Zweeler 2017

1 2 3 4 ... 82 83
Sunrider

'@Paul, overtuigingen heeft iedereen volgens mij, de cijfers en artikelen geven feiten weer en vandaar uit komt de al dan niet terechte overtuiging, haha. Zo ben ik overtuigd van de klasse van Valverde maar stel hem in het budgetspel maar in 1 van de 2 teams op. Ik probeer ook nog een soort evenwicht te vinden tussen type renners en type rondes maar Sagan daar kan ik niet omheen.

PaulSchoonakker

Natuurlijk heeft Valverde ongekende klasse en is hij dit jaar ook zeker weer goed voor 800-1000 punten, maar zelfs dan vind ik hem qua prijs kwaliteit niet rendabel. Of zie jij Valverde wel boven de 1100 punten scoren?

PaulSchoonakker

Uiteraard zijn elk jaar de waardes van de renners verschillend, dat is logisch. Om te kijken of ik persoonlijk iemand in mijn team kan opnemen bekijk ik de kostprijs VAN DIT JAAR, doe dat keer 27 en kijk of ze dat dit jaar kunnen halen. Is ook geen hogere wiskunde, meer om voor mezelf een semi-objectief criterium te hebben voor wat houvast in beslissingen. Ik zou voor de grap ook eens een "puur op gevoel" team moeten maken en kijken wat beter scoort.

Hierbij ook rekening houdend dat bijvoorbeeld OS vorig jaar meespeelde (dus Froome mist ook die 80 pnt van OS TT) en er dit jaar andere koersen meer punten behalen zoals Abu Dabi.

Noud89

Mooie theorie Paulschoonakker, alleen:

De winaar van vorig jaar had 5 van de 8 duurste renners in zijn team: Froome, Quintana, Valverde, Sagan en van Avermaet. Ik ben er van overtuigd dat als je de 10 duurste renners alle tien niet neemt, je per definitie als kansloos bent voor de overwinning. De kans dat je namelijk precies alle subtoppers eruit pikt tussen de 10-25 miljoen die boven die score van 27 komen is in mijn ogen nihil.

Als ik het zo bekijk waren er vorig jaar in die categorie overigens ook maar 12-13 renners in die categorie die aan je voorwaarde voldoen. Als je die alle 13 wel had, heb je nog steeds ruim budget over voor minimaal 1 topper, en als je er maar 1 kiest moet je ook nagenoeg perfect kiezen in de categorie 5-10 miljoen.

Ik ben het dus simpelweg totaal niet eens met je verhaal. :P

Overigens nog wat punten over je verhaal:
Als ik uitga van 9112/345 kom ik op 26,41 punten uit per miljoen. In dat verhaal heb ik dan nog geen rekening gehouden met het feit dat veel teams minimaal 200 punten hebben behaald door de eindwinnaars van rondes goed te voorspellen. Neem je dat mee dan kom je al uit om 25,83 punten per miljoen. (Steekproef leert dat er meestal 3 rondewinnaars goed voorspeld zijn dus dan zou het al 25,54 worden)

Dan neem ik daar verder nog niet in mee dat je je theorie eigenlijk trapsgewijs zou moeten opbouwen als je gaat kijkt naar hoe de prijzenwinnaars hun team hebben opgebouwd. Het gemiddelde moet dan wel 25,8 zijn per miljoen maar dat gemiddelde wordt gewoon flink omhoog gehaald door goede keuzes als Vakoc/Moser/Bettiol/Hayman/McCarthy/Valgren/Devenys/Brambilla etc.

Met andere woorden, als je je theorie gaat volgen en de toppers uit sluit door je veel te stenge maatstaaf van 27 punten per miljoen in die categorie dan ga je in mijn ogen nooit winnen.

Laatst gewijzigd
PaulSchoonakker

'@ Naud89

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. De winnaar had inderdaad een rits aan dure renners. Ik probeer je niet te overtuigen verder (hoeft ook niet, iedereen moet zeker doen wat goed voelt), maar in my defense:
Sagan: 37,8 ppm
Froome: 26,5 ppm
Valverde: 19,8 ppm
Avermaet: 28,9 ppm (25,9 als je de 'gratis' 100 pnt van T-A klassement eraf haalt)
Quintana: 26,2 ppm

Het is met name dat Sagan zo bruut hoog boven zijn quotum zit (wat dit jaar onmogelijk opnieuw zo hoog kan zijn) en dat hij veel andere renners hadden die het erg goed deden voor hun prijs (zakarin, holst enger, arndt, chaves, ulissi).
Kortom mijn punt hier is: zijn overwinning had niet zozeer alleen te maken met het nemen van alle toppers, maar een goede aanvulling van goedkope renners die wel fors boven hun quotum zaten. Wat ook een volledig begrijpelijk en goede strategie kan zijn.

Anyways, let's agree to disagree. Vorig jaar heeft deze strategie me niets opgeleverd, jaar daarvoor werd ik 20e. Succes allen wat je tactiek ook moge zijn en laat in ieder geval de wielerflits sub league goed scoren :)

En inderdaad lees ik net dat mijn 27 inderdaad wat aan de hoge kant is. Je hebt een hoop dingen benoemd die zeer relevant zijn waar ik zelf nog niet aan gedacht had om daar rekening mee te houden!

Laatst gewijzigd
Noud89

Ik ben het met je theorie an sich ook wel eens haha, denk dat de strategie op zich goed is, maar zou zelf voor renners boven de 25 miljoen de break-even lijn ergens op 23 of 24 leggen denk ik. Op zich denk ik dat je met een strategie met die 5 renners in je team en verder vooral renners in de categorie Moscon/Valgren/Holst Enger/Colbrelli ook prima kunnen scoren. :)

Maar als je toch vanuit je theorie wat toppers gaat kiezen is het ook wel anders. Echter zei je ergens anders dat de top-10 duurste renners voor jou eigenlijk een no-go is, en daar geloof ik dus niet in. ;)

Laatst gewijzigd
Matisz

Ik hou het allemaal simpel ik neem een paar van mijn favoriete renners, hoop de verrassingen van dit seizoen te vinden en ga uit van één zekerheid …. namelijk elk seizoen is anders ;).

robertus

Tel daar ook nog de uitvallers bij (wie?) en een doses geluk,een beetje geloof.
Top 10 moet kunnen toch ;)

Matisz

wat denken jullie van Zakarin en Sergio Henao eigenlijk?

lnnrt

Hoe zit het met die subleagues? Er zijn er nu twee van wielerflits (bij het budgetspel), maar die zitten beide al vol...

LyndaLid

'@ matisz

Ik heb nog een paar namen voor dat rijtje, waarvan ik het niet weer:

Zakarin, Henao, Pinot, Rui Costa, Ion Izagirre, Aru en zelfs Dumoulin..

Allemaal klasbakken, maar door hun programma's en bijvoorbeeld het sterke Giro deelnemersveld heb ik geen idee wat ik er mee moet.

Henao neig ik toch wel naar, door Baskenland en Down Under.. en vorig jaar geen klassiekers kunnen rijden. Bovendien toch stiekem een fan. De anderen geen idee!

Matisz

'@LL
Rui Costa neem ik steeds prachtrenner. Izagirre en Aru hebben sterke programma's. Zakarin eigenlijk ook maar die daalde in de Tour echt met de daver op het lijf. Dat kan echt niet gezond zijn. Pinot doet normaliter Giro en Tour en nadien waarschijnlijk de grote leegte. Sergio is een klasbak die zijn punten, afhankelijk van een vrije rol, wel zal nemen. Hopelijk rijdt Henao ook de Ronde van Californië. Ach steeds hetzelfde liedje moeilijke knopen door te hakken. Eigenlijk ben je bijna verplicht meerdere teams op te stellen om gemoedsrust te hebben…

Sunrider

'@Innrt, Er staan namen bij die ik niet ken maar dat zegt niets, er zijn leden op het wielerflits forum die op Zweeler een ander synoniem gebruiken. @Drikkes is de beheerder van het 2e team, hij zou de subleagues van het wielerjaarspel en het budgetspel kunnen vergelijken. Zou ook kunnen dat er steeds meer forumleden bijkomen en je zou een 3e subleague aan kunnen maken maar geen idee of die vol komt.
edit: Dat vergelijken heeft weinig zin zoals @Paul hieronder duidelijk maakt.

Laatst gewijzigd
PaulSchoonakker

Ik heb mezelf onlangs in de 2e Wielerflits subleague van het 'budget' spel toegevoegd, maar mijn naam is inderdaad anders op Zweeler --> "gegokt en verloren".

Ik zit NIET in het 'reguliere jaarspel' in een Wielerflits subleague, aangezien ik daar alleen een team voor het 'ronde' klassement heb. Daarmee scoor je nooit hoog in het AK, dus ga ik die subleague niet verpesten door mezelf aan te melden terwijl ik never nooit niet zal bijdragen aan totale score van de sub league. Als iemand zou vergelijken waarom ik wel in de ene en niet in de andere zit, vandaar.

Overigens stond het wachtwoord alleen op dit forum beschreven, niet? Dus hebben ook alleen Wielerflitsers zich aangemeld, anders konden ze het wachtwoord niet weten. Als meer mensen animo hebben voor een 3e subleague zullen ze dit zelf ook wel kenbaar maken op dit forum vermoed ik.

Laatst gewijzigd
ivo001

Hoe zit het precies met het jaarspel? Waarom is die in 2 delen opgedeeld?
Had nu een team gemaakt met het idee dat dat team alleen voor deel 1 zal meespelen, dus heb wat meer klassierrenners en minder ronde renners opgenomen. Als echter de tour en vuelta er bij komen is dit team helemaal kansloos.

Sunrider

'@ Matisz, Zakarin wordt veel van verwacht maar ik ben het met je eens dat deze wijze van dalen hem kan opbreken. Costa is vooral erg solide maar wel relatief duur. Van Henao hoor en lees je vrij weinig, zal toch een dienende rol hebben in de grote rondes. Wel klassieker sterk. Ik twijfel dus ook. Vindt M.A. Lopez ook een optie. Wat betreft de sprinters kies ik niet voor Greipel en Cavendish, er zijn een flink aantal goedkopere alternatieven die goed kunnen scoren. Ook neem ik Nizzolo niet, heeft tendinitis en dat kan lang aanslepen of weer terugkomen als hij niet lang genoeg rust neemt en daar ziet het naar uit. Viviani lijkt mij een goede keus nu hij zich weer op de weg richt.

Sunrider

'@ Ivo, ja dat is een spel in het spel maar deel 1 loopt t/m de Tour. Er is ook het klassiekerspel nog, daar heb ik dit jaar een apart team voor gemaakt. Dus ik heb 2 teams die meedoen voor het hele jaar maar maken ook kans voor deel 1 en ik heb een klassiekerspel jaarteam. Dat is ook de Zweeler opzet m.i., dat er aparte teams gemaakt worden maar je kunt als je met 1 team speelt dus het beste met een jaarteam spelen volgens mij.
@Paul, helemaal mee eens, vorig seizoen was er enige verwarring met een enkele vreemde eend in de bijt maar vlg mij stond het wachtwoord toen nog op Zweeler zelf.

Laatst gewijzigd
Matisz

'@Sunrider, MA Lopez vind ik ook zeer interessant.

Overigens ik heb de prijzenverdeling bestudeerd voor beide wielerjaarspellen en om eerlijk te zijn de eerste plaatsen krijgen leuke prijzen maar de rest is maar aan de lage kant doordat zweeler er voor kiest om meerdere deelnemers een prijs uit te keren ( in het wielerjaarspel maar liefst 300). Oké dat is allemaal heel fijn en het spel primeert maar er mag iets tegenover staan voor ons harde labeur :D. Liever wat minder kans maar dan toch een hogere prijs als je het mij vraagt.

Bijvoorbeeld:
2016: plaats 5: 300 euro in 2017: 338, 16
plaats 10: 210 euro : 181, 97
plaats 19: 135 euro : 68,57
plaats 37: 90 euro : 36,82
plaats 73: 40 euro : 20,91

Kiggen

'@Matisz Aru rijdt naar mijn mening juist geen sterk programma. Zo zonder Catalonië, Baskenland of Romandië. Costa likt mij ook een No go nu hij in de Giro start.
Zakarin daarentegen gaat dit jaar knallen en twee goede klassementen rijden in grote rondes.

Maarja, blijft altijd een grote gokfactor natuurlijk....

Matisz

'@kiggen, Aru rijdt Tirreno, Giro, Vuelta en waarschijnlijk Polen als voorbereiding op Vuelta is niet onaardig me dunkt. Maar het is een keuze uiteraard en bovendien moet hij nog presteren. Costa blijft ongeacht zijn programma voor mij een must have. Maar zoals je zegt het blijft toch hopen op wat geluk.

Sunrider

'@Matisz, het niet afronden op hele euro's was mij ook opgevallen maar niet gekeken naar de verdere prijsverdeling. Hoop dat ze die centen marge weer gauw loslaten. Er zal wel een opwaardering komen vermoed ik gezien het aantal teams maar er moet ook geld naar dat TDU lok spel. Op zich kan ik mij wel vinden dat er meer prijzen zijn in het jaarspel, ben wel bang dat dit beleid zich doorzet naar andere spellen en dat zou ik minder vinden. De Road to Bergen staat ook nog niet klaar, kan mij niet herinneren wanneer de RtD vorig jaar in het programma kwam.

lnnrt

Heb voor het budgetspel een extra subleague aangemaakt, Wielerflits 3. Wachtwoord is WF2017

HF2013

Zakarin is voor mij een zekerheidje. Haalde vorig jaar al een sloot punten ondanks de nodige pech.
Ion Izagirre had ik heel snel opgeschreven vanwege zijn rol naast Nibali, maar inmiddels weer geschrapt omdat ik de Tour zo lastig inschatten vind qua top-10.
Lopez was idd mijn vraagteken. Die jongen zie ik pas na de zomer weer punten pakken. Is dat voldoende voor een selectie?

Waarschijnlijk nog wat teams maken komende dagen voor subklassementen.

ChefSpijker

'@Sunrider: De Road to Bergen staat sinds gisteren live ;) We starten met Oman. De Vuelta etappes (nu nog TBD) zullen later vandaag of morgen ingevuld worden en de Dauphine en Suisse etappe wanneer de profielen bekend zijn. Een weekendrit ligt daar het meest voor de hand.
Hier de Road to Bergen pagina: https://nl.zweeler.com/roadToBergen

Wat betreft de centen in de prijzen, dit komt omdat het prijzensysteem geautomatiseerd is een paar weken terug. Dat hadden we bij de voetbalpooltjes al, maar nu dus voor alle spellen. Dat betekent dat de prijzen geen ronde getallen meer zijn (doordat het systeem van percentages van de prijzenpot uitgaat), maar wel per betaald team toeneemt wanneer het door de grens is. De voornaamste reden om dit te doen heeft met de werklast te maken. Voor elk spel telkens de prijzenpotten updaten gaat veel tijd in zitten. We hadden afgelopen jaar in totaal voor alle sporten ook weer meer dan 1000 spellen en dat worden er enkel meer :)

Sunrider

'@ChefSpijker, de RtB start dus in februari, bedankt.
Ik begrijp dat de centen in prijzen een geautomatiseerde uitkomst is, een mens bedenkt zoiets niet. :D Toch lijkt het mij niet onmogelijk, integendeel zelfs, om zo te programmeren dat de bedragen afgerond worden als je accepteert dat bv prijs 56 - 60 een zelfde bedrag uitkeert. Zo was het hiervoor immers ook. Het maakt verder weinig uit natuurlijk, het oogt alleen zo knullig voor mij. ;)

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.