Wielermaster CQ-Spel - 2017 - We zijn los!

1 2 ... 13 ... 41 42
rolei

Ik vrees dat ik de volgende biedrondes niet eens meer hoef te proberen als ik hem heb

Luuuuuuukk

Oei, dit tikt aan voor het team dat een gestopte renner heeft aangekocht. Kan me eenzelfde situatie met Flakemore herinneren vorig seizoen. Volgens mij kreeg dat team wel het geboden bedrag terug maar een plek minder in zijn team. Heb ik dat juist?

Leukefans

Hing wel al een tijd in de lucht, dus als iemand hem heeft was dat sowieso al een beredeneerde gok, toch? In derde ronde bedrag teruggeven geeft die persoon een te groot voordeel vind ik...

Javier

Hallo mensen! Het spijt mij voor mijn late reactie.. Heb deze week heel veel gewerkt en absoluut geen tijd gehad voor dit spel. Dus sorry dat ik jullie laat wachten! De spanning blijft er wel in zo en ik zie dat een aantal al lekker bezig zijn geweest met elkaar gek maken.

Ik beloof dat ik morgenochtend vรณรณr 12:00 mijn biedingen heb verstuurd :)

Hopelijk kunnen jullie vannacht van de spanning nog een beetje slapen...

hofsje

we zullen ons best doen Javier succes met bieden :)

Leukefans

Geen probleem Javier, niet jouw schuld dat je blijkbaar de enige hier bent met een sociaal leven dat zo druk is dat je niet elk halfuur de tijd hebt dit forum te checken. ๐Ÿ˜‰

Leukefans

Geen probleem Javier, niet jouw schuld dat je blijkbaar de enige hier bent met een sociaal leven dat zo druk is dat je niet elk halfuur de tijd hebt dit forum te checken. ๐Ÿ˜‰

Leukefans

Geen probleem Javier, niet jouw schuld dat je blijkbaar de enige hier bent met een sociaal leven dat zo druk is dat je niet elk halfuur de tijd hebt dit forum te checken. ๐Ÿ˜‰

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat is dat... een sociaal leven ?? ;)

123poetertjes

Gratis tipje voor Javier: Rodriguez is nog vrij.

Edjahh

'@Luuuuuuk ik had Flakemore heb toch echter niet mijn budget terug gekregen, gelukkig was Flakemore niet zo duur destijds.

Geval Purito moet ik even over nadenken hoe we dat oplossen, een boel andere managers zitten ook met de handen in de haren door onze chinezen vrienden.

Iemand suggesties?

Leukefans

Ik vind eerlijk gezegd dat dit deel van het spel is. Het is net de bedoeling dat je een keuze maakt op basis van doordachte elementen. Aangezien dit nieuws echt niet uit de lucht komt vallen was dit iets waarmee rekening mee gehouden kon worden tijdens het biedmoment.

Anderzijds ben ik misschien te streng, want aangezien het om een aanzienlijk aantal punten kan het wel de spelvreugd van een manager (gedeeltelijk) wegnemen nog voor het spel goed en wel begonnen is. De gulden tussenweg lijkt dus de meest aangewezen zet.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind het ook lastig. Ben het wel met Leukefans eens dat je wel een risico neemt met een renner als Rodriguez. Wat betreft de renners van TJ Sport (Lampre), die ploeg gaat gewoon door en ook de renners rijden komend jaar gewoon. Maar Edjahh jij bent de spelleider en jij mag gewoon beslissen.

Laatst gewijzigd
djoriana

en als je iedereen de kans geeft op het eind als de teams compleet zijn renners te verkopen voor 50% van de waarde wat je betaald hebt? en je mag dan alleen de cq punten die je terug gekregen hebt opnieuw gebruiken.

123poetertjes

Van mij mag ie worden geruild, maar dan alleen voor Navardauskas. ;)

Laatst gewijzigd
Peter Post Forever

Ik vind dat als je op een renner hebt geboden en je deze krijgt je deze ook gewoon moeten blijven houden en dus geen punten terug oid, maar dat is maar mijn mening. Mocht renner uit mijn team de 1e wedstrijd vallen en de rest van het seizoen niet kunnen rijden dan kan er ook geen andere renner meer gehaald worden. Tevens was kans dat Rodriguez ging stoppen al wel een beetje aanwezig. De renners van TJ Sport zullen, indien deze ploeg toch niet doorgaat, nog wel elders onderdak vinden en gewoon hun koersen gaan rijden

waggie

Eens met Peter Post.

En zelfs voor de eerste wedstrijd zou een renner al zodanig geblesseerd kunnen raken, dat die het hele jaar niet kan rijden.

ezequiel

Ik ben het ook eens met Peter Post.

Bieden op Rodriguez was sowieso een grote gok en is (helaas voor de persoon die hem heeft) verkeerd uitgedraaid.

Laatste man

Vorig jaar met Degenkolb pech en nu dus met Purito. Zonde.

rolei

Wat ik niet begrijp: sinds wanneer is Rodriguez een risico? Heb ik misschien een nieuwsbericht gemist?

elrio

Moeilijke kwestie. Renners vallen inderdaad tijdens het seizoen (of zelfs voordat het seizoen begint) weg door blessures, gepakt worden voor doping (stel dat alle Russische sporters geschorst worden) of verlies van inspiratie en het is onbegonnen werk om al die gevallen te compenseren en punten terug te geven. Dus wat dat betreft zou je Rodriguez niet anders moeten behandelen. Het enige wat in dit geval voor Laatste man (of wie hem dan ook mag krijgen) spreekt, is dat Rodriguez op dit moment nog geen eens gekocht is, maar onder bod. Dus mocht de spelleiding besluiten alle boden op Rodriguez te negeren, dan wordt daarmee niet een groot voordeel behaald, immers het is hetzelfde alsof de persoon in kwestie was overboden op Rodriguez. Dus wat mij betreft kan er best een uitzondering gemaakt worden in dit heel specifieke geval. Als Rodriguez in de eerste ronde gekocht zou zijn, dan lag het anders en dan zou terugdraaien het spel negatief beรฏnvloeden.
De enige afweging die gemaakt kan worden is of de bieders op Rodriguez willens en wetens dit risico genomen hebben met de kennis dat hij wel eens niet zou kunnen gaan rijden in 2018. Persoonlijk wist ik niet dat dit speelde, hij had immers een contract getekend (en ik ben niet de enige gezien de reactie van rolei). Als er echter berichten in de media geweest zijn die hier al op zinspeelden dan zou dat meegenomen kunnen worden in de beslissing.

Javier

Ben het eens met Elrio. Rodriguez is nog niet gekocht, alleen onder bod. Dus ik ben ervoor dat de persoon die op Rodriguez geboden heeft, hem niet kan kopen en ook geen punten aan hem verliest.

Het is bijna kerst, laten we een beetje lief zijn voor elkaar :)

Ik ga trouwens nu beginnen met biedronde 2!

Noud89

Ik zou het persoonlijk ook jammer vinden als we een deelnemer al voor de start van het seizoen volledig uitschakelen voor de winst doordat rodriguez zon kutactie uithaalt. Wat mij betreft krijgt degene die wint in de strijd om rodriguez al zijn punten terug. Maar hou het anders bij een boete van 10% van het geboden puntenaantal op rodriguez voor het inwisselen van een renner ofzo.

Javier

Zo, ik ben klaar!

BARGUIL Warren
VALLS FERRI Rafael
LUDVIGSSON Tobias
REZA Kรฉvin
PETERS Nans

Peter Post Forever

Hoeveel heb je op Ludvigsson geboden??

1 2 ... 13 ... 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.