Populaire renners uit niet-World Tourploegen:
18 Guillaume Van Keirsbulck Wanty - Groupe Gobert 2.3 mln. 168 x (30%)
24 Jonas Van Genechten Cofidis, Solutions Crédits 2.4 mln. 137 x (24%)
38 Bryan Coquard Direct Energie 9 mln. 96 x (17%)
52 Florian Sénéchal Cofidis, Solutions Crédits 2.3 mln. 55 x (10%)
54 Yoann Offredo Wanty - Groupe Gobert 1.7 mln. 47 x (8%)
'@robotour, nou die van Wanty mogen wel veel rijden net als Sport Vlaanderen maar in die laatste zie ik geen brood.
Vorig jaar 3e in Oman, hoop dat te herhalen alhoewel de prijzen genivelleerd zijn, moet nu 2e worden voor die 70 euro denk ik.
In de eerste zandbakkoers stond ik 7e voor de laatste rit maar dat werd een onwaarschijnlijke sof, eindigde zelfs buiten de top 100. :D
@Bekke, Inderdaad die Franse ploegen komen ook veel aan de bak.
'@ll ja, het is wel verslavend al die spellen, het zou wel een spelletje moeten blijven;) maar af en toe een prijsje pakken is wel nodig anders loopt het toch stiekum gauw in de papieren.
@sunrider, @bekke inderdaad wanty en cofidis hebben nog wel wat opties voor bepaalde koersen, maar meestal scoren die het best in de minder bezette
koersen.
Voorlopig een eerste team opgesteld waar ik vrij tevreden over ben en dat met Sagan en Van Avermaet erin! Maar ik ga toch nog zeker een tweede en misschien een derde team opstellen. Daarnaast zal er een team zijn met de naam "Buurman" en what's in a name … mijn buurman zal dus wederom van de partij zijn.
'@Matisz, buurman en buurman, als dat maar goed gaat. Ik heb wel 1 team zonder van Avermaet maar met Kristoff waarvan ik een beter seizoen verwacht vanwege een beter team en knechten. Verder heb ik een paar opmerkingen over:
Boasson Hagen, populair maar duurder dan vorig jaar en toen maar 91 punten voornamelijk dankzij een 5e plaats in Roubaix.
Felline en Bettiol, beide meer ronderenners maar ook zeer geliefd, nog niets laten zien in de voorjaarsklassiekers. (net als Moser)
'@Sun Exact de reden waarom ik ze niet in mijn ploeg heb. Vorig jaar had ik wel EBH, maar zoals je al aan stipt, erg weinig punten voor zijn prijs.
Misschien dat hij dit jaar meer weet te pieken natuurlijk.
Wat te verwachten van Uran. Hij heeft aangegeven dit jaar niet voor een AK te gaan, maar voor etappes. Nu vind ik dat nog een groot verschil met eendagskoersen. Precies wat Sunrider aangeeft voor Felline.
Beterschap Bekke
Op dit moment geen Kristoff Degenkolb Stybar Terpstra Boonen en Valverde in mijn team. Ben toch te onzeker of ze hun geld waard gaan zijn. Ze zullen vast gaan scoren, maar of het voldoende zal zijn.
Kristoff heeft inderdaad betere knechten dit jaar, die neem ik dan wel weer op in mijn team
Haha Bettiol is een jonkie die vorig jaar opeens heel goed was in Polen (Wat feitelijk een eendagsrace was want volledig bepaald door die heroische regenrit), Plouay en Canada. Felline kan gewoon alles, maar is zeker geen ronderenner, wel een redelijke klimmer, goede heuvelrenner, prima sprint en leuke tijdrit. Groot voordeel? Hij start voorlopig in alle races die meetellen behalve Parijs-Roubaix en Brabantse pijl. Verder het volledige Vlaamse en Waalse programma, waar hij naar Trek's zeggen als semi-kopman mag rijden. Kristoff daarentegen is in de afgelopen twee jaar in mijn ogen juist zijn twee belangrijkste knechten kwijt geraakt met eerst Paolini en en Guarnieri. Uran laat juist meer en meer zien (wel vooral in het najaar) dat eendagskoersen hem beter liggen dan 3 weken top presteren.
We verschillen nogal van mening. ;P
Er zijn veel interessante renners, waarbij je je inderdaad af moet vragen of ze (voldoende) punten gaan pakken. Daartegenover staat dat als een verrassing als bijv. Hayman Parijs-Robaix wint dit gelijk 150 punten oplevert en niet veel renners dit aantal punten gaan halen.
Een van zo'n verrassing in je team helpt je al een heel eind op weg na een mooie klassering....
Maar op verrassingen zoals Hayman kan je onmogelijk speculeren vind ik.
Al is het wel zuur als er iemand wint, zoals in Dwars door Vlaanderen 2006, gewonnen door Veuchelen met ook Ullrich in zijn voorjaarsploeg. Ik kies toch liever voor renners waar je van kan verwachten dat ze voldoende punten gaan opleveren.
Felline zie ik niet meteen als semi-kopman in een ploeg met Degenkolb, Stuyven, Theuns en Nizzolo.
Bettiol ging vorig jaar niet naar de OS en WK, daardoor fitter dan de meesten in Canada en werd daar 4e en 7e + 2e in de Bretagne classic., maar in het voorjaar 0,0 resultaat. Getalenteerde renner zonder meer maar we hebben het hier over de voorjaarsklassiekers en daar zie ik hem nog niet vooraan, en ja hij reed de Giro al vorig jaar en daarnaast 6 rondes van een week.
Felline is al een stapje verder natuurlijk, reed een puike Vuelta maar daarna niets meer. Een favoriete renner van velen en ook van mij maar niet voor de klassiekers alhoewel al eens 8e in de Strade. Het kan natuurlijk zomaar dat hij wel doorbreekt maar buiten de Italiaanse ritten zie ik er nog weinig in of het moet 20 graden worden.
Ik heb Felline dit jaar overal gespeeld. Had eigenlijk zijn doorbraak vorig jaar al in het voorjaar verwacht, maar stak toen helaas zijn hand in zijn wiel waardoor hij uitviel. Als je ziet hoe hij dan na 2,5 maand niet koersen door een schedelbreuk terug komt in o.a. Polen en de Vuelta dan vind ik dat grote klasse. Voor mij is hij met deze prijs en zijn programma een absoluut zekerheidje. en aangezien je bij mij in de subleague zit ga ik je toch vragen het nog eens te heroverwegen Sunrider. :P
Nizzolo lijkt me door de komst van Degenkolb een erg slechte keus.
Ik ben het wat betreft Felline helemaal met Noud eens trouwens. Zit ik ook in die subleauge? Dan vraag ik ook nog eens aan sunrider of ie zich nog eens wil verdiepen in de renner ;) Hoewel, ik ga natuurlijk ook de strijd met jullie aan haha.
Dat hele blok, en dan met name Degenkolb, Stuyven en Felline is gewoon heel erg sterk. Trek doet met zijn stekste vier a vijf renners amper meer onder voor Quick-Step in mijn ogen. En dan zouden we nog bijna vergeten dat ze met Pedersen ook nog een heel groot talent hebben voor dit werk.
Ok nu ben ik het niet meer helemaal met Noud eens haha :)
Ik zie Felline in de klimklassiekers het goed doen, en de Strade. Maar in de Vlaamse klassiekers niet, althans niet écht.
En de vergelijking met Ettix gaat wat mij betreft voor die klassiekera helemáál niet op. Boonen, Stybar en Terpstra is al een stuk meer dan Degenkolb, Stuyven en dus Felline volgens jou. Maar dan hebben ze met Lampaert en Trentin nog eens mannen die je wat mij betreft bijna op het treetje met Stuyven mag zetten. Bijna, niet helemaal. Maar in ieder geval boven Felline.
'@Sunrider er zal slechts één ploeg zijn van mijn Buurman en die zal de naam "Buurman" dragen dat bedoelde ik :D.
Felline, Bettiol, en andere zogenaamde koopjes komen er bij mij alvast niet in buiten Moser voor 1,5 miljoen kun je niet sukkelen. De voorjaarsklassiekers zijn niet aan iedereen gegeven als je het mij vraagt. Het is al moeilijk genoeg om te kiezen welke toppers je al dan niet gaat nemen. Ik heb mijn talentjes reeds gevonden. Het belangrijkste wordt het goochelen met Sagan en Van Avermaet. Ik geloof overigens echt wel in Stuyven. Eerst en vooral rijdt hij alle koersen van belang en verder is hij mede-kopman dus geen knecht. Oké RvV is vooralsnog te hoog maar in de andere klassiekers moet er iets in zitten. Overigens wat de zoektocht naar koopjes betreft, door het gegeven dat de Omloop en Dwars door Vlaanderen geüpgraded zijn naar WT is de categorie "wegwerpkoersjes" fors gekrompen dus is het voor kleinere renners moeilijk om eens vooruit geschoven te worden en zo punten te pakken.
Jezus dat heb ik gemist dat Miguel Lopez zijn scheenbeen gebroken heeft. Dat is zeer nadelig voor mijn wielerjaarspellen teams. Hij zou pas opnieuw starten in april. Hopelijk herstelt hij voorspoedig.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.