'@Mardy
Voor minder dan 1m moet je het niet doen, maar 'm houden en trainen.
En race niet met hem voor de overwinning, maar stel hem in alle races op als leider. Niet een race uitgezonderd.
Echt, allemaal. Het kost ongeveer 35 races om in leiderschap te stijgen.
En leiders worden in de toekomst veel waard.
Als EGV 'm niet koopt, doe ik dat uiteindelijk wel.
'@Mardy. Poeksel zei het al, eigenlijk verdient die het ook om op LS getraind te worden. Misschien toch verstandig om de strategie te volgen dat je eentje voor veel geld verkoopt; kun je deels wegzetten/investeren voor barre tijden en deels investeren in renners die prijzen kunnen pakken (opdat je goede trainers en misschien in de toekomst een scout kan veroorloven).
'@Naspa&Poeksel: Ja, jullie hebben wel gelijk. Als ze beiden goed genoeg zijn om op leiderschap te 'trainen', moet ik ze niet allebei houden. Ik heb aan genomico gevraagd of hij geïnteresseerd is en wat hij bereid is te betalen voor wie. Ik wil ze denk ik iig niet allebei kwijt, maar eentje verkopen lijkt me verstandig. :)
Even party-poopen... Ik vind hier nu een waarschuwing toch op z'n plaats.
35 races voor een puntje extra. Seizoen is 16 weken, 96 wedstrijden. Dus 2,7 punt winst per jaar als je hem altijd opstelt. Over drie seizoenen heb je een leider met 11 LS. Let wel, je zit ondertussen in divisie 3 en je bent dan bijna een jaar verder.
Dat is het nadeel van deze game; het ontwikkelen en trainen van renners is bijna real time. Races gaan wat sneller. Transfermarkt is gekkenhuis.
Tja, het gaat raar met die leiders. De gewetensvraag is nu; moet Mardy een leider gaan trainen die we straks allemaal willen gaan kopen van hem als het even minder met hem gaat?
Ik heb anders ook nog wel een 34jarige met LS12 bijna 13, 30 skill points maar wel 8 in TT, te koop voor de liefhebbers die er minimaal een tonnetje voor over hebben.
'@Mardy. Wat ik bedoelde te zeggen...
De eerste seizoenen zullen je best makkelijk af gaan. Zeker als je met een twee-leider systeem werkt (eentje opleiden, een wat oudere om zo nu en dan veel punten te pakken). Je promoveert net zo lang totdat je in een divisie komt waarin je opeens veel minder wint. Dan kan financiële plaatje snel achteruit gaan. Dan zul je misschien wel hard moeten ingrijpen om niet failliet te gaan en in het ergste geval misschien wel je goede renners moeten verkopen.
Maar je hebt nog tijd genoeg om daar een plan voor te maken.Toch, als je nu een van je talenten verkoopt voor een mooie prijs (of sowieso als je nu veel prijzengeld pakt), is het geen slecht idee een deel van het geld opzij te leggen en wat rente te trekken. Dan bouw je in ieder geval een buffertje op voor eventuele magere perioden.
(Zelf heb ik dat trouwens veel te weinig gedaan. Ik liep in het begin maar wat aan te kloten, aantal prachtige jonkies verkloot doordat ik niet wist hoe ik ze moest trainen en veel geld weggegooid op de transfermarkt - ik speel nu in div 3. pakweg quitte en ik heb niet veel reserve. Ik heb mijn strategie al lichtjes aangepast, en zal waarschijnlijk begin volgend seizoen harder moeten ingrijpen.).
'@Naspa: Ah, dat is goed om ruim van tevoren te weten. Het is dus zaak om een financiële buffer aan te leggen voor moeilijkere tijden. Bedankt voor de tip :).
De rest van dit seizoen moet het allemaal niet heel moeilijk zijn, lijkt me. En volgend seizoen misschien ook niet. Dan moet ik toch wel in staat zijn om 2 miljoen aan prijzengeld te sparen? Is dat ongeveer genoeg en een reële verwachting? Daar komt dus nog de verkoop van Bergkvist/Osterholm boverop.
Nou, ja, zo veel mogelijk sparen... Een goede renner voor de juiste prijs kan een betere investering zijn.
Er zijn er die het spel spelen met een belangrijk financieel doel, anderen vinden het leuk om zelf talenten te ontdekken en op te leiden, anderen spelen voornamelijk voor sportief succes. Voor welke invalshoek je ook gaat; een gezonde financiële basis is een noodzakelijke voorwaarde.
'@Poeksel: Wauw. 10% rente. In welke wereld speelt Peloton zich af? :) Maar dat is wel een leuke... dan heb je door je beleggingen gewoon een mooi vast inkomen!
@Naspa: Daar heb je wel gelijk in. Als je financieel maar gezond bent... Goed dat ik nu al wordt gewaarschuwd voor latere moeilijkere tijden. Dan kan ik me er vast op voorbereiden.
Welkom Mardy
Ik heb je er in de beginpost bij gezet.
Als je financieel niet op orde bent, krijg je vroeg of laat de instorting die ik 2 weken geleden had. Ik was bijna failliet en kon het tij doen keren door veel renners te verkopen en scout en trainer te ontslaan.
Het leuke is dat ik voor mezelf nu in een nieuwe fase van het spel ben beland: opnieuw opbouwen. Ik ben benieuwd of ik dat zonder degradatie kan uitzingen.
Leuk trouwens om Mordue te zien winnen in jouw divisie. Het is een oud-renner die ik vorige week verkocht heb. Hij stelt niet veel voor: 2 2 2 4 4 5 (leuk voor een 21-jarige, maar Noordzij maakt gehakt van hem).
Héhoi!
Dankjewel!
Succes daarmee! Had je gewoon een te grote salarispost en te weinig race-opbrengsten? En hoe doe je dat dan nu, zonder trainer?
Die jeugdscout is volgens mij een duur geintje, of niet? Die moet ik echt pas nemen als ik bakken met geld verdien?
Ik vond het zelf iets minder leuk om Mordue te zien winnen ;). Maar goed te weten dat Noordzij gehakt van 'm kan maken. Ik ben erg benieuwd naar de race van vanmiddag. Als Naspa's voorspelling klopt, gaat Noordzij de rest zo'n beetje buiten tijd rijden :D.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.