Zweeler 2017

1 2 ... 22 ... 82 83
Edjahh

Ik heb 5 heuvelrenners en de rest sprinters/kasseienmannen. Weet niet wat vorig jaar de winnende verhouding was?

Edit: Ik heb het zelf al even opgezocht, ik zie maar twee echte heuvelrenners in het winnende team, Kwiat en Ulissi.

Toch maar eens overwegen iets minder heuvelmannen er in te zetten. :p

Laatst gewijzigd
Sunrider

Klopt Edjahh, heb er zelf 3 in elk team en vrij goedkope ook nog.

robertus

Sagan en van Avermaet zijn wel dubbelgangers

Edjahh

Heb de nodige aanpassingen gemaakt, 4 heuvelrenners in één team en in het andere team heb ik er nu twee. Het mag van mij beginnen, ik blijf aan t wisselen :p

Edjahh

'@robertus daarom zeg ik ook 'echte' heuvelrenners. ;)

aardappeljager

Het maakt volgens mij helemaal niets uit wat voor renners het zijn. Het gaat erom hoeveel punten ze pakken per euro die ze kosten.

Natuurlijk telt het totaal aantal punten ook mee, daarom speel je jongens als sagan bijvoorbeeld. Het gaat erom dat ze die punten halen. Maakt natuurlijk niet uit in welke wedstrijd(en) ze die punten pakken.

Verschil is dat er meer wedstrijden over kasseien zijn, maar daarom zijn die mannen ook duurder

Jekke

Kwiatkowski vind ik een moeilijk, als hij zijn niveau van weleer vindt scoort die toch een mooie bos punten. Maar hij is zo wisselvaliig de laatste jaren.

Jekke

Trouwens iemand een idee of Direct Energie nog startrecht zou krijgen voor AGR? Voorlopig nog geen coquard daar , net als in MSR, waar hij imo wel de kwaliteiten voor heeft.

aardappeljager

Hebben ze bij trek een verdeling gemaakt voor het openingsweekend?

Wil ook wel een team spelen voor de omloop

Bekke

Ik vermoed Stuyven voor zaterdag en Theuns voor zondag.

aardappeljager

Geïnteresseerden voor een sub bij de omloop?

aardappeljager

Dat dacht ik ook Bekke, maar bij het nieuwsblad las ik juist omgekeerd. Dat stuyven zijn titel gaat verdedigen bij kbk en theuns zijn kans krijgt in de omloop.

Daarna zal het voor stuyven en degenkold zijn, behalve in msr, daar alle ballen op john

Bekke

Stuyven zei wel dat Kuurne altijd speciaal zal blijven voor hem... Maar ik denk dat de koersomstandigheden wel duidelijk zullen maken wie de kopman gaat zijn.
Stuyven zal in de Omloop makkelijker meekunnen met de grote kanonnen en als het een sprint wordt in Kuurne (al valt dat met dit weer nog af te wachten) dan ben ik zeker dat ze de kaart Theuns trekken.

aardappeljager

Bekke ik zie bij jou nog geen vinkje dat je uberhaubt een team hebt gemaakt. Erg uitgebreide voorstudie aan het doen?

Bekke

Ik bekijk alles veel te veel in detail, tot op de laatste seconde :)

Mijn ploegen komen dus in orde, maar na een nachtje doorwerken pas op zaterdagmorgen...

Zo snap ik niet dat Colbrelli zoveel gekozen is, gaat die zo goed zijn in Vlaanderen?

Bekke

Voor de Gouden Klassiekers moet ik ook nog ploegen maken :) Die werken zelfs met een puntensysteem dat ik heb mogen uitschrijven, dus ik kan het niet maken om daar niet deel te nemen :)

pirazzi

Vroeger was er eens een internet storing en konden onbetaalde teams niet meedoen, dat is het risico van wachten tot de laatste dag! ;)

Bekke

Al dat is, dan heb ik inderdaad geen ploegen :)

Ik maak meestal nogal eigenzinnige keuzes, waardoor ik ofwel afgetekend eerste ben, ofwel laatste :)
Ik neem iets te vaak oude renners en te weinig jonge renners, omdat ik vaak niet inzie dat die wel eens beter zouden kunnen zijn dan vorig jaar :)

LyndaLid

Ik heb al zes teams, maar nu al zin om ze vanmiddag allemaal te legen en opnieuw te beginnen haha! Vooral op basis van wat nieuwe info, ove is bijvoorbeeld Stuyven en wat gevoelskwesties.

En dan morgen gaat het los! Ookal zie ik tot en met de Strade geen wedstrijd, toch zin in!

Sunrider

Ja Stuyven is de man bij Trek, Keukelaire ook aanlokkelijk en wat te denken van Chaves?

robotour

'@sunrider ja, chaves voor de kasseien;) Ik ben er nog niet uit. De puntentelling in de categorie 1 klassiekers weegt toch wel zwaar door waardoor je wel de
meeste grote namen in een team moet stoppen, goedkopere renners halen vaak alleen punten in de kleine koersen.

LyndaLid

Ja vraag is of Chaves iets gaat rijden.. hij rijdt zó weinig koersen elk jaar..! En nu met een dubbele grote ronde achter elkaar, twijfel ik of ie niet lekker naar Colombia gaat tijdens de Ardennen.

Moeilijk! Want als ie wél start in Huy en Luik, dan is t meteen grote kanshebber.. de Yates-broertjes kunnen we denk ik wel uitsluiten nu.

aardappeljager

De onwetendheid over de programma's maakt het lastig. Vooral de Waalse koersen zijn moeilijk in te schatten.

Duurt nog even voordat ze zijn, dus wat doet dat met de vorm van de renners op dat moment?

Wie gaan er starten?

Daarom het veiligst om mannen mee te nemen die hier elke keer een doel van maken. Ik hou het zelf op zeer weinig heuvel mannen. Ben zelf meer fan van het Vlaamse werk, dus dat speelt ook mee.

En sinds afgelopen jaar op 1 de Strade. Wat een fantastische koers was dat

aardappeljager

Kogel is door de kerk. Theuns uit mijn team gehaald. Ik ben te onzeker over zijn fysieke gesteldheid (ondanks groen licht van de arts) en zijn positie in het team. Nu maar hopen dat dit niet de verkeerde keuze is geweest.

Sunrider

Gelukkig vandaag 45 punten gescoord in het budget jaarspel na de zeperd van gisteren met die valpartij. Ik heb Kittel en Ewan.
Zaterdag de eerste Ronde die meetelt voor het jaarspel klassieker klassement.

1 2 ... 22 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.