Ik heb mijn team nu echt rond. Enige waar ik nu nog over twijfel is Groenewegen of Greipel. Groenewegen kan punten pakken in KBK, DDV, Scheldeprijs en misschien Gent-Wevelgem. Greipel in RVV, Scheldeprijs en Parijs-Roubaix. Maar voor die koersen heb ik al genoeg kopmannen. Neig dus toch meer naar Dylan.
Jawel, ook weer een teampje in elkaar geflanst. Mooie uitdaging was het, want zoals eerder genoemd zijn er zo ontzettend veel renners die je wel in je team wilt hebben. Grote namen als Boonen, Degenkolb, Alaphilippe en Valverde hebben het bij mij uiteindelijk niet gered. Voor verrassingen is nauwelijks plaats met dit budget en zoveel goede renners, maar ik heb er toch twee in weten te fietsen. Kan niet wachten tot zaterdag! Veel plezier allemaal.
'@jort101 Tja, het is natuurlijk sowieso veel gokken, zeker bij de kanshebbers voor de heuvelklassiekers. Geen idee hoe die renners er over twee maanden voor staan. Daarnaast vind ik ze beiden erg duur, als je bedenkt dat ze eigenlijk alleen voor WP en LBL tot de topfavorieten behoren. Ik vermoed dat dat geld beter te besteden is, maar misschien zit ik er wel hartstikke naast.
'@fvtende : Politt focust alleszins op het klassieke werk : http://www.pezcyclingnews.com/interviews/katusha-alpecin-nils-politt-gets-pezd/
Ik zie wel dat hij als enige DNF was in de rit naar Green Mountain in Oman. De reden ervoor ken ik niet, maar voorlopig staat hij wel gewoon op de startlijst voor Kuurne.
Voor je ploegopstelling zou je eigenlijk moeten vertrekken van een tiercé van elke rit, en dus de renners die je kopman zou maken als je ze in je ploeg had. Als daar bijvoorbeeld geen Vanmarcke bijzit, dan kan je je de vraag stellen of die zijn 4.500.000 wel waard is...aangezien je nergens van plan bent zijn score met een factor 3, 2 of 1.5 te vermenigvuldigen.
Fuglsang heb ik ook nog een tijdje aan gedacht. Ik zie hem niet zo gauw winnen in de Ardennen, maar top 10 behalen kan die zeker. Ook rijdt hij volgens mij nog een aantal kasseiklassiekers, omdat hem dat vorig jaar ook zo beviel. Vorig jaar toch 25e in de ronde van Vlaanderen dus een top 20 zou er in kunnen zitten. Al met al voor €750.000 best het overwegen waard.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.