Peloton Seizoen 15

1 2 ... 15 ... 34 35
Justin Case

Qua effort zou ik Noordzij trouwens op 79% zetten. Zijn fitness is nu 94%. Met 75% effort gaat daar 10 vanaf, dan is hij 84% na de race. Bij de update krijgt hij er 20 bij tot een maximum van 100%.

Zet hem op 79% en zijn fitness komt op 80% na de race en ook dan is hij 100% na de fitness-update.

Naspa

Jeugd scouten is leuk maar ook tricky business. Goede scouts zijn duur en vinden vaak niets of matige renners (kans op een nieuw talent een keer per week). Je kan de scouts verbeteren, maar de salariskosten lopen dan wel op. Als je een mooi talenten vindt, kun je in uitzonderlijke gevallen op de jeugdscout verdienen door deze te verkopen, maar dan moet de markt mee zitten (nu op dit moment lijkt EGV er veel geld voor over te hebben, maar dat kan over een paar weken weer heel anders zijn).

Laatst gewijzigd
Poeksel

Eh Justin, het is pas de tweede etappe van drie vandaag. Dus Noordzij moet morgen weer rijden...

Naspa

Volgende week kan Noordzij niet rijden (is een U21 tour). Suggestie van Justin is niet zo gek. Zet je 'm morgen op 85% effort; 2 keer update en dan is hij weer fris voor de Tour van Rio.

Laatst gewijzigd
Justin Case

'@Poeksel, Oh ja. @mardy Vergeet mijn opmerkingen over fitness.

@naspa. Ik zou dan voor 75% vanmiddag (84) en 89% morgen (60). Morgen is de etappe zwaarder, dus daar begin je beter fit aan. Dan is hij niet fit voor Rio (die begint zaterdag al), maar wel voor Canton (85%) en de Tour.

Maar de planning voor waar Noordzij mag rijden is uiteraard aan Mardy zelf :)

Laatst gewijzigd
Naspa

Ah, ja, Rio zit al in de volgende week. :-( Sorry, plannetje gaat niet door.

Mardy

'@Naspa: Ja, precies. Maar als die jeugdscout je twee mooie briljantjes oplevert, zou je ook daarna weer de jeugdscout kunnen ontslaan en die briljantjes zelf uitbuiten, natuurlijk. Maargoed, da's allemaar voor een latere zorg.

@JC, Poeksel & Naspa: Ah, got it. Blijft Noordzij voor vandaag gewoon op 75% staan en dan zet ik 'm morgen op 89%. Tegen de tijd dat de Tour do Rio aanbreekt, zal ik ook nog wel een andere 'top'renner hebben aangeschaft, dus dat komt wel goed! Bedankt dat jullie zo meedenken. Bij een eventuele overwinning strakjes, zou de helft van het prijzengeld eigenlijk naar jullie moeten gaan :D.

Tossboom

Gewoon zoveel mogelijk uitgeven!

Mardy

'@Tossboom: Hmmm... weet je zeker dat dat jouw advies is? :)

Ab Normaal

'@Mardy
En de mijne ook!
Hoe betere renners, hoe meer je wint en hoe meer geld je verdiend door supporters en prijzengeld.
Je moet de eerste twee seizoenen onbeschoft cashen, en dan kun je de tweede helft van volgend seizoen gaan oppotten.

Naspa

'@Mardy. Congrats met je eerste zege. Ziet er goed uit. Ondanks 2 valpartijen heeft Noordzij zich vandaag naar de top van alle klassementen gereden.

MicheleBartoli

Mooie binnenkomer, Mardy!

Het kan trouwens aan mij liggen, maar voor een Belgische renner kan 'Kees-Jan Noordzij' toch niet Hollandser klinken? :-)

Justin Case

'@Ab en Tossboom. Is het handig om nu al veel geld uit te geven als hij et goedkopere renners net zo veel prijzengeld binnenhaalt?

Mardy

'@Ab: Ik ga zeker onbeschoft cashen deze races. Maar Tossboom zegt dat ik zo veel mogelijk moet uitgeven... da's een beetje vreemd. De race van vandaag heeft me 66k aan prijzengeld opgeleverd.

@Naspa: Ja, mooie uitslag. Die twee valpartijen zijn echt jammer, anders was het gat al wel 3 minuten geweest, denk ik. Morgen gewoon netjes consolideren (uiteraard op 89% effort) en Brunte nog een poging laten doen om Mordue nog in te halen (in zowel het algemeen klassement als het puntenklassement), maar dat is wellicht wat teveel gevraagd. Volgens mij gaat het aardig: alle klassementen in mijn bezit en elke renner staat op een positie dat prijzengeld oplevert, denk ik? Waar kan ik zien welke renners prijzengeld krijgen enzo? En hoeveel?

@MicheleBartoli: Dankje! Ja, het is een mooie Nederlandse naam, als je 't mij vraagt.

@All: Hoe is de race bij jullie gegaan vandaag?

Naspa

'@justin case... Nee, niet helemaal, maar hij heeft wel wat meer renners nodig voor de komende races... En als de tegenstanders het spelletje begrijpen, kom je vanzelf in een transfer-wedloop terecht.

Ab Normaal

Wel als er echte pareltjes op de markt verschijnen waar hij zelfs in divisie drie mee kan scoren.
Clementino zou ik best een tonnetje aan uitgeven.
En die renner Van Zapardiel kun je nog jaren mee vooruit.
Probleem is nu de trainer van Mardy.
Berg 10 is niks en schiet niet op. Die zal hij op moeten trainen naar 15, dat sowieso en zowel Clementino als die van Zapardiel moeten niet op berg getraind worden.
Een mono trainer maakt het altijd lastig.

renners die je nog wel op berg kunt trainen en voor een prikkie op de TL staan is Guion.

Lamme Frans

Eens met JustinCase. Uitzondering op de regel is als er een echte topper voorbij komt. Dat geld verdien je namelijk makkelijk terug. In div 5 kun je met matige renners gemakkelijk goed presteren. De eerste seizoenen zou ik vooral met zo min mogelijk uitgeven zoveel mogelijk verdienen. En ik zou een trainer nemen met 15 sp en 15 tt. Dat zijn de belangrijkste stats die iedere renner nodig heeft.

Edit: Je hebt een berg trainer van 10. Optrainen naar 15 en dan TT ook optrainen naar 15

Laatst gewijzigd
Poeksel

Advies Ab en Tossboom: zoveel mogelijk uitgeven
Advies Poeksel: zoveel mogelijk sparen.

Zoek de gulden middenweg Mardy :)

Een enthousiaste newbie is trouwens goed voor de activiteit van dit draadje!

Mardy

'@All: Is dit een beetje een juiste tactiek voor morgen?

http://i.imgur.com/NJKVrcH.jpg

Laatst gewijzigd
Naspa

Wat in ieder geval heel handig is, en waar ik mee ga in het uitgeefadvies, is als er tussen de renners die je de komende tijd koopt, ook enkelen zitten met een meerjaren-perspectief. Vandaag heb ik met allrounder Brandao (die op geen enkele skill hoger dan een 8 scoort) de race en de berg trui in Noorwegen gewonnen met zelfs nog de beste tijd van de 3e divisie. Hoe dat kan? Mood!
Ik heb 'm al een tijdje en in het verleden er best veel mee gewonnen.
Door veel te winnen, bouwen renners een beter humeur op. Dat geeft een prestatie bonus tot misschien wel 25%?!?!

Laatst gewijzigd
Mardy

'@Ab: Guion staat op de shortlist ;).

@LammeFrans: Een trainer met twee skills op 15; is dat niet belachelijk duur op het salaris? Kan ik niet beter nu berg trainen (trainer naar 15, of misschien 16 als dat salaris oké is) en als ik ga schakelen naar TT juist een nieuwe trainer kopen (met 10)? Dan betaal ik één keer tekengeld, 5 keer trainingskosten en ik train 5x met een trainer met <15 TT. Dat is volgens mij op lange termijn wat goedkoper? Anders betaal je de hele tijd salaris voor die 15 berg/TT terwijl ik de andere skill aan het trainen ben?

@Poeksel: Haha, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, zo blijkt maar weer. Geen enkel probleem, hoor. Een beetje discussie kan geen kwaad en als ik zowel de voors en de tegens hoor van alle opties kan ik een betere afweging maken, natuurlijk.

@All: Het lijkt me logisch dat ik niet overbodig met geld moet smijten: als ik met een selectie alles win en veel prijzengeld binnenhaal, is dat uitstekend. Als er, aan de andere kant, een koopje op de markt verschijnt, moet ik het natuurlijk ook niet nalaten mee te doen in de biedingen.

Mardy

'@Naspa: Ah, da's wel nice! Lange termijn is echt de kern van dit spelletje. Dat vind ik persoonlijk wel mooi, eigenlijk :).

Justin Case

Vandaag 13e geworden met Save Fitness. Dat is een meevaller. Nu heb ik een goede klimmer met 98% fitness klaarstaan om morgen volle pond te gaan op maar 4 minuten van de top 10 (waar een aardig wat renners nog maar op 60% fitness staat).
Wel weer een blessure. Mijn jonkies hebben een grote injury-proneness.

Laatst gewijzigd
Mardy

'@JC: Ah, doe je netjes. Verwacht je de top10 nog te kunnen halen dan? Save fitness kost dus maar 1% van je renner's fitness? En heeft elke renner een eigen injury proneness? #veelvragen

Tossboom

'@Poeksel: met alle respect, maar Ab is kampioen geworden en heeft jarenlang aan de top gestaan. Ik zit nu voor het 2e seizoen in 1:1 en sta 3e. Jij zit voor het 4e achtereenvolgende seizoen in 3e divisie. De waarheid ligt dus niet helemaal in het midden. Als er een topper komt voor de juiste prijs die niet te oud is, moet je die pakken, precies zoals Lamme, Hennerie en Naspa de afgelopen tijden hebben gedaan. Dat verdien je lachend terug.

1 2 ... 15 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.