Scorito Klassiekerspel

1 2 ... 12 ... 35 36
RRobson

'@WC-eendt: ik verwacht net heel veel van Debusschere. Vorig jaar was hij, voor hij letterlijk wegviel, echt wel heel sterk. Is zo een renner die jaar na jaar een beetje dichter bij de top komt. En on Kuurne is hij vermoedelijk gewoon kopman bij Lotto. Ik vind de keuze Debusschere-Vanmarcke of Benoot-Stuyven heel moeilijk.

WCEendT

'@Rrobson
In een sprint legt hij het altijd af tegen mannen als Kristoff, Sagan en na een zware dag GvA, misschien doen zelfs Rowe, Demare en Naesen niet onder voor hem. Mij zie je Debusschere niet nemen.

Edit:
Degenkolb, Stuyven en Theuns zijn ook sneller.

Laatst gewijzigd
arviidd

'@WC

Je moet meer denken aan setjes.

Ik verwacht dit jaar trouwens juist wel wat van Debusschere.

WCEendT

'@Arviid
Interesse om die mening te onderbouwen? Begin nu te twijfelen :/

In theorie staan Roelandts en vooral Benoot toch altijd boven hem?!

Elveno

Nog weinig gezien hier over mannen als Gallopin, Kwiatkowski, Gasparotto. Concentreert iedereen zich op dit moment op het openingsweekend en de sprint- en kasseinklassiekers? Of verwachten jullie gewoon weinig van deze mannen?

hofsje

Gallopin verwacht ik niet zo snel , Kwiatkowski lastig in te schatten wat zijn rol is , Gasparotto is wel een prima optie

arviidd

Het is natuurlijk ook een gevoelskwestie.

Benoot staat zeker boven hem.

In hoeverre Roelandts boven hem staat weet ik niet ik vind ze aan elkaar gewaagd. Gaan allebei goed over de kasseien en hebben een aardige sprint in de benen. Ik denk dat het aan de situatie ligt en de benen op het moment.

Ik vind Debusschere de snelste van de 3. Benoot komt het beste tot zijn recht als het zwaar is. Dus zitten ze alle 3 in een elite groepje zie ik Debuschere op dit moment het hoogste eindigen.

arviidd

'@ Elveno

Gasparotto is een prima keus. Over Kwiatkowski is nog niet veel duidelijk. Hij rijdt in ieder geval niet de Vlaamse wedstrijden. En zoals hij een paar jaar geleden de heuvels op knalde zie ik hem niet meer doen. Gallopin vind ik lastig. Heb ik niet veel over te zeggen. Mijn gevoel verwacht niet veel van hem.

koenverstegen

Wat denken jullie van Gatto? Hier nog weinig over gelezen, maar denk dat hij wel wat goede klasseringen gaat rijden.

En welke Nederlanders zijn hun Scorito-waarde volgens jullie ook echt waard om een plekkie in het team te bemachtigen?

WCEendT

'@Koen
Boom/Terpstra/Groenewegen eigenlijk de enige drie die een beetje in de buurt komen naar mijn mening.

Bij Astana is De Vreese de kopman, lijkt mij ook dat als het erop aan komt hij gaat moeten knechten, zeker als De Vreese zo goed is als einde-klassiekers vorig jaar.

Imbatido

Debusschere is een van de meest onderschatte renners denk ik. Zat in die Gent-Wevelgem van 2015 ook in de eerste groep. Altijd goed voor mooie uitslagen en zijn punten, hoewel hij niet echt opvalt. Dwars Door Vlaanderen mag dan wel WT zijn dit jaar, maar het lijkt er niet op dat het startveld er daar veel beter op zal worden.

ONCE

Debusschere rijdt ook nog eens alles op de e3 na

ConINGtador

'@koen

Ik zeg het als trotse Hollander niet graag, maar ik denk dat je het beter kunt zoeken bij onze Zuiderburen. Die Belgen hebben echt ongelofelijk veel klasbakken voor het klassiekerwerk, in tegenstelling tot ons momenteel.

arviidd

Nederlandse outsiders voor 500K Teunissen en Lighthard.

jort101

Teunissen is inderdaad ook een renner met potentie voor de voorjaarsklassiekers. Kon jammer genoeg alleen vinden dat hij alleen omloop het Nieuwsblad gaat rijden.. Misschien ook wel meer, maar dat kan ik niet vinden. Ook van lerberghe vind ik een interessante renner.

ConINGtador

Ik ben er uit. Heb eindelijk een team waar ik qua renners tevreden mee ben. Qua verhouding renners dan weer niet, maar je kunt niet alles hebben. Heb:

- 10 mannen voor de kasseien
- 5 renners voor heuvelklassiekers (type BP/AGR)
- 1 pure sprinter (voor de Scheldeprijs)

Groot gemis is dat ik vrijwel geen renners heb voor wedstrijden als de WP en LBL. Mannen als Alaphilippe en Valverde pasten budget technisch gezien niet in mijn team, snifff ...
Voor de rest baal ik dat ik Theuns en Gaviria helaas heb moeten slachtofferen.

Omdat lijstjes kennelijk strikt verboden zijn, wacht ik tot zaterdag alvorens ik mijn complete team deel.

Een ding wil ik alvast wel verklappen. Ik kon het niet laten om Sagan in m'n teampje op te nemen. Benieuwd of @nasibal het dit keer wel aandurft om is zonder te proberen :)

Laatst gewijzigd
jarne17

Felline of Gatto een goeie keuze voor renner van 1 miljoen? In die prijsklasse zie ik 1 van deze 2 het meeste punten halen

ivo001

Ik heb mijn team al een week niet meer gewijzigd. Zijn een aantal renners die ik niet in mijn team heb, maar wel interessant vind, maar zie niet zo goed hoe ik die erin moet krijgen zonder de balans helemaal scheef te trekken.

Sharkdyl

Na nachtenlang peinzen en puzzelen heb ik dan eindelijk mijn team staan en ik moet zeggen: ik ben dik tevreden.
Stiekem vind ik het toch ook wel jammer dat ik nu klaar ben. Het blijft kriebelen om toch nog even te schuiven/ 'verbeteren'.
Bovendien is het een vreemde gewaarwording om de uiteindelijke namen te zien staan en jezelf horen denken 'dat ik dit niet eerder zo heb kunnen samenstellen'. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 2 dark horses met verder toch een vrij 'veilige' samenstelling. Uiteraard met wat (pijnlijke) afvallers.

Een naam die ik vrij weinig heb gehoord is Gougeard. Hij heeft het bij mij uiteindelijk niet gered.. is het enige dat ik wil verklappen. Toch een renner die ik punten zie pakken, bijvoorbeeld GW.

Bedankt iig voor jullie input, ik heb er zin an!

ONCE

'@ Koen en Wceendt

Boom vind ik te duur en Terpstra een gok. Er zijn in die prijscategorie betere opties naar mijn mening.
Groenewegen en V Poppel heb ik er paar keer in- en uitgefietst. Op het moment alleen 0 Nederlanders in mijn selectie :(

sprintgeit

De poppetje x of y vragen beginnen nu toch te komen..Het is nog leuk als er een discussie over debusschere ontstaat, maar blind afgaan op de mening van anderen heeft nog nooit tot een overwinning geleidt. Lees de verhalen, bekijk de uitslagen en bedenk dan hoe je het zelf zou invullen. Dat blijft toch het leukste. Ondanks dat je natuurlijk altijd hier door iemands argumenten overtuigd kan worden.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de Belgische renner. Onderstaande link is van een artikel waarin een aantal Belgische koersveteranen onder wie musseuw en lefevre nader ingaan op de prestaties van een aantal Belgische renners waaronder Debusschere. Leuk om te lezen vond ik.

http://m.kw.knack.be/west-vlaanderen/sport/wielrennen/westsprint/jury-van-ijzeren-briek-2016-is-unaniem-aan-timothy-dupont-valt-niet-te-tornen/article-longread-241045.html

Gonzalez de Galdeano

Ik verwacht ook veel van Debusschere. Hij is vrijwel altijd op afspraak. Vorig jaar tot aan zijn val was hij ook zeer goed, en het jaar ervoor ook altijd op de voorposten. Ook die helse Gent-Wevelgem zoals hier al werd vermeld.
Benoot en Roelandts mogen zaterdag dan wel de kopmannen zijn, maar mocht blijken dat Debusschere sterker is dan wordt hij gewoon uitgespeeld. Vooral zwager Jurgen Roelandts zou daar geen enkele moeite mee hebben. Voor Kuurne-Brussel-Kuurne lijkt mij dat Debusschere als rapste van de drie sowieso uitgespeeld gaat worden.

elrio

Debusschere heeft natuurlijk wel het nadeel dat Greipel dit jaar meer focus gaat leggen op de voorjaarsklassiekers en als het op een sprint aankomt zal altijd voor Greipel gekozen worden.

Awakenings83

Ik twijfel alleen nog tussen kristoff of vanmarcke. Beide even duur.
Kristoff 2015 natuurlijk top, maar vanmarcke 2016 weer beter.
Kristoff is natuurlijk ook nog nuttig in de sprints met inhoud. Iemand nog een gedegen mening te delen?
Verder hoe is het met Theuns. Hoor verhalen dat hij toch niet helemaal fit is? Iemand nog het laatste nieuws?

Ab Normaal

Ben het eens met sprintgeit.
Er zijn gewoon heel erg veel goede renners die allemaal een goede uitslag kunnen rijden. Het is ook een beetje afhankelijk van het koersverloop, valpartijen etc. Er zijn zeker 40 renners die ik best graag zou willen hebben.
Dus zijn die discussies van die of die nemen inderdaad nogal persoonlijk van aard.
Het hangt allemaal af van de samenstelling van de rest van je team, heb je kopmannen voor iedere race en eventueel een reserve voor het geval er een beoogd kopman uitgeschakeld is door een blessure.

1 2 ... 12 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.