Ik heb in mijn wielerjaarspelteam (regulier als budget) König, Aru, Alaphilippe, Chaves en MA Lopez. Van pech gesproken. Ik stel ieder jaar voor elk maar één teampje op. Dat loopt steeds vrij goed maar toch word ik elk jaar getroffen door blessures (dit kan je uiteraard nooit uitsluiten) met de nodige gevolgen voor de einduitslag. Dit jaar spant toch wel de kroon qua pech.
Wachtwoord Ardennen: WFArdennen. Tot volgende week ;)
Matisz ik kan me helemaal in je situatie verplaatsen, na het grote "Ronde van Vlaanderen" drama zonk mijn moed me nog dieper in de schoenen toen ik het bericht over Alaphilippe zag. Chaves en König heb ik ook in mijn teampjes, die berichten zag ik ook al met afschuw langskomen op wielerflits. Zuur voor je dat Aru nu ook in de lappenmand zit, hij zal nu ook beduidend minder punten scoren dan wanneer hij giro-vuelta combinatie had gedaan. "Gelukkig" heb ik voor Nibali gekozen (al levert die tot nu toen 10 hele punten op voor zijn riante budget).
Hopelijk heb je ook nog wat renners die boven verwachting presteren, kan je je daaraan optrekken en hopen dat de geblesseerden je in het 2e deel van het seizoen nog positief mogen verrassen.
Ben aan het denken om voor het budget jaarteam volgend jaar in totaal 5 teams te maken waarbij elke renner in maximaal 3 teams kan zitten om zo het blessure leed wat te spreiden...
Top 25 vandaag met m'n heuvelteam, dat was hoe het hoorde. In zo'n kleine koers 120 plaatsen gestegen en nu alweer 160e. Het blijft eeuwig zonde van Alaphillipe...
Mijn hoogst genoteerde team trouwens ook 50 plaatsen gestegen naar plaats 81 haha, maar die gaan nog zakken en zeker achter mijn andere team eindigen.
Voor de Amstel geven de verschillende sites 6 topfavorieten: Matthews, Valverde, van Avermaet, Gilbert, Kwiatkowski en Colbrelli.
Als ik dan naar de ploegen in het voorjaarsklassiekersspel kijk...
Zonder Colbrelli: mijn ploeg
Zonder Matthews: 1 ploeg
Zonder Valverde: 1 ploeg
Zonder van Avermaet: 2 ploegen
Zonder Gilbert: 2 ploegen
Zonder Kwiatkowski: niemand
Tom kun je nu ook kiezen. Er is nog steeds geen volledige voorlopige startlijst voor zowel WP als LBL dus er zullen nog wel wat renners missen op de startlijst van het spel die wellicht wel punten zouden kunnen scoren. Maar spelers kunnen altijd een berichtje sturen wanneer ze een bepaalde sporter toegevoegd willen zien aan het spel en dan voegen wij hem toe (indien er een reële kans is dat hij start).
Nog 356 punten van de 576 achterstand op een prijsje in te halen.
Gilbert en Kwiatkowski maken veel goed, maar zo'n zonde dat het groepje met van Avermaet, Valverde, Costa en Barguil niet voor het peloton kon blijven.
Ik troost mij met de gedachte dat ze in orde zijn voor de laatste 2 koersen.
Kreuziger leek mij ook in orde voor zijn val.
Ik waag vanmiddag eens een gokje. Nog meer spelers?
1 Valverde, Alejandro 25 mln.
2 Martin, Daniel 20.2 mln.
3 Albasini, Michael 15.6 mln.
4 Woods, Michael 8.8 mln.
5 Barguil, Warren 5 mln.
6 Costa, Rui 4.7 mln.
7 Fuglsang, Jakob 3.9 mln.
8 Latour, Pierre 2.7 mln.
9 Teuns, Dylan 2.6 mln.
10 Simon, Julien 2.5 mln.
11 Molard, Rudy 2.3 mln.
12 Tier, Floris De 1.7 mln.
Extra voorspellingen
winner Valverde, Alejandro
ik ook team gemaakt.
1 Valverde, Alejandro 25 mln.
2 Martin, Daniel 20.2 mln.
3 Albasini, Michael 15.6 mln.
4 Kreuziger, Roman 6.1 mln.
5 Barguil, Warren 5 mln.
6 Costa, Rui 4.7 mln.
7 Vuillermoz, Alexis 4.3 mln.
8 Konrad, Patrick 3.4 mln.
9 Izagirre, Ion 2.9 mln.
10 Latour, Pierre 2.7 mln.
11 Molard, Rudy 2.3 mln.
12 Pantano, Jarlinson 1.8 mln.
Extra voorspellingen
winnerValverde, Alejandro
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.