DVHN Ploegleider

1 2 3 4 ... 7 8
thewout79

Ik zou voor optie 1 gaan.
Contador is voor het podium en dat zie ik Aru niet halen.
En Pantano is bergop misschien iets beter dan buchmann maar dat verschil zal niet zo groot zijn is mijn verwachting

thewout79

Ik zit nog heel erg te twijfelen tussen combi Contador + Cimolai of de combi Rolland + van Avermaet
Wie van deze comi's gaat de meenste punten verzamelen. Graag jullie gedachtes hier over

hiddeboi23

Niceeee 3e!

Timber

Ploegleider doet voor het eerst een Vuelta spel. Meer mensen die meedoen?

Volgens ontbreekt her en der wel de kennis, veel renners die vrij goedkoop zijn, vooral de sprinters. Best makkelijk om een goed team te maken.

Poeksel

Ik zie dat ze gewoon de spelregels van de Tour hebben overgenomen. Bolletjestrui, groene trui, witte trui... zouden ze overigens weten dat er geen jongerenklassement in de Vuelta is?

brts

Quintana, Froome of Contador? Lastig, want Tour in de benen en je kan ze niet alle drie opstellen eigenlijk.... Sprinters zijn niet duur inderdaad. Tosh vd Sande voor 1pt bijvoorbeeld. Ook Dombrowski 2pt, perfect. Welke parels hebben jullie op het oog?

Timber

Drucker, Felline, Bonifazio, Sbaragli zijn bijvoorbeeld goedkope renners die door de afwezigheid van A-sprinters, veel punten kunnen scoren.

Neem sowieso Contador en Quintana. Froome zal, mits hij hem uitrijdt, wel top 4 rijden, maar drie renners van 20 punten (hoewel Contador 19 is) drukt wel op de kwaliteit van de rest van je team.

Poeksel

Met 41 punten kun je best 11 goede renners selecteren, dus op zich kan het best (als je denkt dat de drie de punten waard zijn).

brts

Ja, logisch. Maar je wilt Quintana, Kruijswijk, Chavez, Talansky en dat soort jongens, ook in overweging kunnen nemen.

Timber

Precies en van Froome verwacht ik ook minder dan van Contador en Quintana.

Denk dat een combi van pakweg Talansky met Kruiswijk/Gesink meer oplevert dan Froome met een renner van 5 punten of B-sprinter.

Poeksel

Bij de tourspellen dacht ik ook nog dat het advies "neem geen renners van Cannondale" als grapje bedoeld was. Inmiddels weet ik dat het opvolgen van dat advies je winstkansen flink verhoogt...

Timber

Ik moet nog kiezen tussen Gesink & Samuel Sánchez of Kruijswijk & Simon Yates.

Laatst gewijzigd
thewout79

Wie verwachten jullie als kopman bij Astana ???

Poeksel

Lopez

Poeksel

Zo'n beetje alle sprinters kosten 1 of 2 punten (uitzonderingen: Cort 3, Drucker 4, Rojas 6). Ik vraag me af of dat is omdat ze die renners niet genoeg op waarde schatten, of het een bewuste keuze is omdat er maar weinig sprintetappes zijn. Enfin, renners vinden als opvulling zal geen moeite kosten dus.

thewout79

Wie verwachten jullie dat een beter klassement gaat rijden: Uran of Lopez

Poeksel

Uran doet niet mee.

Quintana10

Maak maar eens de juiste keuze qua sprinter(s) poeksel ;). Had er eerst maar 1 maar nu toch maar met 2 sprinters beginnen. Maarja, bonifazio, sbargali, Tosh, drucker, meersman en nog een paar 1 punters. Ik heb echt geen idee welke van allen het best zal presteren. Heb gewoon op gevoel gekozen. We gaan het zien!

Timber

Contador
Quintana
Chaves
Talansky
König
Miguel Angel López
Samuel Sánchez
Yates
Bonifazio

Wat vinden jullie, een goed team? Of toch 1 extra sprinter erbij ondanks de weinige sprintfinishes?

thewout79

Ik zit te twijfelen over de combi Lopez - Arroyo of de combi Talanski - de Clerc welke combi zouden jullie nemen

blokkie5

'@timber

Mooi team zo hoor! Ik denk dat ik ook maar 1 sprinter meeneem.
Het is een beetje gokken. Met 2 sprinters kom je vaak in je eigen subleague best ver. Daarentegen hebben de landelijke winnaars vaak 1 of 0 sprinters bij Ploegleider.

@thewout

Ik zou voor Lopez - Arroyo gaan. Ik ga dit jaar voor het eerst mee in de tendens om geen Lottojumbo en Cannondale op te stellen.

Ik het verhaal van het jongerenklassement nou al duidelijk? Er is geen jongerenklassement in de Vuelta maar in Ploegleider / de beste tourmanager wel.

Laatst gewijzigd
Quintana10

'@blokkie

Is ook in ploegleider geen sprake van, alleen ze wachten vaak nogal lang met updaten.

Poeksel

Hoe kom je daarbij Quintana10? Ze kunnen toch niet de spelregels op de laatste dag veranderen?

Edit: ik lees het nu op Facebook: "De witte trui voor het combinatieklassement telt als vervanger voor het jongerenklassement. De punten voor deze trui laten we ongewijzigd."

Wel heel slordig om incorrecte spelregels op de site te hebben.

Laatst gewijzigd
hjtimmer

Ja inderdaad punten voor de combinatietrui. Wat onwijs lastig is dit spel toch. Heb vooral heuvelrijders en klimmers genomen en 2 sprinters... Ben benieuwd.

thombvb

Heb op dit moment 0 sprinters, maar wil er wel graag één. Zal alleen niet weten wie ik van mijn klimmers uit mijn team moet halen.

1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.