kruiswijk NEDERLAND LottoNL-Jumbo
32. Jos van Emden NEDERLAND LottoNL-Jumbo
35. Rick Flens NEDERLAND LottoNL-Jumbo
36. Tom Leezer NEDERLAND LottoNL-Jumbo
41. Nicolas Roche Ierland Team Sky
45. Ben Swift Groot-Brittannië Team Sky
54. Stijn Devolder België Trek Factory
55. Jesse Sergent Nieuw-Zeeland Trek Factory
56. Bob Jungels Luxemburg Trek Factory
61. Jan Barta Tsjechië Bora-Argon18
66. Sam Bennett Ierland Bora-Argon18
71. Davide Rebellin Italië CCC Sprandi
72. Grega Bole Slovenië CCC Sprandi
81. Gustav Larsson Zweden Cult Energy
86. Linus Gerdemann Duitsland Cult Energy
91. Gerald Ciolek Duitsland MTN-Qhubeka
92. Matthew Goss Australië MTN-Qhubeka
95. Theo Bos NEDERLAND MTN-Qhubeka
96. Steven Cummings Groot-Brittannië MTN-Qhubeka
101. Johnny Hoogerland NEDERLAND Roompot Oranje
102. Marc de Maar NEDERLAND Roompot Oranje
103. Huub Duyn NEDERLAND Roompot Oranje
104. Ivar Slik NEDERLAND Roompot Oranje
105. Brian van Goethem NEDERLAND Roompot Oranje
106. Sjoerd van Ginneken NEDERLAND Roompot Oranje
111. Ryan Mullen Ierland An Post
121. Steele von Hoff Australië NFTO
141. Bradley Wiggins Groot-Brittannië Team Wiggins
151. Alex Dowsett Groot-Brittannië Groot-Brittannië
153. Mark Cavendish Groot-Brittannië Groot-Brittannië

‘Voor een 2.1 koers in Ierland is het deelnemersveld sterk. Dirk heb je de startvolgorde’? ‘Ja hoor, Michiel de startvolgorde is om 10.00 Groot-Brittannië daarna wordt om de vijf minuten steeds gestart op volgorde na Groot-Brittannië: LottoNL, MTN, NFTO, Cult, Trek, CCC, Raleigh, An Post, Bora-Argon18, Cannondale-Garmin, WIGGINS, Roompot, Sky, Orica en om 11.15 als laatst Ierland.’ ‘Dan gaan we snel LottoNL krijgen, het team dat is opgebouwd rond Steven Kruiswijk.’ We zijn inmiddels gestart met de Britse selectie voor de ploegentijdrit.

Team: Great-Britain
151. Alex Dowsett GBR
152. Ryan Perry GBR
153. Mark Cavendish GBR
154. Yanto Barker GBR
155. Jon Mould GBR
156. Peter Williams GBR
157. Tristan Robbins GBR
Manager: Shane Sutton

‘Het tussenpunt staat genoteerd op 8.9 kilometer dus over een minuutje of 10 krijgen we meer duidelijkheid. Dirk hoe staat het weer ervoor?’ ‘Het is 14 graden, het zonnetje schijnt en het regent niet wat eigenlijk wel de grootste verassing van vandaag is. De kans op neerslag is 35%, maar neemt rond de klok van drie uur toe naar 45%, de temperatuur koelt dan een paar graden af. Het is bijna windstil en dat komt voor sommige renners wel goed uit.’ ‘Dankjewel weerman Dirk, de start van de Nederlandse equipe LottoNL-Jumbo’:

Team: LottoNL
31. Steven Kruiswijk NED
32. Jos van Emden NED
33. Paul Martens GER
34. Robert Wagner GER
35. Rick Flens NED
36. Tom Leezer NED
Manager: Richard Plugge

‘Groot-Brittannië zou bijna bij het eerste tussenpunt en het heeft nog vijf renners over. We zijn geen Barker meer en zoek ook niet naar Robbins. Het zijn vooral Doswett en Cavendish die rijden. Het is straks de tijd van de 3e man die telt op de meet. Dirk voor we het eerste tussenpunt krijgen even een prono?’ ‘Ik verwacht veel van Orica GreenEDGE, Cannondale, LottoNL en Trek Factory Racing Ik ga er van uit dat een van deze vier ploegen om de ritzege strijdt en om de eerste gele trui.’ ‘Ik hoop op de Belkin boys, euh……. ik bedoel natuurlijk de LottoNL renners. De volgende ploeg van het startpodium is MTN-Qhubeka, dat ook een sterk team heeft opgesteld en alles inzet op de etappe van morgen. Krijgen we nog eerst een tussentijd van Groot-Brittannië, voorlopig nog niet dan gaan we kijken naar MTN-Qhubeka. Het Zuid-Afrikaanse team dat met Cummings een etappe in de Tour won.’

Team: MTN-Qhubeka
91. Gerald Ciolek GER
92. Matthew Goss AUS
93. Serge Pauwels BEL
94. Louis Meintjes RSA
95. Theo Bos NED
96. Steven Cummings GBR
Manager: Michel Cornelisse

‘De eerste tussentijd is een feit, de mannen van en uit Groot-Brittannië zetten een tijd neer van 10.06, een gemiddelde van 52.87, goed gedaan van de Britten die nog maar met vier zijn, Mould laat ook los. Dan heb je wel een snelle tijd, maar in 8.2 kilometer mogen ze er nog maar één renner afgooien. Dit is een mooi moment om even een biertje te halen voor straks. We zijn er over een aantal minuten terug bij tot zo!’

RECLAME

‘Welkom terug dames en heren en we kunnen u zeggen dat de Nederlandse ploeg LottoNL de toptijd heeft neergezet op 10.02, vier seconden sneller dan Groot-Brittannië, we zien echter Wagner niet meer erbij zitten. Inmiddels is ook NFTO gestart het team van Steele von Hoff. De Britten staan bijna op het punt binnen te komen. We krijgen momenteel de start van Cult Energy.

Team: Cult Energy
81. Gustav Larsson SWE
82. Martin Mortensen DEN
83. Rasmus Quaade DEN
84. Alex Hirsh LUX
85. Karel Hnik CZE
86. Linus Gerdemann GER
Manager: Michael Skelde

De eerste tijd aan de meet is bekend, de Britten hebben 20.14 minuten gedaan over het parcours. Met een snelheid van boven de 50 kilometer per uur. U heeft vast wel door dat we niet alles in de gaten kunnen houden, maar we gaan u wel even de voorlopige tijden melden.

Tijd: 10.21
Tussenpunt 1 (8.9 km) Finish (17.1 km)
1 LottoNL 10.02 | 1 Great Britain 20.14
2 MTN +3 |
3 Great Britain +4 |

‘Volgens Radio Koers wordt er een probleem gemeld bij een LottoNL renner, kunnen we daar een beeld van krijgen? Het is Jos van Emden, het trekpaard in deze tijdrit met een lekke band. Dat is toch een smet op de rekening van LottoNL-Jumbo. De volgende ploeg vertrek inmiddels en dat is Trek Factory Racing.

Team: Trek Factory
51. Kristoff Vandewalle BEL
52. Jasper Stuyven BEL
53. Matthew Busche USA
54. Stijn Devolder BEL
55. Jesse Sergent NZI
56. Bob Jungels LUX
Manager: Kim Andersen

‘NFTO bij het eerste tussenpunt op 26 seconden van LottoNL-Jumbo die bij de meet zijn gespot en ze hebben de toptijd neergezet op 19.45 , 51.94 km/h, bijna een halve minuut sneller dan Groot-Brittannië, maar die hebben ook geen klassementsman. Met Jos van Emden er nog bij had het misschien nog wel een aantal seconden sneller kunnen zijn. De volgende ploeg die van start gaat is CCC. Bij het eerste tussenpunt is Cult een seconde sneller dan LottoNL. Op de eindstreep geeft MTN 12 seconden toe op LottoNL. CCC gaat van start.’

Team: CCC Sprandi
71. Davide Rebellin ITA
72. Grega Bole SVK
73. Stefan Schumacher GER
74. Sylwester Smyzd POL
75. Adrian Kurek POL
76. Mateusz Taciak POL
Manager: Piotr Wadecki

‘De tussentijden:’
Tijd: 10.31
Tussenpunt (8.9 km) Finish (17.1 km)
1 Cult 10.01 | 1 LottoNL 19.45
2 LottoNL +1 | 2 MTN +12
3 MTN +4 | 3 Great Britain +29
4 Great Britain +5 |
5 NFTO +26 |

‘De eerste opgave is een feit, het is een renner van NFTO die al vroeg moest lossen en dus hoogstwaarschijnlijk buiten tijd was geeindigd’. ‘De tijdslimiet staat op 30% dat betekent dat als de top tijd 19.30 zou worden = 1170 seconden dat je 342 seconden = 5 minuten en 42 seconden buiten tijd mag eindigen. De renner van NFTO zat bij het eerste tussenpunt al op 3.12 minuten. Het is met rugnummer 124 McEvoy die als eerste de ronde verlaat . Spijtig.’ ‘We zijn bij het vertrek van een nieuwe ploeg, maar we krijgen inmiddels een nieuwe toptijd het zijn de mannen van Trek Factory die op 9.59 bij het eerste tussenpunt komen , op het moment dat Raleigh van start gaat. De tussentijd van NFTO heeft u nog van ons tegoed, we zijn over enkele minuten terug blijven kijken dus!’

RECLAME

‘Welkom terug dames en heren, we hebben de doorkomst gezien van Trek Factory. Op de meet gaf NFTO 36 seconden toe. Het verval is dus niet zo groot. NFTO houdt ook maar drie renners over op de streep. Dat deden MTN en LottoNL met een renner minder gestart beduidend beter. Allebei hadden ze vier renners over. Bij LottoNL hadden dat er vijf kunnen en moeten zijn, maar pech bij van Emden koste de ploeg ook een paar seconden. Wie weet kunnen die nog belangrijk zijn? Geen bonificaties dus alles moet bij deze ploegentijdrit en in de bergetappe worden beslist. Veel sprinters zoals Goss, Cavendish, Bennett zullen na etappe 1b uit de ronde stappen. Gelijk hebben ze. De doorkomst van CCC bij het eerste tussenpunt en dat is op 10.04, dat is een seconde voor MTN. Op de streep is Cult twee seconden sneller dan LottoNL en dat zijn de seconden die ze verloren door pech van Jos van Emden. De start van An Post. Met kampioen tijdrijden van Ierland Ryan Mullen.’

Team: An Post
111. Ryan Mullen IRE
112. Jack Wilson IRE
113. Conor Dunne IRE
114. Eoin McCarthy IRE
115. Sean Downey IRE
116. Aidis Kruopis LTU
117. Paulus Siskevicius LTU
Manager: Sean Kelly

‘De tussentijden krijgen we op dit moment door’:
Tijd: 10.41
1 Trek 9.59 | 1 Cult 19.43
2 Cult +2 | 2 LottoNL +2
3 LottoNL +3 | 3 MTN +14
4 CCC +5 | 4 Great Britain +31
5 MTN +6 | 5 NFTO +38
6 Great Britain +7 |
7 NFTO +28 |

‘Om 10.45 aan het vertrek de mannen van Bora-Argon18 met Barta als kopman en Bennett als sprinter. Raleigh Gac komt niet aan de tussentijd van Trek Factory Racing en geeft 33 seconden toe, de slechtste tijd tot nu toe. Wat doet Trek Factory op de meet? De Amerikaanse equipe is drie seconden langzamer dan Cult Energy. Geen sterk tweede gedeelte gereden of Cult heeft een heel goed tweede gedeelte gereden. U begrijpt, dat we niet alles kunnen bijhouden dus we hebben de start van Bora-Argon18 gemist. We kunnen u wel de namen geven van dat team: Barta, Voss, Nerz, Matzka, Buchmann en Bennett. LottoNL-Jumbo met nog altijd de tweede tijd bij het tussenpunt, daar moeten nog 10 ploegen doorkomen. Gejuich momenteel bij de start want zo dadelijk Cannondale-Garmin van start.’

Team: Cannondale-Garmin
21. Daniel Martin IRE
22. Ryder Hesjedal IRE
23. Nathan Haas AUS
24. Davide Formolo ITA
25. Nathan Brown USA
26. Benjamin King USA
Manager: Robert Hunter

‘CCC Sprandi Polkowice op de meet op zes seconden van Cult Energy. Bij het eerste tussenpunt is An Post voorlopig de beste Continentale ploeg op 22 seconden van Trek Factory Racing. We krijgen nog vier ploegen en één land aan het vertrek op volgorde: Team WIGGINS, Roompot, Sky, Orica en Ierland. Daar zitten dus de grote kanshebbers van vandaag bij. Bradley Wiggins de wereldkampioen tijdrijden gaat daar als onbetwiste kopman van start. De Brit heeft ambities voor deze ronde: top 10, hij gaat er vanuit dat hij vandaag geen halve minuut hoeft te verliezen en slaat dan toe in de bergetappe als niemand het verwacht. Wiggins die overigens ook voorspelde dat hij dit jaar Parijs-Roubaix zou winnen en daar 18e werd, moeten we dan 17 plaatsen terugrekenen? Bedoeld hij dan niet de top 30 en dan op plaats 27. Op zich trouwens niet onhaalbaar. Pauwels, Meintjes (MTN), Yates (Orica), Martin, Hesjedal, Formolo (Cannondale), Kruiswijk (LottoNL), Roche (Sky), Jungels (Trek) misschien in een vroege vlucht? Zo moet het ook voor Rebellin (CCC) en Gerdemann (Cult) gaan. Hoogerland (Roompot) en Dowsett (Groot-Brittannië) kun je er dan nog bij zetten als kanshebbers in een vlucht, maar als je dat alles bij elkaar zet en dan even de tijden voorlopig pakt van MTN en Groot-Brittannië dan kan Wiggins toch al een zaakje op die renners doen. In theorie moet de top 10 te halen zijn. Of schatten we hem nu te hoog in?’ ‘Het is duidelijk niet meer de Wiggins die de Tour won, maar wel de man die in een uur tijd meer dan 53 kilometer per uur trapte bij het werelduurrecord, dus je kan hem niet uitvlakken. Het zou zo kunnen dat hij er volledig doorheen zakt, maar het zou ook zo maar eens kunnen dat Bradley Wiggins in waarschijnlijk zijn laatste wegkoers een puike prestatie rijdt. Het is nog steeds een grote man.’ Team WIGGINS inmiddels gestart en Bora zet bij het eerste tussenpunt de 2e tijd neer op een seconde van Trek. Op de streep heeft Raleigh een tijd neergezet van bijna een minuut toe op Cult. Om u niet teveel verwarren geven we de tussentijden:’

Tijd: 14.57
1 Trek 9.59 | 1 Cult 19.43
2 Bora +1 | 2 LottoNL +2
3 Cult +2 | 3 Trek +3
4 LottoNL +3 | 4 CCC +6
5 CCC +5 | 5 MTN +14
6 MTN +6 | 6 Great Britain +31
7 Great Britain +7| 7 NFTO +38
8 An Post +22 | 8 Raleigh +58
9 NFTO +28|
10 Raleigh +33|

‘De continentale ploegen blijven het al bij al goed doen, hoor. De start van onze overige Nederlandse ploeg: Roompot Oranje Peloton, maar eerst een nieuwe toptijd bij het eerste tussenpunt. Onder luid gejuich van de fans zetten Daniel Martin en consorten een tijd van 9.55 neer en daarmee vier seconden sneller dan Trek Factory Racing bij het eerste tussenpunt, alsjeblieft. De start van Roompot Oranje peloton.’

Team: Roompot
101. Johnny Hoogerland NED
102. Marc de Maar NED
103. Huub Duyn NED
104. Ivar Slik NED
105. Brian van Goethem NED
106. Sjoerd van Ginneken NED
Manager: Michael Boogerd

Nog vijf equipes moeten bij het tussenpunt passeren en nog zeven ploegen aan de meet, waar Bora-Argon18 de toptijd heeft. Sam Bennett zat er overigens niet meer bij. Wij gaan naar een andere Ier: Nicolas Roche van Team Sky, An-Post is op de streep binnengekomen op 20.11, 28 seconden van Cult Energy. Voor Nicolas Roche start gaan we straks zijn ploeggenoot zien bij het eerste tussenpunt, in ieder geval zou dat moeten anders heeft Wiggins niet de toptijd met zijn team. Bora-Argon18 doet dat wel op de meet en is drie seconden sneller dan Cult Energy. Bennett overigens niet te vinden. De start van Sky.’

Team: Sky
41. Nicolas Roche IRE
42. Phillip Deignan IRE
43. Luke Rowe GBR
44. Ian Stannard GBR
45. Ben Swift GER
46. Vaisl Kiryjenka BLR
Manager: David Brailsford

‘Team Wiggins zet de 9e tijd neer op achttien seconden (10.13) van Cannondale-Garmin, daarmee is het de beste continentale ploeg op dit moment, maar dit is toch al een tik voor Bradley Wiggins. Alleen Orica en Ierland moeten nog vertrekken. Orica is een kanshebber, Ierland moet zich reppen om hier niet een minuut aan zijn broek te krijgen. We gaan er nog even tussenuit we zijn er zo terug bij voor de ontknoping van de openingsploegentijdrit, blijf kijken tot zo!’

RECLAME

‘Welkom terug dames en heren, mocht u nu pas zijn ingeschakeld u kijkt naar de ploegentijdrit van de Ronde van Dublin, 2.1 in de Wielerflits World Tour. Roompot-Oranje Peloton heeft een tijd neergezet op 10.10, waarmee het drie seconden sneller is dan de ploeg van Wiggins op de meet heeft Cannondale-Garmin de toptijd neergezet in 19.31 , negen seconden sneller dan Bora-Argon18. Orica GreenEDGE is net ook gestart en dus start zo dadelijk alleen Ierland nog. De namen van Orica: Tuft, Meier, Yates, Weening, Meyer en Gerrans. Dit is een goed moment om nog even snel de tussentijden te laten zien.’

Tijd: 15.12
Tussenpunt (8.7 km) Finish (17.1 km)
1 C-Garmin 9.55 | 1 C-Garmin 19.31
2 Trek +4 | 2 Bora +9
3 Bora +5 | 3 Cult +12
4 Cult +6 | 4 LottoNL +14
5 LottoNL +7 | 5 Trek +15
6 CCC +9 | 6 CCC +18
7 MTN +10 | 7 MTN +26
8 Great Britain +11 | 8 An Post +40
9 Roompot +15
| 9 Great Britain +43
10 WIGGINS +18| 10 NFTO +50
11 An Post +26 | 11 Raleigh +1.10
12 NFTO +32 |
13 Raleigh +37 |

‘Team Sky gaat bij het tussenpunt snel zijn. Team WIGGINS zou rond de 20 minuten zitten bij de aankomst, dus rond de 30 seconden van Cannondale-Garmin. Sky is bij het eerste tussenpunt drie seconden sneller dan Cannondale-Garmin. We krijgen de start van Ierland, het laatste land dat hier start.’

Team: Ireland
1. Martin Irvine IRE
2. Ian Richardson IRE
3. Damien Shaw IRE
4. Mark Downey IRE
5. Connor McConvey IRE
6. David McCarthy IRE
7. Marc Potts IRE
Manager: Stephen Roche

‘Team WIGGINS bij de finish op 20.01, 30 seconden van Cannonale-Garmin. Roompot, Sky, Orica en Ierland moeten nog binnenkomen. De laatste twee ploegen ook nog bij het eerste tussenpunt, maar Orica zal niet snel op zich laten wachten. Et voila daar is Orica-GreenEDGE al, de ploeg rijdt de toptijd naar de haaien. 9.47 , dat zijn vijf seconden voorsprong op Team Sky. Alle ploegen zijn gestart dus we hoeven niet meer te wachten op de start van teams. Roompot Oranje Peloton aan de meet en een tijd van 19.55, 24 seconden op Cannondale-Garmin. Het zal gaan tussen Sky en Orica. Ierland wordt gesignaleerd op een kilometer van de meet en die gaan overduidelijk niet de toptijd neerzetten . Team Sky is aan de finish nog maar een seconde sneller dan Cannondale-Garmin 19.30, maar wel de nieuwe toptijd, maar voor hoe lang? . De Ieren zijn bij het eerste tussenpunt gekomen en geven nu al 55 seconden toe: 10.42, de slechtste tijd van de dag, door de thuisrijder nota bene. Orica-GreenEDGE die moeten het gaan doen aan de finish. Volgens de GPS zijn ze sneller ze zijn nog met vier man: Tuft, Meier, Yates en Weening. Nog een kilometer. Orica-GreenEDGE rijdt stevig door. Voor Pieter Weening gaat het aan het einde toch nog net iets te snel, maar het heeft resultaat want Orica-GreenEDGE is de snelste ploeg aan de finish op 19.20, tien seconden voor Team Sky wat een prestatie . Weening komt hier binnen op 19.26, dat betekent dat hij vierde staat in het algemeen klassement. De Ieren zijn nog met zijn vieren, hé dat rijmt. Geen goede tijd, maar dat hadden we ook niet verwacht. De Ieren doen er alles aan om vandaag niet als slechtste te eindigen bij de ploegentijdrit de ploeg slaagt daar niet in. Ze komen als allerlaatste binnen op 1.38 van Orica-GreenEDGE en zijn daarmee zeventien seconden langzamer dan Raleigh. Ik dank Dirk Zaagmans Jr. voor de nuttige informatie en het co-commentator, Adam Yates zal straks als leider vertrekken, wij zijn er rond de klok van vier uur (Nederlandse Tijd) weer bij. Hopelijk tot dan!’

Uitslag
Eerste tussenpunt (8.9 km):
1 Orica-GreenEDGE Australië 9.47
2 Team Sky Groot-Brittannië +5
3 Cannondale-Garmin Verenigde Staten +7
4 Trek Factory Racing Verenigde Staten +11
5 Bora-Argon18 Duitsland +12
6 Cult Energy Pro Cycling Denemarken +13
7 LottoNL-Jumbo NEDERLAND +14
8 CCC Sprandi Polkowice Polen +16
9 MTN-Qhubeka Zuid-Afrika +17
10 Groot-Brittannië x +18
11 Roompot Oranje Peloton NEDERLAND +22
12 Team WIGGINS Groot-Brittannië +25
13 An Post-Chainreaction Ierland +33
14 NFTO Groot-Brittannië +39
15 Raleigh-GAC Groot-Brittannië +44
16 Ierland x +55

Finish (17.1 km)
1 Orica-GreenEDGE Australië 19.20
2 Team Sky Groot-Brittannië +10 (+5)
3 Cannondale-Garmin Verenigde Staten +11 (+4)
4 Bora-Argon18 Duitsland +20 (+8)
5 Cult Energy Pro Cycling Denemarken +23 (+10)
6 LottoNL-Jumbo NEDERLAND +25 (+11)
7 Trek Factory Racing Verenigde Staten +26 (+15)
8 CCC Sprandi Polkowice Polen +29 (+13)
9 Roompot Oranje Peloton NEDERLAND +35 (+13)
10 MTN-Qhubeka Zuid-Afrika +37 (+20)
11 Team WIGGINS Groot-Brittannië +41 (+16)
12 An Post Chainreaction Ierland +51 (+18)
13 Groot-Brittannië x +53 (+35)
14 NFTO Groot-Brittannië +1.00 (+21)
15 Raleigh-GAC Groot-Brittannië +1.20 (+36)
16 Ierland x +1.38 (+43)
DNF Jonathan McEvoy NFTO -

Algemeen Klassement na etappe 1a
1 Adam Yates Groot-Brittannië Orica-GreenEDGE 19.20
2 Svein Tuft Canada Orica-GreenEDGE z.t.
3 Christian Meier Canada Orica-GreenEDGE z.t.
4 Pieter Weening NEDERLAND Orica-GreenEDGE +6
5 Nicolas Roche Ierland Team Sky +10
6 Ian Stannard Groot-Brittannië Team Sky z.t.
7 Luke Rowe Groot-Brittannië Team Sky z.t.
8 Vaisl Kiryjenka Wit-Rusland Team Sky z.t.
9 Ryder Hesjedal Canada Cannondale-Garmin +11
10 Daniel Martin Ierland Cannondale-Garmin z.t.
11 Davide Formolo Italië Cannondale-Garmin z.t.
12 Nathan Haas Australië Cannondale-Garmin z.t.
13 Paul Voss Duitsland Bora-Argon18 +20
14 Jan Barta Tsjechië Bora-Argon18 z.t.
15 Dominik Nerz Duitsland Bora-Argon18 z.t.
16 Gustav Larsson Zweden Cult Energy Pro Cycling +23
17 Linus Gerdemann Duitsland Cult Energy Pro Cycling z.t.
18 Karel Hnik Tsjechië Cult Energy Pro Cycling z.t.
19 Alex Hirsch Luxemburg Cult Energy Pro Cycling z.t.
20 Benjamin King Verenigde Staten Cannondale-Garmin +24
21 Steven Kruiswijk NEDERLAND LottoNL-Jumbo +25
22 Rick Flens NEDERLAND LottoNL-Jumbo z.t.
23 Paul Martens Duitsland LottoNL-Jumbo z.t.
24 Tom Leezer NEDERLAND LottoNL-Jumbo z.t.
25 Bob Jungels Luxemburg Trek Factory Racing +26
101 Marc Potts Ierland Ierland +5.25

Supersprintklassement na etappe 1a [/b]
Niet uitgereikt

Ieren klassement na etappe 1a
1 Nicolas Roche Ierland Team Sky 19.30
2 Daniel Martin Ierland Cannondale-Garmin +1
3 Phillip Deignan Ierland Team Sky +1[s]5[/s]7
4 Ryan Mullen Ierland An Post-Chainreaction +51
5 Conor Dunne Ierland An Post-Chainreaction z.t.

Ploegenklassement
1 Orica-GreenEDGE Australië 19.20
2 Team Sky Groot-Brittannië +10
3 Cannondale-Garmin Verenigde Staten +11

Informatie over de winnaar:
Orica GreenEGDE; in dit geval leider Adam Yates

Adam Yates
Leeftijd: 22
Nationaliteit: Groot-Brittannië
Ploeg: Orica-GreenEDGE
Voorgaande ploegen: -
Zeges 2015: Ploegentijdrit Ronde van Dublin
Overige zeges: (2014) Jongerenklassement Ronde van San Luis, Etappe en eindklassement Ronde van Turkije en GP Industria.

Laatst gewijzigd
anonymous

Mooi verslag, LottoNL doet het goed. Trek valt tegen, met zulke goede renners als Vandewalle en Jungels. Eén ding valt me nog op: in het Ieren-klassement staat Deignan op 15 seconden van Roche, maar in het algemeen klassement zou hij dan op 25 seconden moeten staan (dus top-25).

moker

'@anonymous het moeten 17 seconden zijn, want Deignan kwam niet in de top 25 voor. Een fout van de wedstrijdorganisatie die het zo zal aanpassen.

De middagetappe postbik tussen 15.45 - 16.30

moker

Goedemiddag dames en heren u kijkt naar NederFlits en we zijn bij de tweede rit in de Ronde van Dublin. 100 renners starten vanmiddag nog, we zien dat Jasper Stuyven heeft opgegeven . Ik ben Michiel Maasmansen en naast mij zit co-commentator en ‘weerman’ Dirk Zaagmans Jr. De etappe van vandaag gaat van Dublin naar Athy over een afstand van 67.5 kilometer, tussendoor zijn twee tussensprint Dirk waar zijn die?’ ‘De eerste sprint ligt op 22 kilometer en de tweede sprint op 47.5 kilometer, daar zijn 5-3-2-1 punten te pakken voor de blauwe sprinttrui. De temperatuur is gestegen naar 18 graden, de kans op neerslag is 55%, maar het miezert hier al een beetje aan de start. Het is nog steeds bijna windstil hier in Dublin. Het parcours is makkelijk. Het hoogste punt is niet van je dat, als sprinter zou je er ook moeten blijven hangen, maar misschien gaat het weer nog wel een invloed spelen vandaag. . ‘Dank voor de analyse Dirk Zaagmans Jr. We gaan zo dadelijk van start met 100 renners verdeeld over veertien ploegen en twee landen. We zijn van start gedaan, 100 renners bij de 67.5 kilometer lange rit in lijn, de enige vlakke etappes. Nog even snel Dirk Zaagmans Jr. wie verwacht je vandaag?’ ‘Ik denk Gerrans of Ciolek omdat het parcours toch licht oploopt, op 2.4 kilometer moet er nog een pukkeltje worden bedwongen, van slechts 200 meter, maar de eerste 100 meter is toch 8.1% en de 2e 100 meter is 5.5%. Als daar koers wordt gemaakt kunnen sprinters het zwaar krijgen. Verder geef ik Goss, Bos, Bennett, Bole, Gerdemann en Swift een kans.’ . ‘Dank voor de analyse Dirk, we zijn twee kilometer onderweg en we hebben een kopgroep van vier renners. Met daarbij twee Ieren. De samenstelling : 6. McCarthy (Ierland), 63. Nerz (Bora), 122. Dunbar (Ierland) en 152. Ryan Perry (Groot-Brittannië), dat zijn de renners die in de kopgroep rijden. In het peloton zijn het de mannen van MTN-Qhubeka en Orica-GreenEDGE die orde op zaken stellen . Flat tire: 45. Ben Swift . Ben Swift dus nu al lek gereden, dat is toch een inspanning die hij moet leveren om terug te komen, want MTN en Orica hebben dat in de smiezen. Het regent niet bepaald hard, maar het is wel regen dat een beetje blijft liggen, het droogt ondanks het redelijke warme weer niet op. Hebt begint wat harder te regenen. We zijn pas vijf kilometer onderweg en Ben Swift is al op achterstand. We zien nog meer mensen tussen de volgauto’s vooral renners van continentale teams en van de Ierse selectie. Voor hen gaat het nu ook al te snel.’ [/i] ‘De tijdslimiet staat voor vandaag op 15%, wat betekent dat de winnaar 1.5 uur over zijn zege doet = 90 minuten, dat je 13.5 minuut buiten tijd mag eindigen, maar zit je daar nu al te strijden, dan gaat het een zware dag worden.’ ‘De kopgroep rijdt niet echt weg, ze hebben nu vijftien seconden, maar Orica en MTN hebben baat erbij dat Ben Swift achterblijft. We gaan eens even kijken naar de resultaten uit de kopgroep.’

Name: David McCarthy
Country: Ireland
Team: Ireland (JLT Condor)
Place in General Classification: 88. á 1.40
Victories: -

Name: Dominik Nerz
Country: Germany
Team: Bora-Argon18
Place in General Classification: 15. á 0.20
Victories: TTT Giro del Trentino (2.HC/2015), Stage Giro Ciclisto Della Valle (2.2/2009)

Name: Edward Dunbar
Country: Ireland
Team: NFTO
Place in General Classification: 98. á 3.12

Name: Ryan Perry
Country: Great-Britain
Team: Great-Britain (SportGrub Kuota Cycling Team)
General Classiciaton: 78. á 0.53

Perry werd overigens 3e op het Brits kampioenschap tijdrijden, alsjeblieft.’ Head of the Race- Peloton á 0.12 – Swift Group á 0.29 ‘Dat zijn de voorlopige tijdsverschillen na acht kilometer fietsen. In het peloton houden ze de benen nu wat stiller, want ze willen niet dat de vlucht te snel wordt ingelopen en dat gevaarlijkere mannen wegrijden. Nerz en Perry staan binnen de minuut, McCarthy op 1.40 en Dunbar op meer dan drie minuten. Het gevaar komt dus van Nerz. Heeft ook de meeste ervaring op een hoog niveau. Hij deed al mee aan de Tour en de Vuelta. Dit jaar gaf hij op in de Tour. We gaan er zo dadelijk even tussenuit, maar eerst gaan we nog even luisteren naar een interview van gisteren met Adam Yates. Niet door Sacha Brockenhoff, maar door de regionale telvisie, hier is Adam Yates.’

(vertaald vanuit het Engels, fouten voorbehouden)
Reporter: Adam Yates je hebt de ploegentijdrit met Orica gewonnen had je dat verwacht?
Adam Yates: Euh…, ja, ik zag dat we de grootste kanshebbers waren dus ik had zeker verwacht dat we een grote kans maakte om te winnen en dat het toen nog eens lukte is heel erg mooi en ik ben zeer blij dat het gelukt is.
Reporter: Ga je vanmiddag proberen de gele trui vast te houden?
Adam Yates: Ik weet dat het vanmiddag een redelijke simpele etappe wordt, je moet wel zorgen dat je bij het pukkeltje niet in de achterste posities zit, want je kan zo achter een breuk zitten.
Reporter: Op welke renner spelen jullie vanmiddag?
Adam Yates: Natuurlijk op Adam Yates, Tuft, Meier en Meyer zullen voor hun rijden, Weening gaat proberen in de vroege vlucht te zitten, maar mocht dat niet lukken dan gaan hij mij ondersteunen.
Reporter: Hoe groot acht je de kans dat je deze ronde wint?
Adam Yates: Alles zal afhangen van morgen, want de klim is meer dan negen kilometer aan bijna 7% gemiddeld ik heb dan wel een voorsprong van tien seconden, maar het gaat zwaar worden.
Reporter: Wie zie je als belangrijkste concurrenten?
Adam Yates: Die komen vooral uit het kamp Cannondale-Garmin met Daniel Martin, Ryder Hesjedal en Davide Formolo verder geef ik ook nog Steven Kruiswijk een goede kans evenals Roche, maar het gewicht zal morgen worden gedragen door Cannondale-Garmin, want zij maken de grootste kans om deze ronde te winnen.
Reporter: Dankjewel Adam Yates.

‘Tot zover de jonge Brit. Goed, we gaan er zo dadelijk gedurende een aantal minuten even tussenuit, maar niet voor we eerst de koerssituatie hebben.’ [/I] Head of the Race- Counter Attack á 0.15 – Peloton á 0.44 – Swift Group á 0.46 . De groep met Swfit is momenteel aangesloten in de ‘counter attack’ zitten: 55. Jesse Sergent (Trek), 75. Adrian Kurek (CCC), 82. Martin Mortensen (Cult) en 143. Mark Christian (Team WIGGINS), dat zijn de vier achtervolgers. We zijn zo dadelijk bij u terug. Tot zo!’

RECLAME

‘Welkom terug bij de Ronde van Ierland, we zijn 12.5 kilometer onderweg en we gaan kijken naar de tijdsverschillen.’ Head of the Race – Peloton á 1.09 . ’De ploeg MTN zet Bos nu op kop, maar ze trekken niet vol door. In de kopgroep waar nu ook Sergent, Kurek, Mortensen en Christian. De kopgroep bestaat uit acht renners ook D. McCarthy, Nerz, Dunbar en Perry rijden in de kopgroep. Het peloton laat ze niet verder wegrijden. Logisch want in zo’n korte etappe is er natuurlijk minder controle als de vlucht pakweg zes minuten wegrijdt . Flat Tire: Steele von Hoff (NFTO) NFTO wacht op hem, logisch. Het is wat harder gaan regenen, Flat Tire: Peter Williams (Great-Britain) , toch een deel renners die worden geteisterd door lekke banden. Aanval vanuit het peloton, Pym van Raleigh valt aan en ook Slik van Roompot trekt den strijde richting de kopgroep. Het valt weer wat stil in het peloton, er wordt gewacht op Steele von Hoff. Radio Koers meld dat ook Tuft lek heeft gereden, de nummer 2 in het algemeen klassement, kunnen we daar een beeld van krijgen? Het gaat volgens de laatste berichten over een half uurtje stoppen met regenen, dat is gunstig. Mocht u nu pas zijn ingeschakeld, we zijn bij de middagetappe in de Ronde van Dublin, de openingsploegentijdrit werd gewonnen door Orica-GreenEDGE. Adam Yates is leider, Weening is de beste Nederlander op plaats 4. De Nederlandse ploegen LottoNL en Roompot werden respectievelijk 6e en 9e. In deze etappe ging Stuyven van Trek niet meer van start hij zou ziek zijn. Al vroeg in de wedstrijd reden vier man weg: D. McCarty, Nerz, Dunbar en Perry. Later zouden ook Sergent, Kurek, Mortensen en Christian na die kopgroep toe rijden. Momenteel proberen ook Pym en een Nederland Slik van Roompot aan te sluiten bij die kopgroep. Verder zijn er ook wat renners lek gereden. In het begin reed Swift van Sky lek en dat was wel het teken voor Orica en MTN om te blijven rijden, maar na een aantal kilometer zijn ze daar ook mee gestopt. Net reden Tuft en von Hoff lek. De kopgroep zou al meer dan anderhalve minuut hebben op het peloton. Op 22 kilometer ligt de eerste Supersprint voor de blauwe trui. Morgen zijn er ook twee, maar dat hoort u morgen. Geen bonificatieseconden. Op een paar kilometer van de streep ligt nog een pukkeltje: 0.2 km á 6.8%, daarna is het licht dalend naar de finish. We hebben momenteel een interview klaarstaan met Steven Kruiswijk. Door de bekende stem van Sacha Brockenhoff’

Sacha: Steven, hoe ging de ploegentijdrit?
Steven Kruiswijk: Vooraf tekende we voor een top 5 plaats en maximaal 30 seconden verlies, we zijn uiteindelijk 6e geworden, maar hebben de schade wel weten te beperken tot 25 seconden en dat zijn 15 seconden op Roche en 14 op Martin/Formolo/Hesjedal.
Sacha: Hoe zij jij je kansen in deze ronde?
Steven Kruiswijk: Ik ben als 21e uit de Ronde van Frankrijk gekomen ik werd daar steeds beter dus ik denk dat ik hier wel een top 5 kan rijden.
Sacha: Wie zijn je belangrijkste concurrenten?
Steven Kruiswijk: Cannondale-Garmin heeft natuurlijk een heel sterk team met Formolo, Daniel Martin en Ryder Hesjedal, dus zijn zij favoriet. Verder verwacht nog iets van Yates, Roche en wat te denken van Meintjes en Pauwels van MTN-Qhubeka.
Sacha: Denk je dat Wiggins nog iets gaat proberen in mogelijk zijn laatste wegwedstrijd?
Steven Kruiswijk: Ik denk zeker dat hij morgen een aanvalletje gaat doen, mits hij de benen heeft, maar ik zie hem niet als favoriet voor de eindzege. Hij heeft vanmorgen ook toch al een redelijke tik gehad. De achterstand is nu al 41 seconden al zegt dat natuurlijk niets, want de slotklim van morgen is meer dan negen kilometer aan acht procent en daarvoor zit ook nog een heuvel dus houden we wel rekening met hem.
Sacha: Van Emden reed op een gegeven moment lek, was dat een verveld moment?
Steven Kruiswijk: Ja, want hij was sterk bezig en dat heeft ons misschien wel vier seconden geschild als het niet meer is, dus het kan je zomaar de eindzege kosten, maar pech zit in een klein hoekje.
Sacha: Wat is je tactiek van morgen?
Steven Kruiswijk: MTN en Cannondale-Garmin laten rijden en Orica als Yates nog leider is. Gewoon proberen te volgen en dan op vijf kilometer van de top een aanval plaatsen.
Sacha: Heb je de klim verkend?
Steven Kruiswijk: Om eerlijk te zijn niet, maar het is eigenlijk gewoon een simpelere versie van Alpe D’Huez volgens mij, dus ik denk dat het goed komt.
Sacha: Succes straks en morgen, Steven Kruiswijk.
Steven Kruiswijk: Dankjewel.

We zitten op 18 kilometer, dat betekent dat over vier kilometer de tussensprint er aan komt. We gaan even naar de verschillen kijken. Head of the Race – Slik/Pym á 0.45 – Peloton á 1.34 . Slik moet zorgen dat het geen chasse patate wordt. Hebben we al informatie gehad over de vier renners die kwamen aansluiten met Segent? Nou bij deze:

Name: Jesse Sergent
Country: New-Sealand
Team: Trek Factory Racing
General Classification: 27 á 0.26
Victories: TTT Tour of Southerland (2009), TTT Tour of Glia (2010), Proloque Cascade Classic (2010) Proloque Driedaagse of West-Flandres (2011), General Classification Driedaagse of West-Flandres (2011), ITT Eneco Tour (2011), ITT Tour Pointou-Charentres (2011), General Classification Tour Pointou-Charentres (2011), Stage Tour of Austria (2014)

Name: Adrian Kurek
Country: Polska
Team: CCC Sprandi Polkowice
General Classification: 29 á 0.29
Victories: Stage Tour of Gironde (2011), Stage Tour of Estonia (2014), TTT Tour of Mazavonia (2014), TTT Setimana Internazionale di Coppi et Bartali (2015)

Name: Martin Mortensen
Country: Denmark
Team: Cult Energy Pro Cycling
General Classiciation: 35 á 0.31
Victories: 2 Stages Tour de Moselle (2005), General Classification Tour de Mossele (2005), Danish Champion team time trial (2006), Stage Les Boucles (2008), Duo Normand (2008), Stage Tour de Normandie (2013), Stage Tour de Slowakia (2013), Stage Tour de Czech Republic (2014), General Classiciation Tour de Czech Republic (2014)

Name: Mark Christian
Country: Great Britain
Team: WIGGINS
General Classification: 55 á 0.41

Counter Attack:

Name: Ivar Slik
Country: Netherlands
Team: Roompot Oranje Peloton
General Classification: 44 á 0.35
Victories: Dutch championship individual persuit u18 (2010), 2 stages Three Days of Frankfurt (2011), Stage GP Denmark (2011), General Classification GP Denmark (2011), Proloque Istrian Spring Trophy (2012), Youth Classification Triptyque des Monts et Châteaux (2012), Tour of Midden-Holland (2012)

Name: George Pym
Country: Great-Britain
Team: Raleigh-Gac
General Classification: 94 á 1.20

‘De tussensprint is over 500 meter en het is Mortensen die aanzet. Sergent in zijn wiel, daarachter Nerz. Mortensen valt wat stil en dus komt Sergent over hem heen, de rest is geslagen. Het is Sergent die de sprint pakt, Nerz 2e en Mortensen 3e. Uitslag tussensprint:

1 Jesse Sergent NZI/Trek 5 points
2 Dominik Nerz GER/Bora 3 points
3 Martin Mortensen DEN/Cult 2 points
4 Adrian Kurek POL/CCC 1 point

‘We gaan er zo dadelijk even tussenuit, maar eerst hebben we nog een interview klaar staan met Theo Bos.’

Sacha: Theo Bos je hebt een sterk team afgevaardigd, hoe ging de ploegentijdrit?
Theo Bos: We tekende vooraf voor maximaal 40 seconden verliest, dat zijn er uiteindelijk 37 geworden. Meintjes en Pauwels staan dus al redelijk ver op 27 seconden van Roche en 26 seconden van het Cannondale trio.
Sacha: Wat zijn jullie doelen vanmiddag?
Theo Bos: Dat is heel simpel: winnen.
Sacha: Op wie mikken jullie vandaag?
Theo Bos: Eerst op Ciolek, dan op Goss en anders op mij
Sacha: Wat is jullie tactiek morgen
Theo Bos: Ik verwacht dat Goss en Ciolek eruit stappen, misschien stap ik er zelf ook wel uit. We gaan dan proberen met Cummings in de aanval te trekken en zorgen dan Meintjes en Pauwels goed zitten, maar ik zei, misschien hebben we dan nog maar drie renners in de koers.
Sacha: Dankjewel Theo Bos

‘Goed, het peloton is langsgekomen bij de supersprint op 1’42 en het duo Slik/Pym op 1’16, dus dat is een kansloze zaak. In het peloton wordt het tempo in de hoogte gehouden door MTN-Qhubeka. Met dit gezegd te hebben, gaan wij even een banaantje eten, we zijn zo dadelijk bij u terug. Tot zo!’

RECLAME

‘Welkom terug en we gaan meteen met de deur in huis vallen. Abandon: Simon Gerrans . Orica is de sprinter kwijt en is vooraan verdwenen. We zien Yates nog wel, maar voor de rest zien we onder meer Tuft niet meer op kop rijden. 26 kilometer hebben de renners momenteel gereden. Slik en Pym worden momenteel ingelopen door het peloton. Het is opgeklaard en dat is mooi voor het koersverloop. De koerssituatie ’: Head of the Race- Peloton á 1.22 . We hebben voor zo dadelijk onder meer interviews nog met Swift, Bole en Bennett. Mocht u net pas zijn ingeschakeld: Vanmorgen was de ploegentijdrit over een afstand van 17.1 kilometer, Orica-GreenEDGE won deze tijdrit voor Team Sky dat op tien seconden strandde. LottoNL werd 6e en Roompot 9e. Voor de middagetappe gaf Stuyven van Trek op, hij zou ziek zijn en net gaf Simon Gerrans van Orica op. In de kopgroep acht renners, met daarbij geen landgenoten. Slik en Pym probeerde het nog wel, maar het was een kansloze poging. De kopgroep bestaat uit: D.McCarthy (Ierland), Sergent (Trek), Nerz (Bora), Kurek (CCC), Mortensen (Cult), Dunbar (An Post), Christian (WIGGINS) en Perry (Groot-Brittannië) Best gekwalificeerde renner is Nerz, hij staat op 20 seconden van leider Adam Yates. Radio Koers meld zojuist dat Dunbar vooraan heeft lek gereden. We hebben 30 kilometer gereden en het is zoals eigenlijk alle vlakke rit zijn: een kopgroepje weg en het peloton houdt orde op zaken. Zodat de vluchtgroep op tijd kan worden ingerekend en zo er een massasprint komt. Een interessant feitje: Frankrijk en Spanje zijn niet vertegenwoordigd. Italië is ook maar met twee man vertegenwoordigd. De Ierse koers heeft trouwens het prijzengeld bekend gemaakt.’

1e €12.500
2e €7.500
3e €5.000
4e €4.000
5e €3.000
6e €2.000
7e €1.000
8e €750
9e €500
10e €250

Sprintklassement: €2.500
Ieren klassement: €1.000
Ploegenklassement: €1.500
Etappezege: €1.500 – 2e €750 – 3e €500
Supersprint: €250
Leiderstrui (dag): €100
Sprinttrui (dag): €50

‘In totaal wordt er dus meer dan €50.000 uitgekeerd. De ploegentijdrit telt trouwens ook mee als etappezege. De tussenstand in het klassement:’

1 Orica-GreenEDGE €1.600
2 Team Sky €750
3 Cannondale-Garmin €500
4 Trek Factory Racing €250

‘We zijn nu 33 kilometer onderweg, we hebben een vluchtgroep van acht renners en het peloton volgt op 1’12, ze trekken dus redelijk door.’ ‘Handgeklokt zat ik op 1’08, dus doe daar nog maar wat seconden van af. Trouwens ik heb de klim van gisteren bekeken en het eerste gedeelde is niet veel soeps, het staat bekend als 9.3 km á 8.0%, het eerste stuk is een loper.’ ‘We hebben weer een interview klaar staan dit keer met Ben Swift, zodadelijk hebben we ook nog interviews met Grega Bole en Sam Bennett, maar eerst Ben Swift.’

Sacha: Ben Swift een 2e plaats in de ploegentijdrit, ben je tevreden?
Ben Swift: Over de teamprestatie: Ja, over mijn eigen prestatie: gedeeltelijk. Ik was tot kilometer 10 ofzo mee, maar toen ging bij mij het licht uit.
Sacha: Wat zijn je doelen vandaag?
Ben Swift: Ik focus volledig op vandaag, ik heb al gezegd tegen David (Brailsford red.) dat ik er uit stap na vandaag, de etappe van morgen is te zwaar voor mij.
Sacha: Wat is jullie teamdoel?
Ben Swift: Top 3 rijden met Nicolas (Roche red.) en een etappe winnen.
Sacha: Wie zijn vandaag je belangrijkste concurrenten
Ben Swift: MTN is sterk met Ciolek, Goss, Bos dus ik denk zeker een van die drie, verder als hij mee kan over de laatste pukkel thuisrijder Bennett, Grega Bole en [s] Simon Gerrans [/s].
Sacha: Dankjewel Ben Swift.

Dat was dus Ben Swift, we zijn onderweg in de Ronde van Dublin, we hebben 37 kilometer gereden de tweede tussensprint komt er zo aan, maar het is de vraag of het peloton de vluchters de ruimte nog geeft, het gat is al onder de minuut.’ ‘Ik heb geklokt en het zou 57 seconden zijn.’ ‘De vraag is of de koplopers de tussensprint nog halen, waarschijnlijk zullen er zo dadelijk aanvallen in die vlucht komen, Dirk wat gebeurt er eigenlijk bij een gelijk aantal punten in het Sprintklassement?’ ‘Er wordt eerst gekeken naar de verdeling van de punten heb je bijvoorbeeld 1x 5 punten gepakt of 1x 3 + 1x 2. De zwaarste weging telt, dus kom je als eerste bij de sprint heb je voorrang. Mocht nu een renner in het peloton ook vijf punten pakken en de nummer 2 van net pakt niet drie punten en Sergent pakt geen punt dan is de moeilijkheidsgraad van de etappe van belang, het is een vlakke rit dus dat is categorie 1, de etappe van morgen is categorie 2, dus bij dan een gelijk aantal punten draait om de etappe van morgen. Geeft dat geen uitkomst, wat bijvoorbeeld vandaag zeker niet uit te sluiten is, dan wordt gekeken naar het algemeen klassement. Time penalty: Quaade (Cult) to long behind follow car, 10 seconds time penalty . De renner van Cult-Energy krijgt dus een straf, even kijken hij was niet te vinden bij de eerste vier vanmorgen. Speelde dus al geen rol meer in het klassement. We hebben trouwens Sean Kelly de ploegleider van An-Post aan de lijn: [/i]

(vertaald uit het Iers/Brits)
Michiel: Sean Kelly, waar rijd je momenteel?
Sean Kelly: Bij Edward Dunbar in de kopgroep.
Michiel: Kun je ons info geven over het tempo daar?
Sean Kelly: We houden momenteel vast aan de supersprint en daarna zullen we ons rustig laten inlopen.
Michiel: Hoe ging de ploegentijdrit?
Sean Kelly: Goed we zijn op 51 seconden gefinisht. We moesten van de Continentale en Nationale ploegen alleen Team WIGGINS voor ons dulden, maar zeg nou zelf zij hebben de wereldkampioen tijdrijden Wiggins.
Michiel: Hoeveel volgauto’s hebben jullie eigenlijk in de koers?
Sean Kelly: Ieder team mag twee volgauto’s hebben in deze koers, maar ik hoor zojuist dat de voorsprong nog maar 55 seconden is dus we zullen zo dadelijk naar achter moeten.
Michiel: Wie is jullie kopman?
Sean Kelly: Dat is ongetwijfeld Ryan Mullen, maar nu moet ik echt naar achteren.
Michiel: Dankjewel Sean Kelly.

‘De kopgroep heeft nog een voorgift van 55 seconden en we hebben 40 kilometer gereden. De volgende sprint is na 47.5 kilometer, dus nog 7.5 kilometer, in de kopgroep is er nu beweging. Jesse Sergent valt aan, hij wordt gevolgd door Mortensen, Nerz, Kurek en Dunbar. De rest is gelost. Het zijn de renners van de grotere ploegen die overblijven. Dunbar verrassend nog mee. In het peloton zijn het de mannen van MTN-Qhubeka die rijden. Team Sky met Swift rijdt erachter, CCC rijdt niet mee. Logisch want Kurek zit in de kopgroep. David McCarthy, Mark Christian en Ryan Perry zijn voorin verdwenen. Sergent probeert het nog eens. Nerz en Kurek volgen. Mortensen en Dunbar zijn ook weg uit de kopgroep.’ Head of the Race – Mortensen/Dunbar á 0.05 – Group Christian á 0.15 – Peloton á 0.42 Het gaat nog een zware kluif worden voor de kopgroep om bij de sprint te komen, 42 kilometer gereden, nog 5.5 kilometer tot de sprint. Aanval van Nerz. Sergent volgt, Kurek niet. Vooraan zijn ze nog met twee. Nerz en Sergent waren de nummers 2 en 1 van de eerste supersprint. Kurek was 4e. Sergent heeft de iets betere papieren. 4 kilometer nog tot de supersprint. De groep met Christian wordt ingerekend. Mortensen en Dunbar op tien seconden, het peloton op 35 seconden. Nerz en Sergent daarachter Kurek en daarachter Mortensen en Dunbar. De mannen van MTN rijden stevig door. Achteraan in het peloton zien we dat Perry er al weer af moet, door het hoge tempo. In het peloton nog een renner of 70, dus toch al een deel eraf. Theo Bos wordt ook bij de achterblijvers gemeld, maar die heeft al heel wat kilometers op kop gereden. Het tempo is zeer hoog. Een deel renners die eruit moeten en ze moeten stevig tempo houden, want de tijdslimiet is maar 12.5% en door dit stevige tempo mag je waarschijnlijk maar 12 minuten toegeven. Het kopduo is op twee kilometer van de supersprint. Mortensen en Dunbar worden ook ingelopen. Het peloton wil de sprint nog meenemen. 27 seconden nog voor Nerz en Sergent, het peloton ziet nu dat ze het niet gaan redden en gooit het tempo er wat uit. De vluchters rijden momenteel weer wat verder weg: 30 seconden. Nog 1.5 kilometer tot de sprint. Kurek volgt op vijf seconden, ziet ze rijden, maar kan er niet naar toe. Het peloton heeft de vluchters in het vizier, maar doet het wat rustiger. CCC heeft zolang Kurek voorin rijdt, geen enkele reden tot aanzet. Nog een kilometer tot de sprint en Dominik Nerz trekt ten strijde. Jesse Sergent heeft een leegloper. Kan daarom niet vol inzetten in het sprintje. Nerz pakt de sprint en Kurek gaat Sergent nog net voorbij. Sergent gaat nu naar de kant, want hij wil een ander wiel of een andere fiets. In het peloton wordt de sprint gewonnen door Goss, die het overige puntje pakt. Sergent is ingerekend en wordt nu geholpen door de ploegleiding, maar wat was hij dicht bij de sprinttrui. De €50 van vandaag kan hij vergeten. De uitslag’

1 Dominik Nerz GER/Bora 5 points
2 Adrian Kurek POL/CCC 3 points
3 Jesse Sergent NZI/Trek 2 points
4 Matthew Goss AUS/MTN 1 point

Stand:
1 Dominik Nerz GER/Bora 8 points
2 Jesse Sergent NZI/Trek 7 points
3 Adrian Kurek POL/CCC 4 points
4 Martin Mortensen DEN/Cult 2 points
5 Matthew Goss AUS/MTN 1 point

‘We gaan er voor een aantal minuten tussenuit, tot zo!’

RECLAME

‘52 kilometer hebben de renners momenteel gereden nog 15.5 kilometer. De vluchtgroep die bestaat uit Nerz en Kurek hebben 25 seconden op het peloton. Dat duidelijk geen haast heeft om de vroege vlucht in te rekenen. Het zijn de mannen van MTN-Qhubeka die rijden, Bos is vooraan teruggekeerd en bepaalt het tempo. Daarachter de Sky trein met Swift, alleen Roche zit er niet, logisch want hij heeft klassementsambities. Roche zit in 20e positie. Achter de Sky-trein zien we de mannen van Bora-Argon18 voor Bennett. Daarachter zien we leider Adam Yates met Chrstian Meier. Ook de mannen van CCC trekken naar voren, dat zal voor Bole zijn. Cult-Energy wilt ook met Gerdemann voor in zitten. Let op het gedrum dat er geen valpartijen zijn. NFTO probeert nog een klein gaatje te vinden voor Steele von Hoff. Kurek laat zich terugzakken uit de kopgroep. Hij wordt teruggefloten. De Pool moet nog wat werk voor Bole en Rebellin opknappen. Nerz blijft zitten al kan hij misschien nog wat voor Bennett doen. Het gat is nu vijftien seconden. Nerz rijdt zo zijn team wel in de kijker. Hij hoeft niet meer, want hij staat straks al op het podium. Iedere inspanning die hij nu nog levert kan hem plaatsen kosten in het klassement, want dan wordt hij er afgereden.’ Abandon: Eoin McCarthy ‘Dat is niet de McCarthy die in de vroege vlucht heeft gereden. We zetten de opgaves even op een rijtje:

124. Jonathan McEvoy Groot-Brittannië NFTO etappe 1a DNF
52. Jasper Stuyven België Trek Factory etappe 1b DNS
16. Simon Gerrans Australië Orica etappe 1b DNF
114. Eoin McCarthy Ierland An Post etappe 1b DNF

’98 renners dus nog in koers, morgen gaan er ook een aantal renners verdwijnen. Vooral de sprinters die alleen op vandaag hebben gemikt. We denken aan een Bennett en een Swift. De mannen vooral voor het vlakke. Ciolek en Goss bijvoorbeeld kunnen nog een heuvel over en zouden morgen tot en met de finaleklim Meintjes en Pauwels nog bij kunnen staan. 55 kilometer gereden. Het avontuur van Nerz is ten einde. 53 kilometer in de aanval gereden, dat lijkt heel weinig, maar vanochtend al een zware inspanning moeten leveren en hier wordt hij ingerekend door het peloton. Nog 12.5 kilometer. We hebben nog snel twee interviews met Bennett en met Bole.

Sacha: Sam Bennett in je eigen land, hoe ging de ploegentijdrit?
Sam Bennett: Voor mijn doen goed, ik was lang mee. Mijn team heeft sterk gepresteerd.
Sacha: Wat zijn je doelen vanmiddag?
Sam Bennett: Natuurlijk hoop ik de etappe te winnen, Buchmann is onze kopman hij wordt ondersteund door Barta. De rest van het team gaat mij ondersteunen in de sprint en misschien dat Dominik (Nerz red.) of Paul (Voss red.) een kans ziet in de vlucht.
Sacha: Rijd je morgen nog mee?
Sam Bennett: Dat is afhankelijk van de inspanning die ik straks moet leveren, voelen de benen nog goed dan ga ik morgen in het vlakke gedeelte Buchmann nog helpen, maar de etappe van morgen ga ik normaal gesproken niet (uit)rijden.
Sacha: Dankjewel Bennett.

Sacha: Grega Bole, de etappe van straks ligt jou wel toch?
Grega Bole: Ja, ik zag dat er op 2 á 3 kilometer nog een ‘bittere pil’ volgt. Na een zware ploegentijdrit en een aanloop van meer dan 60 kilometer, zullen een aantal renners wel het pap in de benen hebben.
Sacha: De ploegentijdrit hoe ging het?
Grega Bole: Zeer goed, ik was er op het eind nog bij, maar misschien heb ik daar iets teveel gegeven?
Sacha: Wat zijn je doelen morgen?
Grega Bole: Rijden voor Rebellin en strikte ordes opvolgen.
Sacha: Dankjewel Grega Bole.

‘Nog 10 kilometer, 7.6 kilometer tot de start van dat kleine vervelende ding. Echte verschillen zullen er niet opgemaakt worden, maar als je daar te ver van achter zit of komt te zitten, dan kun je je kansen van vandaag wel vergeten.’ Attack: Pieter Weening (Orica), Gustav Larsson (Cult) . Daar wordt onmiddellijk op gereageerd. Pieter Weening staat 4e en kan de leiding pakken en Larsson is een man die klassement kan rijden. Ze hebben een meter of tien. Orica en Cult gaan nu zelf het tempo drukken. MTN en Bora moeten het gat dichtrijden. Gustav Larsson ziet dat de grotere namen niet meekomen en besluit zich zelf weer in te laten lopen, maar Weening blijft op kop rijden. Pieter Weening – Peloton á 0.05 . Het peloton volgt op vijf seconden. Nog 7.5 kilometer, het heuveltje gaat er aan komen.’ Abandon: Steven Lampier (Raleigh) . De MTN-trein lijkt ontspoord, maar ook de treinen van CCC en Bora zijn niet meer te vinden. Pieter Weening rijdt verder weg.’ Attack: Jack Wilson . ‘An-Post wilt zichzelf van voren laten zien. Dat lijkt te lukken. Nog 6 kilometer. Pieter Weening heeft een voorsprong van drie seconden op Wilson, het peloton op acht seconden. Allemaal nog speelbaar.’ Attack: Kiryjenka (Sky), Mullen (An Post) An-Post stuurt nog een man mee, ze willen duidelijk winnen. MTN-Qhubeka moet nu Meintjes op kop zetten, ze hebben alleen Ciolek en Pauwels nog over. Waar zit Goss? Sky rijdt ook al niet meer mee. CCC, Bora en MTN moeten samenwerken om het gat dicht te rijden. 5 kilometer nog voor Pieter Weening, waar Jack Wilson is aangesloten. Kiryjenka en Mullen volgen op vier seconden, het peloton op twaalf seconden, het geeft dus vier seconden toe.’ Crash in the peloton: Ryder Hesejdal (Cannondale-Garmin), Mark Cavendish (Great-Britain) are fallen . ‘We hadden Cavendish niet eens gespot vandaag, maar hij ligt nu op de grond net als Hesjedal. Tempo volledig uit het peloton. Kiryjenka en Mullen zijn bij Weening en Wilson gekomen. Vier man in de kopgroep op vier kilometer van het einde. De voorsprong is al bijna twintig seconden. Veel zal afhangen van hoeveel ze op de top van de heuvel hebben. Is het daar nog steeds meer dan vijftien seconden dan is het binnen, de rest van het parcours is in (licht) dalende lijn. We zien momenteel een beeld van Ryder Hesjedal. De Canadees grijpt naar zijn sleutelbeen. Sorry, dat ik het zeg, maar we hebben hier momenteel niks aan. Vooraan is het te doen! 3.5 kilometer nog, het zijn Wilson en Mullen die elkaar keurig aflossen. Pieter Weening neemt de leiderstrui over van zijn teamgenoot Adam Yates als het zo blijft en dan lijkt Kiryjenka een grote kanshebber te worden. Rijdt geen meter op kop, maar zit er nog wel bij.’ Abandon: Ryder Hesjedal De schaduwkopman van Cannondale-Garmin stapt eruit, dat wordt een verandering van de tactiek morgen. Drie kilometer nog voor de kopgroep. Bij een eventuele val worden de renners in dezelfde tijd geplaatst. Het heuveltje gaat komen. Het peloton, daar zitten de geslagenen, op 25 seconden. De kopgroep is begonnen aan het obstakel. Wilson zegt adjieu op een stuk van 7.5%. Kiryjenka trekt door. Mullen op karakter hangt erachter. Weening krijgt het Spaanse benauwd. In het peloton is het Steven Kruiswijk die ten aanval trekt. KOM AAN STEVEN! De favorieten moeten nu iets doen. Daniel Martin valt aan. We zien ook Gustav Larsson meeschuiven. Ook Nicolas Roche gaat mee. Deze vier renners gaan voor de eindzege. MTN-Qhubeka volledig kwijtgespeeld. Kiryjenka is boven, gevolgd door Mullen op drie seconden, daarnet achter Pieter Weening. Op 14 seconden Wilson en op 16 seconden het kwartet. Het peloton volgt op 21 seconden. Kiryjenka neemt een korte afdaling voor zijn rekening. Mullen een tijdrijder komt bij hem aansluiten. Twee tijdrijders nu bij elkaar. Pieter Weening probeert het wel, maar de achterstand is al vijf seconden. Twee kilometer nog voor het kopduo. Steven Kruiswijk trekt door in de afdaling. Hij zet Daniel Martin, Gustav Larson en Nicolas Roche onder druk. In het peloton is het tempo er helemaal uit. Bora heeft de sprinttrui. CCC en MTN hebben helemaal niks. Sky heeft een man op kop. Orica weet dat de leiderstrui naar Weening verschuift. Kiryjenka staat op tien seconden en Mullen al op bijna een minuut, maar er zijn geen boni’s. De laatste kilometer voor de kopgroep. Kiryjenka zit in eerste positie. Gaat Ryan Mullen voor een stunt zorgen voor de mannen van Sean Kelly? Kiryjenka zet aan, maar daar komt Ryan Mullen. Het is erop en erover. Sean Kelly’s An-Post wint de eerste rit in lijn in de Ronde van Dublin. 2e word Kiryjenka op een seconde. 3e wordt Pieter Weening op zes seconden, hij is wel de nieuwe leider. Het groepje met Kruiswijk komt binnen op tien seconden. Jack Wilson op vijftien seconden. Het peloton volgt op twintig seconden. Een feest voor Sean Kelly en zijn mannen want Ryan Mullen wint de eerste rit in lijn in de Ronde van Dublin. Pieter Weening is de nieuwe leider. De sprinttrui gaat naar Dominik Nerz van Bora-Argon18. De Ierentrui blijft nog een rit bij Nicolas Roche en het ploegenklassement wordt geleid door de mannen van Orica. Morgen zijn we er tegen de middag weer, met de 2e etappe in de Ronde van Dublin, die bergop finisht. Wij zijn u morgen weer, ik dank Sacha voor de interviews, ik dank Dirk Zaagmans Jr. voor het deskundige co-commentaar en ik dank u voor het kijken. Hopelijk tot morgen.

Uitslag etappe 1b
1 Ryan Mullen Ierland An-Post Chainreaction 1.32.22
2 Vasil Kiryjenka Wit-Rusland Team Sky +1
3 Pieter Weening NEDERLAND Orica-GreenEDGE +6
4 Steven Kruiswijk NEDERLAND LottoNL-Jumbo +10
5 Gustav Larsson Zweden Cult Energy Pro Cycling z.t.
6 Daniel Martin Ierland Cannondale-Garmin z.t.
7 Nicolas Roche Ierland Team Sky z.t.
8 Jack Wilson Ierland An-Post Chainreaction +15
9 Grega Bole Slovenië CCC Sprandi Polkowice +20
10 Ben Swift Groot-Brittannië Team Sky z.t.
11 Gerald Ciolek Duitsland MTN-Qhubeka z.t.
12 Sam Bennett Ierland Bora-Argon18 z.t.
13 Stefan Schumacher Duitsland CCC Sprandi Polkowice z.t.
14 Linus Gerdemann Duitsland Cult Energy Pro Cycling z..t
15 Davide Rebellin Italië CCC Sprandi Polkowice z.t.
16 Marc de Maar NEDERLAND Roompot Oranje Peloton z.t.
17 Steele von Hoff Australië NFTO z.t.
18 Jos van Emden NEDERLAND Team LottoNL-Jumbo z.t.
19 Paul Martens Duitsland Team LottoNL-Jumbo z.t.
20 Adam Yates Groot-Brittannië Orica-GreenEDGE z.t.
21 Bradley Wiggins Groot-Brittannië Team WIGGINS z.t.
22 Bob Jungels Luxemburg Trek Factory Racing z.t.
23 Jan Barta Tsjechië Bora-Argon18 z.t.
24 Nathan Haas Australië Cannondale-Garmin z.t.
25 Ian Welkinson Groot-Brittannië Team Raleigh-GAC z.t.
91 Ian Richardson Ierland Ierland +11.50
DNS Jasper Stuven België Trek Factory Racing -
DNF Simon Gerrans Australië Orica-GreenEDGE -
DNF Eoin McCarthy Ierland An-Post Chainreaction -
DNF Steven Lampier Groot-Brittannië Team Raleigh-GAC -
DNF Ryder Hesjedal Canada Cannondale-Garmin -
DNF Mark Cavendish Groot-Brittannië Groot-Brittannië -
DNF Steven Burke Groot-Brittannië Team WIGGINS -
OTL Mark Downey Ierland Ierland -
OTL Marc Potts Ierland Ierland -
OTL Jon Mould Groot-Brittannië Groot-Brittannië -
Tijdslimiet was: 11 minuten en 53 seconden.
Downey, Potts en Mould kwamen binnen op 12.04.

Algemeen Klassement na etappe 1b
1 Pieter Weening NEDERLAND Orica-GreenEDGE 1.51.54
2 Vasil Kiryjenka Wit-Rusland Team Sky +5
3 Nicolas Roche Ierland Team Sky +8
4 Adam Yates Groot-Brittannië Orica-GreenEDGE z.t.
5 Daniel Martin Ierland Cannondale-Garmin +9
6 Ian Stannard Groot-Brittannië Team Sky +18
7 Davide Formolo Italië Cannondale-Garmin +19
8 Nathan Haas Australië Cannondale-Garmin z.t.
9 Gustav Larsson Zweden Cult Energy Pro Cycling +21
10 Steven Kruiswijk NEDERLAND LottoNL-Jumbo +23
11 Jan Barta Tsjechië Bora-Argon18 +28
12 Linus Gerdemann Duitsland Cult Energy Pro Cycling +31
13 Paul Martens Duitsland LottoNL-Jumbo +33
14 Bob Jungels Luxemburg Trek Facory Racing +34
15 Christian Meier Canada Orica-GreenEDGE +35
16 Davide Rebellin Italië CCC Sprandi Polkowice +37
17 Stefan Schumacher Duitsland CCC Sprandi Polkowice z.t.
18 Ryan Mullen Ierland An Post-Chainreaction +39
19 Marc de Maar NEDERLAND Roompot Oranje-Peloton +43
20 Huub Duyn NEDERLAND Roompot Oranje-Peloton z.t.
21 Serge Pauwels België MTN-Qhubeka +45
22 Gerald Ciolek Duitsland MTN-Qhubeka z.t.
23 Bradley Wiggins Groot-Brittannië Team WIGGINS +49
24 Jack Wilson Ierland An-Post Chainreaction +54
25 Paul Voss Duitsland Bora-Argon18 +55
91 Ian Richardson Ierland Ierland +15.04

Sprintklassement na etappe 1b
1 Dominik Nerz Duitsland Bora-Argon18 8 punten
2 Jesse Sergent Nieuw-Zeeland Trek Factory Racing 7 punten
3 Adrian Kurek Polen CCC Sprandi Polkowice 4 punten
4 Martin Mortensen Denemarken Cult Energy Pro Cycling 2 punten
5 Matthew Goss Australië MTN-Qhubeka 1 punt

Ierenklassement na etappe 1b
1 Nicolas Roche Ierland Team Sky 1.52.02
2 Daniel Martin Ierland Cannondale-Garmin +1
3 Ryan Mullen Ierland An Post-Chainreaction +31
4 Jack Wilson Ierland An Post-Chainreaction +46
5 Sam Bennett Ierland Bora-Argon18 +1.08

Ploegenklassement na etappe 1b
1 Team Sky Groot-Brittannië 3.27.07
2 Orica-GreenEDGE Australië +24
3 LottoNL-Jumbo NEDERLAND +34

Informatie over de winnaar:

Ryan Mullen
Leeftijd: 20
Nationaliteit: Ierland
Ploeg: An Post-Chainreaction
Voorgaande ploegen: Team IG-Sigma Sport (2013)
Zeges 2015: Jongerenklassment An Post Rás; Nationaal kampioen tijdrijden, elite en etappe Ronde van Dublin
Overige zeges: Chrono des NationsU23 (2012); Chrono des NationsU23; Nationaal kampioen ITT,U23 (2013) ; Nationaal kampioen op de weg, elite; nationaal kampioen ITT, U23 (2014)

Laatst gewijzigd
moker

Ronde van Dublin 2015: Bennett, Bos en Swift verlaten het toneel Update
Door Mo Ker geplaatst om 17.41

Sam Bennett van Bora-Argon18, Theo Bos van MTN-Qhubeka en Ben Swift van Team Sky gaan zoals verwacht morgen niet meer van start.

De renners hadden alles gemikt op vandaag, maar dat viel nog vies tegen. Aan sprinten kwam het niet door een geweldige uitval van Ryan Mullen . Ook de favorieten zaten niet stil en vielen op een klein heuveltje voor het einde aan. Swift werd 10e, Bennett 12e op vijtien seconden. Theo Bos moest in eerder stadium al afhaken en verloor meer dan vijf minuten. Sam Bennett was het best geplaatst en stond 33e in het klassement op 1.16 van leider Pieter Weening. Eerder gaf Jonathan McEvoy (NFTO) al in etappe 1a op en Stuyven (Trek) startte niet. Gerrans (Orica), E. McCarthy (An Post), Lampier (Raleigh), Hesjedal (Cannondale-Garmin), Cavendish (Groot-Brittannië) en Burke (WIGGINS) gaven tijdens etappe 1b op. De renners Downey, Potts (beiden Ierland) en Mould (Groot-Brittannië) kwamen elf (!) seconden buiten tijd aan en zijn dus uit de koers gehaald. Morgen volgt de slotrit. Een zware bergrit met aankomst op de Lugnaquilla: 9.3 kilometer á 8%. Pieter Weening start zoals eerder genoemd al als leider. Ian Richardson (Ierland) heeft de 'mooie eer' om laatste te staan op meer dan vijftien minuten. Morgen zullen nog 91 renners starten aan de slotrit.

Update:
Volgens de organisatie zou Mould nog meer tijd hebben moeten toegegeven. De renner van Groot-Brittannië zou achter de volgauto hebben gehangen op het laatste klimmetje. Mould ontkent dit: 'Ik heb geen moment aan de volgauto gehangen, want de volgauto reed achter mij.' De 24-jarige renner, die normaal bij ONE Pro Cycling rijdt (het team met ambitie voor PCT), heeft (als hij het heeft gedaan) er geen profijt van gehad, de Brit kwam te laat binnen.

Reacties - Verberg reacties [/b]

Er zijn (nog) geen reacties op dit bericht
Log in om als eerste een reactie te plaatsen

Zieke Jasper Stuyven geeft op in Clasica San Sebastian
Het Nieuwsblad-2 uur geleden

Dit is wel heel toevallig... ;)

Laatst gewijzigd
moker

Misschien een ideetje voor volgend jaar: 2.WT schrappen en 2.2 laten toetreden. Met 2.2-2.1-2.HC een soort 'Internationaal Tour' en dan de punten van de de Continentale Tour overnemen? Een leider wordt dan ook beloond en de stand is veel makkelijker bij te houden. Het nadeel is dan wel dat eigenlijk nooit alle World-Tour team aan de start kunnen staan, maar hé hetbis fictief he ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 22 23

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.