Peloton Seizoen 15

1 2 ... 9 ... 34 35
BrokenChain

Zal mijn renners ook eens uitzoeken en kijken wat wegkan. Heb er nu een paar teveel en dat zou weer wat salaris schelen.

Wel net een LS12 renner gekocht. Voor mij een goede aankoop :)

davyduck

Vermits er hier enkele zijn die hun rennerskern gaan uitkuisen ...
Nog even herhalen dat ik voor een goeie 23-25 jarige best wel wil betalen. :-)

BrokenChain

ik heb precies nul renners in die categorie ;)

Poeksel

Ik zie trouwens dat je flink hebt ingekocht, Tossboom. Maar is het allemaal divisie-1-materiaal?

Tossboom

Nope mogen allemaal weer vertrekken, maar ik vond de prijzen zo laag gisteravond dat ik maar een beetje ben gaan bieden.

Edit: Collina mag voorlopig blijven, die kan nog wel wat en er lijkt ook nog wel wat talent tussen de anderen te zitten. Rest gaat vanmiddag weer op de TL.

Laatst gewijzigd
Tossboom

'@Davy: er staan nu wel een aantal prima 23 jarigen op de TL van Franconia en Op kop...

Tossboom

Mijn hemel, zie nu Guiggi pas. Over beste renners van het spel gesproken... Daar had ik ook wel wat centen voor over gehad maar die zijn op na Lamego. Zoek je nog een puntenpakker Ab?

Ab Normaal

Guiggi is mijn garantie op nog een paar jaar divisie 2 tot mijn nieuwe generatie toppers klaar is om het stokje over te dragen.

Maar geen pure noodzaak.
Als iemand anders 'm nodig heeft, en mij daarvan overtuigd, zal ik niet verder bieden.

Wist al dat jij Lamego wilde Toss, daarom bied ik er niet op.

Ab Normaal

Davy, bijna niemand doet, goede, 23-25 jarige weg.
Ik zie er wel af en toe, maar die zijn bagger.
Kun je beter mijn 21 jarige nemen.

davyduck

Ab,
Ik weet het. Ik aanzie het al 3 seizoenen met lede ogen.
Ik heb er nu 11 van de beoogde 14. De bedoeling is om binnen een seizoen of 5-6 de top "te bestormen" met een zelf getrainde generatie. Nu omgooien naar 21-jarigen zie ik niet meer zitten.
Achteraf gezien was het waarschijnlijk makkelijker om goeie 21-jarigen te vinden dan 22-24-jarigen vorig seizoen.
Maar goed, there is no way back!
Ik heb uiteraard nog tijd om de zwakke schakels van mijn 14-tal in te ruilen. Ze zullen pas beginnen renderen vanals ze 28-29 zijn. Daarvoor zal ik toch nooit voorbij divisie 3 raken.

Ab Normaal

Alles in één leeftijdscategorie is ook link hoor.
Ik heb nu als volgt, waar ik mee verder wil:
28 jaar - 3 renners
27 - 2
26 - 3
25 - 1
24 - 2
23 - 4
22 - 3
21 - 2
20 - 1

21 renners voor mijn nieuwe team.
Iedere keer als ik er nu één koop moet die beter zijn dan wat ik nu heb en verkoop ik diegene waar ik dan het minste mee kan.

De overige plekken bewaar ik tegen die tijd voor de U21 renners.
De overige 18 - 20 jarige ga ik verkopen.

davyduck

Goh ja.
Ik zie de ideale ploeg voor dit seizoen als

19:3
20: 3
23-25 : 14
30-32 : 5
+32: infinite

3 19-jarigen die volgend seizoen goed genoeg zijn voor jongerenraces.
3 20-jarigen die nu moeten oogsten in jongerenraces. Daarna krijgen ze hun ontslag. Er mag trouwens een 20-jarige weg: 2-2-5-1-2-4. Iemand?
En dan elk jaar 3 19-jarigen proberen te vinden die je dan zelf nog wat naar wens kan vormen.

Dan mijn kern van 23-25. Zelfde principe als jou. Enkel iemand erbij als het een werkelijke verbetering is.

Dan 5 +30'ers die mij moeten voorzien van inkomsten zolang mijn 23-25-kern niet competitief is, die écht goed zijn, en dus nog een beetje training verdienen.

En dan een boel niet trainbare renners, die mogen blijven zolang ze meer prijzengeld bijeen halen dan hun salaris kost ...

Wat vind je daar link aan?
Nadeel is uiteraard dat de hele ploeg ineens op pensioen zal gaan. Maar dat is nog even, en dan heb je ook weer even tijd om te herbronnen en om aan iets nieuws te bouwen.

Ab Normaal

Dat laatste dus. Dat in een klap je hele ploeg met pensioen gaat. Bij mij is dat geleidelijker.

Tossboom

Pff toch ff iets teveel kapers op de kust voor Lamego. 4 miljoen vind ik dan net weer zonde. Balen.

Edit: ik heb niet eens 4 miljoen al wou ik het geven...

Laatst gewijzigd
Naspa

Mijn strategie is gebaseerd op 5 leeftijdsklassen en heeft tot doel continuïteit te leveren in de hoop een stabiele 2e-klasser te kunnen worden (eenmaal daar behoorlijk meedraaiend, lijkt het me leuk over tig seizoenen de sprong naar 1:1 te maken, maar dat is van latere zorg):
1. u21: 18-20 5-7 renners, optimaliseren voor u21 races
2. u26 : 21-25 5-9 renners, de toekomst, worden altijd getraind...
3. u30: 26-29 5-8 renners, wat armzalig bevolkt nu, wordt op den duur vanzelf beter, ook altijd getraind
4. sterren 30-33 5-8 renners, sommigen worden selectief doorgetraind
5. senioren, 34+ 5-8, maar het mogen er ook meer zijn, zelden meer training, gaan mee, zolang ze hun salaris waard zijn

Theorie is makkelijker dan de praktijk. Soms moeilijk om te beslissen of een renner echt beter is dan een ander; secondaries, lengte/gewicht, onzichtbare cijfers achter de komma, mood en de duur/prijs van contracten tellen allemaal mee.

Groot nadeel van de strategie is ook dat de uitvoering behoorlijk duur is - en voor mij binnenkort allicht gewoon te duur- omdat je relatief veel renners traint die (nog) niets opbrengen.

davyduck

Heel belangrijk is inderdaad de uitgaven en inkomsten te monitorren. Daarom ook dat het volgens mij niet realistisch is met zo'n team door te stoten naar de 2de klasse.
Ik hoop op die manier rendabel te blijven in 3de. Break-even is voldoende. Je wil toch geen renners bijkopen. En als je een aantal echt oudere hebt die voor een beetje inkomsten zorgen lukt dat wel. En je kan spelen met de skills van je trainer als het de verkeerde kant opgaat.
Ik denk overigens dat eens ze 26-27 jaar worden, ze in derde al wel een beetje geld kunnen sprokkelen als je ze goed inzet.
Het voordeel van een grote groep jongeren is ook dat ze nog kneedbaar zijn, en je kan dus goed plannen. Meestal kan je je plan trekken met een trainer met 2 skills dan. Ik heb nog tijd genoeg om de skills te testen en op te trainen.

Poeksel

Ik heb trouwens in mijn selectie geen enkele renner met vlak, heuvel of berg hoger dan 8. Is dat raar/dom?

Lamme Frans

Lange termijn moet ik nog een beetje ontwikkelen. Ik heb een paar toppers die nu 32 zijn. In de leeftijdscohorten daaronder heb ik overal wel iets, maar moet daar nog iets meer structuur aanbrengen. Ik zou nu kunnen doorstoten naar 2, maar denk niet dat ik daar heel veel te zoeken heb. Gelukkig komt er nog steeds iedere week een paar ton meer binnen dan er wordt uitgegeven.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Poeksel
Dat is niet dom, wel raar.

@Lamme
Ik denk dat je daar met Boivin en Torroni zeker wat te zoeken hebt. Ik zit er ook met slechts een paar competetieve renners, die minder zijn dan jouw beide toppers.
Jimenez blijft er al seizoenen in met slechts 3 competieve renners.

davyduck

'@poeksel
Ik vind dat niet eens dom.
Renners met hoge hoofdskills zijn populair, dus worden verkocht aan een hogere prijs. En die hoge skills zorgen ook nog eens voor extra salaris. Dus je verliest er wel geld aan.
Op de lagere niveaus kom je heel ver met allrounders die goed zijn in alles (maar in niks super) en als je voldoende tijdrijden hebt.

Naspa

Vraagje voor wie het weet. Hoe zit het met de tussensprints in sprintetappes?
Gaan voornamelijk de renners daar los die als eindsprinter zijn geoormerkt of maken gewone helpers ook kans?

Toelichting: er zit een tussensprint op klein heuveltje in het parcours, en die kan natuurlijk gaan meetellen voor de groene trui :-)

Ab Normaal

Diegene die als sprinter staan maken daar meer kans.
Bij tussensprints telt volgens mij het terrein 1x en de sprint 1x, bij de eindsprint volgens mij het terrein 1x en de sprint 2x.

Klootje Kriekeljon

Worden ploegen die bepaalde tijd inactief zijn verwijderd?

ik heb tijdje pauze genomen, al mijn renners verkocht.. en heb dus een kale ploeg met heel veel geld. Wil ik na tijdje nu weer inloggen lukt het niet.....

Naspa

'@Dank je, Ab, ik ga het erop wagen mijn stage-winnaar van vandaag ook all-in als eindsprinter te selecteren. Als hij op het heuveltje een puntje pakt, kon dat wel eens genoeg zijn voor de groene trui en Fars kan het waarschijnlijk ook met een helper minder afmaken (tenminste als Brockmans niet te ver is doorgetraind).

@klootje kriekeljon Is je team "bot" geworden, of kun je 't helemaal niet meer vinden? Hoe heet(te) je team?

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Ik kom niet meer ingelogd, en bij wachtwoord opvragen krijg ik geen mail.

Team Kriekeljon dacht ik, user in ieder geval Klootje Kriekeljon

1 2 ... 9 ... 34 35

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.