Ik heb 5 heuvelrenners en de rest sprinters/kasseienmannen. Weet niet wat vorig jaar de winnende verhouding was?
Edit: Ik heb het zelf al even opgezocht, ik zie maar twee echte heuvelrenners in het winnende team, Kwiat en Ulissi.
Toch maar eens overwegen iets minder heuvelmannen er in te zetten. :p
Het maakt volgens mij helemaal niets uit wat voor renners het zijn. Het gaat erom hoeveel punten ze pakken per euro die ze kosten.
Natuurlijk telt het totaal aantal punten ook mee, daarom speel je jongens als sagan bijvoorbeeld. Het gaat erom dat ze die punten halen. Maakt natuurlijk niet uit in welke wedstrijd(en) ze die punten pakken.
Verschil is dat er meer wedstrijden over kasseien zijn, maar daarom zijn die mannen ook duurder
Stuyven zei wel dat Kuurne altijd speciaal zal blijven voor hem... Maar ik denk dat de koersomstandigheden wel duidelijk zullen maken wie de kopman gaat zijn.
Stuyven zal in de Omloop makkelijker meekunnen met de grote kanonnen en als het een sprint wordt in Kuurne (al valt dat met dit weer nog af te wachten) dan ben ik zeker dat ze de kaart Theuns trekken.
Al dat is, dan heb ik inderdaad geen ploegen :)
Ik maak meestal nogal eigenzinnige keuzes, waardoor ik ofwel afgetekend eerste ben, ofwel laatste :)
Ik neem iets te vaak oude renners en te weinig jonge renners, omdat ik vaak niet inzie dat die wel eens beter zouden kunnen zijn dan vorig jaar :)
Ja vraag is of Chaves iets gaat rijden.. hij rijdt zó weinig koersen elk jaar..! En nu met een dubbele grote ronde achter elkaar, twijfel ik of ie niet lekker naar Colombia gaat tijdens de Ardennen.
Moeilijk! Want als ie wél start in Huy en Luik, dan is t meteen grote kanshebber.. de Yates-broertjes kunnen we denk ik wel uitsluiten nu.
De onwetendheid over de programma's maakt het lastig. Vooral de Waalse koersen zijn moeilijk in te schatten.
Duurt nog even voordat ze zijn, dus wat doet dat met de vorm van de renners op dat moment?
Wie gaan er starten?
Daarom het veiligst om mannen mee te nemen die hier elke keer een doel van maken. Ik hou het zelf op zeer weinig heuvel mannen. Ben zelf meer fan van het Vlaamse werk, dus dat speelt ook mee.
En sinds afgelopen jaar op 1 de Strade. Wat een fantastische koers was dat
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.