Zweeler 2017

1 2 3 4 ... 82 83
Sunrider

'@HF2013, Lopez wordt 23 dit jaar. Vorig jaar werd hij naar Langkawi verbannen na eerst een goede tour de San Luis gereden te hebben. Zou een beter programma moeten rijden nu, gaat wel de Tour doen. Zoals hij Zwitserland won lijkt hij mij een goed slecht weer rijder. Zakarin zal er zeker staan bergop maar ja die afdalingen.....

Matisz

'@Chefspijker, Bedankt voor de info ivm de prijzenverdeling.

Nou dat het voor mij maar snel 17 januari wordt. Overigens het is fijn om te zien dat steeds meer wielerflitsers zin hebben om hun wielerkennis te delen en vooral met elkaar te testen. Ik lees dat er een derde subleague wordt opgericht. Ik juich dit alleen maar toe. Let the games begin!!

Cormet de Roselend

'@Innrt, ik heb me aangemeld bij Wielerflits 3. Ook mijn naam is anders op Zweeler –> “Va Banque”.

Ben flink aan het puzzelen - reactie op een paar namen die ik heb zien langskomen:
- Sagan: Uiteraard een zekerheid voor een vracht aan punten, maar wel erg flink aan de prijs. Hij staat er op dit moment niet bij me in.
- Zakarin: Voor deze prijs voor mij een zekere keuze
- Rui Costa: Erg verrast dat hij de Giro rijdt, waarin hij m.i. geen schijn van kans maakt. Wat is zijn programma? Op dit moment niet in het team.
- Ion Izaguirre: Lijkt me typisch zo'n renner die onder de vleugels van een kopman boven zich uit kan stijgen, maar als hij zelf de kopman is door het ijs zakt. Ook niet in het team.
- Nizzolo: Was de 1e sprinter die ik opschreef, maar ben het eens met Sunrider; zou nog wel eens lange tijd last kunnen hebben van zijn tendinitis. Ook eruit gehaald.
- Aru: Gaat zowel in Giro als Vuelta vlammen. Staat erin.
- Bardet: Nu iedereen zo'n beetje afhaakt voor de Tour (omdat ze er toch van uitgaan dat ze niet op kunnen tegen Froome), lijkt Bardet een zekerheid voor het podium. Kan ook goed uit de voeten in de klassiekers (mogelijk L-B-L winnaar)
- Mollema: Gaat onder de vleugels van AC een geweldig goed jaar rijden
- Valverde: Het moet toch een keer ophouden met hem en dat gaat in 2017 gebeuren. Gezien zijn forse prijs en toch wat mindere programma (in ieder geval in aantal grote rondes :-)) laat ik hem eruit.

PaulSchoonakker

'@Cormet
Volledig eens met je bovenstaande analyse. Persoonlijk denk ik ook dat Aru het goed zal doen in zowel de Giro als Vuelta. Ik zit wel nog erg in de spagaat dat ik tussen 2 van de 3 in het rijtje Porte, Aru en Nibali moet kiezen, zowel voor 'rondes' subklassement als 'budget'-spel.

Mijn redenering:
1) Porte is constant sterk in korte rondjes, waarvan hij er veel rijdt, en kan in het huidige deelnemersveld in de Tour goed scoren. (nadeel met alle tour-gegadigden is dat er maar 3 bergritten zijn, waar vaak ook nog eens vluchters winnen, dus weinig punten maar (schat 180-200 voor porte gezien tijdrit)).
2) Aru schat ik misschien nog net iets hoger in dan Nibali voor de grote rondes na het toch relatief zwakke optreden van Nibali in Giro 2016
3) Nibali gaat vermoedelijk beter scoren in de klassiekers als L-B-L en Ronde van Lombardije

Kortom: GEEN IDEE! Mijn keuze nu voor het 'rondes' klassement is Porte en Aru, de keuze voor 'budget'-spel is Nibali en Porte. Ideeën?

Sunrider

Nibali zal geen L-B-L rijden, hij vindt het geen goede voorbereiding voor de Giro.

Laatst gewijzigd
drikkes

Dag allen dat de tweede subleauge vol was geraakt was dat ik drie personen heb toegelaten die hierom hadden gevraagd. Aangezien die subleauge enige dagen openstond en er nog genoeg plaatsen waren had ik hier geen erg in. Nu weet ik wel beter natuurlijk, waarvoor mijn excuses!

drikkes

Even wat ballonetjes oplaten en zien wat jullie ervan vinden:
puntje 1:
Persoonlijk vind ik Steven Kruijswijck zowel in het wielerjaarspel als in het budget te hoog genoteerd.
==> akkoord, het is een mogelijke Giro winnaar (alhoewel met het deelnemersveld van dit jaar?) MAAR buiten die giro?

puntje 2:
Het verbaast me dat Uran zo weinig geslecteerd wordt (slechts 5 %). Weet iemand hier de achterliggende reden van (ik vind hem namelijk niet).
Die wordt dit jaar 29 dus eigenlijk omtrent het toppunt van zijn kunnen.

puntje 3: ik twijfel nog over Gilbert, normaal zou ik hem niet nemen maar zag dan op sporza zijn interview
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2864126
bij ons zeggen ze: die staat nu al zo scherp als een mes (en in nog meer dialect: a ge er een brood tegenaansmijt is't gesneje)

Bassieb

Ook ik zit in de subleague 2. Mijn naam daar is Bassieweert.

1 Ik twijfel heel erg over het selecteren van Sagan. Dure renner. Voor dat geld veel aantrekkelijkere opties te kiezen. Ik noem maar eens een dwarsstraat. Sagan-Scotson-Offredo of Porte-Gaviria-Talansky. Mijn inziens gaat Sagan in alle opzichten een minder jaar beleven dan vorig jaar. Tirreno zal hij niet meer op podium rijden, WK wielrennen idem dito en hij zal heel wat wedstrijden moeten winnen om het puntenaantal van vorig jaar te evenaren.

2 Hierboven al eens eerder aan gehaald. De tour kent een zwakker deelnemersveld dan de Giro. Maar hier zijn evenveel punten te vergaren dan in de Giro. Dat maakt een Bardet, Porte, Izagirre erg interessant.

3 Verder ben ik benieuwd naar jullie extra voorspellingen. Ik heb nu Nibali (Giro) Froome (Tour) en Froome (Vuelta)

LyndaLid

'@ bassie

Sagan sowieso buiten het podium bij WK..? Ik durf hem juist nu al als een van de allergrootste kanshebbers op te schrijven. En vergeet niet dat ie nu Down Under gaat rijden bijvoorbeeld, daar zal ie toch ook een lekkere dosis puntjes pakken. Komt ook nog bij dat ie in San Remo vorig jaar buiten de punten viel, terwijl ie in superpositie lag. Maargoed, hij blijft duur.

Ik heb 5 teams, ga ze allemaal weer verwijderen en opnieuw beginnen :D Want dat is het leukste!

Overigens vind ik het wel jammer dat de "oude garde" van zweeler wielerflitsers nu verdeeld zit over verschillende subleagues.. Had je er graag bij gehad Bassie!

Bassieb

MSR en Roubaix werd Sagan 12 en 11. Dit zijn dus nog steeds punten. Bijna overal waar hij van start ging heeft hij gewonnen of topklasseringen gereden. Alleen de Scheldeprijs en Bretagne Classic leverden een DNF op.

Ik vind het ook jammer LL. Maar nu wel een onderlinge strijd binnen de WF subleagues:P

Sunrider

Nu veel toppers de heuvelklassiekers vermijden kan het positieve effect zijn dat er minder ploegen controle op de wedstrijd uitoefenen. Hopelijk meer open wedstrijden.
@drikkes, Gilbert kan best een goed voorjaar rijden maar hij presteert of rijdt niet in een grote ronde.
Uran is goedkoop, reed een goed najaar, kan de gok waard zijn, ik heb hem ook in een team.
Kruijswijk had natuurlijk naast de valpartij in de Giro ook nog pech met dat paaltje in de vuelta.
Bedankt voor je biecht :D Wat mij betreft excuses aanvaard.

@Bassieb, Ik heb meerdere teams maar alleen Froome staat vast voor de Tour en zolang Movistar geen uitsluitsel geeft over waar Quintana start houd ik het wat betreft de Vuelta maar op Chaves/Froome en in de Giro op Nibali/Kruijswijk.
Je noemt o.a. Gaviria, interessant geval, zeer geliefd bij velen dus hoog percentage maar ik twijfel aan het rendement voor Zweeler.

LyndaLid

Ik weet niet zo goed waarom ik Gaviria zou nemen.. Die pakte vorig jaar echt weinig punten, en iedereen heeft hem al... Het is echt nog niet de renner die Cav is, en samen met Kittel naar de Tour lijkt me ook niet positief voor zijn puntentotaal.

Bovendien staan in dat rijtje ook veel andere toppers, die volgens mij veel punten gaan pakken:
Henao, Cavendish, Bouhanni, Uran (ja echt), Simon Yates, Angel Lopez, Ulissi...

Bijna iedereen heeft Gaviria, dus ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie ofzo, maar ik kan er toch niet over uit.

robotour

Dit weekend maar eens flink gaan puzzelen. Heb al een tijdje geleden een team aangemaakt om ingeschreven te staan.
Er zal nog veel gewikt en gewogen gaan worden. Ook even de spelregels nog doornemen kan geen kwaad.
Vorig seizoen met het najaarsspel bar weinig punten gehaald, dus is het zeker van belang wie waar gaat rijden.
Hoe is het bijvoorbeeld met Angel Lopez, volgens mij momenteel nog geblesseerd. Wat gaat Valverde doen ?
Sagan niet nemen, is een grote gok met het mislopen van veel punten vermoedelijk. Normaal gesproken is Sagan een zekerheidje t.o.v. iedere andere renner of combinaties van renners.

Laatste man

Zo mijn teams zijn klaar. Niks meer aan doen (denk ik). Twijfel alleen nog aan TDU (aantal sprinters). Zit nu op 7. Is wellicht wat weinig, maar er zijn zoveel heuvelmannen..

Sunrider

'@Laatste man, mijn teams zijn ook klaar. Voor de TDU is er een podcast op cyclingnews met direct aan het begin Sagan aan het woord, daar kan men conclusies uit trekken.
@ robotour, wat betreft Valverde, ik heb hem uit mijn beide budgetspellen gehaald. in combinatie met andere dure renners kwam ik kapitaal tekort om renners op te stellen die ik denk nodig te hebben voor een goed klassement. Wel nog in de wielerjaarspellen.
@LL, Gaviria is een klasse sprinter maar het rendement voor Zweeler lijkt mij te laag, moet toch 500 punten opleveren voor zijn waarde.

Laatst gewijzigd
bbflood1

Had me voorgenomen om niet meer te sleutelen, maar toch weer niet gelukt.......
Veel interessante zaken gelezen, maar mis nog een beetje de renners onder de 10 miljoen. In mijn teams is het een beetje 50/50 als ik kijk naar renners boven/onder 10 miljoen. Vindt hier veel renners met potentie.
Heb zelf oa Planckaert, Mullen, Mads Pedersen, Moscon, Roglic, Colbrelli,Valgren en Bystrom. Denk dat deze renners allemaal hun quota van 27 puntjes per miljoen wel gaan halen.

Sunrider

'@bbflood, Bystrom rijdt na TDU nog Valencia en daarna neemt hij plaats in de trein van Kristoff. in ieder geval t/m de Tour maar dat laatste hangt af van zijn uitverkiezing. Verder is Colbrelli voor mij ook een zekerheid en Planckaert heb ik ook 1x.
Voor de rest heb ik andere afwegingen gemaakt. Vandenbergh en Walscheid zijn ook zeer geliefde renners.

Kiggen

Ik was ook wel overtuigd om Mollema te kiezen, maar nu zijn programma bekend is zie ik toch maar van hem af.
Enkel Abu Dhabi en Tirreno voor zichzelf in aanloop naar de Giro. In Catalonië is Contador er weer bij.
Jammer, ik had hem graag ook in bijvoorbeeld Romandië en Tour of Alps gezien. Zijn toch weer extra puntjes.

Laatste man

'@Sunrider,
Sagan gaat iig niet voor het klassement. Ik zal nog eens nadenken dit weekend.

pirazzi

Goedemorgen Zweeler spelers, veel succes in 2017! Bedankt drikkes voor het aanmaken van subleague Wielerflits 2, die is nu ook vol. ;)

Sunrider

Haaaaa, pirazzi ontwaakt uit de winterslaap. Nou leuk weer van je te horen. Er is een 3e subleague inmiddels.

HF2013

Sta inmiddels op 6 (4+2) teams. Laat het aub snel beginnen, want dit begint duur te worden. En steeds meer twijfel met blessures bij bijv Valverde en Nizzolo.

Sunrider

'@HF2013, haha, ja dat begint in de papieren te lopen. Zelf kwam ik er ook niet naar tevredenheid uit met 1 team in beide spellen dus sta nu op 5 (3+2) waarvan 1 klassiekerteam. Er komt er geen meer bij maar ik heb wel een aantal malen in het budgetspel nog weer een extra team aangemaakt dat, mijn systeem volgend, mij meer punten zou kunnen opleveren. Dat gebeurde niet echt maar mede daardoor heb ik wel mijn oorspronkelijke teams (naar mijn idee) kunnen versterken en gooide dat extra team dan weer weg. Zo zullen wel meer spelers te werk gaan neem ik aan. ;)

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Ik maak gewoon net zo veel teams, totdat Zweeler zegt "je team 143 lijkt te veel op team 1". ;)

Laatst gewijzigd
Sunrider

Haha @LL, zouden er überhaupt deelnemers zijn die het maximum aantal teams (respectievelijk 30 en 10) maken? Groepsgewijs of zo.

1 2 3 4 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.