Zweeler 2017

1 2 ... 33 ... 82 83
aardappeljager

Ik speel geen baskenland

FaasjeWilkes

Chapeau Matisz! Ik zal me vanavond is verdiepen in het Baskenland. Viel me al op dat het een beetje atypisch begint met 2 'vlakke' etappes.

LyndaLid

Oh jee, Gilbert kan me weleens de das om hebben gedaan in het voorjaarsklassiekerspel...

Mijn kasseienteam is in ieder geval uitgeschakeld, met mijn heuvelteam blijf ik hoop houden door de punten die ik nog kan gaan pakken.

Edit: ja, 83e nu met mijn heuvelteam. Boom en Benoot blijken te duur, en ik mis in dit team Naesen... Maar goed, alleen Roubaix nog om verder op achterstand te raken. Daarna begint de inhaalslag met Matthews, Colbrelli, Hagen, Alaphilippe, Kwiatkowski, Uran, Haas, Wellens, Felline, Lutsenko en Bettiol.

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Die valpartij heeft mij de das om gedaan in het fantasy spel. Maar wel een mooie koers gezien en daar gaat het uiteindelijk om

Matisz

In de RvV een elfde plaats behaald. Op het laatst Modolo er nog uitgehaald maar kom ik ben zeer tevreden. Ik heb gisteren Gilbert op de Paterberg naar de overwinning geschreeuwd wat een held!

@FaasjeWilkes Proficiat met jouw derde plaats in de RvV!!

PaulSchoonakker

De valpartijen in de Ronde hebben mijn budget jaar teams ook hard geraakt. Ik weet dat iedereen in zijn teams te maken krijgt met pech, tegenslagen en uitvallende renners, maar mijn rijtje slaat toch wel alles. Aanschouw het leed van mijn team wat top 300 stond vóór de RvV:

Sagan (valpartij terwijl hij top 5 reed): 0 punten
Naesen (valpartij terwijl hij top 5 reed): 3 punten
Benoot (niet in vorm): 0 punten
Rowe (uitgeschakeld door val Vanmarcke): 0 punten
Vanmarcke (valpartij terwijl hij redelijk in vorm leek): 0 punten
Stuyven (niet in topvorm): 0 punten
Keukeleire (niet gestart, blessure): 0 punten
Boom (niet in vorm): 0 punten
Vandenbergh (ziekte in voorjaar, niet in vorm): 0 punten.
Bettiol (geen idee): 2 punten

Deze renners samen hebben een budget waarde van 115,8 miljoen. Wie had gedacht aan het begin van het seizoen dat ze daar gezamelijk maarliefst 5 punten voor zouden halen in de Ronde van Vlaanderen...

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Die renners heb ik, op Keukeleire na, allemaal in mijn team dat voor de Ronde 19e stond Paul ;)

Oh sorry, Vandenbergh ook niet! Maar enfin, de Ronde was inderdaad voor velen een pechdagje!

Laatst gewijzigd
robotour

Gisteren was weer zo' n pechdag. Als het met een team/spel niet loopt vanaf het begin, dan kan er eigenliijk gelijk een streep doorheen. Rijd constant achter de feiten aan. Maar ja, we gaan het weer proberen in het Baskenland. Niet geschoten is altijd mis. Al verwacht ik met dit parkoers in het Baskenland ook weer een aantal verrassingen.

LyndaLid

Ik heb erg veel zin in Baskenland, RtB en gewoon. Is altijd een mooi rondje, en als spelletje ook altijd erg leuk omdat je echt mag puzzelen over scenario's en moet kiezen tussen toppers. Heb er een goed gevoel over, maar dat had ik bij de Tirreno ook. Dat was nou net het enige RtB spel waar ik niet in de top 15 eindigde....

drikkes

Dag Paul, dat is een ferme tegenvaller seg.

Bij Sagan heb ik hem ook in het budgetteam bewust niet genomen omdat als hij een paar keer dit voorhad in grote koersen hij nooit ging opbrengen wat hij kost.

Ziek in Strade en nu de valpartij in Vlaanderen, het zal moeilijk voor hem worden om de benodigde punten vs kostprijs nog te halen.

drikkes

op de valreep nog in de subleauge (tien teams voor Pays Vasco).

Bassieb

Op de valreep net niet in de subleague voor Pais Vasco:(
Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik ga er vanuit dat Lobato, Matthews en Sam Bennett afstappen. Dan komen iig Contador en Spilak in mijn team.

Verder hoop ik niet dat mijn haat-haat verhouding met Kwiatkowski en Alaphillipe een nieuwe dimensie krijgt. Ik selecteer ze beide niet omdat ik verwacht dat ze met hun gedachte al bij de Amstel en verder zijn.

Veel plezier

PaulSchoonakker

'@ Drikkes:
Ja die gedachte had ik ook met Sagan. 50 miljoen is gewoon erg veel, en dan moest hij opnieuw erg sterk jaar draaien zoals hij vorig jaar deed. Had mezelf ook voorgenomen om hem niet te spelen. Toch heb ik me laten verleiden in 1 van mijn 2 teams omdat hij zo ontzettend vaak gekozen was en ik toch ergens niet het risico wilde nemen om hem niet te nemen, anders loopt 80% van de teams op je uit als hij wel top presteert.
Achteraf dus toch naar mijn gut feeling moeten luisteren in dit geval.

Laatst gewijzigd
robotour

'@bassieb die verhouding heb ik ook met meerdere renners. Nu wel gekozen voor Kwiatkowski, omdat het parkoers niet extreem zwaar is en aardig wat opties voor hem biedt, maar ja dan zal het wel weer tegenvallen. Met Sergio Henao weet ik ook nooit wat ik er mee aanmoet, heb hem wederom niet gespeeld.

Bassieb

Sam Bennett stapt iig al af;)

Noud89

Sjezus, Bennett nu al opgegeven. Achja heb ik meteen Bardet en Henao erbij. ;)

Had natuurlijk gehoopt op een scenario waarin hij punten zou scoren in de eerste twee ritten en daarna af zou stappen. Maar mijn tweede team heeft nu dus al eigenlijk 14,5 miljoen budget cadeau gekregen voor mijn gevoel.

Laatst gewijzigd
Noud89

Team 1:

1 Valverde, Alejandro 30 mln.
2 Contador, Alberto 25.2 mln.
3 Henao, Sergio 22.5 mln.
4 Izagirre, Ion 17.9 mln.
5 Matthews, Michael 10 mln.
6 Bennett, Sam 7.9 mln.
7 Uran, Rigoberto 7.8 mln.
8 Fuglsang, Jakob 7.3 mln.
9 Restrepo, Jhonatan 6.2 mln.
10 Richeze, Maximiliano 4.2 mln.
11 Woods, Michael 3.5 mln.
12 Konrad, Patrick 2.7 mln.
13 Kudus, Merhawi 1.8 mln.
14 Fraile, Omar 1.6 mln.
15 Haig, Jack 1.4 mln.

Substitutes

1 Bardet, Romain 10.8 mln.
2 Roglič, Primož 13.7 mln.
3 Spilak, Simon 8.6 mln.

Extra predictions

Valverde, Alejandro

Team 2:
1 Valverde, Alejandro 30 mln.
2 Contador, Alberto 25.2 mln.
3 Izagirre, Ion 17.9 mln.
4 Bardet, Romain 10.8 mln.
5 Matthews, Michael 10 mln.
6 Ulissi, Diego 8.2 mln.
7 Bennett, Sam 7.9 mln.
8 Uran, Rigoberto 7.8 mln.
9 Swift, Ben 7.4 mln.
10 Fuglsang, Jakob 7.3 mln.
11 Albasini, Michael 6.4 mln.
12 Richeze, Maximiliano 4.2 mln.
13 Cummings, Steve 2.9 mln.
14 Konrad, Patrick 2.7 mln.
15 Mohoric, Matej 1.2 mln.

Substitutes

1 Henao, Sergio 22.5 mln.
2 Spilak, Simon 8.6 mln.
3 Woods, Michael 3.5 mln.

Extra predictions

Izagirre, Ion

robotour

Gekozen voor Schwarzmann i.p.v. Bennet (voorgevoel was goed) hopelijk betaald dat zich vandaag en misschien morgen uit.

Bassieb

Haha precies Noud. Ik Contador.

Had Bennett puur en alleen voor deze etappe geselecteerd. Zag hem verder ook geen punten pakken, al kon ie in enkele vlaamse wedstrijden wél goed over de heuvels heen.

@ Lyndalid: Wat is jouw beweegreden geweest om maar 24,7 miljoen van de 35 uit te geven aan je reserves? Talansky en Cummings kunnen scoren in die ITT maar ik zie bijvoorbeeld een Bardet veel hoger eindigen in het AK.

Noud89

'@Bassieb

Ik heb ook lang getwijfeld of ik niet vol op etappe 6 zou gaan met mijn reserves, omdat ik ook een tijd heb gedacht dat vrijwel niemand zeker af zou stappen voor etappe 5. Maar inmiddels toch blij dat ik de gok heb genomen en één topper buiten mijn vaste team heb durven laten.

robotour

Bardet heb ik dan weer ook niet geselecteerd, omdat het volgens mij ook geen parkoers is voor hem, maar ja dat zal waarschijnlijk wel weer gelogenstraft gaan worden. In Parijs-Nice stel je hem op, gaat hij aan de auto hangen en wordt eruitgezet. Ben niet echt gelukkig met mijn keuzes in het rondespel tot op heden. Talansky verwacht ik (nog) niets van. Cummings verwacht ik wel, maar die heb ik alleen in RTB gespeeld.

1 Valverde, Alejandro 30 mln.
2 Kwiatkowski, Michal 20.3 mln.
3 Yates, Simon 15.5 mln.
4 Roglič, Primož 13.7 mln.
5 Matthews, Michael 10 mln.
6 Spilak, Simon 8.6 mln.
7 Ulissi, Diego 8.2 mln.
8 Uran, Rigoberto 7.8 mln.
9 Wellens, Tim 7.5 mln.
10 Restrepo, Jhonatan 6.2 mln.
11 De La Cruz, David 5 mln.
12 Lobato, Juan Jose 4.7 mln.
13 Richeze, Maximiliano 4.2 mln.
14 Schwarzmann, Michael 3.1 mln.
15 Guerreiro, Ruben 2.4 mln.

Dit zijn de 15 die het moeten doen met als wissels
1. Contador
2. Gorka Izagirre
3. Kiryienka

Winnaar: Valverde (als hij er voor gaat natuurlijk, kan zijn dat hij rustig aan doet en bijvoorbeeld Fernandez of Gorka de vrije hand geeft) Parkoers lijkt goed te doen voor hem.

Maartenhartong

1 Valverde, Alejandro 30 mln.
2 Alaphilippe, Julian 24.8 mln.
3 Izagirre, Ion 17.9 mln.
4 Yates, Simon 15.5 mln.
5 Roglič, Primož 13.7 mln.
6 Matthews, Michael 10 mln.
7 Spilak, Simon 8.6 mln.
8 Barguil, Warren 6.9 mln.
9 Sanchez, Luis Leon 4.5 mln.
10 Richeze, Maximiliano 4.2 mln.
11 Clarke, Simon 3.9 mln.
12 Navarro, Daniel 3.2 mln.
13 Cummings, Steve 2.9 mln.
14 Molard, Rudy 2 mln.
15 Pardilla, Sergio 1.7 mln.

Wissels

1 Contador, Alberto 25.2 mln.
2 Kiryienka, Vasil 2.4 mln.
3 Izagirre, Gorka 7.2 mln

hele tijd bennet in me team gehad, op het laatst eruit gehaald. had hem nu graag in me team gehad zodat contador er in zou komen.

LyndaLid

'@ bassieb

Ah dat is heel simpel: omdat ik nu pas lees dat je punten voor het eindklassement krijgt :) Haha daar niet eens naar gekeken!

Overigens helpt dat het spel wel echt om zeep, als je met je wissels punten krijgt voor het eindklassement! Dan kan je daardoor als iemand voor de tijdrit uitstapt enorme punten scoren met een invaller terwijl ie maar 1 rit meedoet?! Lijkt me niet optimaal...

Maargoed, ik moet me dus al op de RtB richten haha!

Maartenhartong

dacht me team goed te hebben uitgezocht, maar als ik die van jullie zie ervaar ik mezelf alweer als kansloos. durfde het niet aan met Kwiatkowski, maar daar heb ik me al vaker in vergist.

Bassieb

'@ Noud, deze ronde kent de laatste jaren om en nabij de 50 uitvallers voor de slottijdrit. Daar heb ik me dus geen enkele zorgen om gemaakt.
Hierbij mijn team.

I1 Izagirre, Ion 17.9
2 Sanchez, Luis Leon 4.5
3 Sánchez, Samuel 10.5
4 Valverde, Alejandro 30
5 Visconti, Giovanni 2.5
6 Matthews, Michael 10
7 Lobato, Juan Jose 4.7
8 Bennett, Sam 7.9
9 Verona, Carlos 2.6
10 Bardet, Romain 10.8
11 Henao, Sergio 22.5
12 Molard, Rudy 2
13 Barguil, Warren 6.9
14 Roglič, Primož 13.7
15 Woods, Michael 3.5
Wissels
1 Contador, Alberto 25.2
2 Spilak, Simon 8.6
3 Geoghegan Hart, Tao 1.2
Extra Predictions
winnaar Vuelta Ciclista al Pais Vasco Contador, Alberto

1 2 ... 33 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.