Peloton Seizoen 15

1 2 ... 16 ... 34 35
Naspa

'@Mardy. Ja, elke renner heeft een eigen talent om blessures op te lopen. Sommigen zijn hopeloos en liggen er om de haverklap uit; erg irritant. Die kun je maar beter lozen.

Als je renner nooit valt (goede balans heeft), merk je daar misschien overigens weinig van (al kan ie altijd nog tijdens een training zijn vingers tussen de spaken steken).

Het is in ieder geval een goed idee om voordat je op een renner biedt, even zijn geschiedenis te checken op blessures.

Laatst gewijzigd
Mardy

'@Tossboom: Maar wat is een juiste prijs. Voor mij is dat nog best lastig in te schatten, eigenlijk :).

@Naspa: Ah, oké. Got it :).

Poeksel

'@tossboom: Ik zit liever in divisie 1 met 2.5 miljoen rente per seizoen, dan zonder rente. Dan duurt het maar een paar seizoenen langer...

Naspa

De juiste prijs bepalen voor een renner is echt enorm lastig. Moet je ook een beetje gevoel voor ontwikkelen.

Paar ervaringen/observaties mijnerzijds:
* Tegen 35 jaar neemt de waarde snel af. 36+ praktisch waardeloos; toch kunnen ze punten pakken. Maar ontsla ze snel als ze niet meer renderen.
* 18jarigen zijn erg populair, als je jonkies zoekt is het vaak voordeliger om een 19 jarige met 12 of meer skillpoints binnen te halen.
* 21 jarigen worden vaak weer massaal geloosd. Beneden de 17-18 skill points, zou ik er niet aan beginnen.
* Bij biedingen zo rond 20 uur 's avonds liggen de prijzen vaak best hoog. Zeker als er een paar interessante renners te koop staan, krijg je biedwedstrijden. Staat een interessante renner geïsoleerd te koop op ongunstige tijden, en je kan 'm best gebruiken. Zet je wekker! Potentieel buitenkansje.
* Regel van Ab: om mee te doen in hogere divisies, zoek renners met TT> 10 en Sprint>7. Betaal je -zeker als ze verder goed ontwikkeld zijn- natuurlijk wel voor. Misschien beter dus: zoek naar (jongere) renners die nu punten kunnen pakken maar zich ook nog binnen enkele seizoenen tot een goede renner kunnen ontwikkelen.
* Voor renners van eerste en tweede divisionisten die zich bewezen hebben, wordt doorgaans meer geld neergelegd dan voor renners met een minder goed track record. Pas op dat je niet alleen voor de naam betaalt!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Vervelend om het te zeggen, maar Tossboom verwoord het exact zoals ik er over denk.
Al heeft iedereen zijn eigen strategie.

Ik denk dat Mardy eerst maar eens moet bepalen wat hij nu wil.
Je kunt pas je strategie bepalen als je een doel hebt.

Mardy

'@Naspa: Bedankt. Deze tips heb ik opgeslagen! :)

@Ab: Tjah... uiteraard wil ik uiteindelijk wat hoger komen. Deze eerste seizoenen eerst maar cashen, door eerst te investeren in renderende renners :). Als ik divisie 3 eenmaal gehaald heb, zal ik wel een wat nauwkeuriger en gedetailleerder plan maken. Wat betreft training ga ik eerst voor bergen (waarbij ik m'n trainer naar 15 optrain) en daarna voor TT. Of ik een nieuwe trainer koop, of juist m'n huidige ook daarin optrain, moet ik nog even bedenken. Daar heb ik nog in ieder geval 5 weken voor. En ik heb dus de beschikking over twee leuke 18-jarigen, waarvan ik er eentje wil verkopen. Het ziet er naar uit dat Bergkvist verkocht gaat worden. Nog even afwachten wat genomico ervan vindt. Osterholm houd ik dan maar en ga ik zelf maar 'optrainen' door hem veel op te stellen als leider. En dan maar hopen dat 'ie veel lek rijdt (om z'n steering wat omhoog te krijgen).

Mardy

Overigens, schizm zei me dat hij de ontwikkelaar op de hoogte heeft gesteld van de bug dat bepaalde teams (boven id 10399), waaronder dus de mijne geen update hebben gekregen zondag. Hij vermoedt dat het te laat is om het alsnog te doen, maar dat het 'gecompenseerd' gaat worden, whatever that may be... :)

Poeksel

$$$$$$$ :)

Mardy

Zeven cijfertjes? :D

Ab Normaal

'@Mardy
Daarvoor heb je geen 5 weken.
Zonde van die 50.000 trainingskosten voor het optrainen tot 15 als je ;m daarna ontslaat.
Je moet nu kiezen: ga ik deze optrainen tot berg 15 en daarna TT 15 (wat betekent dat ie pas over 20 weken, eind volgend sizoen, bruikbaar is als TT trainer) of geef ik nu 400.000 uit aan een nieuwe trainer en beschouw ik deze als ingecalculeerd verlies.

Tossboom

Ik heb nog n prima 22 jarige te koop staan. Die kan je mooi optrainen, maar doe dat niet op berg ;)

Mardy

'@Ab: Hmm... op dit moment heb ik uiteraard geen 400k. Dus volgens mij is dat geen optie. Is het niet goedkoper om, wanneer ik klaar ben met berg trainen (over een seizoen, ofzo?), deze trainer (die ik wel optrain tot 15berg) gewoon te vervangen voor een 10TT-trainer en dan TT te trainen? Dan heb ik 5 weken een klein beetje trainingsverlies t.o.v. een trainer die dan al 15TT is, maar ik betaal tenminste niet week in, week uit veel meer(?) salaris?

Of anders, wat zou jij doen? Dan neig je zeker naar deze trainer optrainen tot een 15berg- én 15TT-trainer?

Mardy

'@Tossboom: Ik heb een 10berg-trainer. Dus kan niet anders :). Het is wat zonde om nu al het geld dát ik heb (€176k) uit te geven aan een nieuwe trainer.

Ab Normaal

'@Mardy
Als je die trainer ontslaat kun je in de toekomst niet op berg trainen. Dat is ook zonde.
Als je je jongere verkoopt voor 1M heb je wel 400.000

Mardy

'@Ab: Dat is dan ook wel weer zo.
Dan ga ik denk ik toch voor het optrainen van m'n huidige trainer naar een 15berg+15TT. Dat kost 200k opleidingskosten en niet 400k

Poeksel

En 50k salaris per week extra. Plus het extra salaris onderweg naar tt 15....

Laatst gewijzigd
Mardy

'@Poeksel: Dat heb ik ook als ik 400k uitgeef aan een nieuwe trainer, toch? Wat zou jij doen dan?

Poeksel

Het verschil in salaris tussen een trainer met 2x15 en 1x15 is 50k bedoel ik. Je bent dus veel duurder uit met een multitrainer. Je hebt wel extra flexibiliteit; dat is nuttig als je minder dan 25 renners hebt die je op berg wilt trainen, en ook geen 25 renners die je op tt wilt trainen. Dat gaat je de eerstkomende seizoenen vast niet gebeuren.

Ik heb zelf eerst een trainer met berg gehad, daarna een tijd eentje met tt (die kun je gerust drie seizoenen houden), daarna eentje met sprint, nu een met heuvel (steeds op 18 of 19), hierna ben ik wel aan een multitrainer toe.

Ab Normaal

'@Poeksel
Dat ligt aan de renners die je hebt.
Heb je allemaal jongere renners een een team in opbouw, dan klopt het en heb je aan één skill genoeg.
Heb je oudere renners dan zitten er altijd tussen die of een slechte FA op berg hebben of al genoeg bergskill hebben.
Dan moet je ze echt op iets anders trainen.

Naspa

We hebben de discussie over de trainers eerder gehad. Single Skill trainers als je die voor wat langere tijd aanhoud (en daarna vervangt) zijn goedkoper dan opkweken van multiskills trainers. Het geeft echter minder flexibiliteit.
@Mardy; lekker optrainen tot 15+ mountain en een tijdje aanhouden. Als je over een week of wat het zat bent en je wilt wat meer, gooi 'm weg en huur een nieuwe. Dat is wat ik in jouw situatie zou doen.

Zie discussie Peloton Season 14, page 4 en 5.
http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/peloton-seizoen-14/page/5

Laatst gewijzigd
Mardy

Ooohhh, wacht... je kunt verschillende renners natuurlijk op verschillende skills trainen! Dat wist ik even niet (dom eigenlijk, want ik zit steeds het MO-vinkje aan te klikken).

@Ab: ik heb trouwens die Guion gekocht! :)

Naspa

'@Mardy
En met Leonetti heb je een aardige tweede leider in huis. Ik denk dat een aantal 5e divisionisten hebben zitten te slapen.

En even voor de duidelijkheid: renners kun je (helaas) maar op een skill tegelijkertijd trainen. Maar inderdaad, verschillende renners wel op verschillende skills.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Mardy heeft ook zitten slapen trouwens, want ik zie dat SpartaB Ljubas (40 punten) vandaag voor 300 heeft gekocht en onmiddelijk voor 10k op de transferlijst heeft gezet. Die had je dus voor bijna niets kunnen hebben Mardy!

Mardy

'@Naspa: Ja, dat zijn twee renners van het kaliber Noordzij en beter, dus dat komt wel goed! :)

@Poeksel: Die heb ik eigenlijk bewust laten lopen, omdat hij een heel hoog salaris heeft... (net als Scholman die ik van jullie weer mocht verkopen...). Maar ik had hem dus wel moeten kopen?

Oh, en morgen ben ik weg, dus ik ga straks (en morgenochtend, heel vroeg) nog even bieden op een paar renners die morgen aflopen. Hopelijk kan ik die krijgen, toch :)

Mardy

'@Poeksel: Ohnee... f*ck. Huh? Hoe kan ik Ljubas nou gemist hebben... ik denk dat ik die per ongeluk uit m'n shortlist heb gehaald. Verdorie! :(

1 2 ... 16 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.