Ik merk dat mijn motivatie voor dit spel enorm aan het afnemen is. Dat ligt aan het spel, maar vooral aan mezelf. Ik wil eigenlijk terug naar 1 simulator spel (speel hiernaast ook nog ocm cyclingsimulator).
Ik zou willen dat ik het team aan iemand kan overdragen (weet niet of dit mag). Financieel kerngezond team (nabij de 20 miljoen op de bank). Goede trainer (15 op mountain, hills, tt en sprint). Vier top renners (Nassi, Boivin, Torroni en Tappa). Paar aardige trainees nog. Verder stelt het qua renners niet heel veel voor. Team is goed genoeg om in div 3 bij de eerste twee te eindigen, maar niet div 2 waardig.
Ha die ho!
Poekie vertelde me dat ik me hier even moest laten zien. Ben vorige week begonnen:
Mardy
The Royal Elks
(Sweden)
Divisie 5:6
Dus hierbij! Nog echte tips en tricks voor een kick start die niet in de newbie guide van het officiële forum staan? Ik ben goedkoop oude renners aan het kopen om de eerste centjes binnen te halen en op lange termijn aan trainees te kunnen denken (en dat te kunnen financieren). Heb een trainer met 10 op mountain en ben dat dus ook aan het trainen... al ging de update van afgelopen zondag niet goed; die heb ik nog steeds niet ontvangen (training, verbetering van coach, merchandise-verkoop, fitness verhoging). Het schijnt dat daar al achteraan is gegaan (hulp van rarau, die Roemeen...)
Dus: hoi! :)
Welkom :)
De eerste twee seizoenen heb je waarschijnlijk niet veel tegenstand, die zijn vooral nuttig om het spel te leren kennen en om geld te verdienen. Met dat geld kun je twee dingen doen, investeren in nieuwe renners of sparen (investeren in beleggingen). Of een combinatie natuurlijk.
Als je klaar bent met bergen trainen, koop een tijdrijdtrainer. Je wil al je renners minstens op TT 7 hebben (liefst meer). Ook sprint minstens 7.
En om koersen te winnen is het bijna altijd nodig om op het eerste aanvalspunt aan te vallen.
Lees ook de eerste pagina nog even.
Noordzij was trouwens een nuttige aankoop! Kan ook gewoon zelf koersen winnen (en salaris valt mee).
Bedankt (ook @Naspa)!
Ik ga de eerste races gewoon even kijken hoe het gaat :). Het is nu te laat om straks aan te vallen op het eerste aanvalspunt. Ik val nu met de aanvaller aan op het laatste punt. Maargoed... dan kunnen we dat morgen verbeteren :).
Wanneer ben ik 'klaar' met bergen trainen? Wanneer ik merk dat ik alle concurrenten op een hoop rijd in bergetappes? :P
Thanks, ik ga de eerste pagina nu even lezen ;).
Godverdegodver, dat is nu al de derde keer dit seizoen dat de effort van mijn aanvaller bij het opslaan kennelijk weer teruggegaan is naar 75% ipv de door mij verhoogde 100%. Nu moet ik onderhand na opslaan dus weer openen om te kijken of ie het echt zo bewaart heeft als ik ingegeven heb.
Heeft iemand anders daar ook last van?
'@Mardy : welkom, wanneer je de adviezen van de kleppers die hier op WF zitten ben je zo de baas in jouw divisie.
Als ik straks thuis ben ga ik zeker is checken wat er kan misgelopen zijn met je update (Rarau heeft dat aan mij (en wsl ook EG) doorgegeven, en dat is prima - want zelf kan hij niet aan de data - maar ik zit nog op het werk).
@Lamme Frans : jammer joh, hoop dat je nog motivatie terug vind, want zou echt zonde zijn van Torroni en die ander kleppers als ze uit het spel verdwijnen. Overnames zijn inderdaad niet toegestaan , maar tijdelijk iemand uit de brand helpen kan volgens mij wel. Hell (mede door die Torroni) zou ik het zelfs willen doen maar dan moet je beloven binnen het half jaar de draad terug op te nemen ;-)
@Ab : is mij nog ooit overkomen , welke browser en besturingsysteem gebruik je ?
Ik had dat laatst ook (in de laatste etappe van een tour, kostte me de overwinning waarschijnlijk) maar ik dacht toen dat het mijn eigen fout was, dat ik vergeten was op te slaan.
Mardy, één a twee seizoenen berg trainen lijkt me genoeg. Met 7 op berg kom je al een heel eind in divisie 4/5 (en zelfs in divisie 3).
Let er trouwens ook op wat het terrein is van het eerste aanvalspunt. Dat je niet op een heuvel iemand met een lage heuvelskill laat aanvallen.
'@Mardy
Deliart van Eskadi reed weg op het eerste en tweede attack point. Lijkt me niet zo'n hele speciale rijder; hij heeft te weinig inhoud en kon niet wegblijven (sprint nodig om weg te komen, TT om weg te blijven). Maar ondertussen, omdat niemand anders aanviel, kon hij de eerste tussensprint en mountain sprint winnen (5 punten).Jouw renner Noordzij was de beste sprinter/klimmer/alles in het peloton en pakte de 3 punten in de eerste sprint en de mountain sprint, en daarna 5 punten (toen was Deliart gepakt) in de tweede tussensprint.
Op attack punt 5 ging Mordue weg van Almanack. dat was goed getimed. De attack van jouw renner VLEMINCK op het laatste attack point kon de achterstand niet meer goed maken. Morgen moet je maar eens proberen in ieder geval het eerste attack point en dan nog ergens een of twee bij een moeilijke berg ofzo, bij Noordzij te zetten; zou me niets verbazen als hij de hele etappe solo uitrijdt en ettelijke minuten (terug) pakt.
Ah, hoe weet je dat? Waar kan ik die uitgebreide gang van zaken zien? :)
Dat ga ik eens proberen. Heb wel het idee dat Noordzij de beste renner is. Maar ik moet hem dus niet elke keer op 'general standings' zetten, maar ook als aanvaller?
Hij ging direct na de race overigens naar 8 ervaring ook.
Als de punten (en het geld) maar binnen het team blijft he :) De ritverslagen is wel een van de sterke punten van peloton.
General standings is niet zo nuttig. Meestal wil je al je punten gebruiken voor aanvallen, soms (in een tour) gebruik je save fitness, en als je een punt over hebt helper.
Verder is er nog eindsprinter, dat gebruik je bij sprintetappes (dat zijn etappes zonder aanvalspunten).
'@Mardy. Waarschijnlijk worden er -bij gebrek aan attack points of kennis bij je tegenstanders- weinig tactieken gezet en zijn Brunet en Noordzij gewoon verreweg de beste sprinters in het peloton. Of had je ze beiden als sprinters gezet?
In dit soort races zet je voornamelijk aanvallers in. Iemand als sprinter zetten doe je bijna alleen maar als het een sprintrace is (eentje zonder attack points).
Ik zet in deze tour elke dag een rijder in als aanvaller op volle effort voor de dagwinst... En een andere rijder met wat minder effort die elke dag een beetje aanvalt in de hoop een goed klassement te rijden.
PS. Een observatie... Als je morgen een aanvaller vooruit stuurt (eerste twee attack points zetten) en hij blijft weg, dan heb je vrijwel zeker de bergtrui te pakken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.