Zweeler 2017

1 2 ... 21 ... 82 83
Bekke

Ik had voor elke renner een inschatting gemaakt of hij zijn waarde kon verantwoorden, met dan onderverdeling "zeker", "waarschijnlijk", "misschien" of "niet".
Nu ben ik dan het schema aan het maken van de wedstrijden, proberen de uitslag al eens in te vullen en dan komt het weer helemaal anders uit :)
Dus ik ben er nog niet :p

Sunrider

'@aardappeljager, Planckaert zal in dienst rijden van Kristoff, daar waar deze rijdt. Niet voor Martin. Planckaert kan ook nog gerust door sprinten en rond de 10e stek uitkomen. Zo rond de 50 punten lijkt mij mogelijk en voor 2 miljoen is dat billijk.

Edit: Hoort hier niet maar voor de geïnteresseerden een machtig mooi interview met toerfietser Daniel Oss:
http://www.cyclingweekly.co.uk/news/racing/daniel-oss-just-ride-interview-311889

Laatst gewijzigd
Bassieb

'@ Aardappeljager, Haha dat autistische trekje heb ik ook. Ik kan gewoon geen team maken met budget over. Ik puzzel net zo lang door tot ik op 0 sta.

Edjahh

Rowe of Matthews? Om er nog maar eens één in te gooien ;)

pirazzi

Matthews had vorig jaar pech in Milaan - Sanremo dus dat zou dit jaar beter kunnen. Probleem is alleen dat op zijn kalender alleen de Tour de France staat terwijl Rowe aan 4 klassiekers deelneemt.
Maar ik denk dat Matthews wel opgesteld wordt in Milaan - Sanremo, de Brabantse Pijl, de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl. Edit: Zie geen Sunweb staan op de startlijst van Milaan - Sanremo ...
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=170996&c=3

Laatst gewijzigd
Noud89

'@Pirazzi

MSR is geen nieuwe WT koers he, dus sunweb moet gewoon verplicht deelnemen. ;)

pirazzi

Ja, ik zie nu dat Cofidis 2x op die startlijst staat dus het zal wel een fout van PCS zijn.

drikkes

Hadden ze van Matthews niet gezegd dat die terug een Vlaams voorprogramma ging rijden?

Piti18

Nadeel met Matthews is dat hij amper koerst en de koersen welke hij rijdt, en dus flink punten kan pakken (MSR / AGR), alle kanten op kunnen. Tweemaal een sprintje met een man of 30, dan kan het zomaar zijn dat hij 11e en 15e wordt. UIteraard kan tweemaal eerste ook :)
Op de kasseien weet je wel een beetje wie er boven komen drijven.

Sunrider

De team opstellingen die ik in Januari heb gemaakt zien er nu voor zeker 50% anders uit. De Invloed van de parcourswijziging van de AGR heeft daar ook aan bijgedragen. Anderzijds heb ik door nieuwe informatie ook meer inzicht gekregen. Toch heb ik nog wat twijfels bijv. over Greipel, gaat hij zijn kans in RVV en P-R en laat hij dan de sprintklassiekers voor wat het is? Gilbert schijnt heel scherp en mikt ook op de Vlaamse klassiekers en Felline al in puike form maar de kasseien is andere koek en kwam de vorm niet te vroeg? AGR heeft mij doen besluiten Alaphilippe uit mijn teams te halen.

aardappeljager

Gilbert heb ik eigenlijk niet overwogen. Maar een vlaams programma had ik nog niet gehoord. Dan is het wellicht het overwegen waard, maar hij zal daar toch niet bovenin de pikorde staan ga ik vanuit.

Alaphilippe vind ik wat duur voor alleen wp en lbl.

robertus

Mijn opstellingen bestaan uit 3 stijlen bij wijze van proef.
Met Sagan en zonder Van Avermaet: keuze uit middengroep groter.
Met Sagan en Van Avermaet: minder keuze in midden en onderlaag.
Zonder Sagan en Van Avermaet: meer in boven en middenlaag.

De uitslag zal het leren :D (uitvallers buiten beschouwing gelaten)

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Ben benieuwd naar je bevindingen robertus

mausss

Matthews zou gebracht worden in de kasseiklassiekers, omdat ze hem bij Giant tot een soort nieuwe Degenkolb willen omvormen. Mocht dat dit jaar gebeuren verwacht ik hem alleen misschien in Gent-Wevelgem of Dwars door Vlaanderen en het is maar de vraag of hij uberhaupt mee kan tot in de finale.

Gilbert is een van de beschermde renners in de RVV, een van zijn hoofddoelen, en zal geen uitgesproken leidersrol hebben in de ardennen.

Noud89

Tsja, bij quick step hebben ze er vijf die zichzelf wel als beschermd of meer zullen zien met Boonen, Terpstra, Stybar, Trentin en Gilbert.

Als ze de steeds beter wordende Trentin willen behouden zullen ze die dit voorjaar in ieder geval een paar keer de kans moeten geven om voor zichzelf te gaan. Boonen is bezig aan zijn laatste jaar en zal zich ook niet op willen offeren. Terpstra en Gilbert zijn daar niet meteen de types voor en bij Stybar zal het aan de vorm liggen. Ze kunnen daar zomaar een mega coupe plegen en met vijf man mee zitten in een groep van 9, maar ik vermoed dat ze dan toch niet soepel draaien. Lastig ploegje dat quick-step.

aardappeljager

Gilbert krijgt betaald voor resultaten.

Maar denk toch niet dat hij top 10 gaat rijden in de hoogmis

LyndaLid

Ik zit nog steeds met de twijfelgevallen tussen de 9 en 15 miljoen...

Alaphilippe, Matthews, Stuyven, Benoot, Stannard, Rowe, Colbrelli, Hagen en Kwiatkowski. Sommigen speel ik vaker, maar heb zo'n gevoel dat hier de meeste punten te halen zijn, of blijven liggen dus. Heb bijvoorbeeld Stuyven en Benoot bijna nooit, maar bij die tweede vooral het idee dat je een hoop kan mislopen... lastig!

ONCE

Nvm

Laatst gewijzigd
Sunrider

'@ LyndaLid, Benoot heb ik niet, wel Roelandts die ik in staat acht ongeveer net zoveel punten te halen. Als ik 4 renners uit de top 6 opstel heb ik niet genoeg geld meer om uit de groep daar net onder te kiezen of ik moet van Avermaet thuis laten wat ik 1x heb gedaan. Uit de groep vanaf 9 - 6 milj. kun je ook flink scoren en tegenvallen kan het ook natuurlijk.
Je kunt echt niet al je favorieten opstellen dus er blijven belangrijke renners op de plank, zo heb ik Stuyven ook niet meer maar wel Theuns. De goedkopere alternatieven maken dat ik betere renners uit de lagere regionen kan opstellen waarvan ik hoop dat het minstens zoveel oplevert.
@ Noud89, Dat dilemma maakt dat ik geen van deze renners opstel, ze kunnen allemaal pieken maar zijn niet constant of team orders voorkomen dat. De enige constante zou de in België heilige Boonen kunnen zijn maar daar heb ik mijn twijfels al over geuit.

Laatst gewijzigd
Sunrider

Chaves wordt nu wel een koopje als hij inderdaad de heuvels zou doen, en al wordt deelname niet voortijdig bekend gemaakt mogelijk een gokje waard.

Noud89

Ik heb hem inderdaad al in 1 team gezet ten koste van Guarnieri en van Keirsbulck. Ben best tevreden over mijn heuvelblokje wat ik heb ondanks dat het goedkope renners zijn: Uran, Chaves, Fuglsang, Rosa, Kelderman, Restrepo, Konrad & Reichenbach komen voor. Al denk ik niet dat Reichenbach veel zal rijden.

Bassieb

Aardig blokje Noud. Restrepo vind ik een erg leuke pick en ik snap niet dat de gehypte Moser zoveel meer is gekozen. En dat voor hetzelfde budget.
Kelderman kies ik dan weer niet. Ik heb wel vertrouwen in Barguil. Kent een prima seizoenstart en was vorig jaar goed in de Amstel, Waalse Pijl en LBL. Verder ga ik Weening ook in mijn teams opnemen.

Edjahh

Hermans is wellicht ook een gokje waard voor de heuvels, rijdt sterk tot nu toe.

Noud89

Ja die heb ik ook nog, maar die gaat al richting de 5 miljoen. ;)

aardappeljager

Ik heb echt heel veel minder heuvel renners. Heb 17 mannen die op de kasseien uit de voeten kunnen. Dan nog een sprinter en 2 heuvel mannen.

Misschien kunnen jullie hier inschatten wat mijn favoriete koersen zijn...

1 2 ... 21 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.