Ik doe ze allebei, maar speel dan ook veel teams.
Vind dit nou net, samen met het jaarspel en de grote rondes, de enige spellen waar ik écht aan meedoe (dat betekent met veel teams, veel onderzoek, en veel puzzelen, ook om niet te veel op elkaar lijkende teams te hebben).
Verder speel ik eigenlijk alleen RtB, of hoe ze afgelopen jaar dan ook heetten.
Ik heb nu mijn eerste teams klaar, en ben op zich tevreden, maar merk de volgende dingen op:
1. Ik kan bijna niet om Sagan en Van Avermaet heen. Maar aangezien ik dat te duur vind kies ik dan toch voor Sagan.
2. Kristoff is praktisch hetzelfde, kan ik eigenlijk niet links laten liggen.
3. Degenkolb is me te duur
4. Ik word enorm naar Boonen toe gezogen, maar weet niet of dat sentiment of echt vertrouwen is.
5. Vanmarcke is lastig. Is duur, maar rijdt veel. Is goed, maar weer niet zo snel als Sagan, Van Avermaet, Kristoff, Degenkolb en Boonen...
6. Démare eerst over het hoofd gezien, maar rijdt toch wel een heel vol programma en is al aardig in vorm. Vorig jaar had ik hem niet, kwam me duur te staan. Jaar ervoor had ik hem wel, kwam me ook duur te staan....
7. Sta vaak voor de keuze Benoot óf Stuyven.
8. Ook vaak de keuze Alaphilippe óf Matthews.
9. Durf het met Colbrelli, Rowe, Poels, Valgren, Stannard en die jongens daar in de buurt niet aan.
10. Wil altijd Boom spelen, als fan en omdat ik er nog stééds in geloof :)
11. Gaviria, Ulissi, Wellens, Moscon, Groenewegen, Cort Nielsen en Naesen volgens mij in elk team.
12. Moeilijk om de pareltjes onderin te vinden.
Wat valt jullie zoal op, of zijn jullie afwegingen ongeveer?
punt 4 Boonen kies ik heel bewust niet voor (verwacht er niet zoveel van)
punt 8 lijkt mij de keuze niet zo moeilijk, dan zou ik toch voor Alap gaan.
punt 11 ik zie veel Groenewegen voorbij komen, is voor die prijs eigenlijk niet om heen te gaan. Toch stevig gaan overwegen voor mezelf.
punt 12 Ganna :)
Vind ik zelf niet zo vanzelfsprekend. Alaphilippe rijdt, en maakt kans op winst in Amstel (hoewel moeilijk), Waalse Pijl en Luik. Ik verwacht hem niet direct in de Strade, daar is ie wat te licht voor denk ik. Dat zijn 3 wedstrijden, 2 van de topcategorie, waarin ie dan moet scoren. In de Amstel zal ie er wel bijzitten, maar is een top 3 plek weer lastig. In Luik kan ie zeker weten winnen, maar dat is dan ook weer typisch een race waar iemand vaak helemaal wegzakt.
Matthews rijdt in ieder geval San Remo en de Amstel, en is in beiden bijna een "zekerheidje" voor top 5, en in de Amstel wat mij betreft voor het podium. Of ie de Brabantse Pijl rijdt weet ik niet, levert ook niet zoveel op. Maar ik heb ergens het gevoel dat ie misschien nog Gent-Wevelgem ofzo gaat rijden, en dan slaat de schaal echt helemaal door naar zijn kant.
Alaphilippe zit wat mij betreft een groter risico aan, maar is wel de topfavoriet voor Luik. Matthews meer een zekerheidje, maar misschien minder snel winst. Overigens ook niet vergeten dat Alaphilippe ook nog met Gilbert, Dan Martin, Brambilla en Vakoc in een team zit en daardoor misschien gevangen komt te zitten.
Zo lastig vind ik het dus ;)
Punt 1; Ik kom soms toch op allebei uit, al vind ik dat eigenlijk ook te duur.
Punt 2; Heb hem tot nu toe toch niet gespeeld, maar is een risico
Punt 3; Vind hem van hetzelfde niveau als Kristoff, dus ligt uiteindelijk aan het openingsweekend voor mij
Punt 4; Bij mij is het vertrouwen, maar wellicht onterecht
Punt 5; Ja lastig, speel hem nu wel
Punt 6; Ik speel hem niet op het moment, vind hem in de klassiekers toch vaak te kort komen
Punt 7; Heb ze op dit moment allebei niet, en dat geldt eigenlijk voor alle kasseienrenners tussen de 10-15 miljoen. te weinig zekerheid
Punt 8; Alaphilippe (Meer kansen, Strade(?) Brabantse pijl, AGR, WP, LBL. Daarbij is voor mij in MSR niemand een zekerheidje voor top-5)
Punt 9; Exact hetzelfde
Punt 10; Speel Boom ook wel eens vooral vanwege zijn vrije rol, maar zou nog aangepast kunnen worden
Punt 11; Heb ik niet precies hetzelfde. Ik heb bijvoorbeeld ook Uran, Petit en Fuglsang een keer in die categorie.
Punt 12 is voor mij absoluut Sinkeldam. Die is extreem goedkoop vind ik. Verder vind ik Wisniowski, Guarnieri, van Keirsbulck, Kelderman, Martinelli en Politt daar onderin ook zeker de moeite waard.
'@LL
Je somt alles op waar ik eigenlijk ook vragen over heb. Voor mij wordt de belangrijkste sleutel wat met de driehoek Sagan, Van Avermaet en Kristoff? Je kan er in se maar twee nemen en als je er drie neemt dan heb je extreem veel geluk nodig bij het kiezen van je andere renners. Ik neem sowieso Rowe en absoluut geen Felline. Overigens heb ik de indruk dat dit jaar het speelveld ruimer is. Vorig jaar geen Degenkolb, Boonen lang uit vorm, bij QS geen uitgesproken topfavoriet. De renners tussen 10 en 20 miljoen vallen voor mij allemaal vrij duur uit. In EBHagen heb ik geen vertrouwen. Bovendien heb je bij QS, Lotto en Trek echt veel concurrentie (dus geen uitgesproken kopman) wat de prijzen voor de renners dan nog is duurder maakt. Ik heb voorlopig 1 team waar ik heel tevreden over ben. Nu afwachten wat mijn gevoel me nog ingeeft voor de start van de Omloop. Ik stel nog maximum twee teams extra op.
Belangrijk vind ik Dwars door Vlaanderen hier kunnen echt dikke punten gescoord worden vermits de startlijst beperkt is.
Leuke discussie.
1 en 2) Ik vind zelf dat Kristoff een beetje stil is blijven staan en niet echt beter wordt. Met Sagan heb je waarschijnlijk wel de renner die de meeste punten haalt en van Avermaet heeft vorig jaar natuurlijk niet alles gereden.
3) Degenkolb is me een risico als hij het openingsweekend niet rijdt. Voorlopig heb ik hem niet.
4) Wat betreft Boonen denk ik dat hij te graag wil en toch wel concurrentie heeft in zijn ploeg. Vond vorig jaar Vakoc erg sterk in SB. Denk dat ze Brambilla zijn gaan spelen, maar de kaarten in eerste instantie op Vakoc hadden ingezet. Speel dus Vakoc.
5 en 8) As je naar de rijders kijkt die gekomen zijn bij Lotto Jumbo heb ik weinig renners waarvan ik vind dat ze verbeterd zijn. De renners die weg gaan worden nog wel een beter. Daarom wel Vanmarcke en geen Matthews. Alaphilippe zie ik nog wel verbeteren daarom wel Alaphilippe.
6) Demare: Zeker niet.Vraag me af hij zoveel geluk heeft bij MsR als vorig jaar. Vraag me nog steeds af hoe hij die achterstand zo snel heeft goed gemaakt. Maar ja kan zo maar weer.
7) Lastig: Kies zelf Benoot, maar is idd lastig.
9) Zie zelf Colbrelli minimaal de punten halen van vorig jaar en vind hem dan niet heel duur. Helemaal als je het met andere renners vergelijkt.Rest ook niet.
10)Boom niet. Geen team en te oud naar mijn mening.
11) Speel alleen Cort Nielsen en Naessen. Rest niet. Gaviria ja wat rijdt hij. Wellens wel gehad maar was mij een te groot risico. Groenewegen nog net niet denk ik in de grote wedstrijden.
12) twee gokjes genomen met de Plus en Bevin.
Zit nog te twijfelen over een tweede team, maar voorlopig kom ik steeds bij dezelfde renners uit. Maar ja, heb nog geen spel gespeeld waar ik niet op de laatste dag aan het sleutelen ben geslagen. En kan zo maar als Degenkolb toch het openingsweekend rijdt.
Succes.
Bedankt voor je interessante beschouwingen LyndaLid, lokt weer aardig wat reacties uit waaronder de mijne.
Punt 1, Ik heb 1 team zonder Sagan en 1 Zonder van Avermaet, 2 teams met beide. Ben dus toch tot 4 teams gekomen. :D
Punt 2 en 3, Kristoff en Degenkolb verdeeld over de teams. Degenkolb is natuurlijk de man die het vooral van de afstand moet hebben, ik heb daar wel vertrouwen in, hij laat ook het openingsweekend niet zomaar voor wat het is, doet liever nog een extra trainingskamp.
Kristoff had een duidelijk minder seizoen vorig jaar, rijdt veel en lijkt alweer in vorm.
Punt 4, Boonen lijkt mij vooral te focussen op de RVV en P-R, rijdt de andere wedstrijden in dienst en voor het ritme. Hoe zit het met het vertrouwen na de val van gisteren?
Punt 5, Vanmarcke reed vorig jaar het openingsweekend niet, wilde later pieken omdat de topvorm niet vast te houden was, scoorde dan ook veel punten. Nu gaat hij toch weer vol aan de bak vanaf de Omloop, beetje vreemd maar heb er toch wel vertrouwen in dat hij de 300 punten grens haalt.
Punt 6, Démare , ik zie het hem niet weer doen in MSR en daarom te duur.
Punt 7, Heb Benoot niet is vrij duur en heeft een mindere sprint, wel Roelandts 1 keer. Stuyven 2x, verwacht ik weer wat van als kopman naast Degenkolb. Sterk team ook voor de klassiekers.
Punt 8, Alaphilippe heb ik ook vooral omdat ik anders te weinig kandidaten voor de heuvelklassiekers heb. Matthews is niet mijn sprinter voor de klassiekers.
Punt 9, Stannard 2x, iets goedkoper dan Rowe en in punten zal het niet veel uitmaken. Colbrelli 2x prima heuvelrenner met een eindschot.
Punt 10, ik geloof ook in Boom, gewoon een minder jaar ook vorig jaar en is verlost van Astana.
Punt 11, deze renners heb ik ook veel behalve Wellens de man van de vaak zinloze ontsnappingen vooral in de klassiekers dan.
Punt 12, Pareltjes, Restrepo doet de heuvels volgens PCS en lijkt gegroeid. Als Valls dit jaar geen tegenslag kent kan hij ook best wat punten scoren voor 1 miljoen. Villella, tja wat rijdt hij?
Punt extra, Ik heb Valverde ook 2x, die is weer goed hoor. Greipel wil dit jaar voor eigen kans gaan in met name RVV en P-R. Ben gezwicht voor Felline, ook 2x net als Moscon alhoewel ik twijfel of hij al potten kan breken maar is niet te duur.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.