Zweeler 2017

1 2 ... 38 ... 82 83
LyndaLid

Eind weggezakt met mijn heuvelteam, en toch nog een hele goede uitgangspositie.

Brabantse Pijl wordt alvast heel interessant. Met Matthews, Colbrelli, Wellens, Benoot, Bettiol en Haas moet daar al de inhaalslag beginnen!

Daarentegen mis ik weinig mannen, alleen Gilbert. Vakoc, Gerrans, Albasini en Coquard hebben weinig mensen.

Laatst gewijzigd
Bekke

'@ LL: voor u is een prijs(je) wel zo goed als zeker denk ik.

In de Brabantse Pijl zal het voor mij nog wat schade beperken zijn denk ik (zonder Haas, Wellens, Colbrelli, Coquard, Vakoc, ...), maar vanaf Amstel begin ik er aan :)

Bassieb

Wonderbaarlijk genoeg eerste in de wielerflits poule. Maar mijn team bestaat voornamelijk uit kasseienvreters. Het is hopen op Gilbert en De Tier. Ik neem met ieder (klein) prijsje genoegen

Matisz

Nou zesde plaats in Fantasy Cobbles. Vorig jaar eerste nu zesde. Mooi zeer mooi! Ik ben tevreden.

En uiteraard gefeliciteerd Jasper!!

Ik heb een subleague gemaakt voor de Ardennen want ik vertrek woensdag op reis dus geen tijd.

wachtwoord: WFArdennen

Laatst gewijzigd
Sunrider

Gefeliciteerd Matisz en Jasper!

aardappeljager

Mooi hoor Matisz en Jasper

Maartenhartong

gefeliciteerd! ik heb me verkeken op de sky mannen met rowe en stannard. wel voor het eerst een klein prijsje gewonnen in parijs Roubaix 68e.

ivo001

In het wielerjaarspel heb ik voor de Brabantse Pijl:
Matthews
Coquard
Vakoc
Colbrelli

Magnus Cort zal wel geen rol van betekenis kunnen spelen.

Mijn doel is om de top-300 te halen en zo in ieder geval mijn inleg terug te winnen. Volgend jaar iets meer verdiepen in de kalender en de deelnemende koersen. Sta nu 523e, 221p van de prijzen af.

FaasjeWilkes

Dank allen en gefeliciteerd Matisz! Had na de wedstrijd niet gedacht dat ik top 10 zou staan. Stybar deed het voor mij, jammer dat Stannard, Rowe, Keukeleire en Van Baarle niet of bijna niet in de punten reden.

Ook een redelijke uitslag bij de voorjaarsklassiekers dankzij Stuyven en Moscon. Nu kijken wat de ardennen gaan geven. Zou voor mij niet slecht uitkomen als Alaphilippe nog een klein beetje last houdt van de val de komende weken 😀

aardappeljager

Is de lijst bij fanatsy ardennes wel compleet?

Gaat roglic bijvoorbeeld niets rijden.

Edit: Romandie gaat hij doen

Laatst gewijzigd
LyndaLid

'@ Jasper

Ik zie dat je 11e staat in het klassement, mooie plek hoor! Ik ging uit interesse even onze teams vergelijken: je staat maar liefst 350 punten op me voor ineens na Roubaix. Ik ben erg benieuwd of dat nog in te halen is! Ik denk het wel, maar wordt leuk om te volgen.

Zoals gezegd: voor mij is het belangrijk dat Matthews en Colbrelli scoren (woensdag al het liefst), want die hebben maar 9 mensen voor mij als combi. Die heb ik heel bewust gekozen met het oog op de Amstel, dus hopelijk levert dat ook wat op. Kwiatkowski en Alaphilippe samen hebben 24 mensen voor mij, maar met alle vier samen ben ik de enige tot en met plaats 900... Gilbert is mijn grote gevaar, die mis ik natuurlijk.

Daarvoor heb ik dan wel weer jokers als Haas (10x voor mij, waaronder 1x een ander team van mij), Bettiol en Uran. Van Boasson Hagen hoop ik heel erg dat ie door zijn (wederom) tegenvallende voorjaar nog de Amstel gaat rijden. Want laten we eerlijk zijn: daar moet ie er zeker bij kunnen zitten.

Laatst gewijzigd
FaasjeWilkes

Wat Boasson betreft: ben ik met je eens, maar dat geldt dan ook voor een Naesen in deze vorm, en die heb je dan weer niet in dat team. Maar ja, als Alaphilippe over zijn beste krachten beschikt is de kans groot dat je me nog voorbij gaat. Ik verwacht sowieso nog wel wat te zakken, maar hoop met Kwiat, Wellens, Felline, Colbrelli, Uran en hopelijk ook Rosa de schade te beperken.

LyndaLid

Naesen had ik inderdaad helemaal niet aan gedacht, maar kan me voorstellen dat die nou juist net wel een pauze inlast..

Van de mannen die je noemt heb ik alleen Rosa niet, maar die heeft nog niet echt vorm getoond nu. Het wordt hoe dan ook leuk en spannend :)

Matisz

Bedankt iedereen! Een ding is zeker een aantal van de wielerflitsers moet in staat zijn een prijs te bemachtigen in het voorjaarsklassiekerspel. Ikzelf geef mezelf dit jaar nauwelijks kans. Zoals steeds moet elke koers gereden worden en moet alles meezitten maar laat ons positief zijn.

Ik heb Colbrelli, Coquard, Gilbert, Barguil, D.Teuns, Uran, Lobato, Benoot, Naesen en Rosa in mijn beste team.

Laatst gewijzigd
aardappeljager

Toch goed dat ik nog even lees. Ging er vanuit dat de Brabantse Pijl ook onderdeel uit maakte van de fantasy

aardappeljager

'@zwieler

Een suggestie voor de spellen waarbij je uit categorieën kiest:

Ik zou graag zien dat als je iemand minder uit bijvoorbeeld groep A kiest je een extra renner uit groep B of C kan kiezen ipv alleen een extra renner uit de laatste groep.

Noud89

Lyndalid, vergeet je niet dat er bijvoorbeeld ook nog teams zijn die voor je staan die bijvoorbeeld Valverde, Ulissi & Costa hebben om er maar eens drie te noemen? Overigens staat je team er wel goed voor hoor met zoveel heuvelrenners. :)

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Nou, op het "laatste" moment gaat er dus toch een streep door mijn voorjaarsteam... Alaphillipe :(

Matisz

'@LL Toch vind ik dat jouw teams LL zwei en Hügel nog niet totaal zijn afgeschreven. Een top notering misschien niet (door verlies Alaphilippe) maar een goede prijs blijft wel mogelijk zeker met Hügel. Stay positive man!!

@aardappeljager Goed voorstel om te overwegen maar voor mij hoeft het niet per se aangepast worden.

Laatst gewijzigd
Gelegevaar

Goede suggestie @aardappeljager

robotour

Niet echt een goede suggestie. Zweeler maakt de onderverdeling in groepen A B C D E etc. niet voor niks. Anders ga je teveel deelnemers krijgen met voor meer dan 80-90% dezelfde teams. Er moeten wel grote keuzes gemaakt blijven worden voor het spelelement. Anders kan Zweeler net zo goed de keuze voor alle renners vrij laten.

Bekke

'@ robotour, goede suggestie. Maximum 5 renners uit groep A, Maximum 10 renners uit groep B of hoger, ...

Het uitvallen van Alaphilippe maakt het voor mijn Ardennenploegje weer wat moeilijker om hoog te eindigen... Al zullen er nu wel enkele van mijn renners een plaatsje stijgen en zo dus extra punten opbrengen.

Sunrider

'@aardappeljager, voordat ik aan de slag ging met het Ardennen spel dacht ik ook dat de Brabantse Pijl erbij hoorde. Op zich vind ik dat ook logisch en het maakt het spel m.i. nog interessanter. @robotour, in groep A zitten toch de beste renners. Er zullen er maar weinig zijn die deze groep niet ten volle willen benutten. Het wordt pas interessant vanaf groep B en je kunt dan het kiezen beperken tot 1-2 renners. Ik zie er wel wat in.

Laatst gewijzigd
aardappeljager

'@robotour.
Ik ben het met je eens dat ze goed nadenken over de groepen, maar daardoor zullen juist weinig mensen iemand uit een lagere groep kiezen dan toegestaan.

Het uitvallen van alaphilippe zal de verschillen tussen de teams wel wat kleiner maken. Ik had hem niet gekozen door zijn val, maar dat geldt nu voor iedereen

robertus

Simpel gezegd is dat je te maken krijgt met uitvallers.
Dit kan je de nek kosten maar kan je ook een voordeel opleveren.

Voor Periode 1 ligt het wellicht iets anders.
Denk aan de Giro deelnemers (waar veel punten zijn te behalen) renners die na het startsein van dit spel tot aan de Giro uitvallen of achteraf toch weer niet meedoen, zoals Chaves, Aru en Konig die zomaar tezamen tegen de 1000 punten of meer kunnen opleveren. Vooraf gepland, achteraf op je buik kan schrijven.
Waarbij medespelers hun voordeel mee kunnen doen door deze renners niet op de lijst te hebben.
Hier telt "Zonder geluk vaart niemand wel" :p

Laatst gewijzigd
1 2 ... 38 ... 82 83

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.