Zweeler 2017

1 2 ... 15 ... 82 83
Noud89

Ze doen ook nog wel wat onder he LyndaLid, maar in heel veel gevallen kunnen de tegenhangers van Trek de gok nemen om met iemand van Quick-step naar de meet te rijden en andersom kan dat niet. Een Terpstra, Lampaert en eigenlijk ook Stybar kunnen niet samen met Stuyven, Theuns of Felline (Ik weet ook niet of ik hem echt zie meedoen in de RVV, maar wellicht wel in de omloop en E3 (Is ook wel een beetje gebaseerd op wat mensen van trek daar zelf over zeggen). Trentin en Felline zou ik ongeveer gelijk zetten, allebei nog niet bewezen, maar de inhoud om het te kunnen.

LyndaLid

Maar nu al al je teams maken heeft nog niet zoveel zin toch? 1 blessure en alles moet omgegooid worden, of je moet net één renner vinden met hetzelfde budget.

Goed, ik snap het wel. Puzzelen is leuk :) Maar echt iets ermee opschieten doet niemand volgens mij haha

Bekke

Felline geeft zelf aan een nieuw renner geworden te zijn (maar zo zijn er elk seizoen wel een paar), maar vorig jaar in de Eneco Tour deed hij het toch ook niet speciaal goed.

Ik vond hem al niet goed genoeg voor de échte klassiekers en het is toch geen jong renner meer... Hij droomt van San Remo, maar daar zal hij moeten werken voor Degenkolb.

Dus ik zie hem enkel scoren in de Strade (en de Brabantse Pijl als hij zou starten).

Maar jullie doen mij wel twijfelen :)

Noud89

Felline is pas 26, dat is voor een klassiekerrenner toch behoorlijk jong. En ik kan me voorstellen dat als je een piek hebt in april, je kei hard valt en vervolgens 2,5 maand moet revalideren. Dan waanzinnig terug komt in Polen en de Vuelta dat het dan daarna wel een beetje op is. Het jaar ervoor was hij nog 5de in de Eneco tour.

Maar eigenlijk moet ik hem niet verder promoten, ik wil dit spelletje ook winnen. :P

Bekke

Polen was ook maar één rit en dat was dan nog met een lange ontsnapping in slecht weer :)
In 2015 werd hij 5de in de Eneco, maar ook maar 17de in de rit naar Geraardsbergen, waar volgens mij dan de meeste kasseiheuvels in zitten.

Voor zijn prijs kan het natuurlijk volstaan om top-10 te rijden in de Strade en dan nadien nog een paar keer top-20 in de categorie 1 wedstrijden...

De opwaardering van wedstrijden als Dwars door Vlaanderen veranderen niets aan het deelnemersveld trouwens.

Bekke

'@ LyndaLid, je kan nu toch al kijken welke renners hun waarde kunnen verantwoorden. Daar maak je dan een shortlist van en bij blessures moet je dan maar licht bijsturen.

ChefSpijker

Felline werd als 20-jarig broekie al eens top 10 in de E3. Toen zag ik 'm voor het eerst echt voorin koers op tv. Koerste ook vrij aanvallend die dag om vervolgens nog de pelotonsprint te winnen. Knappe koers. Dus wat dat betreft zouden de Vlaamse wegen hem ook zeker moeten liggen. Maar inderdaad veel concurrentie in eigen ploeg, dus hoeveel kansen op veel punten gaat hij echt krijgen?

LyndaLid

Ik zit erg met de gedachte te spelen om Simon Yates voor dat geld vaak te kiezen. Het is nog volslagen onbekend volgens mij of hij de klassiekers rijdt, maar áls ie start in de Waalse Pijl en Luik kan dat zomaar een enorme joker worden... Iemand hier info over?

W.b. Felline: Ja ik zie hem in die kleinere koersen een soort Kwiatkowski in de E3 zijn, ik speel hem ook zeker.

Laatst gewijzigd
Noud89

Tsja daar zitten twee moeilijkheden aan LyndaLid:

1) Doet Yates überhaupt mee? Is totaal nog niet bekend op dit moment
2) Als hij meedoet, koerst hij dan niet mee voor de kilometers? Met Gerrans, Albasini en misschien Chaves (WP?) hebben ze daar al wat ijzers in het vuur en Yates gaat normaal gesproken meer voor de rondes van een week.

Ik doe het in ieder geval niet. ;)

LyndaLid

'@ noud

1. Ja, dat is mijn grootste vraagteken ook.
2. Nou dat zie ik niet perse gebeuren. Persoonlijk zie ik een Yates ook eerder de klassiekers rijden dan Chaves, door de Giro combi. En in Luik is dan sowieso Yates kopman, in de Waalse Pijl waarschijnlijk samen met Albasini, maar daar kan je prima kopmanschap delen want is het toch ieder voor zich.

Maar, ik weet het dus ook niet :) In ieder geval niet echt duur, mocht er uiteindelijk toch gestart worden in de wedstrijden in de Ardennen.

Chris85

Voorjaarsklassiekers is wel één van de leukste spellen maar ook één van de moeilijkste. Je kan 2 misschien wel 3 representatieve teams maken. Na een jaartje inkomen vorig jaar hoop ik het dit jaar wat beter te doen. Met een voorlopige 29ste plaats in het budgetspel is de start in ieder geval beduidend beter. Vorig jaar vanaf etappe 1 van Down Under onderin gehangen. Mede door jullie aanstekelijke enthousiasme op dit forum toch weer besloten om het nog een jaartje te proberen, ik ben benieuwd!

HF2013

'@Matisz: Dat is zuur. Voor mij was het een reden om hem slechts éénmaal op te nemen in mijn teams. Wie weet doet ie het zo snel hij weer 100% fit is wel erg goed, maar voor hetzelfde geld is dit een verloren seizoen.

De discussie over Felline doet me twijfelen. Ik heb hem nog niet en wilde eigenlijk maar één team maken voor de voorjaarsklassiekers... moet ik hem er nu inzetten of een tweede team maken?
Ik heb zelfs heel even gedacht dat er een Scorito-topic-we-lullen-er-een-kansloze-renner-in-bij-anderen-truc werd opgevoerd, maar jullie lijken serieus en ik weet nog dat LL toen niet zo van dat Scorito-topic was.
Ik hou m'n bedenkingen bij Felline.... hij is enorm veelzijdig en kan zeker finishen, maar hoe zit het met de pikorde in het team?

Overigens een probleem waar ik bij QS natuurlijk nog veel meer tegenaan loop, zodanig dat ik nu minimaal QSers in m'n team heb zitten, terwijl dit waarschijnlijk de ploeg is die overall de meeste punten scoort.

Bekke

Dat is inderdaad het grote probleem met de renners van QS. Als Terpstra eerst wegspringt, dan wint hij misschien. Blijft hij zitten, dan moet hij werken voor Boonen of Trentin en eindigt hij 15de. Moeilijk in te schatten dus.

LyndaLid

Dat Scorito topic was om te gieren destijds, daar overtuigde men elkaar ervan om een paar flutrenners erbij te gooien en Sagan niet mee te nemen naar de Tour. Ik geloof dat Nasibal daar de grote sfeermaker in was, blij dat die niet op Zweeler zit ;)

Laatst gewijzigd
Matisz

'@HF2013
Ik heb al een goed idee over QS. Ik vind dat Terpstra en Stybar echt te grote gokjes zijn zeker voor dat geld.

Overigens ik verwacht echt een speciaal seizoen dit jaar. Je hebt een paar sterke blokken met QS (de hele ploeg), Lotto (Benoot, Gallopin, Roelandts, Debusschere), Trek (Stuyven, Degenkolb en Theuns) die Sagan en Greg onder druk moeten zetten. Eigenlijk moet al de rest ook anticiperen. Ik hoop dat jongens als Benoot, Stuyven, Stybar, Terpstra, Boom, Vanmarcke, … anticiperen en zo de wedstrijd hard gaan maken want Sagan is, als hij goed is, niet te kloppen. Anders zijn er nog Kristoff en Degenkolb voor de sprints dus anticiperen is de boodschap zelf voor Greg. Wohow dat zou pas koers zijn ! Ik hoop oprecht op een spannend seizoen. Waarom geen jaartje zoals 2011 en een beetje 2014 met enkele onverwachte wendingen.

En die Felline hype ontgaat me echt volledig. Goede Vuelta ja maar voor de rest. Ik zie hem niet in de Top 10 van de Amstel. We spreken elkaar binnen een dikke twee maand ;).

Laatst gewijzigd
Chris85

Wat te denken van Lotto Soudal? Beetje hetzelfde als bij Etixx.. Zeker nu Greipel zich wil gaan mengen. Wat gaat dat betekenen voor Benoot en Debusschere?

Matisz

En wat te denken van Sky met Stannard en Rowe vooral die laatste is een onderschat renner

LyndaLid

Ik scoor al twee jaar op rij punten met Rowe, maar dit jaar is ie eindelijk op waarde geprijst (helaas).
Heb hem wel in mijn jaarspellen, maar die 12 miljoen is wel stevig. Speel hem wel een paar keer, maar niet in al mijn teams.. Stannard sowieso niet, Moscon wel.

robotour

Ik zou gewoon 3x Martin opstellen, waarschijnlijk scoor je daar wel een keer mee;):)

Bekke

Dus een ploegje met Martin, Martin én Martin?

robotour

Ja, D, G, en T, en verder naar eigen goeddunken verder aan te vullen. Izagirre is misschien ook nog een optie of Lammertink;)

Bassieb

Vind het Voorjaarsklassiekersspel het leukste spel van het jaar. Een budgetvariant met een mooie prijzenpot waar mijn inziens 'huiswerk' echt nodig is om hoog te eindigen. Wat mij betreft een spel voor de echte kenners en degenen die er moeite voor willen doen om startlijsten uit te pluizen en de perfecte formule te vinden tussen keien-mannen en heuvelmannen. Ik dus:)

Voor nu is het nog even de startlijsten afwachten maar Felline is voor mij wel echt een giga-zekerheidje, mede door zijn lage budget. Verder geloof ik heilig in Arnaud Demare en hoop ik dat Keukeleire eindelijk eens zijn belofte kan inlossen (zijn vuelta etappe buiten beschouwing gelaten).

Wordt vervolgd als de startlijsten meer up to date zijn.

Bekke

'@ Robotour: Dan zet ik er nog Kreder, Kreder én Kreder bij ;)

@ Bassieb, één tip kan ik u al geven, er is geen perfecte verhouding tussen het aantal kassei- en heuvelmannen. Je moet het per individuele renner bekijken.

aardappeljager

Precies. Verhouding kassei heuvel sprinter maakt niets uit.

Wie leveren de meeste punten per euro op, daar gaat het om.

Wat wordt de rol van Tony Martin nu hij bij Kristoff in het team zit? Ik dacht dat hij zich meer op het klassueke werk wilde toeleggen, maar zal hij niet gewoon moeten gaan knechten?

Ben het met LL eens dat Rowe dit jaar te duur is. Ik speel altijd maar met 1 team, dus die komt er bij mij niet in.

Felline zie ik een groot voordeel in zijn rappe aankomst, evenals Trentin, maar zie ze beide niet meedoen om de prijzen.

Wie heeft nog een mooie tip voor een renner die ook nog om de 10e plek gaat sprinten. Dat zijn vaak de renners die net beter scoren dan renners in dezelfde categorie. Dus zoals Trentin en Felline eventueel met hun eindschot

aardappeljager

Het ontbreken van startlijsten maakt het ook lastiger in de onderste regionen.

1 2 ... 15 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.