Zweeler 2017

1 2 ... 80 81 82 83
LyndaLid

'@ DorHer (en Zwieler)

Wat betreft die ronde- en klassiekerklassementen heb je helemaal gelijk, dat was ik zelfs vergeten! Als ze meerdere spellen organiseren op dat gebied, laat dan die klassementen alsjeblieft lekker zitten en maak er een echt wielerjaarspel van...

Wat betreft het uitrekken van die prijzen om meer mensen te motiveren om mee te doen, dat klopt niet. Basic Psychology van de mens; wij raken gemotiveerd door een mogelijkheid om heel veel te kunnen winnen, met minder kans. Niet door een beetje te kunnen winnen met relatief meer kans. Hier zijn echt al duizenden studies over gedaan, maar een allerdaags voorbeeld is de loterij. Als daar de hoofdprijzen minder worden en de prijzen beter verdeeld worden (waarme je soms net je inzet terug wint), dan kopen er veel minder mensen een lot. Wie haalt er voldoening uit om op Oudjaarsavond net je inzet terug te winnen... niemand. Zo werkt het met spellen precies zo. Dat ik in de Giro met een 250e plaats nog wat geld won, is eerder beschamend dan voldoenend.

Zwieler, namens (ik denk heel) het forum van wielerflits(?), ga volgend jaar alsjeblieft weer terug naar de oude verdelingen.

Laatste man

Nee niet namens het hele forum.

Ik vind persoonlijk een ronde en/of klassiekerjaarspel erg leuk. Wellicht dat ze die apart kunnen plaatsen, maar het principe vind ik persoonlijk prima. Geeft je meer variatie in teams en opties op prijzen. Daarnaast is het een team voor een jeel jaar, met al die koersen.

Verder vind ik het ook prima dat er veel mensen wat prijzen kunnen winnen, wielrennen is namelijk ook behoorlijk wat geluk hebben. Wellicht dat de stappen tussen de topprijzen wat minser groot moeten zijn en aan de onderkant wat weg moet. Maar op zich vind ik het best dat 150-200 deelnemers een prijs pakken.

Overigens gisteravond als verrassing €20 gewonnen met de CL free game!

LyndaLid

Ok, niet namens het hele forum dus idd. Dan neem ik die woorden terug!

Ik blijf er echter bij dat ik het onbegrijpelijk vind, dat je met een 300e plaats in een spel een prijs kan winnen.... Kom op zeg, iemand die 150(!!) plaatsen hoger eindigt wint precies €2,60 meer. Dat slaat toch nergens op?

Zelfs een 150e plek hoort wat mij betreft geen prijs te pakken, verdeel het lekker over de top 100 ofzo. Bij de RtB Spellen wint toch ook alleen de top 3, of alleen de nummer 1? De reden dat dat spel zo gigantisch goed loopt is het vooruitzicht van een hoofdprijs van €10.000, niet de gedachte dat je met een 300e plek €9 kan winnen.

Laatste man

Geen idee. Ik speel niet om die 10.000, maar meer om de fun en een leuk prijsje. Het verschil van die paar euro tussen veel posities kan wel aangeoakt worden, 100 posities eraf kan hierbij helpen.

Pipi112

Nu iedereen toch zijn gal aan het spuwen is, mag ik dan zo vrij zijn om aan te geven dat het ontzettend jammer is dat het super11 eredivisie en het
super11 premier league spel niet meer gestart is in de opzet die het voorheen heeft gehad. Nu hebben ze een of ander slap aftreksel gelanceerd wat ik
persoonlijk helemaal niet interessant vond. Ik weet niet of meer mensen hier hetzelfde over denken maar ik wou het gewoon even kwijt :)

Matisz

'@Faasje
Petje af. Duidelijk een kenner en een echt boerenjaar!!

Voor mezelf de eerste helft van het seizoen was goed met als hoogtepunt de Giro. Na de Giro was het op een klein lichtpuntje in de Tour na huilen met de pet op. Maar volgend seizoen gaan we er opnieuw voor ;)

Laatst gewijzigd
Sunrider

Leuk prijsje @ Laatste man, gefeliciteerd.
Ik ben het ermee eens dat het prijzenschema herzien zou moeten worden, doordat er veel te veel lage prijzen zijn worden de top 20 / 50 prijzen ook minder.
Ik kan mij wel voorstellen dat er extra teams gemaakt worden om met de nevenklassementen mee te spelen. Ben er eigenlijk dit jaar voor het eerst naar gaan kijken zonder hierop gespeeld te hebben. Volgend jaar doe ik daar bewust aan mee, vind dat wel iets toevoegen.

DorHer

'@LM het punt is dat er al een apart klassieker en grote rondespelen zijn doorheen het jaar en dat dat op zich niet hoeft geïntegreerd worden in een jaarspel. Ik zeg dat maar omdat het de mogelijkheid zou geven om dit prijzengeld in de algemene prijzenpot te steken en de prijzen, tenminste voor de top, te vergroten.

Laatste man

Ja maar die spellen zijn niet gericht op het hele jaar. Deze ronde en klassiekerspellen juist wel. Geeft meer variatie aan teams.

Van mij mag er zelfs een max komen op 3-5 teams per persoon. Al snap ik dat Zweeler dat nooit zal doen (financieel).

andor

Hallo allemaal de meesten hier op wielerflits zullen mij niet kennen maar ik volg jullie al vanaf de tijd van de rabobashers een jaar of 10 geleden (valverdenibalibasso en joop zoetemelk). Ik doe ook al zo'n 5 - 6 jaar Mee met het wielerjaarspel . Nog nooit een platte prijs gewonnen natuurlijk. Maar dit jaar ga ik als een jekko , ik heb 5 teams ingeschreven waarvan er nu 4 in de prijzen lijken te komen . Een team genaamd effe snel (Andor) staat nu zelfs tweede . Ik kom op de eerste pagina's ook twee teams van lyndalid tegen. Ik kijk toch een beetje of ik dan wielerflitsers tegenkom. In ieder geval nog een paar koersjes en ik kan mijn eerste prijsjes innen . Misschien en hopelijk zelfs de 1ste.

HF2013

Gefeliciteerd aan de prijswinnaars!

Wat betreft de prijzenverdeling, moest ik even opzoeken op Zweeler wie er nu eigenlijk wint en hoeveel deelnemers er zijn. Voordat ik keek, had ik persoonlijk zoiets dat wanneer je bij de beste 10% hoort, je best een prijsje (inleg terug) zou moeten kunnen winnen.
Wanneer ik even naar de grote spellen kijken, krijgen de beste 12.5% van het Wielerjaarspel een prijsje en een iets hoger percentage bij het Budgetspel. Dat lijkt me niet zo heel gek eerlijk gezegd. Om dan toch leuke hoofdprijzen uit te delen, ontkom je er volgens mij niet aan om die eerste grote groep een klein prijsje te geven en pas later de echte kenners de echt leuke prijzen.

Volgens mij is dit vergelijkbaar met online pokertoernooien. Hoe je dit moet zien tov bijv de staatsloterij kan ik zo snel niet vinden in percentages of aantal deelnemers tov aantal prijzen. Wellicht dat hier meespeelt dat er lange tijd onjuist over is gecommuniceerd door de Staatsloterij.

LyndaLid

Haha, typisch voor dit jaar:

In Lombardije nog even al het moois dat er met het wielerjaarspel aan zat te komen nog even door mijn vingers zien glippen!

Ik kijk nu al uit naar volgend seizoen, dat wordt revange nemen! En ik reken me ook al rijk wat betreft de 10.000 euro in Innsbruck natuurlijk! Is tenslotte een thuiswedstrijd ;)

DvH6

Dag allemaal, ik doe dit jaar voor het eerst mee met zweeler (budget jaarspel) en vraag me af of het "normaal" is dat iemand meer dan 10.000 punten haalt?

andor

Dvh6 je kan de uitslagen van de afgelopen jaren bekijken bij zweeler. Puntenwaardering prijzengeld wedstrijdkalender zijn alleen niet elk jaar precies hetzelfde.

DvH6

Aha, oké, het was in ieder geval een mooi spel dat nu helaas ten einde is gekomen. Volgend jaar zeker weer.

Laatste man

2e in het budgetspel :D

Sunrider

Gefeliciteerd @Laatste man, zelf werd ik nog 6e en behaal zo op de valreep nog wat winst na een matig jaar. We winnen met wielerflits het subleague klassement van het budgetspel. Op naar volgend jaar.

Sunrider

'@ DvH6, mogen we aannemen dat jij als DorHer hebt meegespeeld? Zo ja dan heb je een prima resultaat behaald, gefeliciteerd.

Laatst gewijzigd
Laatste man

'@Sunrider. Zag het, mooie eindsprint. Daardoor ook nog €15 pp als team.

Volgend jaar zeker weer!

DvH6

'@Sunrider hoe verleidelijk het ook is om die fantastische prestatie te claimen, moet ik helaas zeggen dat ik heb meegespeeld als Dean FC, ben 31e geworden ;)

HF2013

Winnaar van de subleagues... ik sluit zelf een teleurstellend jaar af.... maar kan niet wachten tot we weer gaan beginnen!

andor

Ik stond twee weken geleden nog tweede in het wielerjaarspel maar door slechte najaarsklassiekers (geen nibali +dumoulin ziek)en nu,nul in Turkije tóch nog afgezakt naar de zevende plaats.

DorHer

Ik wil ook wel mee in de subleague volgend jaar als er nog plaats is... Worden er indien nodig 2 opgestart?

Sunrider

'@ DorHer, Geweldige resultaten heb jij behaald, gefeliciteerd. Enige verwarring aan mijn kant aangaande de pseudoniemen.

Wat betreft de subleagues (Ik ben zo vrij te reageren) is het zo dat degene die zich hier op het forum laat zien welkom is in de subleagues. Het principe werkt zo dat wanneer er een subleague is aangemaakt, het wachtwoord hier verschijnt waarmee je op de Zweeler site lid kunt worden van de desbetreffende subleague. Wie het eerst komt die het eerst maalt. Voor de grote spellen is er veel belangstelling en als WF1 vol is maakt iemand een 2e team aan zodat de meesten wel mee kunnen doen.

Laatst gewijzigd
Gonzalez de Galdeano

Zo de eerste voorbereidingen voor het Zweeler Budget Wielerjaarspel is begonnen. Op deze vrije zaterdagmiddag een excellijstje van 40 renners gemaakt, met daarbij de door mij ingeschatte waarden. We moeten toch wat he ;)

1 2 ... 80 81 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.