Zweeler 2017

1 2 ... 16 ... 82 83
Myk

Hier alvast wat info over het Scorito voorjaarsklassiekerspel ;

https://forum.scorito.com/hc/nl/articles/115002171867-Puntentelling-Klassiekerspel-2017

Veel voorpret gewenst allemaal :-)

aardappeljager

Merci Myk. U ook veel plezier

thombvb

http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/scorito-klassiekerspel

Hier een topic van het klassiekerspel.

Sunrider

'@Aardappeljager, De vraag is wie er veel rijdt, welke sprinter moet in dienst rijden enz. Maar hier zijn enkele (meest bekende) namen:
Holst Enger, Cort Nielsen, R. Kreder, Planckaert, Jans, Walscheid, Kump en mijn tip is Barbier.

Piti18

Het massaal kiezen voor Stuyven, terwijl Debusschere amper gekozen wordt vind ik toch wel opvallend.
Zowel op de kasseien als in de sprint acht ik Jens sterker. Alleen jammer dat Henno (directeur van Zweeler) dit ook door heeft gezien zijn waarde van 14.2 miljoen ;)

aardappeljager

Wellicht heb je daar je antwoord piti. Denk dat velen kiezen voor matthews of alaphilippe voor 14 a 15 miljoen

Bekke

Sunrider, bedankt voor de tips! Barbier lijkt mij een hele mooie!

Piti18

'@Aardappeljager:
Stuyven is niet veel goedkoper. Scheelt 1.6mio.
Alaphillipe en/of Matthews zijn zeer gewaagde gokjes. Rijden niet veel, zijn relatief duur en worden veel gespeeld.
Conclusie: OUT

aardappeljager

Weet iemand nog wat het budget vorig jaar was. Was dat 150 miljoen?

Alle prijzen zijn volgens mij wat gestegen, maar met een groter budget is dat niet zo gek

aardappeljager

Weet jij wat matthews rijd? Ik dacht dat hij een uitgebreider voorjaar zou rijden dan bij Orica, maar ik kan me vergissen.

Stuyven is inderdaad ook niet goedkoop. Grote kans dat ik zowel debusschere als stuyven speel

aardappeljager

'@sunrider Barbier had ik uiteraard al in mijn team

Noud89

Ik denk dat Holst Enger onze Rudy wel veel in de weg zal gaan zitten. Speel dus voor de eerste. ;)

Piti18

Er is nog weinig bekend over zijn programma. Zal niet veel verschillen van anders (MSR, AGR, BP, WP).
Waalse Pijl > geen punten.
MSR en AGR > veelal een sprintje met een man of 30. Als hij dan toevallig 15e en 21e wordt dan ben je het haasje
Brabantse Pijl > dit zijn kruimels

Maar het kan uiteraard ook goed uitpakken.
Met de kasseivreters heb je toch wat meer zekerheid, denk ik :)

Noud89

Matthews is een gok ja, maar Alaphilippe over het algemeen niet echt de laatste jaren. Na Valverde toch wel het grootste zekerheidje op het Waalse vlak.

Piti18

'@Noud89:
Als die 600 meter kasseistrook weer in het parcours van LBL zit dan kun je Alaphillipe doorstrepen.
Hij reed daar vorig jaar nog net niet achteruit. Diegene waar ik dan gelijk aan denk is Kwiatkowski. Vanaf 2013 elk jaar goed voor een 'grote vis'.
Wat denken jullie van Ulissi?

Kiggen

Voorlopige startlijst van de Omloop bekend!

@Piti18 Ulissi kan uiteraard, reed vorig jaar al vrij sterk. Als ie ook in LBL kan scoort is ie zeker z'n budgetwaarde waard denk ik.
Het is dat hij de Strade nog extra rijdt, maar anders zou ik persoonlijk eerder voor Henao gaan van de renners met ongeveer een gelijke budgetwaarde. Zie ik meer maken in de grote klassiekers.

Noud89

Vorig jaar is met zijn ziekte inderdaad het perfecte meetmoment voor Alaphilippe. Enige wat ik zie is dat van in de laatste 6 waalse klassiekers 5x top-10 heeft gereden waarvan 3x podium. En dat voor een gast die 23 en 22 was. Dus doorstrepen doe ik hem voorlopig gewoon niet. ;)

Kwiatkowski en Ulissi speel ik ook allebei één keer.

Piti18

'@Kiggen:
Henao rijdt te weinig. Daarnaast is hij in de sprint net iets minder rap als Ulissi.

@Noud89:
Alaphillipe werd enkele dagen ervoor nog 2e in de Waalse Pijl. Hij was dus dik in orde.
Het is natuurlijk ook een absolute klasbak. Maar die kasseistrook in LBL is niet in zijn voordeel. Als die 100+ punten dan vervallen dan wordt het best wel karig.

Verder wordt Adrien Petit gelukkig niet zoveel gespeeld ;)

Sunrider

Iemand die weet hoe het met Haussler gesteld is? Debusschere schat ik niet hoger in dan Stuyven, al was het alleen maar door de rangorde bij Lotto-S. Kwiatkowski is me te duur, als je het over onzekerheid bij renners hebt past hij dat etiket wel.

Kiggen

'@Sunrider niks meer van gehoord maar hij zou eind januari mee gaan op trainingskamp communiceerde het team. Hij staat ook op de voorlopige startlijst van de Omloop. Ik kan me echter niet voorstellen dat hij daar al een rol van betekenis gaat spelen.

Sunrider

Het wachtwoord voor de subleague van de Tour of Oman = WFOman

aardappeljager

Niemand een idee wat het budget afgelopen jaar was bij het klassiekerspel?

Haussler heb ik niet zo gevolgd de laatste tijd, dus kan je daar niet verder helpen.

Voorlopige startlijsten heb ik me vorig jaar flink op verkeken. Ga nu meer uit van de starts afgelopen jaren om voor mezelf te voorspellen wie waar gaat rijden. Voor veel wedstrijden ook vaak nog niet bekend voor de start van het spel

Bekke

'@ aardappeljager: U heeft een budget van 180 miljoen euro om een team van 20 renners te kiezen, waarvan u denkt dat ze de meeste punten halen in het Voorjaarsklassiekersspel 2016.

Wat met Tim Wellens? Kan hij het kopmanschap bij Lotto in de Ardennen aan?

aardappeljager

Nu gallopin kiest voor het vlaamse werk zal hij het moeten doen denk ik ja.

Wellens blijft toch wel een gok vind ik. Niet dat je hem dus maar niet moet spelen. Hij is iemand die op 3-5km voor de meet moet gaan en hopen dat hij volhoudt. In een groepje met de kleppers gaat hij het altijd afleggen denk ik

aardappeljager

En merci bekke.

Dan is een upgrade van 33% (van 30 naar 40 miljoen) voor de beste renner wel flink, maar Sagan kun je dan eigenlijk weer nauwelijks omheen

1 2 ... 16 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.