Met het spel Ploegleider beleef je de Tour de France als ploegleider. Stel je eigen tourploeg samen met renners die volgens jou het beste scoren in het spel en verdien elke etappe punten. Het principe is eenvoudig: als een renner uit jouw ploeg goed presteert, scoor jij punten!
Een ploeg samenstellen
Voor het samenstellen van je eigen wielerploeg gelden de volgende regels:
Jouw wielerploeg moet bestaan uit 14 verschillende renners, waarvan:
9 basisrenners
5 reserverenners (de volgorde van je reserverenners is van belang!)
Je hebt een budget van 100 punten ter beschikking om je wielerploeg samen te stellen. Aan alle renners is een waardering toegekend. Hiervoor geldt de door de spelleiding opgestelde waardelijst.
Je hebt tot zaterdag 2 juli 14.00 uur om je wielerploeg definitief samen te stellen. Daarna is het wijzigen van je wielerploeg niet meer mogelijk.
Wat zijn de prijzen op ploegleider en debestetourmanager? Ik kan dat niet zien zonder te betalen en wil dat natuurlijk wel weten voor ik me inschrijf.
Helaas zijn prijzen altijd via een flauwe slagzin. De winnaar in het klassement krijgt alleen een bokaal geloof ik.
Dit spel is eigenlijk meer bedoeld voor poules op je werk of iets dergelijk vind ik.
Overigens wel enorm lastig om een team te maken. Wil je Froome, Sagan en Quintana in je team ben je al 60 van je 100 beschikbare punten kwijt. En alle subtoppers daarachter zijn ook al vrij duur.
Maarrr, waarom zou ik betalen voor iets dat normaal gratis is? Is dit zo veel beter dan al die andere spelletjes?
huh, een tourspel waarvan deelname geld kost en dat zonder te winnen geldprijzen?
tourspellen met budget en prijzen van de te kiezen renners, het toestaan van reserves en dan vaak nog dagelijks een opstelling maken, mij te ingewikkeld en e tijdrovend. ik ben qua tourspellen van de ouwe stempel, lijstje van 15 maken en klaar. valt er een door jou gekozen renner uit, vette pech dan. helaas zijn veruit de meeste tourspellen niet meer zo simpel.
Maar je zal zien dat de winnaar van het spel toevallig ook de beste slagzin heeft. En de een na beste slagzin van de nummer twee is. Ik kan alleen de prijzenpagina niet vinden...
8.6, bij dit spel hoef je niet dagelijks een opstelling te maken, wel kun je punten verdienen door de etappewinnaar te voorspellen.
Nog vijf dagen tot de start van de Tour en het grootste deel van de selecties is bekendgemaakt.
Lijkt mij een mooi moment om de discussie aan te zwengelen.
Mijn grootste twijfel: Alaphilippe (7) of Yates (7)?
Mochten er nog mensen mee willen doen aan de WielerFlits-subleague, dan kan dat via deze link:
http://www.ploegleider.nl/join/313/fcc278
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.